Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vuxna problem

388 svar till detta ämne

#381   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7133 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Klubblös

Postad 24 October 2018 - 07:35 AM

Visa inläggRagnar skrev:

1) Färg i vardagsrum. Ska man köra smaragdgrön? Helt? Fondvägg?
2) Kolla på hus. Fan vad dyrt allt är.

Det är snyggt med fondvägg!

Köpte hus för ca en månad sedan. 157kvm fördelat på 3 våningar. 4 sovrum, 2 badrum, ett förråd utomhus samt ett stort inomhus. En bar. En balkong, en mindre gräsmatta samt de har lagt plankor en bit ut. Totaltrenoverad mellan 2014-2018 förutom det minsta badrummet som är från -84.

Det gick för 1,5 miljoner. Så allt är relativt. Nu är det lite utanför stsden men vi snackar en kvart på cykeln. Perfekt by för barnen att växa upp i.

#382   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2731 Inlägg:

Postad 24 October 2018 - 16:40 PM

Absolut finns det billiga hus, men där vi är intresserade av att bo just nu kryper det uppåt i priserna tyvärr. Så det blir väl att bo kvar i nuvarande boende ett tag till.

Skoj att du verkar hittat rätt i alla fall.

#383   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1314 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 24 October 2018 - 23:31 PM

Visa inläggRagnar skrev:

1) Färg i vardagsrum. Ska man köra smaragdgrön? Helt? Fondvägg?
2) Kolla på hus. Fan vad dyrt allt är.

1) Smaragdgrön? Ta då bara fondvägg.
2) Värst i storstadsregionerna, men sedan beror det kanske också på vad det är för typ av hus.

#384   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2731 Inlägg:

Postad 25 October 2018 - 01:08 AM

Visa inläggraca14 skrev:

1) Smaragdgrön? Ta då bara fondvägg.
2) Värst i storstadsregionerna, men sedan beror det kanske också på vad det är för typ av hus.

1) Ja, det lutar åt det.
2) Och det är i en storstadsregion vi håller till. Bor centralt nu, båda vill ifrån lägenhet (i alla fall den vi bor i nu) vilket gör att vi kollar runt lite. Det kanske bli mellanlandning i en annan lägenhet före husköp.

#385   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7133 Inlägg:

Postad 25 October 2018 - 07:34 AM

Jaha, då får jag vandra in i den här tråden igen, men på andra premisser.

Gick med hundarna och lämnade min dotter på förskolan. På vägen hem synar mina hundar världens roligaste ekorre (de är taxar så i grunden jakthundar) varpå jaktinstinkten tog fart i huvudet på dem. Resultat? Jag noterar inte ekorren då jag sträcker mig efter hundbajspåsarna och min arm flyger såklart med varpå min mobil trillar ur jackfickan rätt ner (såklart på RÄTT håll) i marken. Lyfter upp den och den är totalt förstörd.

Kommer hem och ska kolla upp när Elgiganten öppnar och märker då att datorn har begått självmord och får inte igång den heller. (sitter på min laptop nu).

Det här med utgifter när jag precis köpt ett hus.. De bara kommer och kommer!

Är det min dag idag?

Detta inlägg har redigerats av Kakidaniel: 25 October 2018 - 07:34 AM

#386   svennisforpresident

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 413 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Salford City

Postad 25 October 2018 - 09:23 AM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Jaha, då får jag vandra in i den här tråden igen, men på andra premisser.

Gick med hundarna och lämnade min dotter på förskolan. På vägen hem synar mina hundar världens roligaste ekorre (de är taxar så i grunden jakthundar) varpå jaktinstinkten tog fart i huvudet på dem. Resultat? Jag noterar inte ekorren då jag sträcker mig efter hundbajspåsarna och min arm flyger såklart med varpå min mobil trillar ur jackfickan rätt ner (såklart på RÄTT håll) i marken. Lyfter upp den och den är totalt förstörd.

Kommer hem och ska kolla upp när Elgiganten öppnar och märker då att datorn har begått självmord och får inte igång den heller. (sitter på min laptop nu).

Det här med utgifter när jag precis köpt ett hus.. De bara kommer och kommer!

Är det min dag idag?
Oh snap!
Köp en lott idag..så är det säkert en nit + ett inkasso brev!

#387   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 810 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 09 June 2019 - 10:18 AM

Jag vet inte vart jag skulle placera detta, men det här känns ändå som rätt tråd.

Blir på riktigt ledsen av att läsa inlägg på Fotbollskanalens hemsida under Fotbolls-VM som nu pågår i Frankrike.

Män som tar tillfället i akt att förminska, kritisera och göra kvinnor till åtlöje vid varenda tillfälle som ges. Så fruktansvärt tragiskt när det arbetas emot jämställdhet och när mästerskap som det här ändå får sådan här publicitet. Att det då bara fortsätter att sitta en massa tangentbordsterrorister som skriver det ena negativa efter det andra.. och det är inte bara en. Det är samtliga, mer eller mindre.

#388   marre023

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4713 Inlägg:

Postad 09 June 2019 - 12:15 PM

Visa inläggjonatannk skrev:

Jag vet inte vart jag skulle placera detta, men det här känns ändå som rätt tråd.

Blir på riktigt ledsen av att läsa inlägg på Fotbollskanalens hemsida under Fotbolls-VM som nu pågår i Frankrike.

Män som tar tillfället i akt att förminska, kritisera och göra kvinnor till åtlöje vid varenda tillfälle som ges. Så fruktansvärt tragiskt när det arbetas emot jämställdhet och när mästerskap som det här ändå får sådan här publicitet. Att det då bara fortsätter att sitta en massa tangentbordsterrorister som skriver det ena negativa efter det andra.. och det är inte bara en. Det är samtliga, mer eller mindre.

Lägg gärna upp något exempel, kollade snabbt igenom de två första artiklarna jag hittade och såg inget fel med dem
Min saverapport - AFC Wimbledon

Dalarna - Sveriges äldsta stad

#389   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7133 Inlägg:

Postad 09 June 2019 - 22:16 PM

Visa inläggmarre023 skrev:

Lägg gärna upp något exempel, kollade snabbt igenom de två första artiklarna jag hittade och såg inget fel med dem
Säkert bara för att det är du som har skrivit elaka saker.. Fy!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar