Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM14-SR] Foggia Calcio-Italiens nya stormakt - 2025/26

serie a italien foggia saverapport FM14
148 svar till detta ämne

#21   TheCesc

Ungdom

• Medlem
  • 2 Inlägg:

Postad 09 February 2014 - 13:11 PM

Den här killen är king asså! Den som inte följer denna missar årets rapport 2014!

#22   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 11 February 2014 - 01:18 AM

Postad bild

FOGGIA CALCIO-Italiens pärla-Halvtidsrapport 14/15

Tävlingsmatcher | Spelarstatistik Lag | Spelarstatistik Liga

Postad bild

Klicka för större tabell

Utmaningen för klubben att slussa fram talanger har fungerat riktigt bra. Vi ska ta en plats på den övre halvan och ge våra ungdomar speltid. Det tighta spelschemat har gjort att alla har fått mycket speltid. Det har varit lite spela tills du inte orkar känsla i truppen. Perfekt då alla behöver mycket speltid. En del otur med skador men ingen har varit mer skadad än 5 veckor. Vi kommer fortsätta nöta på med samma tänk, skillnaden nu är att till våren kommer vi prioritera bort spelare med utgående kontrakt. Spelschemat är mycket enklare nu och nu behöver en del spelare bänkas. Samt vi får se vilka ungdomsspelare som vi kommer få upp i maj. Ge dessa speltid verkar ha varit ett vinnande koncept.

I Italienska Serie C cupen är vi just nu på semifinalplats. Vilka vi kommer möta där är oklart. Vi måste få igång Damesi nu under våren då han har haft otur med skador samt sviktande form. Gabin Bailly är bra men han är inte redo för denna fotboll ännu. Målskyttet som flödade förra säsongen har varit ett problem. Vi har också riktiga problem med våra ytterbackar då jag tycker alla 3 har underpresterat. Målvaktsspelet har varit helt ok med tanke på hur många frilägen vi släpper till varje match. Avsaknaden av en defensiv mittfältare märks i denna serie lite mer jämfört med Serie C2.

Rivalmöten
En riktig stabil 2-0 seger mot Salernitana hemma fick vi. Mot Juve Stabia spelade vi 1-1 borta samt samma resultat hemma mot Taranto. Mot Taranto fick vi även årets högsta publiksiffra med 5673 åskådare. Derbyn är viktiga för klubben. Intäkter och intresse behövs i lägre serier. Supportrar ska känna att det är värt att stötta laget i ur och skur.

Bästa spelare
Vincenzo Sarno har gjort att vårt anfallsspel får kreativitet. Han står för assisten även denna säsong och han får resten av laget att prestera på topp.

Genombrottsspelarna
Cesarano hade det tungt i början men han har spelat in sig i laget nu. Otroligt skönt att han har kontrakt till 2018. Ett långt första kontrakt underlättar att få ett långt andra kontrakt. Samuel Adjei har inte utvecklats som vi skulle tro att han skulle göra men förhoppningsvis tar han ett stort steg under våren. Att han har Sarno som mentor är väldigt viktigt. Martino fortsätter utvecklas ok men han måste fortsätta slipa på sina tekniska detaljer. De har blivit något bättre men ger vi detta tid så kommer han bli grym med tanke på hans fysiska egenskaper trots sina 17 år.

Silly Season
Inga värvningar/försäljningar görs. Grea, Venitucci, Agnellli, Filosa, Armenise kommer släppas på utgående kontrakt om vi inte lyckas förlänga någon av dessa billigt. Jag har redan fixat en riktigt spännande centralmittfältare till nästa säsong. Ytterbackar är sjukt svårt att hitta bra av, det blir vår stora utmaning. Grea kanske kan få förlängt kontrakt. Januarifönstret är fortfarande öppet vid detta tillfälle så vi avvaktar med att se om vi lyckas få in någon värvning alternativt försäljning.

Ekonomirapporten:
Print screen på ekonomin
Vi ligger på 3,4 miljoner i skulder vilket är samma siffra som förra året. Skillnaden från nu till då är att vi bara gått back med knappt 4 miljoner från Augusti jämfört med förra året då vi hade gått back knappt 9 miljoner. Att få denna klubb i ekonomisk balans tar tid och förhoppningsvis kan en stabil placering denna säsong leda till mer intäkter i framtiden.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 11 February 2014 - 01:18 AM

#23   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 12 February 2014 - 13:14 PM

Postad bild

FOGGIA CALCIO-Italiens pärla-Säsongssammanfattning

Postad bild

Klicka för större tabell

Vilken fantastisk avslutning på säsongen Foggia har stått för. Vi hade ett tag 10 matcher utan förlust vilket är riktigt imponerande. För att klargöra lite så sålde vi Dario Ventilucci för 1,8 miljoner till Reggina i sista minuten. Detta är en grym summa pengar med tanke på att han har utgående kontrakt och ville ha mycket i lön i framtiden. Vi kände också att vi hade gjort vårt lilla ryck i tabellen för att kunna säkra en topp 10 placering och låta våra ungdomar ta chansen istället. Ersättare kommer hittas först till nästa säsong.

En anledning till rycket var att Kalen Damessi började göra mål igen. Han avslutade med 23 mål på 29 matcher vilket är riktigt bra. Vi såg en liknande trend förra året med mycket bättre resultat under vårsäsongen. Detta beror nog mycket på att en tight trupp mår bra av det lätta spelschemat. Att vi åkte ut semifinalen i Serie C cupen känns fel. En final hade gett oss välbehövliga intäkter samt en titel är en titel.

Rivalmöten
Mötet mot Salernitana gav en 3-0 seger, riktigt bra att ha 2 segrar mot dem under denna säsong. Taranto fick även dem känna sig slagna i en lite jämnare match på bortaplan som slutade 3-2 till oss. Att vi inte har lyckats slå Juve Stabia ännu är riktigt irriterande då vi spelade 1-1 hemma mot dem, samam resultat som förra gången. Totalt så har vi 3 derbysegrar samt 3 oavgjorda matcher under säsongen vilket är stabilt.

Ungdomskandidater
Vi flyttade upp 2 spelare från ungdomslaget under säsongen dessutom. Massimiliano Zaccaro är en perfekt reservmittback till vårt mittbackspar nästa säsong. Mina hjälptränare tror inte på honom men jag tycker han känns som en stabil rotationsspelare närmsta 3 åren. Vårt mittbackspar vi har i Cagiano och Cesarano är för talangfullt för att kunna värva in en bättre mittback. Att flytta upp en ungdom som första reserv då är ett perfekt alternativ för laget. Michele Fracchiolla håller verkligen inte för en startelva just nu. Eftersom vi ändå inte hade något att spela för så kunde vi lika gärna ge honom chansen. Ett klokt val då han har utvecklats mycket på sin ytterbacksposition. Han inledde sina första 2 matcher riktigt uselt men har kommit igång nu på slutet och han blir förhoppningsvis redo för mer under kommande säsong. Fracchiola kom till laget under förra säsongen och har gjort en strålande utveckling under säsongen. Ett extra plus att han är användbar på båda kanterna.

Bästa spelare
Vincenzo Sarno är den viktiga pusselbiten i detta unga lag. Han har gjort 22 assist och 9 mål på 35 matcher under säsongen samt visat på gott ledarskap då han har varit mentor för Samuel Adjei. Sarno snittade på 7.26 vilket är något sämre än förra säsongen men motståndet är trots allt tuffare nu. Sarno har fått ett nytt kontrakt till 2017 och sålänge vi kämpar om att gå upp behöver vi han i laget. Han vann trots allt assistligan för Serie C1/C.

Genombrottsspelarna
Gianfranco Cesarano har verkligen tagit ett stort kliv under våren och blivit en nyckelspelare. Man kan omöjligt tro att han bara är 16 år gammal. Gianvincenzo Martino har tagit en ordinarie plats i startelvan men har inte utvecklats som vi har velat. Martino är 18 år nu och han ska explodera i några egenskaper tycker man men det har inte skett. En som har exploderat extremt är Samuel Adjei och får man bara till lite i fysiken på honom har vi en magiker på det offensiva mittfältet.

Postad bild

#24   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 13 February 2014 - 20:20 PM

Postad bild

FOGGIA CALCIO-Italiens pärla-Inför säsong 15/16

Silly Season
Spelare in
Postad bild Daniele Ansini, 19 år, centralmitt, gratis
Postad bild Philipp Hütter, 24 år, ytterback, gratis
Postad bild Renan Wagner, 23 år, centralmitt, gratis
Postad bild
Maxence Bartin, 15 år, anfallare, gratis

Spelare ut
Postad bild Alessandro Armenise, 30 år, ytterback, utgående kontrakt
Postad bild Liberato Filosa, 29 år, mittback, utgående kontrakt
Postad bild Cristian Agnelli, 29 år, centralmitt, utgående kontrakt
Postad bild Alessio Grea, 25 år, ytterback, utgående kontrakt
Postad bild Kalen Damessi, 25 år, anfallere, 2.75 miljoner, RC Strasbourg

Postad bild Vincenzo Richella, 21 år, ytter, 2.75 m(20% nästa övergång), Savona

Postad bild Dario Venitucci, 28 år, centralmitt, 1.8m, Reggina(vintern 15)
Total vinst: 7,3 miljoner

Att få sålt Venitucci trots 5 månader kvar på kontraktet såg vi som en riktigt lyckad deal. Även Damessi och Richella hade 1 år kvar på kontraktet vilket gör dessa försäljningar prisvärda. Alla 3 krävde stora löneökningar och man måste prioritera spelare man tror på. Richella är en lite personlig favorit men jag valde att förlänga 3 år med Praprotnik istället som passar bättre in i vår spelstil. Dessutom gick Richella att sälja och ingen klubb ville värva Praprotnik. Damessi gjorde mycket mål i klubben men det är ett tjänstefel att inte satsa på Gabin Baily. Damessi utvecklades dessutom inte mycket samt han bidrog inte mycket till spelet förutom sina mål. Att Damessi har 4 i beslutsamhet är en anledning till att han inte utvecklas på träningar.

In får vi Hûtter som är en stabil och trygg ytterback. Han har också en lön som är prisvärd och att vi får honom på 3 år ser jag som ett riktigt kap. Daniele Ansini har blivit sågad av mina scouter men jag måste tro på honom. Han är ju bara 19 år och har egenskaper som 15 passningar, 14 teknik, 14 bollkänsla, 16 aggresivitet, 17 lagarbete, 14 snabbhet. Dessutom är hans svagheter små och kan jobbas upp lätt. Renan Wagner ska fungera som en allround mittfältare med lite mer allround egenskaper än Ansini. Ansini ska stå för det lite mer kreativa medan Wagner ska stå för tryggheten i mittfältet. Tillsist har vi Maxence Bartin som kan utvecklas mycket. Han kommer vara första reserv som anfallare och göra en del inhopp.

Egenskapsförändringar sedan Augusti 2014
Postad bild

Tack Vincenzo Sarno för att du var en sån fantastisk mentor för Samuel Adjei. Detta koncept ska göras om detta år. Samuel Adjei har spelat till sig en startplats i Foggia. En annan spelare som har tagit det stora steget till startelvan är Gabin Bailly. Om han lyckas förbättra accerlationen och tekniken har vi en riktig guldklimp. Stora besvikelsen såklart är Gianvinzenco Martino. Han får otroligt mycket speltid för sin ålder men han vill inte ta utvecklingssteget. Jag har dock givit han ett kontrakt till 2019 och jag tror att han kanske får en nystart nästa säsong. Cesarano har gjort fantastisk utveckling och kommer stoppa många anfallare under kommande säsong.

Förväntningar inför säsongen
Vi är tippade att komma 9a i Serie C1 och har som målsättning övre halvan av tabellen. Jag är dock beredd att satsa mot topp 4 för ett kval. Truppen känns stabilare nu och jag ser ingen anledning till att inte tro på detta. Målet är att gå upp inom 2 år. Vi har också en förhoppning om att lyckas i den Italienska Cupen då vi får spela kvalomgången till turneringen. Tanken att få möta ett storlag på vår arena Pino Zaccheria ger dräggelsmak i munnen på alla hängivna Foggia supportrar.

Ekonomirapporten
Print screen på ekonomin

Just nu har vi ett saldo på 8,4 miljoner. Vi har våra spelarförsäljningar att tacka samt tålamod med löner. Dessutom har vi fått ökade sponsorer detta år då vi fick 7 miljoner innan säsongsstart istället för 5. Vi har valt att investera dessa pengar på bättre hjälptränare samt öka satsningen på ungdomsträningen. Vi investerar just nu 140 000 kr i veckan på löner vilket är en liten ökning från förra året men den ökningen är väldigt rimlig med tanke på att vi har en bättre trupp samt längre kontrakt på spelarna. Foggia Calcio är inte längre en klubb med ekonomisk kris. Nu gäller det att samla pengar för att kunna uppgradera våra omoderna faciliteter.

Rivalmöten under året
Salernitana, Messina och Juve Stabia står för rivalmöten denna säsong. Förra året hade vi 3 vinster och 3 oavgjorda mot våra rivaler vilket bör återupprepas. En seger mot Juve Stabia hade suttit extra fint då vi inte vann över dem förra säsongen. Vill ni läsa om varför dessa är våra rivaler hänvisar jag till tidigare rapporter.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 20 February 2014 - 15:44 PM

#25   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 13 February 2014 - 20:28 PM

I mitt tycke - forumets bästa rapport, dels för det underbara lagvalet och dels för att allt med rapporten(text, design, inlevelse, statistik etc.) är världsklass.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#26   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 13 February 2014 - 20:48 PM

Visa inläggPontarii skrev:

I mitt tycke - forumets bästa rapport, dels för det underbara lagvalet och dels för att allt med rapporten(text, design, inlevelse, statistik etc.) är världsklass.
Tack så mycket! Har lagt ner mycket tid på att få fram helheten. Din rapport med Ottawa är också riktigt bra! :)

#27   bambuh

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8643 Inlägg:

Postad 13 February 2014 - 22:29 PM

Gillar designen!

@bambuh

Följ!

#28   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 13 February 2014 - 23:43 PM

Visa inläggTheCesc skrev:

Den här killen är king asså! Den som inte följer denna missar årets rapport 2014!
Tack så mycket! :)

Visa inläggbambuh skrev:

Gillar designen!
Tack så mycket, jag är också väldigt nöjd med den enkla men stilrena designen jag har fått till! :)

#29   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 14 February 2014 - 21:50 PM

Postad bild

FOGGIA CALCIO-Italiens pärla-Truppgenomgång 15/16

*=Startspelare
!=Potentiellt genombrottsår
©=Kapten

Tryck på namnet för länk

PORTIERI Postad bild
Postad bild Kevin Crepel

Crepel gjorde små utvecklingar under förra året men jag förväntar mig inte att en målvakt ska få blixtutvecklingar. Det tar tid för en målvakt att bli bra och Crepel har skrivit på ett kontrakt till 2020. När vi går upp till Serie B kommer Crepel vara redo för denna utmaning utan problem. Crepel kom igång under våren förra säsongen och nu gäller det att vi håller från början för vårt försvar.

DIFENSORI Postad bild
Postad bild Gianfranco Cesarano *
Postad bild Michelle Fracchiolla !*
Postad bild Alessandro Cagiano *
Postad bild Massimiliano Zaccaro
Postad bild Roberto Masullo
Postad bild Philipp Hütter *

Vi har ett stabilt mittbackspar nu som kommer utvecklas till riktiga kungar inom snar framtid. Cesarano kommer ju bli en Serie A mittback om han fortsätter såhär samt Cagiano tar små steg framåt och visar varför han förtjänar ett kontrakt till 2019. Ytterbackspositionen ser jag som ett stort problem även om Philipp Hütter står för trygghet. Roberto Masullo var ok förra året men tanken var att han skulle utvecklas något och bli en trygghet. Istället ger vi vårt hopp till Fracchiolla, en riktig chansning. Detta är dock charmen med FM, man vet aldrig hur bra spelare kan bli om man aldrig ger dem chansen. Utvecklas inte Fracchiolla kommer vi få se en ny ytterback till våren.

CENTROCAMPISTI Postad bild
Postad bild Daniele Ansini *
Postad bild
Renan Wagner *

Postad bild Gianvincenzo Martino
Postad bild Samuel Adjei *

Postad bild Vincenzo Sarno *
Postad bild
Nejk Praprotnik *

Postad bild Alfonso Di Silvio !

Vi har fått ett riktigt balanserat mittfält som innehåller snabbhet, finess, teknik, speluppfattning med mera. Alla offensiva attribut som behövs finns hära. Defensiven håller kanske inte riktigt men det är inte vår spelstil i denna division. Di Silvio står för en skön snabbhet och kan bli grym om han utvecklar tekniken. Sarno är en stjärna på mittfältet och ger trygghet till laget. Adjei har bollkonster i sig som kommer vara väldigt viktiga för vårt lag. Praprotnik ska blomma ut denna säsong då han är en riktig stabil spelare. Han har precis skrivit på ett kontrakt till 2018. Ansini och Wagner kommer komplettera varandra bra. Martino kommer få mycket speltid även han, hoppas han utvecklas denna säsong.

ATTACCANTI Postad bild
Postad bild Gabin Bailly !*
Postad bild Maxence Bertin

Jag ger detta en tvåa i betyg eftersom det är två helt oprövade anfallare. Vi har precis sålt vår trogna målskytt Damessi. En målgörare behöver rutin enligt mig men vi får hoppas dessa två motbevisar mig. Egentligen borde jag ge lagdelen ett högre betyg men då vi spelar med en ensam anfallare måste denna prestera på topp varje match. Vi hoppas Bailly pallar pressen.

Crepel
Hütter-Cagiano-Cesarano-Fracchiolla
Ansini-Wagner
Sarno-Adjei-Praprotnik
Bailly

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 02 July 2014 - 20:49 PM

#30   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 15 February 2014 - 18:59 PM

Postad bild

FOGGIA CALCIO-Italiens pärla-Halvtidsrapport 15/16

Postad bild

Klicka för större tabell

Vi började säsongen med Italienska Cupen. Slutade tyvärr med att vi åkte ut i andra kvalomgången. Jag hade inte förväntat mig något mer och styrelsen var ändå nöjda med att jag lyckades ta mig dit. Nästa säsong har vi större chans att ta oss längre. Italienska Serie C cupen är vi i semifinal detta år igen. Då spelschemat är så pass enkelt under våren är det skönt att ha lite extra matcher. Styrelsen bryr sig aldrig om denna cup men en titel är alltid en titel. En vinst dära kan leda till en positiv spiral i ligan och en plats i Serie B. Maskineriet har kommit igång nu i ligan. Vi har stabil målskillnad och vi har hittat en bra svit nu på slutet med 5 raka segrar. Topp 5 har gjort ett ryck och chansen att vi får kvala nästa år känns mycket stor.

Det är flera spelarinsatser jag är nöjda med. Vincenzo Sarno är otroligt kreativ på mittfältet och han har stått för 16 assist och 5 mål denna säsong. I ligan har han gjort 12 assist vilket är nästbäst. Alla nyförvärv vi har gjort denna säsong presterar på topp. Speciellt Hütter som verkar ha utvecklats en del, har billig lön samt väldigt stabil. Målskyttet står Bailly för då han har gjort 16 mål på 18 matcher. Min gamle anfallare Damessi saknas verkligen inte i detta tillfälle.

Alfonso Di Silvio långtidsskadad
Alfonso Di Silvios säsong kunde kanske inte ha börjat bättre. Han gjorde mål i minut 15 i ligapremiären till publikens jubel. Tyvärr kan det vända snabbt i sporten fotboll. Ligapremiär, härlig stämning och sensommarvärme väntade mot konkurrenten Salernitana på bortaplan. Att göra första målet för säsongen i ett rivalmöte är något speciellt. Ett kliniskt avslut placerat i bortre stolpen på en kontring. Di Silvio var namnet på allas läppar. I minut 22 var Di Silvio tvungen att bli utburen på bår. Mardrömmen för Di Silvio var ett faktum, hälsenan hade gått av. 5 månaders rehab kommer att vänta. Han har hoppat in i mina 2 senaste matcher och jag har bokat in träningsmatcher under juluppehållet för att försöka få honom tillbaka i form.

Rivalmöten
3 av 3 möjliga vinster mot våra bittra rivaler. Skönt att vi äntligen har vunnit över Juve Stabia då det blev en 2-1 seger precis innan jul. Premiären mot Salernitana borta var en fin seger då vi lyckades få en stabil 4-0 seger på bortaplan. Roligast var väl ändå 4-1 vinsten mot Messina. Attackerna på presskonferansen(se länk) efter matchen gav alla Foggiasupportrar ett leende på läpparna.

Bästa spelare
Jag måste få säga Gianfresco Cesarano. Fantastiskt klok försvarsspelare och dessutom en farlig målskytt på fasta situationer med 5 gjorda mål denna säsong. Han har nästbäst snittbetyg i ligan vilket är fantastiskt med tanke på sin unga ålder.

Genombrottsspelarna
Alfonso Di Silvio har varken gått upp eller ner tekniskt/mentalt men han har tappat mycket fysiskt. Hoppas han kan få tillbaka det under våren. Gabin Bailly är enastående då han gör mål varje match. Trodde jag aldrig att han var redo för. Han utvecklas i samma takt som han gjorde förra året, helt otroligt. Michelle Fracchiolla gör fina insatser och har utvecklats som han ska. Nu ska vi förbättra fysiken på honom samt utveckla hans fötter så har vi en grym ytterback för framtiden.

Silly Season
Spelare in
Postad bild Carlos Marinelli, 33 år offensiv mitt, gratis

Spelare ut
Postad bild Alfonso Di Silvio, 17 år, ytter, 50% av Palermo 3,75 miljoner.
Total vinst: 3,75 miljoner kr

Carlos Marinelli var det enda alternativet på marknaden om man ville ha en kortsiktig lösning och inte betala en överdriven lön. Detta då mina ungdomsspelare verkligen inte håller. Han gjorde debut i omgång 3 och har varit en perfekt supersub för att vila min nyckelspelare Sarno. Samt han står för många öppnade passningar i spelet. Marinelli har spelat i Middlesbrough för 10 år sen när de var ett Premier League lag. Det finns ett riktigt intressant reportage om honom för er som vill veta mer.(se länk) Di Silvio försäljningen anser vi som ett riktigt kap. Visst vi kanske måste vara tvungna att betala samma summa inom 2 år. Däremot är det dessa pengar vad en träningsanläggning kostar att bygga till nästa säsong och därför måste denna försäljning ses som nödvändig. Nu med facit i hand var det smart att sälja hans halva till Palermo 2 dagar innan sin långtidsskada. Med tanke på sina tekniska brister är jag också osäker om han är ett namn för framtiden men man får hoppas att jag har fel.

Ekonomirapporten
Print screen på ekonomin
9,8 miljoner har vi i vårt saldo just nu. En träningsanläggning kostar 4 miljoner att bygga så det är viktigt att vi gör ett stabilt ekonomiskt år. Dessutom ska vi spendera pengar på att lägga om planen vilket är ett måste med det usla skicket den är i just nu. Vi fortsätter hålla till vår strategi som vi alltid gör och nu måste vi bygga upp faciliteter sakta men säkert. Ungdomsanläggningen vågar vi inte bygga ännu då det troligtvis kommer kosta för mycket för klubben.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 20 February 2014 - 15:43 PM

#31   svempa23

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 202 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg, Arsenal
  • Tränar:AJ Auxerre

Postad 15 February 2014 - 20:47 PM

Jääävligt bra rapport älskar saves lägre i de lägre ligorna!

#32   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 15 February 2014 - 22:56 PM

Visa inläggsvempa23 skrev:

Jääävligt bra rapport älskar saves lägre i de lägre ligorna!
Tack så mycket! :)

#33   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 16 February 2014 - 19:35 PM

Postad bild

Postad bild

Klicka för större tabell

Detta var en enda lång transportsträcka. Lätt spelschema, bra svit och en stabil andra plats för att sedan kvala. Gabin Bailly slutade 2a i skytteligan i ligan med 27 mål. Bäst betyg i ligan fick Vincenzo Sarno samt Cesarano på en andra plats och Cagiano på en fjärde plats. Kul att ha 3 spelare med bland topp 4. Serie C Cupen slutade med en oturlig finalförlust men det var perfekt matchträning samt extra bra klirr i kassan. Vi får en chans att ta denna skittitel nästa säsong istället.

Postad bild

Mardrömskval
Med mardrömskval menar jag inte spelmässigt. Vi vann kvartsfinalen stabilt mot Citadella. En väldigt jämn match var det mot Casertana men inget gick med oss den matchen. Vi har Baily skadad inför matchen, tänk ligans bästa anfallare denna säsong skadade sig i sista ligamatchen. Sedan har vi en fantastisk usel domare. Vi får 2 röda kort på våra mittbackar och 2 straffar emot oss vilket betydde att vi förlorade med 2-0. Väl i returen saknade vi självförtroende och förmågan att göra mål. Det som stör mig ännu mer är att vi har 2 segrar mot Casertana i ligan. Skönt i alla fall att de åkte dit mot Albino Leffe i finalen. Även andra matchen skulle förstöras av domaren då Cesarano blev utvisad. Tänk er alla mina 3 mittbackar skulle dra på sig röda kort under dessa matcher. Man vet att något är fel när jag kunde totalsåga domaren på presskonferansen utan några åtgärder.(se länk) Ännu ett år väntar i denna serie, helt otroligt att man inte kan gå upp trots en andra plats i ligan.

Nyförvärv/ungdomskandidater
Vi värvade in Gianluca Di Chiara i sista minuten på januarifönstret. Vi fick han för 180 000 samt vi har skolat om honom till vänsterback. Skönt med en ytterback som har en bra teknik i sig. Han underpresterade i början pga dålig matchform samt att han hade gul position på vänsterbacken men det är nu åtgärdat. Han kommer bli viktig nästa säsong. Dessutom bra kondis och stabil huvudspelare vilket har varit ett problem generellt för mina ytterbackar.

Jag fick nästan lite glädjetårar när jag fick upp en sån fantastisk kandidat som Fabrizio Antonazzo. Han ska spela central mittfältare och får han bara förbättra sina tacklingar, lite teknik och lite snabbhet/uthållighet så har vi en otrolig talang. Skönt att ha en bra huvudspelare på det centrala mittfältet.

Rivalmöten
Även denna halva av säsongen vann vi alla rivalmöten vilket betyder 6 av 6 derbysegrar. Salernitana och Messina utklassade med 3-0 och sedan en lite mer nervös 5-4 seger mot Juve Stabia i sista ligamatchen.

Bästa spelare
Vincenzo Sarno är helt fantastisk. Han har på 34 ligamatcher gjort 16 mål och 20 assist med ett snittbetyg på 6,94. Han har dessutom blivit matchens spelare 10 gånger. Räknat med cuperna så hade han ett snitt på 7,43 med 25 assist och 16 mål gjorde på 41 matcher. Bubblare är Cesarano som har stått för stabila insatser där bak.

Genombrottsspelarna
Alfonso Di Silvio har gjort en bra vår och kom tillbaka ifrån skadan på ett bra sätt. Men ett halvår slöseri med träning när man är 17 år svider, otroligt segt att han missade första halvan pga vadskada. Gabin Bailly är jagad över hela Italien med sitt målsnitt för en 17 åring och vem kunde tro att han skulle komma 2a i skytteligan? Michelle Fracchiolla har gjort en stabil säsong och utvecklats bra men jag är tveksam till om han kommer bli en spelare som håller för Serie B.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 16 February 2014 - 19:35 PM

#34   marre023

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4751 Inlägg:

Postad 16 February 2014 - 20:08 PM

jo jäklar du, får hoppas att Antonazzo får hänga med på hela resan upp till Serie A och CL, riktigt lovande!
Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#35   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 16 February 2014 - 21:30 PM

Fan att man ska få spela ett år till i Serie C1... jag känner mig hyfsat redo för Serie B men kanske bra att de får växa till sig det lilla sista mina talanger. Nästa rapport blir en specialare den kommer bli kunglig! Sen kör vi igång den fjärde säsongen. Uppdaterar det andra inlägget i rapporten med historik över varje säsong bara så ni vet :)

Visa inläggmarre023 skrev:

jo jäklar du, får hoppas att Antonazzo får hänga med på hela resan upp till Serie A och CL, riktigt lovande!
han blir nog kung

#36   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 18 February 2014 - 14:29 PM

Postad bild

FOGGIA CALCIO-Italiens pärla-Spelarkrönika
Vincenzo Sarno

Postad bild

Vincenzo Sarno är spelaren som har gjort ett stort avtryck i Foggia. Han har blivit utsedd till Foggias bästa spelare 3 säsonger irad och en av få spelare som har en egen ramsa. Han är en förebild både på och utanför planen, en ambassadör som har betytt mycket för östkuststaden. Sarno är redan en klubbikon i laget Foggia och jag kan inte låta bli att summera hans karriär i verkligheten då den visade sig vara unik. Jag gillar Sarno för mycket helt enkelt. Låt oss börja från början.

Känd redan som barn
Sarno spåddes en lysande framtid då han redan som 11 åring blev värvad till Torino. Hans spetsegenskaper var den fantastiska tekniken och rörligheten då han var väldigt liten och lätt i kroppen. Som grädde på moset bodde han och växte upp i staden Neapel. Blir man inte förknippad med Maradona direkt då tänker ni? ”Nuovo Maradonna” blev hans smeknamn i Torino. Denna affär fick mycket uppmärksamhet i Italien och han fick vara med i Italiensk TV där han visade upp tricks som få 11 åringar kunde bemästra.

Största anledningen till uppmärksamheten när det gällde övergången till Torino var inte hans fotbollstalang. Det var prissumman på 600 000 kr för en 11 årig fotbollsspelare. Ännu större uppmärksamhet skulle det bli när han som 12 åring blev värvad till Roma. När till och med New York Times har en artikel om en 12 åring fotbollsspelare är man uppmärksammad. Sportbladet hade älskat att skriva en artikel om Sarno utifall att detta skulle hänt idag. Sarno skulle få ett kontrakt på 200 000 dollar redan som 14 åring när han skulle ansluta till klubben. Under tiden skulle han få träna i sitt lokala fotbollslag i Napoli. Därefter var Vincenzo Sarno var med i P15 landslaget för Italien och frågan alla ställde sig, när skulle han ta det sista steget upp till seniorfotbollen?

Steget upp till seniorfotbollen blev för stort
Som 17 åring skulle han påbörja resan i det italienska ligasystemet.. Sangiovannese var klubben han värvades till men han fick aldrig sitt genombrott. ”Nuovo Maradona” försökte ta steget upp till Serie B i Brescia som 20 åring men lyckades aldrig. Han blev värvad tillbaka till Serie C där han spenderade 4 säsonger med Potenza och Pro Patria. Reggina gav 23 åringen chansen i Serie B igen. Begränsat med speltid gjorde att han lånades in till Serie C1 klubben Lanciano under våren och äntligen skulle han blomma ut.

Klubb nr. 10 sen värvningen till Torino för Sarno blev övergången till Lanciano, väldigt skickligt att representera så många klubbar redan vid 23 års ålder. Nicolas Anelka hade nog rent sagt vara avundsjuk på Vincenzo Sarno. Våren 2012 var perioden då Sarno var tvungen att prestera. Detta då klubben Lanciano aldrig hade lirat Serie B fotboll och hade chansen att göra det. Playoff väntade för Lanciano.

Genombrottet kom vid 23 års ålder
Lanciano fick möta Siracusa i semifinalen för playoffspelet. De vann första matchen med 1-0 och hemma. I returen gjorde Sarno en riktigt bra match och stod för första målet i returmötet med en fin mottagning och ett placerat skott. (1.23 in i klippet). Lanciano spelade 2-2 och gick vidare med en 3-2 seger totalt. I playoff-finalen väntade Trapani och det såg inte ljust ut efter att ha inlett första mötet med 1-1. I returmötet gjorde Sarno sitt livs viktigaste mål då han knorrade in 1-2 i returmötet på bortaplan. Detta innebar att Trapani var tvungna att vinna matchen då de hade för få bortamål men istället kunde Lanciano vinna matchen med 3-1.

7.30 avgörande 2-1 av Vincenzo Sarno

Lanciano får helt enkelt tacka Vincenzo Sarno för att de spelar Serie B idag.De slutade på 18e plats första året i Serie B säsongen 2012/13 men ligger idag på den övre halvan av Serie B. För tillfället ligger de på en kvalplats och om Lanciano spelar Serie A fotboll inom kort bör man komma ihåg att de aldrig hade varit där om inte Sarno hade knorrat in bollen så vackert den 10e juni 2012.

Sarno var redoför Serie B spel säsongen 2012/2013 i Reggina och gjorde 25 matcher i Serie B. Ett stort steg framåt i karriären. Hans kontrakt gick ut och han fick inte förlängt vilket gjorde att han blev free transfer. På spelet värvade jag honom inför säsongen 2013/14 och ni vet alla vilken succé han har gjort för mig. I verkligheten blev han värvad till Virtus Entella och gjorde debut för klubben först den 22a september 2013. Han har sedan dess varit en bidragande roll till att de leder serien. Vincenzo Sarno är den stora mästaren av Serie C1 både i verkligheten och på spelet. En teknisk och påhittig spelare som står för många fina dribblingar och framspelningar. När han väl gör mål är det snyggt, kolla gärna hans debutmål för Virtus Entella denna säsong. (se länk). Vincenzo Sarno fyller snart 26 år men förhoppningsvis får vi se honom briljera i Serie B resten av sin karriär. Om Sarno kommer få spela Serie A någon dag vet ni i alla fall vem i Sverige som kommer jubla mest åt det.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 18 February 2014 - 14:41 PM

#37   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 20 February 2014 - 15:41 PM

Postad bild

FOGGIA CALCIO-Italiens pärla-Inför säsong 16/17

Silly Season
Spelare in
Postad bild Alfonso Di Silvio, 19 år, yttermitt, 10 000 kr(50% från Palermo)
Postad bild
Gianluca Di Chiara, 23 år, ytterback, 180 000(i vintras)
Postad bild
Kassim Doumbia, 26 år, mittback, gratis

Spelare ut
Postad bild Gianvincenzo Martino, 19 år, centralmitt, 900 000 kr
Postad bild Roberto Masullo, 24 år, ytterback, utgående kontrakt
Postad bild Carlos Marinelli, 34 år, offensiv mitt, utgående kontrakt

Total vinst: 730 000 kr

Vi köpte loss Alfonso Di Silvio för 10 000 kr, en fantastisk deal för oss då Palermo köpte han för 3,75 miljoner innan hans skada. Att vi lyckades sälja Martino för nästan en miljon tycker jag är riktigt bra med tanke på att han knappt har utvecklats någonting under dessa 2 år. En normal 27 åring utvecklas i ungefär samma takt som Martino. Annars har vi ett lugnt transferfönster. Gianluca Di Chiara ska förhoppningsvis höja försvarsspelet ett snäpp till tillskillnad från Masullo. Han kan dessutom spela centralmitt i extrem kris och var stabil i våras. Kassim Doumbia är ändå vårt stora namn då han går direkt in i startelvan som mittback. Vi har nu 3 mittbackar som håller hög klass vilket kommer lyfta spelet. Förra året släppte vi in 56 mål vilket innebar en 9e plats på listan över minst insläppta mål. Ska man gå upp behöver man minska den siffran kraftigt.

Egenskapsförändringar sedan Augusti 2014
Postad bild

Samuel Adjei fick hjälp från Sarno även under denna höst och ja nu är han den viktigaste pusselbiten i laget. Jag är nöjd över att Di Silvio trots allt återhämtade sig så bra från långtidsskadan. Besvikelsen är Kevin Crepel som har ett kontrakt till 2020 och utvecklades ingenting under förra säsongen. Cesarano har inte utvecklats lika mycket som förut men det är rätt så naturligt som mittback. Zaccaro och Fracchiolla kan bli stabila backar men de har en bit kvar tills startelvan.

Förväntningar inför säsongen
Detta år ska vi upp, inga konstigheter. Om det är via kval eller direkt uppflyttning spelar ej roll men det skulle vara riktigt stort att få vinna en titel någon gång. Vi var så nära i Italienska Serie C-cupen förra året så vi hoppas på revansch under detta år. Vårt mediatips är på 7e plats men det var innan vi värvade sista pusselbten i Doumbia. Samt så kommer våra spelare utvecklas mycket under den gångna säsongen förhoppningsvis. Det sköna med denna serie är att jag kan ta placering på övre halvan som mål vilket kommer ge en nöjd styrelse hur det än går. Vi har en mycket bättre trupp än förra året och då slutade vi på en 2a plats.

Rivalmöten under året
Salernitana, Messina och Juve Stabia var höll sig kvar i ligan. Från serien under gick Taranto upp. Nedflyttade från Serie B blev Avellino. Mötet med Avellino är ett hatmöte då de vann över Foggia i ett uppflyttningskval till Serie B år 2007. (länk1) (länk2). Avellino är som dem flesta möten för Foggia ett klassiskt öst mot väst möte. Foggia ligger i regionen Apulien(Puglia i Italien) som gränsar till Avellinos region Campania. Vill ni läsa om varför dessa lag är våra rivaler hänvisar jag till tidigare rapporter.

Ekonomirapporten
Print screen på ekonomin
Trots att vi byggde ut vår träningsanläggning ligger vi på ett saldo som motsvarar 15 miljoner kronor. Idag lägger vi runt 205 000 kr i veckan på löner men den siffran kommer öka till 220 000 inom kort med några kontraktsförlängningar. Våra sponsorpengar denna säsong är 7,45 miljoner jämfört med förra året då vi fick in 7,05 miljoner från våra sponsorer. Vi ökar publiksnittet för varje säsong och vi fick in riktigt bra med pengar för Italienska Cupfinalen och våra 2 kvalmatcher för uppflyttning. 13 934 åskådare gick på vår match mot Casertana när vi åkte ur kvalet. Klubbens värde kommer stiga mycket under närmsta säsongen, idag är den 37 miljoner kronor jämfört med 12 miljoner kr då jag tog över klubben. Steget mot en självförsörjande klubb som går mycket i vinst varje säsong börjar närma sig.

Träningsuppgradering
Postad bild

Många ledares kontrakt har gått ut och vi har hittat perfekta komplement till ledarstaben. Våra ledare har inte mycket i lön samt att vi fick en sån fantastisk tekniktränare som Pancaro för 3250 kr i veckan i 5 år är ett fynd. 4,5 stjärnor är riktigt bra. Viktigaste uppgraderingen är vår träningsanläggning, för att utveckla spelare behöver man fokusera på faciliteter i första hand jämfört med tränare. Vår träningsanläggning är under genomsnittet idag men den kommer bli tillräcklig under hösten.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 20 February 2014 - 15:42 PM

#38   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 21 February 2014 - 16:25 PM

Postad bild

FOGGIA CALCIO-Italiens pärla-Truppgenomgång 16/17

*=Startspelare
!=Potentiellt genombrottsår
©=Kapten
Tryck på namnet för länk

PORTIERI Postad bild
Postad bild Kevin Crepel
Crepel får en stark 2a. Jag trodde han skulle göra en stabil säsong under förra året men stod för en del tavlor och osäkerhet. Han är en helt ok frilägesmålvakt men håller inte som linjemålvakt. Även om jag föredrar en frilägesmålvakt som är säker i luften så är det störande att han har problem att rädda långskott samt släpper mycket returer.

DIFENSORI Postad bild
Postad bild Gianfranco Cesarano *
Postad bild
Kassim Doumbia *

Postad bild Michelle Fracchiolla !
Postad bild Alessandro Cagiano
Postad bild Massimiliano Zaccaro
Postad bild Gianluca Di Chiari *
Postad bild Philipp Hütter *

Doumbia är försvararen vi behöver. Aggressiv, stark samt kan även spela vänsterback. Samtidigt har han en del mentala egenskaper som våra unga mittbackar saknar. Han har också en rimlig lön samt ett 5 årskontrakt. Zaccaro håller verkligen inte mentalt och mentala egenskaper bidrar inte i individuella misstag enligt mig utan inställning/sammarbetssvårigheter i backlinjen. Zaccaro kan även spela högerback, väldigt skönt att vi får mer rotation. Di Chiari och Hütter är bra men inte tillräckligt för att denna lagdel ska få en 5a.

CENTROCAMPISTI Postad bild
Postad bild Daniele Ansini *
Postad bild Renan Wagner

Postad bild Fabrizio Antonazzo !*
Postad bild
Samuel Adjei *

Postad bild Vincenzo Sarno *
Postad bild
Nejk Praprotnik *

Postad bild Alfonso Di Silvio !
Postad bild Nicola Soccio

Detta mittfält håller helt klart för Serie B. Adjei är stjärnspelaren som ger denna lagdel en femma. Antonazzo kommer bli Italiens nya superstjärna inom 3 år tror jag. Vi har även många olika spelstilar, allt från snabba till tekniska spelare. Då vi dominerar iprincip alla matcher är vi inte utav något större behov av en renodlad defensiv mittfältare. Finns dock inga lag i Serie C1 som har spelare utav Adjeis kaliber och han har medspelare runt omkring sig som kommer lyfta han. Detta ska bli hans säsong där han dominerar för fullt. Niccola Soico kommer under säsongen bli uppflyttad till A-laget vid eventuella skador. Han värvades gratis förra säsongen och att han kan få chansen ser vi som en naturlig lösning. Vid riktig kris kan Bertin spela ytter och Di Chiari kan spela centralmitt.

ATTACCANTI Postad bild
Postad bild Gabin Bailly *
Postad bild Maxence Bertin !

Gabin Bailly är en klassanfallare. Bertin växte under förra säsongen och jag tror han kommer bli en perfekt rotationsspelare för Bailly. Det är låga odds på att Bailly vinner årets skytteliga. Han kan avgöra matcher på egen hand med sin finess, snabbhet, styrka, smarthet och avslut.

Crepel
Hütter-Doumbia-Cesarano-Di Chiari
Ansini-Antonazzo
Sarno-Adjei-Praprotnik
Bailly

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 02 July 2014 - 20:50 PM

#39   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 23 February 2014 - 08:30 AM

Postad bild

FOGGIA CALCIO-Italiens pärla-Halvtidsrapport 16/17

Postad bild

Klicka för större tabell

Halvårsrapporten denna gång blir i omgång 25 på grund av aktivt transferfönster. Jag är väldigt nöjd med min säsong fram tills nu och jag kan inte se hur vi kan tappa denna första plats. Samtidigt har vi en ypperlig chans att äntligen ta hem den Italienska Serie C cupen. Vi gick till 3e kvalomgången i Italienska cupen detta år vilket är bra, inte meningen att vi ska slå ut Serie A lag som Cagliari. Tycker alla spelare presterar på den nivå de ska göra. Speciellt Soccio som har gjort många pigga inhopp samt stått för en grym utveckling.

Rivalmöten
5 segrar, 1 oavgjord, 1 förlust i ligan och 1 cupvinst mot Salernitana. Extra skönt att vinna över Avellino i min första match mot dem som manager för Foggia. Nu har vi vunnit över alla bittra rivaler förutom Bari och Napoli. Vår 6-1 seger mot Taranto innebar stor glädje bland fansen.

Bästa spelare
Gabin Bailly öser in mål trots sin sega säsongsinledning. Han lyckades med bedriften att göra 5 mål mot Catanzaro. Finns många i laget som har gjort riktigt bra insatser men Baillys högstanivå kan ingen i laget uppnå.

Genombrottsspelarna
Alfonso Di Silvio gjorde en riktig stabil utveckling under hösten och detta ledde till att vi valde att sälja honom för 5 miljoner. Maxcence Bertin öser in mål så fort han får chansen och har utvecklats bra. Fabrizio Antonazzo sprider klass när han är som bäst men han har sina dagar. Han har i alla fall gjort en riktigt lyckad debutsäsong och man kan inte tro att han har precis blivit 17 år. Ångrar inte en sekund av att jag sålde Martino i somras för att satsa Antonazzo.

Silly Season
Spelare in
Postad bild Sandro Di Fiore, 16 år ytterback, uppflyttad

Spelare ut
Postad bild Alfonso Di Silvio, 18 år, ytter, Pisa, 5 miljoner.
Postad bild
Alessandro Cagiano, 20 år, mittback, Cesena, 9.25 miljoner
Postad bild Philipp Hütter 3.5 miljoner

Vinst: 17,25 miljoner

Vi har sålt för hela 17,25 miljoner på 1 månad. Cagiano har blivit första reserv på mittbackspositionen och i mina ögon är 9.25 miljoner kr för mycket pengar för honom. Visst om 5 år kanske han blir värd det men dessa pengar kan vi spendera på klubben samt vi har ett halvår på oss att köpa spelare. Vi sålde honom sent in i 31a Januari och för att klara vårschemat räcker 6 försvarare gott och väl. Detta gjorde att vi även valde att sälja Hütter då vi såg i ungdomslaget att Di Fiore hade gjort stora framsteg. Det är perfekt tid att skola in honom nu till en framtida Serie B back. Di Silvio kommer inte passa in i vår spelstil i ett frantida Serie B. 5 miljoner är bra betalt för honom och tanken är att vi ska inom kort ska slopa vårt kantspel och värva en defensiv mittfältare.

Ekonomirapporten
Print screen på ekonomin
Fantastiskt att vi har fått in så mycket pengar via transfer. 26 miljoner saldo är väldigt mycket för en Serie C1 klubb. Nu spar vi ihop för att kunna bygga en bättre träningsanläggning och en ungdomsanläggning nästa säsong. Denna utbyggnad kommer totalt kosta 24 miljoner så vi hoppas att vi kan hålla uppe ekonomin fram till dess.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av carlm94: 23 February 2014 - 08:31 AM

#40   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 25 February 2014 - 11:47 AM

Postad bild

Postad bild

Klicka för större tabell

Äntligen har vi blivit uppflyttade till Serie B. Statistiken talar för sig själv, rätt så svårt att göra en lång analys när man har gjort en felfri säsong. Guld i ligan, guld i Serie C Cupen och även guld i den meningslösa supercupen i Serie C1. Alla har fått speltid, inga större skador och att ha gjort 100 mål i ligan är världsklass. Visst försvarsspelet kan bli bättre men ett starkt försvar är fel taktik i dessa serier enligt mig som ni förstår, jag ska dock fundera på det tills nästa säsong.

Ungdomskandidater
Vi fick rätt så usla kandidater jämfört med tidigare år. Däremot ska jag inte sticka under stolen med att vi fick en skön målvakt som kanske kan utvecklas. Bedöm själva vad ni tror om Eros Mangoni. Precis fyllda 16 år och jag hoppas han får en bra utveckling. Har lagt pengar på en extra målvaktstränare som ska höja kvaliteten på hans träning. Han ska även ha Kevin Crapel som mentor.

Rivalmöten
Februari var en derbymånad med 3 bittra rivaler i Taranto, Juve Stabia och Avellino. Även ett halvt rivalmöte mot Casertana. Vi hade 4 segrar denna månad vilket är fantastiskt. I ligan har vi 8-1-1 mot våra bittra rivaler vilket är en fantastisk svit.

Bästa spelare
Gabin Bailly har presterat på topp verkligen under detta år.33 mål på 38(1) matcher är en fantastisk svit och han vann även skytteligan. 13 assist är riktigt bra som anfallare. Ett fantastiskt snittbetyg på 7.45. Grande!

Genombrottsspelarna
Maxence Bertin har inte gjort en lika bra vårsäsong men han utvecklas fint och har blivit en stabil rotationsspelare under denna säsong vilket vi hoppades på. Fabrizio Antonazzo är jagad av Roma och Milan men vi håller hårt i honom. Han är redo för Serie B redan nu kan jag säga.

Förbättring av faciliteter
Postad bild
Helt fantastiskt att vi lyckas utveckla vår träning och ungdomsanläggning. Vi har just nu endast 1 miljon kronor i saldo men det är värt den investeringen. Jag läckte till pressen för att få detta igenom. Idag har vi en tillräcklig träningsanläggning och ungdomsanläggning under genomsnittet och uppgraderingen innebär lagom till november kommer vi få en hyfsad träningsanläggning och en tillräcklig ungdomsanläggning.

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar