Inledning
Detta blir då min första rapport. Jag har valt att spela med laget från min egna stad. Som efter några år i Allsvenskan var på väg ut i Europa.Men som efter några bra säsonger åkte ur Allsvenskan. Så detta är min väg tillbaka till finrummet.
Mål med detta save
- Ta steget upp i Allsvenskan (första året)
- Etablera oss i Allsvenskan
- Förbättra Ungdom och träningsfaciliteterna
- Ta Sm-guld
- Ut i Europa
- Inom 4-5 år ska jag ha fostrat fram flera startspelare

Truppgenomgång
Målvakter
#1 Oscar Jansson
#13 Jacob Rinne
#83 Ludwig Bergström
Sammanfattning
Oscar Jansson är det självklara valet och kommer att stå dom flesta matcherna. Ludwig får agera back-up. Medans Jacob är första valet i reservlaget och får agera tredjemålvakt i A-laget.
Försvarare
#2 Patrick Haginge
#3 Ayanda Nkili
#4 Magnus Wikström
#5 Illir Berisha
#12 Vasilis Pliatsikas
#20 Samuel Wowoah
#21 Christoffer Wiktorsson
#27 Boris Lumbana
Sammanfattning
Försvaret ser starkt ut. Dem som sticker ut är Berisha, Pliatsikas och även Wowoah trots sin ålder. Överlag håller försvaret toppklass i Superettan enligt mig. Det blir troligtvis sista året för Mr Örebro och lagkaptenen Magnus Wikström och Samuel Wowoah. Lumbana, Haginge och Wiktorsson får agera back-ups.
Mittfältare
#6 Emil berger
#7 Tobias Nilsson
#8 Mohammed Saied
#9 Ahmed Yasin
#17 Kalle Holmberg
#22 Filip Albertsson
Sammanfattning
Mittfältet ser bra ut. Dock lite tunt, därför har jag flyttat upp Filip Albertsson som jag och föreningen hoppas och tror mycket på. Den jag är mest överraskad över är Emil Berger vilken lirare. Sedan har vi ju Örebro CR7 på kanten Ahmed Yasin.
Anfallare
#10 Peter Samuelsson
#16 Shpetim Hasani
#28 William Atashkadeh
#00 Christer Lipovac
Sammanfattning
Anfallet håller Allsvensk klass helt klart. Hasani och Samuelsson kommer att slåss om startplatsen medans den för evigt skadade Atashkadeh får nöja sig med bänken eller läktaren. Christer Lipovac är mest med för att se och lära men även han kommer få sina matcher.

4-1-2-2-1 eller om man vill kalla det en 4-3-3
* Namnen som är fetmarkerade är den troliga startelvan.
Träningsmatcherna

I träningsmatcherna så sköter vi oss väldigt bra. Vi slår svenska mästarna med 2-1. Vi spelar faktiskt ut Malmö och gör det svårt för dom. Mot Hammarby är vi inte riktigt med känns det som. Bajen vinner den matchen lätt. Den matchen är jag inte nöjd med. Sedan kommer dom klassiska träningsmatcherna mot Forward och Degerfors som vi vinner tämligen enkelt. Bäste målskytt på försäsongen är Kalle Holmberg med 4 baljor tätt efter kommer Shpetim Hasani med 3.
Silly Season IN UT
Kommentaren på silly season är att vi ligger ganska lågt. Det enda som sker är att Pliatsikas kommer till laget via Free Transfer. William Atashkadeh går på Free transfer till Wigan efter säsongen. Lukman Murad lånas ut till Sylvia för att få spela a-lags fotboll
Övrigt Info
Detta är då min första rapport så om ni har några synpunkter eller fundering säg till. Jag kommer att göra en uppdatering efter halva serien är spelad och efter säsongen
Detta inlägg har redigerats av nenearon33: 03 January 2014 - 17:00 PM