Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Portsmouth FC

266 svar till detta ämne

#21   marre023

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4713 Inlägg:

Postad 15 August 2013 - 16:07 PM

I min Blackpool SR så hade jag bilder med 1000 i bredd men det blev inte konstigt, så har tagit för givet att det funkade med det jag hade nu........
Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#22   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 15 August 2013 - 16:34 PM

Alltid haft 599 som gräns jag. Klart jag kunnat lägga in över det också - men då har de förminskats och full storlek på bilderna fås först när man trycker upp dem. Kanske de du hade i Blackpool rapporten? När du har flera bilder så får du tänka att varje bild blir ju samtidigt ett tecken. Och där är det 599px som får plats innan radbrytning sker - förstår du vad jag menar då?

Men det kanske är annorlunda nu efter fms 3.0 och det är en högre gräns. I alla fall så är det skillnad på förhandsgranska och forumversionen - det är en ska som är säker :)

Detta inlägg har redigerats av Flour: 15 August 2013 - 16:44 PM

#23   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 15 August 2013 - 17:43 PM

frågan är VARFÖR det är skillnad på de olika lägena, kan inte komma på nåt... haha. Hur som helst, kommer se ut så här i 4 säsonger sen så skriver jag de nya rapporterna med bättre mått och förhoppningsvis ska det se bättre ut då :)

Detta inlägg har redigerats av marre023: 15 August 2013 - 17:58 PM

#24   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 15 August 2013 - 18:15 PM

Varför det ser olika ut i förhandsgranska och "vanliga" läget beror ju på att det är bredare i förhandsgranska. Alltså utrymmet som används innan det blir radbrytning är bredare.

Att det ska vara helt lika dock håller jag med om - då det är meningen att vara en förhandsgranskning av sitt framtida inlägg.

Aja, vi får ta upp det som förslag till förbättring =)

#25   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 15 August 2013 - 19:05 PM

Postad bild

5

Postad bild

Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 1-2 Brentford Postad bild | Postad bild A.Harris
Postad bild Postad bild |B| Postad bild Rochdale 1-0 Portsmouth Postad bild |
Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 1-0 Mansfield Postad bild | Postad bild S.Ferry
Postad bild Postad bild |B| Postad bildExeter 1-3 PortsmouthPostad bild| Postad bild S.Ferry, A.Harris, R.Rocha

Postad bildPortsmouth 6:a | 6P | 2+

Trots att vi inleder med två förluster så startar vi säsongen riktigt bra. Carling Cup matchen mot Brentford blir vårt första test, Ashley Harris ger oss ledningen i första halvleken men League One klubben kommer sen ikapp och sätter segermålet i sista minuten. Årets första ligamatch spelas mot Rochdale som lyckas vinna matchen trots total dominans från vår sida, en dominans som senare gav oss två segrar mot Mansfield och Exeter. Två vinster på de tre inledande matcherna gör att vi ligger 6a. Efter vinsten mot Exeter så klargörs klubbens framtid då vi får en ny ordförande.

Postad bild

Vår nya ordförande kommer inte göra någon storsatsning, men det blir helt klart en förändring i klubben. 17 miljoner pumpas in på saldot och vi ligger nu plus på den fronten, vi kan alltså hoppa över flera av de steg som vi planerat tidigare. Med lite mer pengar i fickan så väljer jag att bredda truppen i slutet av augusti, tre spelare ansluter på free transfer och ger oss en bättre bredd, något som behövs i en liga med 46 matcher. De tre nya spelarna ger oss rutin i försvaret och snabbhet i anfallet, något som kan bli livsfarligt i en lägre liga som League Two.

Postad bildPostad bildPostad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 15 August 2013 - 19:14 PM

#26   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 15 August 2013 - 20:58 PM

Mwila har vart i Djirgården va?

#27   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 15 August 2013 - 21:17 PM

Visa inläggFlour skrev:

Mwila har vart i Djirgården va?

Stämmer, slog igenom i Örgryte i början av 2000-talet och huserade där innan Djurgården värvade honom 2009. Relativt stor talang som aldrig riktigt blommade ut rejält under en längre tid.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#28   Valencia_9

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1270 Inlägg:
  • Yrke:Idrottslärare
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 15 August 2013 - 21:51 PM

Visa inläggPontarii skrev:

Stämmer, slog igenom i Örgryte i början av 2000-talet och huserade där innan Djurgården värvade honom 2009. Relativt stor talang som aldrig riktigt blommade ut rejält under en längre tid.

Han spelar nu i något lag från Vänersborg som ligger i division 4.

#29   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 16 August 2013 - 13:24 PM

Postad bild

6

Postad bild

Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 1-1 Scunthorpe Postad bild | Postad bild A.Harris
Postad bild Postad bild |H|
Postad bildPortsmouth 0-2 Leyton Orient Postad bild |
Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 3-1 AFC Wimbledon Postad bild | Postad bild A.Harris, P.Agyemang x2
Postad bild
Postad bild |B| Postad bildAccringtonPostad bild 1-0 PortsmouthPostad bild|
Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 5-2 Bristol RoversPostad bild| Postad bild A.Harris x2, P.Agyemang, D.Connolly, R.Padovani
Postad bild Postad bild |B| Postad bildOxford 0-0 PortsmouthPostad bild|
Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 3-2 MorecambePostad bild| Postad bild J.Wallace, A.Harris, S.Sodje

Postad bildPortsmouth 8:a | 17P | +7

Carling Cup var en cup vi inte hade något fokus på i år, men uttåget ur JPT-Cup i första omgången blev helt klart en miss i vår planering. I ligan så spelar vi stabilt, tre vinster där vi gör sammanlagt 11 mål, två oavgjorda och en 1-0 förlust mot Accrington där vi borde ha fått minst en poäng. Största utropstecknet har Ashley Harris varit då han som ytter har gjort sju mål på nio matcher, detta trots att han egentligen vill spela anfallare och inte är van att spela på en kant. Spelare som Wallace, Webster och Butler har fått spela stora roller i mitt lagbygge trots deras unga ålder, alla tre sitter på ett kontrakt som går ut efter säsongen och prio ett är att förlänga dem, redan i oktober. En spelare som redan har gjort klart med ny klubb är Ricardo Rocha som ska flytta hem till Vit.Guimaraes, en stor förlust för oss samtidigt som det ger oss plats i lönebudgeten.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 16 August 2013 - 13:25 PM

#30   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 16 August 2013 - 19:39 PM

Postad bild

Postad bild

Postad bild Postad bild |B| Postad bildHartlepool 3-1 PortsmouthPostad bild| Postad bild D.Connolly
Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 3-1 Chesterfield Postad bild | Postad bild P.Agyemang x2, L.Walker
Postad bild Postad bild |B| Postad bild Wycomble 3-2 PortsmouthPostad bild | Postad bild A.Harris, P.Agyemang
Postad bild
Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 2-0 Torquay Postad bild| Postad bild A.Harris x2
Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 1-0 Burton Postad bild| Postad bild A.Harris
Postad bild Postad bild |B|Postad bild York 1-0 PortsmouthPostad bild|
Postad bild Postad bild |B| Postad bild Northampton 0-0 PortsmouthPostad bild |

Postad bildPortsmouth 6:a | 27P | +8

Oktober blir en månad som bjuder på både bra och dåliga insatser. Tre vinster, tre förluster och en oavgjord. Hartlepool och Wycomble spelar båda ut oss och förtjänar sina tre poäng, men förlusten mot York är svårsmällt då vi spelar ut dem och bjuder på flera bra chanser, bland annat tre stolpskott. Men annars är det mest stolpe in för oss, Ashley Harris fortsätter att spruta in mål från syn ytterposition och jag har börjat leka med tanken på att byta spelsystem, kanske prova 4-3-3 eller 4-4-2 diamant. En spelare som gått in och förvånat de flesta är Joe Devera, mittback, ytterback eller mittfältare, han presterar där han får spela. Tillsammans med Rocha har han styrt upp vår defensiv på ett bra sätt. Vi har nu spelat ungefär 1/3 av säsongen och ligger på kvalplats, kan det hålla säsongen ut eller hamnar vi i mitten/botten, vem vet!

Postad bild

#31   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 17 August 2013 - 09:12 AM

Postad bild

Postad bild

Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 1-1 CoventryPostad bild| Postad bild J.Ertl
Postad bild Postad bild |B| Postad bildBury 1-0 PortsmouthPostad bild |
Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 1-1 Southend Postad bild| Postad bild A.Harris
Postad bild Postad bild |B| Postad bildCoventry 2-2 PortsmouthPostad bild| Postad bild A.Harris, G.Istefi
Postad bild Postad bild |B| Postad bildDag & Red 2-3 PortsmouthPostad bild| Postad bild P.Agyemang x2, D.Butler
Postad bild Postad bild |B|Postad bild Cheltenham 2-2 PortsmouthPostad bild| Postad bild G.Istefi, S.Ferry
Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 0-3 Fleetwood Postad bild|
Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 3-1 PlymouthPostad bild| Postad bild P.Agyemang x2, A.Harris

Postad bildPortsmouth 10:a | 35P | +7

November månad blir inte alls bra för oss och vi hamnar under kvalplatsen. Det är fortfarande bara två poäng upp till sista kvalplatsen men spelmässigt har vi tappat rejält. Både Burry och Fleetwood spelar ut oss och mot Cheltenham tappar vi 2-0 till 2-2. I FA-Cupen ställs vi mot Coventry som är ett stabilt League 1 lag, första mötet slutar 1-1 och även returen slutar oavgjord. På straffarna visar de dock stor kyla och sätter fem raka medan vi missar en av våra och vi har nu åkt ut i alla de cuper vi ska ställa upp i, fullt fokus på League Two och kvaljakten helt enkelt. Men vi får inte glömma att vi är tippade på 22:a plats, varje placering över det får ses som en bonus.

Postad bild

#32   josef månsson

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 18 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Luton FC

Postad 17 August 2013 - 10:14 AM

Har en Portsmouth save jag också! Har lyckats bli skudlfri till säsong 15/16, och tagit mig till PL! Lyckades gå upp ur Npower League 1 direkt, 2 säsonger i Championship. Viktigt för mig var att få ha kvar Rocha och Webster de första säsongerna! Lycka till, detta ska följas

#33   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 17 August 2013 - 18:14 PM

Visa inläggjosef månsson skrev:

Har en Portsmouth save jag också! Har lyckats bli skudlfri till säsong 15/16, och tagit mig till PL! Lyckades gå upp ur Npower League 1 direkt, 2 säsonger i Championship. Viktigt för mig var att få ha kvar Rocha och Webster de första säsongerna! Lycka till, detta ska följas
Kul att höra! Rocha är viktig, men hans relativt höga lön + ålder gjorde att jag släppte honom. Kul att du tagit dig till PL och lycka till! :)

#34   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 17 August 2013 - 21:28 PM

Postad bild

9

Postad bild

Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 1-3 Newport Co Postad bild| Postad bild J.Ertl
Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 4-1 Rochdale Postad bild | Postad bild J.Wallace, R.Podovani, S.Ferry, G.Istrefi
Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 1-0 Exetet Postad bild| Postad bild J.Ertl
Postad bild Postad bild |B| Postad bildMansfield 1-4 PortsmouthPostad bild| Postad bild G.Istrefi x3, P.Agyemang
Postad bild Postad bild |B| Postad bildScunthorpe 0-3 PortsmouthPostad bild| Postad bild G.Istrefi x2, E.Addo
Postad bild Postad bild |B| Postad bildAFC Wimbledon 0-2 PortsmouthPostad bild| Postad bild G.Istrefi x2

Postad bildBurton 1a | 56P | +11

Postad bild Fleetwood 2a | 51P | +15

Postad bildPortsmouth 3:a | 50P | +17

December blir vår bästa månad och det är nu som Gzim Istrefi presenterar sig på allvar. För oss blir det fem vinster på de fem sista matcherna och på de matcherna gör Gezim åtta mål och kliver upp på en andraplats i vår interna skytteliga. Laget har fått igång anfallet nu på slutet och vi har gjort flest mål med våra 49 mål på 28 matcher. Vi är utan tvekan årets succélag än så länge då vi var tippade att hamna precis ovanför sträcket men istället så slåss vi i toppen av tabellen, men även Burton har överraskat då de var tippade på 16:e plats inför säsongen. En stor anledning till att vi har presterat så bra som vi gör är utan tvekan den ekonomiska situationen. I och med bytet av ordförande så har det ekonomiska fått ett uppsving, de stora lånen är fortfarande kvar och vi beräknas göra en förlust på ca 25 miljoner i år men det hade varit värre om vi hade fortsatt med samma ordförande. Vi har även gjort en för oss stor satsning då vi gör ett nyförvärv i början av december, svensk bekante Anel Raskaj erbjuds ett kontrakt på 30k/v och byter Sandnes Ulf mot Portsmouth. Det är en hög lön jämfört med de andra spelarna men då Rocha och hans 20k/v försvinner i mars så kommer det inte påverka så mycket långsiktigt. Lönemässigt så har vi klivit från en bottenplats till en mittenplats efter Anels kontrakt, men även förlängningar av flera nyckelspelares kontrakt. De ca 14 milj/år som vi spenderar är dock ingenting i League One, ligan vi hoppas spela i nästa år. Anel är en teknisk och bollskicklig mittfältare som höjer kvalitén i laget, han är matchotränad när han ansluter i början av december men gör ändå ett bra jobb i de matcher han får spela. När januari kommer och ligaspelet sätter igång ska han vara redo för en ordinarie plats i laget.

Postad bild

Postad bildPostad bildPostad bild

Postad bildPostad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 18 August 2013 - 01:59 AM

#35   micke122

Rapportmod

• Moderator
  • 4615 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Falkenbergs FF

Postad 17 August 2013 - 21:39 PM

Bra tempo, jag följer!
FMS-mästare i fotbollskunskap 2015.

#36   Lindfors

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1139 Inlägg:
  • Favoritlag:Atletico de Madrid

Postad 17 August 2013 - 23:11 PM

Kul att du är tillbaks. Kommer bli riktigt roligt att följa din resa med Pompey! :)

#37   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 18 August 2013 - 02:00 AM

Visa inläggmicke122 skrev:

Bra tempo, jag följer!
Har ca 45 updateringar på lager så det kommer uppdateras i ganska snabbt tempo nu i början, kul att du följer!

Visa inläggLindfors skrev:

Kul att du är tillbaks. Kommer bli riktigt roligt att följa din resa med Pompey! :)
Hoppas jag kan göra en rolig resa, än så länge är det kul i alla fall!

#38   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 18 August 2013 - 14:30 PM

Postad bild

Postad bild

Postad bildPostad bild

In

Vi har inga pengar att värva för och ägnar istället vår tid till att scout spelare med utgående kontrakt. Men när både Connolly och Agyemang drar på sig långtidsskador och även Harris hamnar på rehabcentret några veckor så tvingas jag att agera. I Torquay hittar jag 37-årige Robbie Fowler som lyckats göra tre mål och tre assist på 14 matcher. Robbie är bara en skugga av den toppspelare han var förut, men han kostar oss inte en krona och kräver inte alls hög lön. Kontraktet skrivs på ett halvår och det kommmer antagligen inte förlängas, Robbie får ett halvår på sig och gör han bra ifrån sig så kan det bli en förlängning trots allt.

Postad bild

Postad bild

#39   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 18 August 2013 - 18:34 PM

Postad bild

Postad bild

Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 3-2 Northampton Postad bild| Postad bild A.Webster, T.Craddock, A.Barcham
Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 4-3 Accrington Postad bild | Postad bild T.Craddock x2, J.Wallace, A.Harris
Postad bild Postad bild |B| Postad bildBristol Rovers 0-2 PortsmouthPostad bild| Postad bild T.Craddock, självmål
Postad bild Postad bild |B| Postad bildMorecambe 1-1 PortsmouthPostad bild| Postad bild självmål
Postad bild Postad bild |H| Postad bildPortsmouth 2-0 Oxford Postad bild| Postad bild G.Istrefi, A.Harris

Postad bildPortsmouth 2:a | 63P | +23

Vi tar med oss vår fina form från december in i januari och tar tre raka segrar utan problem. Fem vinster i december och tre i januari gör så att vi tar in flera poäng på ledande Burton och efter 33 omgångar så skiljer det endast två poäng mellan oss. Men efter solsken kommer regn, mot Morecambe blir vi räddade av ett självmål och får tack vare det 1-1, men avslutar sen januari med ännu en vinst när vi slår Oxfort. December var Istrefis månad men under januari kliver Craddock fram och gör mål i tre raka matcher, han som knappt fått spela under första halvan av säsongen och var det namn som jag först ville sälja i somras. Det är nu några månader kvar av säsongen och vi ser ut att klara minst en kvalplats, med 13 omgångar kvar har vi 12 poäng ner till kvalsträcket. Tydligen hade både media och jag underskattat potentialen i truppen då vi faktiskt ser ut att knipa en av direktplatserna till League One.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av marre023: 18 August 2013 - 18:55 PM

#40   Flour

Spelare

• Medlem
  • 7329 Inlägg:

Postad 18 August 2013 - 22:48 PM

Det är uppåt i Po'Smo nu :)