Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Göteborgs Ungdom

Göteborg Sverige Talanger Allsvenskan Ungdom Utveckling
5 svar till detta ämne

#1   hillst

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 36 Inlägg:

Postad 22 December 2013 - 12:29 PM

Öppnade denna tråd för att diskutera Göteborgs fina talanger och hur man förädlar dem på bästa sätt, Engvall, Bojanic, Dyrestam osv.

Berätta gärna om ni har testat att lira med Blåvitt och hur ni gick till väga!

Detta inlägg har redigerats av hillst: 22 December 2013 - 12:29 PM

#2 Gäst_robbieaik_*

• Guests

Postad 23 December 2013 - 18:16 PM

För det första bör man hålla dom hemma innan 21 varje kväll och se till att de ej joinar ungdomsgängen.
Absolut ingen pistol i julklapp!

#3   BajenTrogen

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 41 Inlägg:

Postad 23 December 2013 - 18:27 PM

Guldkort på Liseberg?

#4   ÖISalbin

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 894 Inlägg:
  • Favoritlag:ÖIS

Postad 23 December 2013 - 19:12 PM

Servera dem guldpytt morgon, middag, kväll.

#5   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4181 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:Royal Antwerp

Postad 23 December 2013 - 20:24 PM

Kontraktera alla som heter Glen och avvisa resten. Sen ge dem deltidsjobb på en fiskrensningsfirma!

#6 Gäst_Dahlgren_*

• Guests

Postad 25 December 2013 - 22:30 PM

Visa inlägghillst skrev:

Öppnade denna tråd för att diskutera Göteborgs fina talanger och hur man förädlar dem på bästa sätt, Engvall, Bojanic, Dyrestam osv.

Berätta gärna om ni har testat att lira med Blåvitt och hur ni gick till väga!
Har inte testat blåvitt men bästa sättet att utveckla talanger är att ha dem i A-laget, spela de så många matcher som möjligt och ha så bra anläggningar/personal som möjligt. Personlig kontakt och Motivation är grymt viktiga attributer på din personal utöver det dom ska träna dina spelare på.

Ska ge ett exempel.

Om jag spelar med Liverpool blir det cirkus 60 matcher per säsong med liga och cuper. Har 22 spelare i truppen varav 4-5 är talanger. Talangerna brukar få totalt cirka 30 matcher var där de startar cuperna och europaspel oftast och hoppar in i ligan. Eller spelar hemma mot lite sämre lag i ligan. Så mina stjärnor brukar inte spela mer än 30 ligamatcher så de kommer kanske aldrig slå några matchrekord i Liverpool men å andra sidan får du fram bättre talanger. Om du inte har möjlighet att spela dem i A-laget är utlåning till ett annat AS lag bästa alternativet, se till att dom kommer vara nyckelspelare och spela varje match bara, även om ja föredrar att ha dem hemma så jag kan sköta deras träning själv.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar