Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

544 svar till detta ämne

#1   Avengiz

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1536 Inlägg:

Postad 20 October 2013 - 05:35 AM

Här kan du dela med dig om vilket lag du är och hur det går... Jag tar och börjar då.

Har precis spelat klart första säsongen med Real Madrid och det har gått riktigt bra vilket gör att jag älskar detta spelet hittills! Vad kan jag säga mer än TRIPPELN!

Jag slog även rekord i La Liga för mest antal poäng då jag tog hem hela 101 poäng i ligan. Den som var närmst men ändå långt ifrån är ju Barcelona såklart med 91 poäng. Det andra imponerande är att vi skicka in hela 109!?! mål i motståndarnas kasse samtidigt som vi släppte in minst mål i ligan, 29 stycken. Det ända jag kan klaga på är att Barcelona snodde mig på en Invincible säsong, eller ja Xabi Alonso gjorde självmål när vi förlora 0-1 på bortaplan. Men jag gick verkligen igenom den här saven och en säsong har tagit mig hela 27 timmar att spela igenom. Helt sinnesjukt ju! Men kan ju klaga på att jag varit AFK många gånger då jag har lirat FIFA och LoL men ändå, det är ju lite lång tid för en säsong? Fast jag betalade gärna det priset för det här.

Om jag ska hylla någon speciell spelare denna säsongen så är det ju självklart Raphael Varane! Killen snittar 8.31 i ligan och 8.19 totalt på 40(5) matcher... Helt insane! Han gör hela 14 mål med sin panna så klart och tar hem 8 st matchens spelare.

Cristiano Ronaldo har sin bästa säsong hittills i Real Madrid där han vinner Ballon D'Or och gör 21 mål i ligan och 17 assist på 31 matcher. Inte sitt bästa facit med målen fast han ville mer att laget skulle nå framgång istället för att han ska nå framgång i skytteligan. Blir även utnämnd till bästa spelare i La Liga.

TRYCK HÄR FÖR LITE BILDER

Jag hade tänkt fortsätta på den här saven och med Real Madrid fast med en ny tvist! In nästa säsong kommer en legendar utan dess like och ska ta hand om våran målproduktion och är den bästa spelaren i laget, ni vet nog vem jag menar... Nicklas Bendtner! Får även in Lampard på fri transfer vilket gör det lite roligare och tänkt ta in en ny ytterback med! Tänk er den här uppställningen:

Bendtner

Ronaldo - Isco - Bale

Alonso - Lampard

Marcelo - Varane - Ramos - Lahm

Casillas

Jag dreglar!!!

Detta inlägg har redigerats av Avengiz: 20 October 2013 - 05:39 AM

#2 Gäst_Junhager_*

• Guests

Postad 20 October 2013 - 09:07 AM

Visa inläggAvengiz skrev:

Har precis spelat klart första säsongen med Real Madrid och det har gått riktigt bra vilket gör att jag älskar detta spelet hittills! Vad kan jag säga mer än TRIPPELN!

Riktigt imponerande!

#3   Chrulle

Manager

• FMS-Cirkeln
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3538 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, IK Brage
  • Tränar:Litegrann

Postad 20 October 2013 - 09:35 AM

Kört 20 matcher i ligan och ligger på en tråkig 12e plats med Wolves, får inte alls till det i League 1, mediatippad 1a :)
Plockat in Jay Bothroyd och Bentley + ett par spelare på lån, men det är svårt när alla vill lämna och det är tjafs hela tiden.
Kevin Doyle sprutar in mål och Hennessey läcker som ett såll!

Riktigt rolig utmaning :)

EDIT: Kan tilläggas att det är sjukt tight uppåt, plockar jag in 3-4 poäng så ligger jag på typ 4-5e plats så det är spännande :)

Detta inlägg har redigerats av Chrulle: 20 October 2013 - 09:37 AM

#4   Avengiz

Favorit

• Medlem
  • 1536 Inlägg:

Postad 20 October 2013 - 13:01 PM

Visa inläggJunhager skrev:

Riktigt imponerande!

Jag är inte bra på sarkism på internet, men om du inte var sarkistisk så säger jag Tack! :) Madrid är ju inte världens svåraste lag att spela heller ju direkt och kan förstå att Trippeln med dem inte är något svårt, kanske.. Brukar inte köra topplag så vet ej om detta är en prestation eller "normalt" :P men är nöjd för det var första gången jag kör ett sånt här bra lag på FM upplagorna och eftersom de var FM14 :P

#5   A Certain Romance

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 514 Inlägg:

Postad 20 October 2013 - 13:14 PM

Lirar med IFK Luleå. Efter 6 seriematcher 3-0-3 och målskillnad 7-5. Har fått igång en offensiv 3-4-1-2 som gör att vi dominerar matcherna kraftigt vad gäller avslut och bollinnehav. Borta mot Umeå hade vi sjuka 22-7 i avslut. Ändå förlust 0-2. Bränner en hel del chanser, vilket kan bero på lite för högt tempo för spelarnas kvalitéer.

#6 Gäst_Junhager_*

• Guests

Postad 20 October 2013 - 13:15 PM

Jag är inte bra på sarkism på internet, men om du inte var sarkistisk så säger jag Tack! :) Madrid är ju inte världens svåraste lag att spela heller ju direkt och kan förstå att Trippeln med dem inte är något svårt, kanske.. Brukar inte köra topplag så vet ej om detta är en prestation eller "normalt" :P men är nöjd för det var första gången jag kör ett sånt här bra lag på FM upplagorna och eftersom de var FM14 :P

Det var inte sarkastiskt. Jag klarar knappt att vinna mot RM U18, så... ☺ Hade du köpt några spelare, eller höll du dig till "originaltruppen"?
Jag upplever det som att FM14 är lite svårare än FM13, men det kanske är för att de har gjort om en del på taktiksidan.

#7   Avengiz

Favorit

• Medlem
  • 1536 Inlägg:

Postad 20 October 2013 - 13:28 PM

Visa inläggJunhager skrev:

Det var inte sarkastiskt. Jag klarar knappt att vinna mot RM U18, så... ☺ Hade du köpt några spelare, eller höll du dig till "originaltruppen"?
Jag upplever det som att FM14 är lite svårare än FM13, men det kanske är för att de har gjort om en del på taktiksidan.

Okej, tack då :D Jag kör med original truppen ja, bara 17 åriga talangen Timo Werner som jag värvade in och han fick bara några matcher i cupen :)

#8   ogge3

Manager

• Medlem
  • 3979 Inlägg:
  • Yrke:Fritidspedagog
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 20 October 2013 - 13:39 PM

Okej, tack då :D Jag kör med original truppen ja, bara 17 åriga talangen Timo Werner som jag värvade in och han fick bara några matcher i cupen :)
Tycker mig läsa namnet Bendtner där upp? Är han i Galacticos från början ;)
@OscarJosephson på Twitter

"tror city tar det, eller kanske chelsea - eller så blir det X" - Arg Gris

#9   Avengiz

Favorit

• Medlem
  • 1536 Inlägg:

Postad 20 October 2013 - 13:41 PM

Visa inläggogge3 skrev:

Tycker mig läsa namnet Bendtner där upp? Är han i Galacticos från början ;)

Värva han till den säsongen jag ska spela nu, ska försöka göra han till världens bästa spelare! :P Fick heller inte in Lahm då han inte ville lämna Bayern :(

Detta inlägg har redigerats av Avengiz: 20 October 2013 - 13:42 PM

#10   dennee

Manager

• Medlem
  • 3681 Inlägg:

Postad 21 October 2013 - 12:38 PM

Blir Alonso alltid utvisad? haha. Han blev det också när jag mötte Real..
Football is a lot less exciting when you realise it's just a bunch of millionaires kicking a ball.

#11   Avengiz

Favorit

• Medlem
  • 1536 Inlägg:

Postad 21 October 2013 - 12:47 PM

Visa inläggdennee skrev:

Blir Alonso alltid utvisad? haha. Han blev det också när jag mötte Real..

Tog precis och titta på matcherna från förra säsongen igen... Inte nog med att det var han som också blev utvisad i min 0-1 förlust mot dem haha, han har väll något speciellt agg mot Barcelona som ingen annan spelare har :P

#12   whyreddie

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 234 Inlägg:
  • Favoritlag:Newcastle United, Hammarby IF, SG Dynamo Dresden

Postad 21 October 2013 - 14:34 PM

Jag kör med Mönchengladbach och ligger 4a efter halva säsongen. Har sålt av lite dödkött och plockat ib Dragovic och Albin Ekdal. Kör en 4-3-2-1 (3 DM, 2 YM) med kontringsspel mot svårare motstånd samt en 4-2-2-1 (2 MC, 2YM) med kontroll mot likvärdigt eller lättare motstånd.

Luuk de Jong leder skytteligan före Lewandowski! :D

#13   DavidD

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 61 Inlägg:

Postad 21 October 2013 - 16:22 PM

Visa inläggChrulle skrev:

Kört 20 matcher i ligan och ligger på en tråkig 12e plats med Wolves, får inte alls till det i League 1, mediatippad 1a :)
Plockat in Jay Bothroyd och Bentley + ett par spelare på lån, men det är svårt när alla vill lämna och det är tjafs hela tiden.
Kevin Doyle sprutar in mål och Hennessey läcker som ett såll!

Riktigt rolig utmaning :)

EDIT: Kan tilläggas att det är sjukt tight uppåt, plockar jag in 3-4 poäng så ligger jag på typ 4-5e plats så det är spännande :)

Tvärtom för mig. Hennessey lätt seriens bästa målvakt. Har fem stjärnor hos mig. Doyle 6 pannor på 14 matcher. Såldes sedan till ett Sampdoria :o

#14   Perssisco

spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5000 Inlägg:

Postad 21 October 2013 - 17:50 PM

Okej något lärt. Dom har inte fixat Automatisk rykte, åker storstryk med Tottenham mot alla lag. Däremot gick det relativt bra med Barcelona.. Mhmmmm...

#15   Chrulle

Manager

• FMS-Cirkeln
  • 3538 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, IK Brage
  • Tränar:Litegrann

Postad 21 October 2013 - 18:16 PM

Visa inläggDavidD skrev:

Tvärtom för mig. Hennessey lätt seriens bästa målvakt. Har fem stjärnor hos mig. Doyle 6 pannor på 14 matcher. Såldes sedan till ett Sampdoria :o
Doyle pangar massa mål för mig :) Likaså Sigurdarsson eller vad han heter!

#16   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • 1878 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 21 October 2013 - 18:42 PM

Tog över Stenungsund IF inför 2014 och kämpar med att hålla dom kvar i 2an som nykomlingar. Lirar LLM så droppar inga namn, och vill inte ha tips.

Ligger just nu på kvalplats, 10e plats. Håller tätt defensivt men gör inte mycket framåt heller.
To infinity... and beyond!

#17   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2828 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:Tottenham 31/32

Postad 21 October 2013 - 19:23 PM

Visa inläggNilisse skrev:

Tog över Stenungsund IF inför 2014 och kämpar med att hålla dom kvar i 2an som nykomlingar. Lirar LLM så droppar inga namn, och vill inte ha tips.

Ligger just nu på kvalplats, 10e plats. Håller tätt defensivt men gör inte mycket framåt heller.

Kör på ett liknande sätt... Det känns riktigt svårt att gå upp.
På 13,12,11 och 10 så var det lätt att ta sig upp bara genom att värva en eller två bra spelare.
Så är inte fallet längre.

#18   Cayhno

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 145 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool
  • Tränar:Liverpool

Postad 21 October 2013 - 19:27 PM

Tredje säsongen med Liverpool nu, lyckats få in några superlirare i form av Eduardo Salvio, Alvaro Negredo, Kevin De Bruyne, Marcos Rojo och Mario Fernandes i truppen. Kvalificerade mig för CL andra säsongen, börjar tredje säsongen med 6 raka PL-förluster och kicken.

WTF?

#19   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • 1878 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 21 October 2013 - 19:39 PM

Visa inläggskynyrdnation skrev:

Kör på ett liknande sätt... Det känns riktigt svårt att gå upp.
På 13,12,11 och 10 så var det lätt att ta sig upp bara genom att värva en eller två bra spelare.
Så är inte fallet längre.

Jag har aldrig haft lätt för att gå upp. Men det kan vara för att jag gärna tar över lag som inte skulle ha en chans att hålla sig kvar utan att byta ut hela laget. ^^
To infinity... and beyond!

#20   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4039 Inlägg:
  • Yrke:Slav
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:Leeds United

Postad 21 October 2013 - 20:20 PM

Visa inläggwhyreddie skrev:

Jag kör med Mönchengladbach och ligger 4a efter halva säsongen. Har sålt av lite dödkött och plockat ib Dragovic och Albin Ekdal. Kör en 4-3-2-1 (3 DM, 2 YM) med kontringsspel mot svårare motstånd samt en 4-2-2-1 (2 MC, 2YM) med kontroll mot likvärdigt eller lättare motstånd.

Luuk de Jong leder skytteligan före Lewandowski! :D

Är det för lätt så du måste ge dem en chans? ;)

4-2-2-1 = 9 utespelare, eller du kanske lirar med 2 målvakter?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar