Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Franska ligasystemet!

37 svar till detta ämne

#1   Nemanja

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4256 Inlägg:

Postad 08 August 2014 - 20:17 PM

Jag misstänker att det kommer finnas ett allmänt intresse för Franska ligan (läs; Zlatan) även iår. Det förtjänar såklart en egen tråd nu när ligan drar igång igen.

Här diskuterar vi alltså allt som gäller franska ligan
"I'm not a man of many words. But I can honestly say playing football is all I ever wanted to do"

-Paul Scholes

#2   Wernbloom

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 Inlägg:

Postad 08 August 2014 - 20:22 PM

Bland de sjukaste halvlekarna jag någonsin sett.

#3   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5235 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 08 August 2014 - 20:30 PM

Bra initiativ, tänkte precis föreslå att en tråd för Ligue 1 samt Bundesliga kunde vara bra att ha istället för att samla allt i en tråd!

Visa inläggnorrbacka skrev:

Hah Zlatan. Först stolpe vid öppet mål. Sen filmar till sig en straff. Och slutligen bränner straffen. #WorldClass
Bara lite nyfiken, vad menar du med hashtagen och därmed hela inlägget? Att Zlatan är en överskattad sopa som missar det läget och straffen (som jag tycker han söker till sig, filmar är lite hårt sagt imo då det ändå är kontakt men visst var den billig) o förtjänar därmed inte epitetet "WorldClass"-player eller? Blev lite förundrad bara, då jag har svårt att tro att någon inte tycker att Zlatan är en utav världens tre-fyra bästa spelare i världen.

Ja en helt sjuk halvlek, vafan gör Lucas vid friläget han får!? Hade fan bytt ut honom direkt om jag var tränare när man är så jävla egoistiskt, inte så konstigt att Zlatan blir helt knäckt o bränner jättelägen därefter när Lucas gör så, jävla pajas.

#4   Mr Höglund

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1354 Inlägg:

Postad 08 August 2014 - 21:19 PM

#CavaniOut

#5   norrbacka

FMSM -13

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2459 Inlägg:
  • Favoritlag:Gooner!

Postad 08 August 2014 - 21:42 PM

Visa inläggChampions19 skrev:

Bara lite nyfiken, vad menar du med hashtagen och därmed hela inlägget? Att Zlatan är en överskattad sopa som missar det läget och straffen (som jag tycker han söker till sig, filmar är lite hårt sagt imo då det ändå är kontakt men visst var den billig) o förtjänar därmed inte epitetet "WorldClass"-player eller? Blev lite förundrad bara, då jag har svårt att tro att någon inte tycker att Zlatan är en utav världens tre-fyra bästa spelare i världen.

Har aldrig påstått att Zlatan inte är world class, däremot var de där minuterna bedrövliga. Usel miss. Solklar filmning (han söker situationen och kastar sig, fanns ingen annan intention än straffspark där och du lever i förnekelse om du säger annat) och sedan skjuter en dålig straffspark. Det var några fullkomligen bedrövliga minuter och jag förväntar mig mycket mer ifrån Zlatan än den där prestationen de där minuterna, och det var det jag åsyftade med #WorldClass (ironiskt).

Sedan kanske du bedömer en spelares fullkomliga kapacitet på bara några minuter, men de där minuterna var inte alls bra av Zlatan. Det var genomuselt i mina ögon. För mig är han ändå topp 4 i världen, ett par dåliga minuter förändrar inte den saken (som du verkar anta utan anledning). Men Zlatan var allt annat än world class de där sekvenserna.

För det sista, tagga ner. Känns som du överreagera rätt hårt.

Detta inlägg har redigerats av norrbacka: 08 August 2014 - 21:43 PM

Everything that doesn kill you.... only makes you stranger

FMSM-mästare 2013

KultKritik.se - Kultur- och underhållningsblogg

#6   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • 5235 Inlägg:

Postad 08 August 2014 - 21:52 PM

Visa inläggnorrbacka skrev:

Har aldrig påstått att Zlatan inte är world class, däremot var de där minuterna bedrövliga. Usel miss. Solklar filmning (han söker situationen och kastar sig, fanns ingen annan intention än straffspark där och du lever i förnekelse om du säger annat) och sedan skjuter en dålig straffspark. Det var några fullkomligen bedrövliga minuter och jag förväntar mig mycket mer ifrån Zlatan än den där prestationen de där minuterna, och det var det jag åsyftade med #WorldClass (ironiskt).

Sedan kanske du bedömer en spelares fullkomliga kapacitet på bara några minuter, men de där minuterna var inte alls bra av Zlatan. Det var genomuselt i mina ögon. För mig är han ändå topp 4 i världen, ett par dåliga minuter förändrar inte den saken (som du verkar anta utan anledning). Men Zlatan var allt annat än world class de där sekvenserna.
Ja okej, var mest en undran då det kändes märkligt att du som jag trodde skrev ironiskt #WorldClass efter att Zlatan gjort två dåliga minuter med tanke på hur jävla bra och överlägsen han är annars. Så därför var jag tvungen att fråga och det var inte avsett som ett påstående/antagande av vad du trodde/tycker utan enbart en fråga. Men då förstår jag vad du menar, håller med om att han borde gjort betydligt bättre ifrån sig vid de lägena, men tror som sagt att Lucas-sekvensen innan fick honom ur balans då det var horribelt gjort utav honom.

Sen håller jag med om att han söker till sig straffen enormt och faller lätt, brukar dock inte kalla det filmning även om det ungefär är samma sak.

#7   Wernbloom

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1883 Inlägg:

Postad 17 August 2014 - 20:48 PM

Berbatov, vilken spelare!

#8   bambuh

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8918 Inlägg:

Postad 19 October 2014 - 14:22 PM

Bielsa magi!

Postad bild

@bambuh

Följ!

#9 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 20 October 2014 - 02:01 AM

Blev nog varmt i skitan det där!

#10   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5516 Inlägg:

Postad 21 December 2014 - 23:35 PM

På hela förra säsongen gjorde Lacazette totalt 15 mål i ligan. Idag gjorde han sitt 15:e ligamål efter halva säsongen spelad, stabilt. Ett kap för den klubben som tillslut får loss honom, en fantastisk striker.

EDIT: Karl'n har tydligen smällt in 17 mål den här säsongen, ÄNNU MER IMPONERANDE JU. Kung Lacazette!

Detta inlägg har redigerats av zero1337: 21 December 2014 - 23:38 PM

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

Twitter: @PakasTelefon

#11   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5516 Inlägg:

Postad 11 January 2015 - 17:34 PM

Lacazette, som City sägs vara sugna på, har än så länge gjort två mål mot Toulouse. Sjuk anfallare!

#12   Mr Höglund

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1354 Inlägg:

Postad 11 January 2015 - 21:36 PM

Snälla köp han inte. Lyon behöver honom mer.

#13   JohnTerry

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4440 Inlägg:
  • Yrke:Kock
  • Favoritlag:Chelsea FC
  • Tränar:Chimney Corner

Postad 14 February 2015 - 19:54 PM

https://twitter.com/...7910529/photo/1

Tihi.
[hasse77] universum är 13.7 år gammal

#14   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5516 Inlägg:

Postad 27 February 2015 - 23:40 PM

Vem var idioten som tippade Marseille som ligasegrare? :tveka: :tveka: :tveka:

TVÅ jävla gissningar har gått åt helvete, hädanefter får väl det fan bli att gissa vem som får högst betyg i Let's Dance eller något istället..

Detta inlägg har redigerats av zero1337: 27 February 2015 - 23:41 PM

#15   El Payaso

Sportchef

• Medlem
  • 5015 Inlägg:

Postad 15 March 2015 - 16:01 PM

Divock Origi sätter stopp för sin flera månader långa måltorka genom att göra ett hattrick.

#16   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5516 Inlägg:

Postad 12 January 2016 - 15:44 PM

Vagner Love är klar för Monaco. Fan vad roligt att han är tillbaka, en helt underbar spelare!

#17   Mr Höglund

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1354 Inlägg:

Postad 23 January 2016 - 18:52 PM

Di Maria med två mål och tre assist idag mot Angers!

#18   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • 5611 Inlägg:

Postad 24 January 2016 - 00:06 AM

Nu kollar jag aldrig på Ligue 1, men såg att Niklas Hult startade idag när hans Nice vann mot Lorient och tog sig upp till 2:a plats bakom PSG. Någon som vet om han är en startman för Nice eller hur mycket han brukar få spela? Borde inte han vara aktuell för en plats i landslaget? Borde ju stå högt i kurs om man startar ofta i ett lag som slåss uppe i toppen i en av världens bästa ligor, om man jämför med andra spelare i landslaget som spelar i sämre lag och ligor.

Nån som har bra koll på Hult? Allround är han väl också?

#19   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • 5235 Inlägg:

Postad 24 January 2016 - 00:21 AM

Har ungefär lika dålig koll som du, men bara en snabb koll på Whoscored så tolkar jag det som att han varit borta p.g.a. skada under hösten fram tills i slutet utav november för att göra comeback, successivt starta alla matcher bortsett från de efter utvisningen mot PSG och göra det helt okej med bl.a. mål mot Lille för två veckor sen. Men ja mångsidig spelare med fin speed, som i Frankrike mer blivit en innermittfältare/defensiv spelare än ytter som han främst var i Elfsborg. Tycker väl inte att han är aktuell för en startplats med de vi har till vänster och på innermittfältet men borde absolut vara ett alternativ för en EM-trupp om han fortsätter få speltid och göra det bra.

Skulle dock inte nämna franska ligan som en utav världens bästa längre, känns som PSG ger någon glamoriserad topp och sen är det väldigt platt därefter i år i alla fall. Portugisiska ligan känns faktiskt minst lika bra och en hel del andra ligor som inte är så långt efter om man räknar bort Qatar-pengarna. Långt efter de fyra andra ligorna som brukar nämnas som de bästa i alla fall, påstår jag som tycker att ligan känns fullständigt ointressant.

#20   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5516 Inlägg:

Postad 24 January 2016 - 00:23 AM

Visa inläggLappeeeee skrev:

Nu kollar jag aldrig på Ligue 1, men såg att Niklas Hult startade idag när hans Nice vann mot Lorient och tog sig upp till 2:a plats bakom PSG. Någon som vet om han är en startman för Nice eller hur mycket han brukar få spela? Borde inte han vara aktuell för en plats i landslaget? Borde ju stå högt i kurs om man startar ofta i ett lag som slåss uppe i toppen i en av världens bästa ligor, om man jämför med andra spelare i landslaget som spelar i sämre lag och ligor.

Nån som har bra koll på Hult? Allround är han väl också?

Enligt Ligue1.com så har han startat sju matcher, och hoppat in två. Dock inledde han väl säsongen skadad om jag inte är helt ute och cyklar. Har för mig att han innan skadan var en viktig spelare för Nice, men hans status i laget kan ju mycket väl ha sjunkit i och med lagets framgång. Hoppas dock att han kommer få mycket speltid fram till sommaren, kan mycket väl bli en joker till EM.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar