Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM14-SR] Malmö FF - Mot Europas finrum II

fm14 malmö mff cl europa finrum
201 svar till detta ämne

#21   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:
  • Favoritlag:Bajen

Postad 31 December 2013 - 14:11 PM

Postad bild

Postad bildSAMMANFATTNING 2013Postad bild

Postad bildAllsvenskan
Målsättning: Etta
Resultat: Etta

Vi gör ett mycket bra år i Allsvenskan och lyckas med vår tuffa målsättning att vinna redan första säsongen. Detta utan några större värvningar heller. Nu hoppas vi att förstaplatsen innebär att vi kan skörda stora framgångar i CL nästa år!

Postad bildSvenska Cupen
Målsätting: Ta sig vidare till gruppspelet
Resultat: Ta sig vidare till gruppspelet

Det fanns egentligen inget alternativ till att inte vinna vår kvalmatch till gruppspelet nästa år. Dock blev det lite väl spännande när det krävdes förlängning för att slå Kristianstad. Men nu är vi kvalificerade och i nästa års grupp väntar Husqvarna, Syrianska och GAIS.

Postad bildEuropa League
Målsättning: Fjärde kvalomgången
Resultat: Andra kvalomgången

Det enda målet vi inte uppnådde och det är jag enormt besviken över. Det var Europa League vi satsade på mest så det känns riktigt surt över att bara ha tagit oss till den andra kvalomgången och att åka ut mot ett jämbördigt lag. Nej nu får vi ta tag i det i nästa års CL istället!

ÅRETS LAG

Högsta publiksiffra: 21 497 mot IFK Göteborg i Allsvenskan
Lägsta publiksiffra: 12 224 mot Kristianstad i Svenska Cupen
Publiksnitt: 16 601
Största vinst: 6-0 mot ÍF i Europa League
Bäste målskytt: Guillermo Molins, 15
Flest assist: Jiloan Hamad, 13
Fansens val av årets spelare: Pontus Jansson

Övriga svenska utmärkelser vi fått:
Årets försvarare i Sverige - Pontus Jansson
Årets tränare i Sverige - Ludvig Lindberg

Sammanfattat: Nationellt sett gör vi en jättebra säsong, men internationellt fanns det mer att önska

Övriga lags prestationer i Europaspelet:
Elfsborg - Uti tredje kvalomgången till CL mot Viktoria Plzen, därefter 4:a i Grupp L i EL
Gefle - Ut i Kvalomgång Slutspel i EL mot Vitesse
IFK Göteborg - Ut i tredje kvalomgången i EL mot Swansea
Häcken - Ut i tredje kvalomgången i EL mot Rapid Wien

Detta inlägg har redigerats av bajenludde: 01 January 2014 - 21:04 PM

#byttillbakaeranamn

#22   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 31 December 2013 - 16:33 PM

Postad bild

Postad bildVINTERFÖNSTRET 2014Postad bild

IN
Postad bild Hans Henrik Andreasen, 35, DM, M (VC), OM ( C ), 5 milj, Esbjerg

UT
Postad bild Johan Hammar, 20, B ( C ), Gratis, Free Transfer
Postad bild Markus Halsti, 30, B ( C ), DM, 2,35 milj, Al-Rayyan

Ett lugnt fönster där vi plockar in 35-årige (!) Hans Henrik Andreasen från Esbjerg. En kvalitetsspelare som kommer att vara en nyckelspelare ända tills han lägger av är min förhoppning. Mycket bra stats! På utbrotten så ser vi Johan Hammar lämna gratis. Jag ser inte riktigt potentialen i honom och han är nu fri att gå vart han vill. Även gamle Halsti får lämna. Han har endast agerat backup under årets som gått och när Al-Rayyan lade ett bud på över två miljoner tackade vi och tog emot.
#byttillbakaeranamn

#23   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1140 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 31 December 2013 - 17:01 PM

Screen på Andreasen? :D 5 miljoner för en 35 åring :o

#24   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 31 December 2013 - 17:05 PM

Visa inläggDifDaniel skrev:

Screen på Andreasen? :D 5 miljoner för en 35 åring :o

Som jag skrev i förstainlägget så kommer screens tyvärr, tyvärr inte kunna läggas upp förräns säsong 4 då jag ligger före i spelet. Men kan ju säga att han hade 20 i bl.a. arbetskapacitet, lagarbete, speluppfattning och grundkondition. Sedan hade han över sjutton i ca sex-sju grejer till. I och med det kände jag att han var värd 5 miljoner då han blev vår överlägset bästa spelare sett till statsen och rapporterna från hjälptränarna :)
#byttillbakaeranamn

#25   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1140 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 31 December 2013 - 17:08 PM

Visa inläggbajenludde skrev:

Som jag skrev i förstainlägget så kommer screens tyvärr, tyvärr inte kunna läggas upp förräns säsong 4 då jag ligger före i spelet. Men kan ju säga att han hade 20 i bl.a. arbetskapacitet, lagarbete, speluppfattning och grundkondition. Sedan hade han över sjutton i ca sex-sju grejer till. I och med det kände jag att han var värd 5 miljoner då han blev vår överlägset bästa spelare sett till statsen och rapporterna från hjälptränarna :)

Jaha sorry, då vet jag. Låter ju bra!! Som din egna Anders Svensson :D Fin rapport btw!

#26   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 31 December 2013 - 17:32 PM

Postad bild

Postad bildTRUPPEN 2014Postad bild

Målvakter:
Postad bild Johan Dahlin, 27, Mål
Postad bild Robin Olsen, 24, Mål
Postad bild Sixten Mohlin, 18, Mål

Dahlin gjorde en bra säsong i fjol och jag hoppas att han fortsätter vara lika stabil i år. Robin Olsen börjar bli lite grinig över bristande speltid och kanske lämnar i sommar. Därför plockar jag redan nu in Sixten Mohlin till A-truppen från junisarna så att han kan vänja in sig vid seniorspel.

Backar:
Postad bild Anton Tinnerholm, 23, B/M (H)
Postad bild Miiko Albornoz, 23, B (HV), M (V)
Postad bild Pontus Jansson, 23, B ( C )
Postad bild Filip Helander, 20, B ( C )
Postad bild Jasmin Sudic, 23, B ( C )
Postad bild Pa Konate, 20, B (V)
Postad bild Ricardinho, 29, B/YB/M (V)

Backlinjen kommer att se ut ungefär som förra året med Tinnerholm, Jansson, Helander och Ricardinho. Vi har fått in Sudic som var utlånad när saven startade. Han kommer att vara en fullgod ersättare till mittbackarna samtidigt som Konate och Albornoz är reserver för ytterbackarna.

Mittfältare:
Postad bild Erik Johansson, 25, B/M ( C )
Postad bild Ivo Pekalski, 23, DM, M ( C )
Postad bild Emil Forsberg, 22, M (V), OM (HVC)
Postad bild Jiloan Hamad, 23, M/OM (HV)
Postad bild Piotr Johansson, 19, OM (HVC)
Postad bild Simon Thern, 21, M/OM (HVC)
Postad bild Melker Hallberg, 18, M/OM (HC)
Postad bild Guillermo Molins, 25, M/OM (H), A ( C )
Postad bild Hans Henrik Andreasen, 35, DM, M (VC), OM ( C )

Fortfarande den lagdel där vi är starkast. Ännu tuffare konkurrens i år då vi fått in Andreasen. Thern, Hallberg, Hamad och Molins ser ut att vara de som kommer att komplettera honom i startelvan. Kvalitetsspelare såsom Forsberg och Pekalski kommer därmed att agera reserver vilket tyder på en enastående bredd på mittfältet.

Anfallare:
Postad bild Magnus Eriksson, 23, A ( C )
Postad bild Alex Nilsson, 21, A ( C )
Postad bild Benjamin Fadi, 18, A ( C )

Vi får här in Alex Nilsson som var utlånad när saven startade vilket kommer göra anfallet mycket starkt och det kommer att bli hård konkurrens om den platsen som finns i startelvan. Dock anser jag fortfarande att Eriksson är bäst av de tre och därför kommer han att få mitt förtroende. Men skulle han inte ta chansen så kommer han ryka direkt till fördel för någon av de andra.

Taktiken (4-2-3-1):

Eriksson

Hamad-Thern-Molins

Hallberg-Andreasen

Ricardinho-Helander-Jansson-Tinnerholm

Dahlin

Detta inlägg har redigerats av bajenludde: 31 December 2013 - 17:32 PM

#byttillbakaeranamn

#27   himmelsblå

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1634 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF

Postad 31 December 2013 - 21:43 PM

Haha, Andreasen värvade jag alltid till MFF på FM 08 och FM09. Sköna minnen :D

Truppen ser stark ut. Möjligen ska någon anfallare in, men Gische kan nog vicka utmärkt för ME7. Alex "Supersub" Nilsson brukar vara en bra måltjuv på FM.

Kul att du tar det lugnt med värvningar :)
Malmö FF - 21 allsvenska seriesegrar, 14 cupsegrar. Final i Europacupen (CL) för mästarlag (dagens Champions League). Etta i den allsvenska maratontabellen. Största seger: 12-0 mot Halmstad BK och Jönköpings Södra.
Himmelsblås MFF- uppdatering till Pro Evolution Soccer 2013 och allsvenska spelare: LÄNK

#28   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 31 December 2013 - 21:49 PM

Visa inlägghimmelsblå skrev:

Haha, Andreasen värvade jag alltid till MFF på FM 08 och FM09. Sköna minnen :D

Truppen ser stark ut. Möjligen ska någon anfallare in, men Gische kan nog vicka utmärkt för ME7. Alex "Supersub" Nilsson brukar vara en bra måltjuv på FM.

Kul att du tar det lugnt med värvningar :)
Yes Andreasen hoppas jag ska ge trygghet och vara tongivande när vi går in i CL-kval och allt vad det innebär.

Truppen tycker jag känns bra och eftersom jag spelar med en anfallare känns tre stycken som en rimlig mängd.

Och angående värvningarna så känner jag att det inte är kul att köpa sönder laget direkt utan fylla på sakta men säkert för att spetsa, samtidigt som man behåller stommen och utvecklar eget. Det är så min filosofi kommer att se ut under hela saven är det tänkt. :)
#byttillbakaeranamn

#29   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 31 December 2013 - 22:43 PM

Postad bild

Postad bildMÅL MED 2014Postad bild

Postad bildAllsvenskan: Vinst
Postad bildSvenska Cupen: Semifinal plus ta sig vidare till nästa års gruppspel
Postad bildSupercupen: Vinst
Postad bild Champions League: Kvalomgång Slutspel

Vi satsar högt även i år. När vi är regerande mästare och inte har tappat något i kvalitet ser jag ingen anledning till varför vi inte skulle stå som mästare även när den här säsongen är över. Därför kändes det givet att satsa på vinst även i år i Allsvenskan. I cupen kan det gå hur som helst. Gruppen bör vi ta oss vidare ifrån men sedan kan vi lika gärna åka ut i kvartsfinal som att ta hem hela turneringen. Därför känns det rimligt att satsa på en semifinal som befinner sig någonstans däremellan. Supercupen betyder inte jättemycket för oss men när vi väl är med och det bara handlar om en match så är det självklart att vi ska satsa på att vinna den. I CL tror jag att ta oss till sista kvalomgången är ett svårt mål, men ändå att vi kan klara det. Vi går in i den andra kvalomgången där vi borde få en rätt lätt lottning. I den tredje däremot kan vi få riktigt tuffa motstånd så där krävs det lite tur för att gå vidare. Samtidigt är det ju CL vi satsar i särklass mest på så nu gäller det att prestera och visa att fjolårets europadebacle bara var en engångsföreteelse!
#byttillbakaeranamn

#30   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 01 January 2014 - 00:49 AM

Postad bild

Postad bildSUPERCUPEN 2014Postad bild

Postad bild

Postad bild

Med lite skicklighet och ganska mycket tur lyckas vi ta hem 2014 års upplaga av Svenska Supercupen. Trots färre skott och färre på mål så vinner vi med 1-0 tack vare starka insatser av försvararna. Helsingborg spelade bra och förtjänade kanske nästan att vinna, men jag klagar inte. Deras bästa spelare var enligt mitt tyck May Mahlangu som alltid var farlig när det vankades anfall för HIF:s del. Nu har vi ytterligare en titel att ställa i prisskåpet och jag hoppas på fler under året!
#byttillbakaeranamn

#31   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 01 January 2014 - 01:56 AM

Postad bild

Postad bildSVENSKA CUPEN GRUPPSPEL 2014Postad bild

GRUPPEN MATCHER

På resultatet ser det mer spännande ut än vad det egentligen var. Vi var i princip klara redan efter två matcher och klarade förstaplatsen med viss marginal även om vi torskade sista matchen. Då matchade vi även lite junisar och reserver. Bästa spelare gruppen igenom var tveklöst Melker Hallberg som gjorde tre finfina matcher och vars utveckling nu börjar ta fart på riktigt. Kul! Nu väntar slutspelet där vi ställs mot Elfsborg i kvartsfinalen.
#byttillbakaeranamn

#32   himmelsblå

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1634 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF

Postad 01 January 2014 - 10:05 AM

Snygg rapport och bra upplägg!

Det grafiska passar perfekt och lagom mycket text varje gång. Tummen upp! :)
Malmö FF - 21 allsvenska seriesegrar, 14 cupsegrar. Final i Europacupen (CL) för mästarlag (dagens Champions League). Etta i den allsvenska maratontabellen. Största seger: 12-0 mot Halmstad BK och Jönköpings Södra.
Himmelsblås MFF- uppdatering till Pro Evolution Soccer 2013 och allsvenska spelare: LÄNK

#33   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 01 January 2014 - 11:58 AM

Postad bild

Postad bildSVENSKA CUPEN SLUTSPEL 2014Postad bild

KVART SEMI

I kvartsfinalen mot Elfsborg trodde jag att det skulle bli en jämn och tuff match. Elfsborg hade gått bra i ligan och plockat in en del intressanta spelare. Jag fick rätt till stor del då matchen var ganska jämn men vi lyckades ändå gå segrande ur striden med 2-0. Mycket tack vare starka insatser av mittförsvaret och de offensiva mittfältarna.
I semifinalen fick vi enligt mitt tycke en något lättare lottning då vi ställdes mot Djurgården. Tyvärr blev inte matchen lika enkel efter att vi fått Guillermo Molins skadad tidigt. Men på något sätt lyckades vi vinna match efter straffläggning. Syndabock för DIF blev Petter Nymann som missade deras första straff samtidigt som Miiko Albornoz avgjorde för oss. I finalen väntar IFK Norrköping!
#byttillbakaeranamn

#34   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 01 January 2014 - 13:59 PM

Postad bild

Postad bildSVENSKA CUPEN FINAL 2014Postad bild

Postad bild

Postad bild

Så var det då dags för cupfinal. För motståndet stod östgötarna IFK Norrköping. På grund av mycket skador fick Erik Johansson hoppa in och spela högerback vilket fungerade hyfsat. Dock hade vi inte mycket att hämta i matchen utan hade ganska mycket tur att vi fick till en förlängning. Väl där var det Norrköping för nästan hela slanten och de kunde rättvist trycka in segermålet i 119:e. Såklart tråkigt att ha missat titeln men när de spelade så bra som de gjorde är det bara att lyfta på hatten och gratulera. På FM-språk: IFK Norrköping var klara och välförtjänta vinnare här på Friends Arena.
#byttillbakaeranamn

#35   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 01 January 2014 - 15:33 PM

Postad bild

Postad bildSOMMARFÖNSTRET 2014Postad bild

IN
Postad bild Cristian Molinaro, 31, B/YB (V), Gratis, Fri transfer
Postad bild Andreas Fulignati, 19, Mål, Gratis, Palermo
Postad bild Abderrazak Hamed-Allah, 23, A ( C ), 6,25 milj, Aalesund

UT
Postad bild Robin Olsen, 24, Mål, Gratis, Fri transfer
Postad bild Ricardinho, 30, B (V), Querétaro, 3 milj
Postad bild Pa Konate, 20, B (V), Öster, Lån

Vår reservmålvakt Robin Olsen har länge gnällt på speltiden och var inte direkt bästa vän med mig. Han bad om att få lämna och jag accepterade det. Vi får nu visserligen inte ett korvöre för honom men det viktigaste var att få bort honom från truppen. Även gamle Ricardinho accepterade vi ett bud på när han endast agerat reserv i år. För de pengarna vi fick kändes det som en bra affär. Inte heller Pa Konate fick särskilt mycket speltid och utvecklades inte på det sättet jag hoppades. Därför vore det roligt om han kunde slå igenom i Öster dit han blir utlånad under hösten. När vi då blivit av med två vänsterbackar var vi tvungna att plocka in en. Vi hittade kontaktlöse Cristian Molinaro med erfarenheter från Serie A med Juventus och Bundesliga med Stuttgart. Där har vi en perfekt backup till Albornoz som just nu innehar vänsterbackspositionen i startelvan. När Robin Olsen lämnade så kändes det naturligt att plocka in en till målis. Även där hittade vi en italienare, dock tillhörde han en klubb. I kontraktsförhandlingarna med Palermo gav vi oss in i leken och lyckades roffa år oss löftet. Har stor potential. Anfallarna har varit lite utav akilleshälen för oss hittills på säsongen. Därför väljer vi att plocka in Abderrazak Hamed-Allah från Aalesund. Han var kanske något dyr, men börjar han bara göra mål så lär pengarna vara väl spenderade. Vi kan inte gå in med ett dåligt anfallsspel i CL-kvalet.
#byttillbakaeranamn

#36   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 01 January 2014 - 16:54 PM

Postad bild

Postad bildCHAMPIONS LEAGUE ANDRA KVALOMGÅNGEN 2014Postad bild

Postad bild Celtic
Så var det då dags för oss att kliva in i vårt stora mål för säsongen - Champions League. Av någon outgrundlig anledning fick vi dock redan i den andra kvalomgången möta det skotska storlaget Celtic. Tuffast möjliga uppgift då vi lika gärna kunde ställts mot lags om Videoton, Ventspils, Ekranas, KR, MyPa och Sheriff för att nämna några. Det känns riktigt surt då vi måste göra två riktiga bragdmatcher för att överhuvudtaget ha chans att gå vidare.

MATCH 1 MATCH 2

Vi gör också en riktigt bra match hemma. Efter 66 minuter tar vi ledningen genom Simon Thern och förhoppningarna om en ledning inför returmötet på Celtic Park steg inombords. Dessa drömmar grusades dock direkt då Celtic på något vis lyckades vända på steken och göra två sena mål. Riktigt surt när vi spelade såpass bra mot dem. I andra matchen var vi piskade att vinna och jag ställde upp offensivt. Det visade sig vara ett ödesdigert drag. Visserligen tog vi ledningen efter 5 minuter men i anfallet efter kvitterade skottarna. Därefter bara rasade det in bollar bakom Dahlin i målet innan Emil Forsberg kunde tröstmåla för oss i den 90:e minuten. Detta innebar att vi var utslagna och eftersom det redan var i den andra omgången så får vi inte heller spela i Europa League utan vi är ute ur europaspelet på ett nästan lika snöpligt sätt som förra säsongen. Mycket tråkigt!
#byttillbakaeranamn

#37   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 01 January 2014 - 20:55 PM

Postad bild

Postad bildALLSVENSKAN 2014Postad bild

MATCHER 1 MATCHER 2 TABELL

Det var egentligen aldrig så nära som tabellen visar. Med två matcher kvar hade Elfsborg säkrat guldet. Då förlorade de sina två sista och vi vann dem vilket gjorde att det tillslut bara skiljde en pinne mellan oss. Men faktum är att det började riktigt dåligt. Vi inledde knackigt och låg länge runt placering 5-6. Styrelsen var besvikna och ett tag hängde jag riktigt löst. Men från 20 augusti och framåt förlorade vi bara en match och det gjorde att det räddade upp sig. Jag var fortfarande tränare för MFF när säsongen var över även om de i styrelsen inte var helt nöjda. Och det är klart att jag själv inte heller är nöjd. Inför säsongen kände jag att vi hade en stark trupp som kunde räckt till guldet. Men nu får vi nöja oss med andraplatsen även om det innebär spel i Europa League och inte Champions League där vi hoppats kunnat ta revansch efter årets debacle.
#byttillbakaeranamn

#38   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 01 January 2014 - 22:34 PM

Postad bild

Postad bildSVENSKA CUPEN KVAL 2014Postad bild

Postad bild

Postad bild

Sandviken var inga som helst problem för oss. Trots en reservbetonad elva dominerade vi från första stund och segern var aldrig hotad. Taner Koçak skall dock ha beröm efter ett fint jobb för SIF där han vållade en del problem för vårt försvar. Matchens stora gigant var dock Simon Thern som gjorde lite som han ville och löpte i åttor runt Sandvikenspelarna. Nu är kvalet avklarat och som väntat är vi klara för vårens gruppspel i cupen. Där väntar Varberg, Forward och Akropolis.
#byttillbakaeranamn

#39   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 02 January 2014 - 11:35 AM

Postad bild

Postad bildLANDSLAGSSÄSONGEN 2014Postad bild

SENIOR U21 U19

• Seniorlandslaget spelade om möjligt ännu sämre än under fjolåret. Med missat VM-slutspel så spelade man endast fem matcher under året - två tävlingsmatcher och tre träningsmatcher. Som bäst nådde man ett kryss borta mot Bulgarien. Uselt, uselt och åter uselt spelat av blågult under 2014. VM vanns av Italien efter att ha slagit Belgien i finalen.
  • U21-säsongen blev precis som förra året mer lyckad än seniorsäsongen. Man vann som väntat sin kvalgrupp till U21-EM och fick i playoff möta Skottland. EN sämre match på bortaplan gjorde dock att man förlorade över två matcher vilket var en väldig missräkning. Man kan ändå se tillbaka på en fin säsong för de framtida A-landslagsmännen.
  • U19-säsongen blev så lyckad att jag inte tror att man sett maken till liknande. Man vann även gruppen i den andra kvalomgången till U19-EM och fick därmed åka till Ungern som agerade värdland. Väl där slog man ut storlag som Belgien och England i gruppspelet. I semifinalen gjorde man en stark match mot Italien men förlorade efter mål i slutsekunderna. Man vann därefter enkelt sin grupp i första kvalomgången till nästa års slutspel vilket gör att man även nästa år får inleda med att spela den andra kvalomgången. Mycket, mycket bra jobbat!

Detta inlägg har redigerats av bajenludde: 02 January 2014 - 11:36 AM

#byttillbakaeranamn

#40   bajenludde

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1395 Inlägg:

Postad 02 January 2014 - 13:08 PM

Postad bild

Postad bildSAMMANFATTNING 2014Postad bild

Postad bild Allsvenskan
Målsättning: Etta
Resultat: Tvåa

Dålig första halva men under hösten rycker vi upp oss och spelar till oss en andraplats. Vi siktade på att försvara vår titel från i fjol vilket känns mycket tråkigt att vi inte klarade men med tanke på inledningen så får man ändå säga att det slutade efter bästa möjliga förmåga.

Postad bildSvenska Cupen
Målsättning: Semifinal
Resultat: Tvåa

Vi gör en bra cupsäsong och tar oss ända till final efter att ha slagit ut bland annat de nuvarande svenska mästarna Elfsborg. I finalen spelade IFK Norrköping mycket fin fotboll och slog oss välförtjänt efter förlängning.

Postad bildSupercupen
Målsättning: Vinst
Resultat: Vinst

Årets enda titel bärgade vi i våran första turnering. Helsingborg slogs utan problem och gjorde att året inte blev titellöst. En trevlig turnering där man har chans att se vart man står jämfört med andra innan säsongen.

Postad bild Champions League
Målsättning: Kvalomgång Slutspel
Resultat: Andra kvalomgången

Vårat stora mål för säsongen tog nästan slut innan det hade börjat. Vi lottades mot svåra Celtic där vi förlorade båda matcherna och årets europaäventyr blev precis som i fjol ett enda gigantiskt magplask. Mycket, mycket tråkigt att återigen ha blivit utslagna tidigt ur Europa. Nu kan vi inte heller revanschers oss nästa säsong utan får rikta in oss på Europa League.

ÅRETS LAG

Högsta publiksiffra: 24 000 mot Helsingborg i Supercupen
Lägsta publiksiffra: 12 193 mot Sandviken i Svenska Cupen
Publiksnitt: 18 423
Största vinst: 6-2 mot Åtvidaberg i Allsvenskan
Bäste målskytt: Alex Nilsson, 13
Flest assist: Jiloan Hamad, 11
Fansens val av årets spelare: Pontus Jansson

Övriga svenska utmärkelser vi fått:
Årets spelare i Allsvenskan - Pontus Jansson

Sammanfattat: När vi skulle utöka vår titelskörd från i fjol blev det istället ett mellanår. Till nästa säsong måste vi vara betydligt hungrigare om vi ska tillbaka till samma nivå som under 2013.

Övriga lags prestationer i Europaspelet:
Elfsborg - Ut i sextondelsfinal i EL mot Dynamo Kiev
IFK Göteborg - Ut i kvalomgång Slutspel i EL mot Fulham
Helsingborg - Ut i tredje kvalomgången i EL mot Estoril

Detta inlägg har redigerats av bajenludde: 02 January 2014 - 14:55 PM

#byttillbakaeranamn

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar