Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Valet 2014 - Vilka tänker ni rösta på?

594 svar till detta ämne

Valet 2014 (203 medlem(mar) har röstat)

Om det var val nu skulle jag rösta på....

1. Socialdemokraterna (47 röster [23.27%])

Procent av omröstning: 23.27%

2. Centern (4 röster [1.98%])

Procent av omröstning: 1.98%

3. Folkpartiet (13 röster [6.44%])

Procent av omröstning: 6.44%

4. Sverigedemokraterna (32 röster [15.84%])

Procent av omröstning: 15.84%

5. Moderaterna (34 röster [16.83%])

Procent av omröstning: 16.83%

6. Kristdemokraterna (3 röster [1.49%])

Procent av omröstning: 1.49%

7. Vänsterpartiet (24 röster [11.88%])

Procent av omröstning: 11.88%

8. Miljöpartiet (24 röster [11.88%])

Procent av omröstning: 11.88%

9. Blankt (11 röster [5.45%])

Procent av omröstning: 5.45%

10. Strunta i det (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

11. Något annat parti (10 röster [4.95%])

Procent av omröstning: 4.95%

Det här partiet/partierna tror jag åker ut?

1. Socialdemokraterna (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

2. Centern (46 röster [19.09%])

Procent av omröstning: 19.09%

3. Folkpartiet (9 röster [3.73%])

Procent av omröstning: 3.73%

4. Miljöpartiet (7 röster [2.90%])

Procent av omröstning: 2.90%

5. Moderaterna (3 röster [1.24%])

Procent av omröstning: 1.24%

6. Sverigedemokraterna (11 röster [4.56%])

Procent av omröstning: 4.56%

7. Kristdemokraterna (105 röster [43.57%])

Procent av omröstning: 43.57%

8. Vänsterpartiet (9 röster [3.73%])

Procent av omröstning: 3.73%

9. Inget parti (51 röster [21.16%])

Procent av omröstning: 21.16%

Det här blocket kommer få majoritet

1. Vänster (MP, Sossarna och VP) (115 röster [56.93%])

Procent av omröstning: 56.93%

2. Höger (Moderaterna, Centern, KD och FP) (28 röster [13.86%])

Procent av omröstning: 13.86%

3. Inget av dem - SD kommer bli vågmästare (46 röster [22.77%])

Procent av omröstning: 22.77%

4. Mitten (Sossarna, MP och ev FP eller Centern) (13 röster [6.44%])

Procent av omröstning: 6.44%

Rösta Gäster kan inte rösta

#1   Juws

Legend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4045 Inlägg:
  • Favoritlag:Hellas Verona
  • Tränar:Hellas Verona

Postad 19 September 2013 - 18:58 PM

14:e september 2014 smäller det och ´nedräkningen har börjat. Partierna börjar putsa skorna och vässa sina tal.

Visserligen är det långt kvar och mycket kan hända men vi kör en liten poll ändå.

Tar inte hänsyn om du är 12 eller 62. Alla har samma rösträtt på FMS

Vi kör tre olika gallupar

1. Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag?
2- Vilket parti eller partier tror du åker ut??
3. Tror du att något block kommer få majoritet ( Här kör vi MP,VP och Sossarna på ena sidan och Moderaterna, FP, KD och Centern på andra - SD står som eventuell vågmästare)

Självklart får ni berätta och föra diskussion om varför ni röstar på just det partiet . Men gör det civiliserat.

Är det möjligt måntro? :-)

Låter gallupen köras fram till valdagen.

ps. gallupen är självklart anonym
Följ oss på Twitter och Facebook ....och kanske även mig skrivande om Hellas Verona på SvFans?

#2 Gäst_Junhager_*

• Guests

Postad 19 September 2013 - 19:03 PM

Är pollen anonym?

#3   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5487 Inlägg:

Postad 19 September 2013 - 19:05 PM

1. Jag kommer nog rösta på VP bara för att det är längst till vänster av riksdagspartierna men känns som att allting är "mitten" i Sverige oavsett. Gör det mest för att det kan vara värt att lägga sin röst på ett parti som med stor sannolikhet kommer vara med i riksdagen.

2. Kristdemokraterna för att det är dags nu.

3. Tror vänstersidan får flest röster sen om SD blir vågmästare eller inte vet jag inte riktigt. Hoppas vänstern kan styra själva!

#4   Juws

Legend

• Medlem
  • 4045 Inlägg:

Postad 19 September 2013 - 19:10 PM

Visa inläggJunhager skrev:

Är pollen anonym?

japp!
Följ oss på Twitter och Facebook ....och kanske även mig skrivande om Hellas Verona på SvFans?

#5   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6199 Inlägg:
  • Favoritlag:Ajax
  • Tränar:Ajax

Postad 19 September 2013 - 19:43 PM

Röstar på Vänstern för att de och F! som håller med mig mest och F! kommer inte nå över 4 %-spärren så värdelöst att rösta på dem.

Tror inte nåt parti åker ur men tog KD för de som är närmast att göra det.

Hoppas och tror att Rödgröna vinner men tror SD blir vågmästare.

#6   ÖISalbin

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 894 Inlägg:
  • Favoritlag:ÖIS

Postad 19 September 2013 - 19:47 PM

1. Sossarna. Det partiet jag identifierar mig mest med.
2. KD hänger ju lite löst.
3. Hoppas och tror att V, S och MP får majoritet, iom att jag tror KD ryker.

#7 Gäst_weiner_*

• Guests

Postad 19 September 2013 - 20:13 PM

1. Finns inget parti i Sverige som bedriver en vettig politik i mina ögon. Blankt blir min röst.
2. Både KD och Centerpartiet ligger där och skvalpar kring 4%-sträcket. Jag hoppas dessutom att båda dessa partierna åker ur eftersom båda bedriver stenålderspolitik.
3. Hoppas inte på något, men tror att vänstersidan tar hem valet när rösterna räknats klart.

För övrigt, var det någon som såg debatten här i dagarna mellan Löfven och Reinfeldt? Sympatiserar inte med någon av dem eller dess partier, men tycker Reinfeldt fullkomligt "dödade" Löfven i debatten. Löfven har, eller hade, (dålig dagsform?) varken de rätta argumenten, retoriken eller pondusen för att nå upp i samma klass som Reinfeldt. Av det lilla jag sett av Löfven; är det verkligen honom som vi vill lägga våran tillit till och den personen att stå som förgrundsfigur och största ledare för att ta Sverige framåt i utvecklingen och leda landet i framtiden?

Tillåt mig vara skeptisk.

#8   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • 3472 Inlägg:
  • Yrke:Handläggare
  • Favoritlag:Frölunda HC

Postad 19 September 2013 - 21:09 PM

1. Jag kommer rösta på Vänsterpartiet.
2. Jag tror att både C och KD försvinner. C vet inte vad de håller på med själva ens och KD är förlegat.
3. Jag hoppas på att de rödgröna får majoritet. Men kommer V att ingå i regeringen? Får vi se S och MP regera med V som någon sorts stödparti?

"EHM är roligare än FM" - Henke

https://twitter.com/Aahlstroem

#9   Perssisco

spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5000 Inlägg:

Postad 19 September 2013 - 22:03 PM

Denna tråd lär bli roande.

Har inte bestämt mig ännu dock.

#10   doc

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2228 Inlägg:

Postad 19 September 2013 - 22:51 PM

Jag vet att jag inte kommer att rösta på Moderaterna i alla fall. Även om jag är klart höger så känns det svårt att vara nöjd med deras politik de senaste åren. De känns mätta för tillfället. Dessutom gillar jag inte alls vad de har gjort med försvaret. Borg må sköta statsfinanserna med bravur, men han är samtidigt en extremt naiv pacifist som inte vill lägga en krona på försvaret. Att det är Borg och inte Reinfeldt som har den verkliga makten i regeringen råder det väl inga tvivel om vid det här laget.

Det lär väl bli något av KD, FP eller C. Inte lika mycket för att jag sympatiserar mer med deras politik som en utebliven röst på M. Däremot är jag helt övertygad om att det blir en rödgrön regering till hösten.

#11   T2

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 79 Inlägg:

Postad 20 September 2013 - 15:59 PM

Tror att KD har överlevt på stödröster ett tag nu så det skulle ju inte förvåna om dom ryker den här gången.. tillsammans med den borgerliga majoriteten då förstås.

Reinfeldt och hans närmaste chef Borg har redan avtal för sina toppavlönade konsult alt. EU-tjänster klara så dom lär visa ungefär lika mycket entusiasm som numera lobbyistkonsult Göran Persson gjorde i sin sista valrörelse.

mp tuggar fradga värre än alla inplanterade vargar söder om daläven av tanken på att äntligen få släppas fram till köttgrytorna och kastar ut sin tidigare gröna politik så fort dom kan för att ställa sig in hos s.

s har överhuvudtaget ingen politik, dom går till val på att.. ja vadå egentligen? Att inte ändra på någon av alla m-reformer dom klagat på när dom varit opposition.

c har inte heller haft nån politik sen den siste bonden släckte lyset, men det finns tillräckligt med sega gamlingar på landsbygden som fortfarande lever kvar i Erlanders tid för att Stureplanscentern ska kunna festa en mandatperiod till.

sd kommer inte få ett skit att säga till om oavsett mandat men det är helt ok för åkesson & co att slippa uttala sig i svåra frågor så länge dom kan höja sina nya fina riksdagslöner lite till.

fp gör en mediakupp med nåt knäppt utspel i slutet på valrörelsen som dom ändå aldrig tänker införa, men det får tillräckligt många fullständigt politiskt ointresserade väljare som ändå bara tar en valsedel på ren slump att plocka deras.

v kommer kompromisslöst driva något förslag som skulle krascha både svensk BNP-tillväxt, bostadsbubbla och s-toppens privatekonomi, så tack vare dom kommer vi få med c eller fp istället i nästa s-regering.

Man borde organisera en röstspridning så att inget parti kom över 4%. Känns som att politiker i allmänhet är överskattade och gör mer skada än nytta. Vi skulle klara oss utmärkt i 4 år med ett tomt riksdagshus, nya FM-versioner kommer släppas ändå.

#12   Juws

Legend

• Medlem
  • 4045 Inlägg:

Postad 20 September 2013 - 18:07 PM

Visa inläggT2 skrev:

Tror att KD har överlevt på stödröster ett tag nu så det skulle ju inte förvåna om dom ryker den här gången.. tillsammans med den borgerliga majoriteten då förstås.

Reinfeldt och hans närmaste chef Borg har redan avtal för sina toppavlönade konsult alt. EU-tjänster klara så dom lär visa ungefär lika mycket entusiasm som numera lobbyistkonsult Göran Persson gjorde i sin sista valrörelse.

mp tuggar fradga värre än alla inplanterade vargar söder om daläven av tanken på att äntligen få släppas fram till köttgrytorna och kastar ut sin tidigare gröna politik så fort dom kan för att ställa sig in hos s.

s har överhuvudtaget ingen politik, dom går till val på att.. ja vadå egentligen? Att inte ändra på någon av alla m-reformer dom klagat på när dom varit opposition.

c har inte heller haft nån politik sen den siste bonden släckte lyset, men det finns tillräckligt med sega gamlingar på landsbygden som fortfarande lever kvar i Erlanders tid för att Stureplanscentern ska kunna festa en mandatperiod till.

sd kommer inte få ett skit att säga till om oavsett mandat men det är helt ok för åkesson & co att slippa uttala sig i svåra frågor så länge dom kan höja sina nya fina riksdagslöner lite till.

fp gör en mediakupp med nåt knäppt utspel i slutet på valrörelsen som dom ändå aldrig tänker införa, men det får tillräckligt många fullständigt politiskt ointresserade väljare som ändå bara tar en valsedel på ren slump att plocka deras.

v kommer kompromisslöst driva något förslag som skulle krascha både svensk BNP-tillväxt, bostadsbubbla och s-toppens privatekonomi, så tack vare dom kommer vi få med c eller fp istället i nästa s-regering.

Man borde organisera en röstspridning så att inget parti kom över 4%. Känns som att politiker i allmänhet är överskattade och gör mer skada än nytta. Vi skulle klara oss utmärkt i 4 år med ett tomt riksdagshus, nya FM-versioner kommer släppas ändå.

Vad säger ni? Nästan läge att stänga tråden och kasta nyckeln.

#13   esundma

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 33 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool
  • Tränar:Coventry

Postad 20 September 2013 - 18:42 PM

SvP!

#14   Hellsten

Manager

• Medlem
  • 4493 Inlägg:
  • Yrke:Musiker
  • Favoritlag:Helsingborgs IF

Postad 20 September 2013 - 18:47 PM

1: Vänsterpartiet, för att de är mest men inte tillräckligt vänster. Det minst dåliga partiet.
2: Tror och hoppas att KD åker ur.
3: Rödgrön majoritet.

Det jag mest bryr mig om är att SDs framfart stoppas. Rasister har inget i riksdagen att göra.

#15   solidliquid

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 Inlägg:
  • Yrke:Senior LiveBetting Trader
  • Favoritlag:Manchester United, Västerås SK, FC Wacker Innsbruck

Postad 20 September 2013 - 19:06 PM

Jag har lämnat det sjunkande skeppet i rättan tid vad det verkar.

Heter dom fortfarande "NYA" Moderaterna? arbetarpartiet :D så genialt och samtidigt så genomskinligt. Dom har aldrig stått på den fattiges sida, och som ni vet så gör dom det fortfarande inte. Det är väl förresten fler personer som är arbetslösa idag en när dom kom till makten?

Tex. så gick folk med på att få 100 kr mer i plånboken genom sänkt skatt men samma personer inte hade råd att betala a-kassan efteråt som ökade med flera hundra kr i månaden.

Det smartaste moderaterna gjorde senaste valet var väl att lura folket att stödrösta kvar partier i riksdagen så dom kunde behålla makten.

#16   hosio

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 671 Inlägg:

Postad 20 September 2013 - 19:07 PM

Visa inläggesundma skrev:

SvP!

Du skojar va?
Jag hatar Väsby United och Vilundavallen.

#17   hosio

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 671 Inlägg:

Postad 20 September 2013 - 19:19 PM

1. Min röst faller antagligen på Miljöpartiet, på alla nivåer. Står väl egentligen mer till vänster, men miljön är en kärnfråga för mig.
2. Hoppas att inget sunt parti faller under spärren men om något/några skulle göra det så är det KD eller C. Viktigt med en stark opposition och för att hålla SD under kontroll är det viktigt att KD och C klara 4 %.
3. Rödgrön majoritet.

#18   esundma

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 33 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool
  • Tränar:Coventry

Postad 20 September 2013 - 19:27 PM

Visa inlägghosio skrev:

Du skojar va?
Nej. Du då? Miljöpartiet?

#19   solidliquid

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 Inlägg:
  • Yrke:Senior LiveBetting Trader
  • Favoritlag:Manchester United, Västerås SK, FC Wacker Innsbruck

Postad 20 September 2013 - 19:35 PM

Visa inlägghosio skrev:

1. Min röst faller antagligen på Miljöpartiet, på alla nivåer. Står väl egentligen mer till vänster, men miljön är en kärnfråga för mig.
2. Hoppas att inget sunt parti faller under spärren men om något/några skulle göra det så är det KD eller C. Viktigt med en stark opposition och för att hålla SD under kontroll är det viktigt att KD och C klara 4 %.
3. Rödgrön majoritet.

Ja dom arbetar för KD eller C skrattar sig hela vägen till banken.
Dom här partierna i fråga måste göra som alla andra partier och ändra sin politik efter tiden vi lever i.

#20   hosio

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 671 Inlägg:

Postad 20 September 2013 - 20:08 PM

Visa inläggesundma skrev:

Nej. Du då? Miljöpartiet?

Så du är nynazist?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar