Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Sammanfattning av FM13

13 svar till detta ämne

#1   roniii

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4413 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollsproffs i Sverige...

Postad 14 October 2013 - 22:53 PM

FM13 är snart historia! Inom några dagar kommer betan till FM14 och majoriteten på FMS lär lägga 13' åt sidan. Vi kan dock sammanfatta den senaste upplagan ur serien.

Vad tycker du har förbättrats/försämrats. Vad tyckte du om spelet? Hur högt rankar du spelet i hela FM-serien? Fann du glädjen du letade efter när du spelade? m.m. Du kan ha din egen frågeställning som du kan besvara och ha egna kommentarer angående spelet.

Min sammanfattning kommer sen!
FCBarcelona - Abidal y TITO
"Cristiano will be worshipped because Eder scored & Messi will be criticized because Higuain didn't"

#2   Fm.Johannes

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 192 Inlägg:

Postad 15 October 2013 - 08:03 AM

Har spelat 13 som en dåre, det gör jag visserligen med alla upplagor. Men med facit på hand så tycker jag att själva spelglädjen under match osv har varit mycket sämre än tidigare. Försvarare som dräller med bollen tills dom tappar den (vilket leder till ett mål i baken), målvakter som tappar inlägg (speciellt första säsongen i alla lite lägre rankade ligor), Matcher som man har totaldominerat 19 skott på mål för att sedan förlora matchen med 1-0 där motståndare haft 1 skott på mål osv. Detta har stört mig så otroligt mycket.

Ser otroligt mycket fram emot 14. Kan bara bli bättre.

enligt steam har jag spelat FM13 3063 timmar :) Det är dock inget rekord

Där var det bara negativa saker. Kommer inte på nåt på rak arm som skulle varit bättre :)

#3 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 15 October 2013 - 08:33 AM

Inget slår FM07 och 13 var inget undantag. Bra funktioner, kass spelkänsla. Fixas inte de saker i matchmotorn som FM.Johannes tog upp slutar jag spela FM. Något är ju fel när EHM2007 ger mer spelglädje än FM08-13.

#4   Fm.Johannes

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 192 Inlägg:

Postad 15 October 2013 - 08:49 AM

Har spelat 3 matcher sen jag skrev mitt förra inlägg. Tappat 2 st 2-0 ledningar i slutet fastän jag har dominerat matchen.

#5   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4105 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 15 October 2013 - 15:12 PM

Förstår er!!! Det är helt klart spelets fel att det går skit för laget. Vi vill ha ett spel där man inte kan förlora utan istället vinner matcherna med 5-0. Inga tabbar kommer någonsin ske, speciellt INTE i de lägre ligorna. Ett spel där man aldrig kan tappa en ledning, ett spel där man aldrig kan spela en match där man vinner skottstatistiken överlägset och motståndarna får in ett sketet mål i slutet som gör att man förlorar.

Meddela gärna om de fixat detta så jag vet om jag ska köpa 14 eller inte.

#6   Fm.Johannes

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 192 Inlägg:

Postad 15 October 2013 - 16:07 PM

herregud. haha

Men tappar man 60% av sinna 2-0 ledningar i slutet 85 och senare när dom får 2 skott på mål under hela matchen så blir det lite jobbigt till slut.

ifall du tycker att spelet är perfekt som det är förstår jag inte varför du gick in på denna tråd. Då behöver du ju inte köpa 14 heller.

#7   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • 3066 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 15 October 2013 - 16:11 PM

Hallå Johannes!

Du vet väl att detta är en tråd för att sammanfatta detta spel?
Det innebär att Liverpoolfanet(<3) får uttrycka sig på sitt eget vis
och sammanfatta hur spelet har varit för sin del, om han nu tycker
att FM13 är perfekt så är det hur han sammanfattar denna utgåva.
Detta är ingen gnälltråd om hur värdelös FM har blivit och kommer fortsätta
vara tills en ordentlig konkurrent kan visa var skåpet ska stå, bara så att du vet.

#8   Happy_Nilsson

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 813 Inlägg:
  • Yrke:Industriarbetare / fotbollstränare ;)
  • Favoritlag:Hammarby
  • Tränar:Torsby IF

Postad 15 October 2013 - 16:16 PM

Visa inläggFm.Johannes skrev:

Men tappar man 60% av sinna 2-0 ledningar i slutet 85 och senare när dom får 2 skott på mål under hela matchen så blir det lite jobbigt till slut.

Det där känner jag inte igen, att man tappar 6 av 10 matcher som man tagit ledningen med 2-0 i.
Märker man att men får press på sig och att motståndarna kryper ett mål närmare så får man helt enkelt försöka stoppa blödningen med taktiska förändringar.

Ibland lyckas det. ibland inte.
Men vill nog påstå att jag lyckats stänga matcherna i fler än 40% av dem.

#9   IFE_

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 282 Inlägg:

Postad 15 October 2013 - 16:18 PM

herregud. haha

ifall du tycker att spelet är perfekt som det är förstår jag inte varför du gick in på denna tråd. Då behöver du ju inte köpa 14 heller.

Finns la redan en tråd där man kan klaga redan, här skulle vi ju sammanfatta bra eller dåligt :)

Jag är nöjd med spelet och haft många roliga timmar framför datorn, men jag har nog över hela året spelat denna upplaga mindre än de andra, men det har nog mer att göra med att jag blir allt mer upptagen med annat tyvärr..

#10   Fm.Johannes

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 192 Inlägg:

Postad 15 October 2013 - 16:30 PM

Fick aldrig känslan av att han försökte sammanfatta spelet utan tyckte att mina åsikter var skit.

#11   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4105 Inlägg:
  • Yrke:Student

Postad 15 October 2013 - 17:07 PM

Fick aldrig känslan av att han försökte sammanfatta spelet utan tyckte att mina åsikter var skit.

Försökte bara förmedla det Happy_nilsson förtydligade här ovan, att det inte är spelets fel. Taktiska förändringar är guld värda även när man leder. Eller vad säger du FM13-guden Junhager? ;)

Detta inlägg har redigerats av Liverpoolfanet: 15 October 2013 - 17:07 PM

#12 Gäst_Junhager_*

• Guests

Postad 15 October 2013 - 17:36 PM

Visa inläggLiverpoolfanet skrev:

Försökte bara förmedla det Happy_nilsson förtydligade här ovan, att det inte är spelets fel. Taktiska förändringar är guld värda även när man leder. Eller vad säger du FM13-guden Junhager? ;)

Det stämmer bra det.

#13   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • 3066 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 15 October 2013 - 23:11 PM

haha, lite kul att du visste att "bossen" skulle dyka upp ;)

#14   hubbish

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 75 Inlägg:
  • Yrke:Mest i vägen
  • Favoritlag:Manchester U
  • Tränar:Inte sen skadan

Postad 16 October 2013 - 03:07 AM

Min sammanfattning om FM13.. Att ja förbannar Junhager så hårt.... Så hårt så Safari är närmare landslaget än Zlatan..
Hur många timmar man än spelat, hur många titlar man än tar ur många lag man än byggt upp världen över och dominerat med.
Hur många spelare man än har fostrat, lagt miljoner på, och tjänat miljoner på....

Hur mycke av all sin lilla lediga tid man än har lagt ner på att spela, även när man varit mindre motiverad har man låtit FM datan stå på
och varit där och tryckt emellanåt......

Hur mycke man ´än har åstakomit och stolt glatts åt (medans psykvården oroat sig)...... Så har man bara sett på årtalen Junhager har skrivit här och så känner man sig som en ovärdig amatör som nyss har börjat!!!!

Hell you Junhager till ett otrolig jobb!!! Helt fantastiskt och hoppas verkligen man får följa din fortsatta resa =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar