Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM14] Jan Kollers svenska resa • J-Södra 2029

FM14
180 svar till detta ämne

#181   A Certain Romance

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 514 Inlägg:

Postad 05 October 2014 - 19:03 PM

Visa inläggraca14 skrev:

Har följt denna save sedan starten!! Starkt jobbat!!
Finns det möjligen en chans eller vilja att dela med dig av save-filen??

Tack för att du följt med!

Jag har spelat vidare några månader, släppt filosofin och gått över till 4-2-3-1 samt värvat upp en hel del av stålarna för att leka lite. Så det skulle kännas lite trist att dela med sig av det, om jag ska vara ärlig :)

(OBS! Jag kopierar in avslutningsinlägget från förra sidan här nedan...)

---

Postad bild

2029 – RESAN HAR NÅTT SITT SLUT

Postad bild

13:e på den europeiska klubbrankingen
27:a på listan över rikaste klubbarna i Europa

Nu får det vara bra. I 16 säsonger har vi jobbat på - och vilka resultat det gett. 22 titlar (jag vet att Supercupen är en skittitel, men ändå) har J-Södra fått placera in i skåpet. Vi ska dock också komma ihåg att herr Koller hann få sparken en gång innan titlarna och framgångarna började hagla.

Nu är klubben i en drömsits. J-Södra rankas som nummer 13 i Europa. Klubben är välmående på alla plan, speciellt ekonomiskt, och har en modern arena som rymmer dryga 18 000 åskådare. Faciliteterna i övrigt är i toppklass och spelare från hela världen är intresserade av att utvecklas i J-Södra.

Det är dock inte framgångarna jag egentligen vill fokusera på. Från början var tanken att etablera ett spelsätt som i princip bara byggde på en stor targetspelare. Och den linjen har vi hållit hela vägen. Bollmottagaren har varit lagets viktigaste spelare varje säsong. Gravdal kom in och visade vad en klasspelare kan göra i den rollen. Ekobo kom in och gjorde det nästan ännu bättre. Vitryske Kugan tog det till en ännu högre nivå, och nu har vår store dansk, Alfred Andersen, briljerat i rollen ett bra tag trots sin unga ålder.

KOLLER-ERANS KULTURBÄRARE

Jag tänkte ta tillfället i akt att presentera den spelare från varje lagdel under åren som betytt mest för klubbens utveckling till europeisk storklubb. Inte den bästa eller häftigaste spelaren, utan den man kunnat lita på, som gjort allt för klubben och aldrig gnällt. Helt enkelt, Kollers kulturbärare.

MÅLVAKT: Henrik Johansson
Säsonger i klubben: 12 • Allsvenska matcher för klubben: 138 • Kom från: Egen produkt (2018)

Förstemålvakter har kommit och gått, men den som alltid funnits där är Henke. Stundtals förstemålvakt, oftast andremålvakt, men alltid stolt att representera klubben. Han är nu faktiskt bara 27 år gammal och har kanske 8 säsonger kvar, men han har redan hunnit med att spela 42 A-landskamper för Sverige. Imponerande. Dessutom en riktig ledartyp, som varit både lagkapten och assisterande kapten vid olika tillfällen och säsonger.

FÖRSVARARE Paul Frimpong
Säsonger i klubben: 11 • Allsvenska matcher/mål för klubben: 208/24 • Kom från: Heart of Lions, 600 TKR (2019)

Vad ska man säga om Paul? Han kom in och styrde upp försvaret. Sen har det funnits stjärnförsvarare vid sidan om honom under perioder, men det är Paul som stått för stabiliteten. Lång och spänstig. Främst en duktig mittback, men även mycket speltid som vänsterback vissa säsonger. Dessutom riktigt farlig på fasta situationer. Och hans 24 allsvenska mål för klubben är ganska starkt jobbat för en försvarsspelare. Paul har representerat Ghana vid 82 A-landskamper, kommer förmodligen upp över 100 innan karriären är slut. Fyller 31 inom kort.

MITTFÄLTARE: Jesper Kofoed
Säsonger i klubben: 14 • Allsvenska matcher/mål för klubben: 247/7 • Kom från: Sölleröd-Vedbaek, gratis (2015)

Innehar klubbrekordet för flest ligamatcher för klubben. Det säger väl en hel del. Lämnade klubben 2028 och har nu hunnit göra en och en halv säsong för Serie A-klubben Grosseto. Den passningsskicklige mittfältaren värvades som väldigt ung till U19-laget. Han slog sig till slut in i startelvan, men petades ur den samma mot slutet. Fick hur som helst väldigt mycket speltid under sina år. I ärlighetens namn kanske mer än han förtjänade om man ser till hans prestationer, men det var hur som helst en skön mittfältstyp som spred ett lugn i truppen och alltid gick att lita på. Har aldrig gjort några A-landskamper, trots att han kan spela både för Danmark och Sverige.

ANFALLARE: Harald Gravdal
Säsonger i klubben: 9 • Allsvenska matcher/mål för klubben: 225/172 • Kom från: Rosenborg, 2,5 MKR (2018)

Harald, ja, honom har vi väl snackat nog om. Mitt sentimentala inlägg från dagen då han skrev på för Standard summerar väl egentligen hans vistelse i klubben på bästa sätt. När han kom in i truppen bevisades det helt plötsligt att vårt spelsystem var att lita på. Han var precis rätt spelartyp som kom in i gruppen vid rätt tillfälle. Ett sjukt målsnitt också med sina 172 ligamål på 225 matcher. Skyttekung i Allsvenskan fyra gånger. I Standard har han haft det tuffare. Mycket skadeproblem, men han har ändå gjort en del baljor.

---

Något ni är intresserade av att veta eller se screen på? Annars tackar jag för mig. Det har varit att nöje att rapportera från denna save. Tack för alla positiva ord på vägen!

Detta inlägg har redigerats av A Certain Romance: 07 October 2014 - 18:24 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar