Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Rykte, ja. Jag vet, uttjatat.

5 svar till detta ämne

#1   Kapser

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Inlägg:
  • Tränar:Liverpool/Sävedalens IF

Postad 26 November 2013 - 16:01 PM

Väldigt konstigt detta. Mitt Sävedalen är på 17e plats i hela europa. Har fortfarande problem med att diverse spelarjävlar vill lämna. Vi är regelbundet i slutspel i CL men det räcker inte? Jag har aldrig aldrig haft detta problemet om jag startar med ett bra lag som ligger runt 17 ish i placering. Men det verkar som att bara för att man dragit upp laget från botten så...

#2   JohnTerry

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4440 Inlägg:
  • Yrke:Kock
  • Favoritlag:Chelsea FC
  • Tränar:Chimney Corner

Postad 26 November 2013 - 16:07 PM

Kanske handlar om ligaryktet främst? Ligger själv på 6e-plats i klubbrankingen med ett nordirländskt lag, men ligan ligger på 13-14e. Däremot är lagets rykte runt 50e plats eller nåt. Så det tar tid, ligaryktet behöver också gå upp för att spelarna ska vilja stanna.
[hasse77] universum är 13.7 år gammal

#3   Kapser

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Inlägg:

Postad 26 November 2013 - 16:55 PM

Ah det är nog sant. Skithelvete också, Sverige torskar just nu i alla matcher dom gör typ. Som läget är nu (trots att jag har utvecklat många fina talanger för Schweeden) så skulle jag inte bli förvånad över torsk mot San Marino eller Malta. Allsvenskan är inte så bra den heller så jag antar att det är dags för mig att börja kasta lite pengar omkring mig i Allsvenskan.

#4   JohnTerry

Manager

• Medlem
  • 4440 Inlägg:

Postad 26 November 2013 - 17:52 PM

Jag vet inte riktigt om landslagets prestationer betyder så mycket. För mig ligger Nordirland på typ 170e plats i landslagsrankingen och har inte vunnit nån tävlingsmatch på några år. Ligaryktet baseras på ligakoefficienterna, och nu kan jag ändå locka till mig rätt många bra spelare, sålänge de inte är ordinarie i nåt topplag. Så ligarykte+lagrykte går nog spelare på när de ska komma/stanna i klubben.

#5   Kapser

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 104 Inlägg:

Postad 26 November 2013 - 19:22 PM

Ja det är antagligen så. Allsvenskan ligger på runt plats 30 - 40. Men det är sjukt irriterande ändå när man spelar CL jämt och ständigt, man tycker ju att det borde ge motivation.

Skall dock tilläggas att jag är rätt "ormig" när det gäller att släppa ifrån mig spelare och tillslut verkar det som att de flesta faktiskt skriver på kontrakt igen ändå. Så vem vet, störigt dock för jag ser det som en gliring. Laget är ju för fan bra, håll käften och spela typ ;)

Detta inlägg har redigerats av Kapser: 26 November 2013 - 19:23 PM

#6   JohnTerry

Manager

• Medlem
  • 4440 Inlägg:

Postad 27 November 2013 - 10:58 AM

Haha ja, samma här. Brukar väl försöka erbjuda kontrakt till de viktigaste spelarna en gång om halvåret och skälla ut de/locka med att vi vinner CL inom ett par säsonger när de klagar. Löser sig med de flesta till slut. Tokvägrar de/kräver för hög lön/jag hittar mer talangfulla spelare så säljs de för 200-300 miljoner. Tack vare ligaryktet (13-14e plats) och de urusla andra lagen presterar mina spelare riktigt bra=överdrivet högt värde på vissa. Har sina fördelar ibland att spela i en riktig skitliga :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar