Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM14-SR] Malmö FF - Mot Europas finrum II

fm14 malmö mff cl europa finrum
201 svar till detta ämne

#1   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 29 December 2013 - 23:16 PM

Postad bild

Postad bildINFORMATIONPostad bild

Goddag, goddag! För snart två år sedan (herregud vad tiden går fort!) så startade jag en saverapport här på FMS vid namn "Malmö FF - Mot Europas finrum". Detta var den roligaste save jag någonsin haft på FM så varför inte då starta en "edition två" på FM14? Nackdelarna var få så därför kan jag nu presentera "Malmö FF - Mot Europas finrum II"! Jag kommer till största del att lägga upp rapporterna på det vis jag rapporterade de första säsongerna av den förra rapporten, dvs knappt någon design alls utan lite text och en del länkar till bilder. Jag har spelat tre säsonger på saven vilket tyvärr innebär att det inte kommer att finnas screens på spelare att tillgå under de första tre säsongerna. Detta är givetvis mycket beklagligt men jag hoppas att vi ska klara oss igenom det utan allt för stora problem. Hjärtligt välkomna till rapporten och jag hoppas att många kommer att följa med på resan!

Postad bildMÅL MED SAVENPostad bild

Precis som förra rapporten kommer målet vara att Sverige skall bli ett av Europas tre bästa länder koefficientmässigt (Fyra lag till CL).

Postad bildSPELINFOPostad bild

Manager: Ludvig Lindberg
Databas: 14.2.0
Laddade länder: Danmark, England, Finland, Frankrike, Holland Italien, Norge, Portugal, Ryssland, Spanien, Sverige, Tyskland

PS. Jag tackar 11Adii21 för den enormt snygga bannern!
#byttillbakaeranamn

#2   joe963

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 595 Inlägg:
  • Favoritlag:Halmstad BK

Postad 29 December 2013 - 23:48 PM

Härlig inledning. Kompensera nu för att du lade ner draften med en jävligt bra rapport!
Himlen e blå, tack vare HBK!

#3   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 30 December 2013 - 00:03 AM

Visa inläggjoe963 skrev:

Härlig inledning. Kompensera nu för att du lade ner draften med en jävligt bra rapport!

Jag ska göra mitt bästa och draftdebaclet ska inte upprepas ;)
#byttillbakaeranamn

#4   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 30 December 2013 - 11:36 AM

Postad bild

Postad bildVINTERFÖNSTRET 2013Postad bild

IN
Postad bild Anton Tinnerholm, 22, B/M (H), 3,5 milj, Åtvidaberg
Postad bild Erik Andersson, 15, M ( C ), 1,05 milj, Landskrona
Postad bild Melker Hallberg, 17, M/OM (HC), 13 milj, Kalmar

UT
Postad bild Erik Friberg, 27, DM, M/OM ( C ), 1,45 milj

Vi gör ett bra fönster och knyter till oss de spelare vi vill ha. Högerbackspositionen behövde förstärkas så där plockade vi in den unge östgöten Anton Tinnerholm. Förhoppningsvis en startspelare i många år framöver. Sedan så har Erik Andersson en enorm potential. Kommer att få husera i U19-laget tills vidare men om några år kan vi förhoppningsvis få fram en klasspelare i honom. Därefter plockade vi in KFF:s supertalang Melker Hallberg. Han kommer att gå rakt in i startelvan och förhoppningsvis utvecklas massor. Om ett par år kan vi ha en dominerande landslagsman. Tyvärr var övergångssumman hög, men förhoppningsvis kan den betala av sig ändå! När vi då plockat in Melker så fanns det helt enkelt inte plats i truppen för den centrale mittfältaren Erik Friberg. Vad passade då inte bättre än att just Kalmar som tappat Melker ville plocka in honom. 1,45 miljoner är ett hyfsat pris för en medioker spelare som lirat över halva sin karriär redan.

Detta inlägg har redigerats av bajenludde: 30 December 2013 - 11:36 AM

#byttillbakaeranamn

#5   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 30 December 2013 - 14:50 PM

Postad bild

Postad bildTRUPPEN 2013Postad bild

Målvakter:
Postad bild Johan Dahlin, 26, Mål
Postad bild Robin Olsen, 23, Mål

I Dahlin har vi en av Allsvenskans absolut bästa målvakter som står precis utanför landslaget. Kommer att vara en mycket viktig kugge i lagbygget. I Robin Olsen vågar jag påstå att vi har Allsvenskans bäste reservmålvakt, som är en fullgod ersättare till Dahlin. Stark lagdel.

Backar:
Postad bild Anton Tinnerholm, 22, B/M (H)
Postad bild Miiko Albornoz, 22, B (HV), M (V)
Postad bild Pontus Jansson, 22, B ( C )
Postad bild Filip Helander, 19, B ( C )
Postad bild Johan Hammar, 19, B ( C )
Postad bild Matías Concha, 32, B/YB (H)
Postad bild Markus Halsti, 28, B (HVC), DM, M ( C )
Postad bild Ricardinho, 28, B/YB/M (V)

En okej lagdel där de yngre kommer att få spela medan de något äldre kommer att få nöta bänk. Till höger kommer vi att satsa på Anton Tinnerholm som kanske kan slå igenom på riktigt. I mitten kommer fyrtornen Helander och Jansson att husera. Ute till vänster hittar vi gamlingen i sammanhanget, Ricardinho. Johan Hammar är visserligen ung, men jag ser inte riktigt potentialen i honom och därför kommer han inte att få spela så mycket.

Mittfältare:
Postad bild Erik Johansson, 24, B/M ( C )
Postad bild Ivo Pekalski, 22, DM, M ( C )
Postad bild Simon Kroon, 19, M (HV), OM (H)
Postad bild Emil Forsberg, 21, M (V), OM (HVC)
Postad bild Jiloan Hamad, 22, M/OM (HV)
Postad bild Simon Thern, 20, M/OM (HVC)
Postad bild Melker Hallberg, 17, M/OM (HC)
Postad bild Guillermo Molins, 24, M/OM (H), A ( C )

Vår starkaste lagdel där vi har många kvalitetsspelare. På grund av detta kommer jag att spela med fem stycken mittfältare, vilket förhoppningsvis kommer att resultera i ett finfint anfallsspel med många spelare högt upp i banan. Största talangen är givetvis Melker Hallberg, men även Simon Thern kan utvecklas mycket. Bästa spelare är Jiloan Hamad som redan nu har utländska klubbar efter sig.

Anfallare:
Postad bild Magnus Eriksson, 22, A ( C )
Postad bild Dardan Rexhepi, 21, A ( C )
Postad bild Benjamin Fadi, 17, A ( C )

En något tunn lagdel där Magnus Eriksson är den enda kvalitetsspelaren. Dock har vi superlöftet Benjamin Fadi som kan utvecklas till något riktigt stort inom ett par år. Kommer därför att matchas redan i år lite grann. Dardan Rexhepi är endast utfyllnadsspelare och har inget i en startelva att göra.

Taktiken (4-2-3-1):

Eriksson

Hamad-Hallberg-Molins

Johansson-Pekalski

Ricardinho-Helander-Jansson-Tinnerholm

Dahlin

Detta inlägg har redigerats av bajenludde: 30 December 2013 - 15:06 PM

#byttillbakaeranamn

#6   marre023

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4713 Inlägg:

Postad 30 December 2013 - 15:13 PM

Kul med Melker och Andersson! Melker gick till Gunners på min save, fick sedan debutera i landslaget i den avgörande kvalmatchen till VM (som Sverige vann) Riktigt bra trupp, allt annat än guld är fiasko! ;)
Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#7   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 30 December 2013 - 15:16 PM

Postad bild

Postad bildMÅL MED 2013Postad bild

Postad bildAllsvenskan: Vinst
Postad bildSvenska Cupen: Ta sig vidare till gruppspelet
Postad bildEuropa League: Fjärde kvalomgången

Höga mål redan första säsongen men jag tror att de kan vara realistiska. Styrelsen vill att vi ska komma topp 3 i Allsvenskan, men jag tror faktiskt att vi kan vinna redan första säsongen. Vi har en tillräckligt bra trupp, som även kan utvecklas ännu mer. Allt annat än att ta sig till gruppspelet i cupen är ett dunderfiasko. Att vinna kvalomgången måste vi bara göra. I Europa League känns det tufft men rimligt att ta sig till den sista kvalomgången. Gruppspel redan första säsongen känns lite för djärvt att satsa på men självklart beror allt på vilken lottning vi får. Vi går in i den första kvalomgången.

Detta inlägg har redigerats av bajenludde: 30 December 2013 - 15:31 PM

#byttillbakaeranamn

#8   himmelsblå

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1634 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF

Postad 30 December 2013 - 15:38 PM

Bra värvningar i Hallberg och Andersson! Andersson har ryktats till MFF även IRL för någon vecka sedan ;)

Intressant med Erik Johansson på en mittfältsposition. Mig veterligen har han aldrig lirat där i MFF, men han skulle nog fungera bra som en av två "mittfältsankare" som vinner dueller och samlar upp bollar.

Mycket bra början! Den här rapporten kommer att följas!

Detta inlägg har redigerats av himmelsblå: 30 December 2013 - 15:39 PM

Malmö FF - 21 allsvenska seriesegrar, 14 cupsegrar. Final i Europacupen (CL) för mästarlag (dagens Champions League). Etta i den allsvenska maratontabellen. Största seger: 12-0 mot Halmstad BK och Jönköpings Södra.
Himmelsblås MFF- uppdatering till Pro Evolution Soccer 2013 och allsvenska spelare: LÄNK

#9   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 30 December 2013 - 15:56 PM

Postad bild

Postad bildSVENSKA CUPEN KVAL 2013Postad bild

Postad bild

Postad bild

Eftersom vi mötte Kristianstad så kände jag att det inte var läge att slita på de ordinarie A-lagsspelarna. Istället fick reserver och juniorer till mestadels utgöra startelvan. En av spelarna som gjorde a-lagsdebut var Erik Andersson och detta med bravur. Tyvärr var det lite väl optimistiskt att tro att vi skulle slå dem lätt vilket ledde till att det blev förlängning. Men väl där var det inget snack om saken. Vi dominerade och visade vart skåpet skulle stå genom att göra två mål där. Detta innebär att vi är klara för gruppspel nästa år och jag hoppas att det kan leda längre än så!
#byttillbakaeranamn

#10   Puttehm

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Malmö FF & Real Madrid
  • Tränar:Malmö FF

Postad 30 December 2013 - 16:43 PM

Tycker ärligt talat att du kunde värvat betydligt bättre. Jag spelar med MFF just nu och kom till EURO-cupen semi första året. Slog bla Dortmund i två raka matcher med 1 mot 0 i båda matcherna.

Jag värvade som nedan första säsongen och har sedan dess också värvat bla Erik Andersson.
Melker Hallberg MC 8 mil Victor Norling MV 860k Abdoulaye Keita MV Fri Niclas Eliasson MH 3,5 mil Pettri Forsell MV Fri Marvin Esor BH fri Leonadro Novo A fri Viktor Sköld A 800k junior bangura DM Fri

#11   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 30 December 2013 - 16:48 PM

Visa inläggPuttehm skrev:

Tycker ärligt talat att du kunde värvat betydligt bättre. Jag spelar med MFF just nu och kom till EURO-cupen semi första året. Slog bla Dortmund i två raka matcher med 1 mot 0 i båda matcherna.

Jag värvade som nedan första säsongen och har sedan dess också värvat bla Erik Andersson.
Melker Hallberg MC 8 mil Victor Norling MV 860k Abdoulaye Keita MV Fri Niclas Eliasson MH 3,5 mil Pettri Forsell MV Fri Marvin Esor BH fri Leonadro Novo A fri Viktor Sköld A 800k junior bangura DM Fri

Det är klart att allting kan göras bättre, men jag kände att jag inte behövde förstärka i samma utsträckning som du verkar tycka. Sedan satsar jag även långsiktigt på egna talanger och då passade det inte in i min filosofi att värva såpass mycket första säsongen.
#byttillbakaeranamn

#12   marre023

Sportchef

• Medlem
  • 4713 Inlägg:

Postad 30 December 2013 - 17:10 PM

Puttehm klart man kan värva mer om man vill värva sönder laget redan första året. Personligen gillar jag att han värvar ungt, svenskt och inte för mycket! Fortsätt så här och utveckla de fina talanger som redan finns i laget :)
Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#13   aabom

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 190 Inlägg:

Postad 30 December 2013 - 20:06 PM

Mycket trevlig läsning. Kör hårt

#14   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 30 December 2013 - 21:26 PM

Visa inläggmarre023 skrev:

Puttehm klart man kan värva mer om man vill värva sönder laget redan första året. Personligen gillar jag att han värvar ungt, svenskt och inte för mycket! Fortsätt så här och utveckla de fina talanger som redan finns i laget :)

Exakt så även jag resonerar!

Visa inläggaabom skrev:

Mycket trevlig läsning. Kör hårt

Tackar tackar, jag kör så det ryker! :)
#byttillbakaeranamn

#15   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 30 December 2013 - 22:09 PM

Postad bild

Postad bildEUROPA LEAGUE KVALOMGÅNG 1 2013Postad bild

Postad bild ÍF
ÍF eller Ítróttarfelag Fuglafjardar är ett lag vi bara måste köra över. Det är en superlottning och allt annat än storseger är ett brakfiasko värre än Hammarbys mot Hertzöga 1992. Kommer troligtvis att spela en del junisar för att lufta dem om vi vinner stort första matchen.

MATCH 1 MATCH 2

Precis som förutspått vann vi väldigt komfortabelt med sammanlagda 12-0. Efter 6-0 hemma kändes det naturligt att ge juniorer chansen att visa upp sig borta. De tog chansen med bravur och stod för den heroiska insatsen att även de vinna med 6-0. Nu laddar vi för andra omgången och hoppas på bra lottning även där!
#byttillbakaeranamn

#16   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • 5607 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 30 December 2013 - 22:37 PM

Kan bli grymt det här! Kör hårt, du har mig som läsare :)

#17   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 30 December 2013 - 22:59 PM

Postad bild

Postad bildSOMMARFÖNSTRET 2013Postad bild

IN
-

UT
Postad bild Matías Concha, 33, B/YB (H), Gratis, Amiens SC Football
Postad bild Dardan Rexhepi, 21, A ( C ), Lån, Telstar
Postad bild Simon Kroon, 20, M (HV), OM (H), Lån, Sheffield United

Ett ganska lugnt fönster där vi inte tar in några spelare alls. Vi är nöjda med truppen och istället gör vi oss av med några spelare som anses överflödiga för tillfället. Matias Concha fick knappt spela en match och drog bara en massa lön. Därför valde vi att släppahonom helt gratis till Amiens. Inte heller D-Rex eller Kroon tillhörde mina planer för spel vilket ledde till att de blev utlånade p.g.a deras ålder. Givetvis är även yngre spelare utlånade men då de inte tillhör A-laget väljer jag att inte ta med dem här!
#byttillbakaeranamn

#18   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 31 December 2013 - 11:00 AM

Postad bild

Postad bildEUROPA LEAGUE KVALOMGÅNG 2 2013Postad bild

Postad bild Lokomotiva Zagreb
Ett lag som har ungefär samma rykte som vi. Kan bli en riktigt jämn historia men jag tror ändå att vi kan vinna om vi bara spelar som vi brukar. De har inga superstjärnor men det är klart att det inte bara är att åka ned till Zagreb och plocka poäng.

MATCH 1 MATCH 2

Hemma gör vi en okej match där vi släpper in ett tidigt mål olyckligt. Men sedan vänder vi på steken och leder med 2-1 innan de i slutet får in två bollar och vinner. En svängig match där vi borde vunnit sett till antalet chanser. Nere i Zagreb var vi tvungna att vinna med två alternativt göra fler än tre mål. Inget av detta lyckades även om vi vann match som var hyfsat jämn. Vi satsade allt framåt sista 10 men lyckades inte få in det avgörande målet vilket gör att vi är utslagna på bortamål. Mycket tråkigt då jag hade hoppats att vi skulle ta oss betydligt längre...
#byttillbakaeranamn

#19   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 31 December 2013 - 11:53 AM

Postad bild

Postad bildALLSVENSKAN 2013Postad bild

MATCHER 1 MATCHER 2 TABELL

Målet att vinna visade sig inte vara för djärvt utan vi lyckades med bedriften att ta hem Allsvenskan 2013. Detta är något jag är mycket nöjd med då det redan var under första säsongen. Vi låg bra till egentligen från start, men vårt ryck kom i mitten då vi var obesegrade genom hela juni, juli, augusti och halva september. Nu får vi spela Champions League nästa år där vi kan dra in stora pengar genom att förhoppningsvis göra bra ifrån oss!
#byttillbakaeranamn

#20   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 31 December 2013 - 12:56 PM

Postad bild

Postad bildLANDSLAGSSÄSONGEN 2013Postad bild

SENIOR U21 U19

• För seniorlandslaget blev 2013 ett riktigt fiaskoår. Den enda segern man lyckades ta var den första matchen för året hemma mot Österrike. Därefter blev det idel kryss och torskar under de resterande sju matcherna. Ett långt ifrån godkänt resultat som innebar att man hamnade fyra i sin kvalgrupp och inte tog sig vidare till VM-slutspelet i Brasilien nästa sommar.
  • För U21-landslaget gick det desto bättre. Efter kryss i första matchen (som var en träningsmatch), blev det sju raka segrar. Detta innebär ett lysande utgångsläge när kvalgruppen avgörs nästa år. Det ska nästan till ett mirakel för att man ska missa att gå vidare vilket givetvis är enastående bra gjort av dem.
  • Även för U19-lanslaget gick det mycket bra. Efter ett par träningsmatcher var det under hösten dags att ta sig an den första kvalomgången till U19-EM. Där gick man obesegrade igenom sin grupp vilket gör att man nu kommer att få spela även den andra kvalomgången. Där har man hamnat i en grupp bestående förutom sig själva av Portugal, Armenien och Schweiz. Går man vidare därifrån så är man klara för U19-EM som även det spelas nästa år.

Detta inlägg har redigerats av bajenludde: 02 January 2014 - 11:36 AM

#byttillbakaeranamn

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar