Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

NFSE Fantasy Keeper League (NHL)

1010 svar till detta ämne

#1   placerej

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 728 Inlägg:
  • Favoritlag:Parma, Newcastle, Håve, Sabres

Postad 09 augusti 2014 - 11:57

Det är här det händer.

Detta inlägg har redigerats av placerej: 19 september 2015 - 22:17

#2   tiebreak

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 333 Inlägg:
  • Yrke:Vaktmästare
  • Favoritlag:Losc Lille, Genoa

Postad 09 augusti 2014 - 12:00

Jag är gärna med

#3 Gäst_Kullen_*

• Guests

Postad 09 augusti 2014 - 12:07

Jag är gärna med, har hela kvällarna lediga numera så jag kommer vara aktiv :)

#4   waggen

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 063 Inlägg:
  • Snapchat:ollewall
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Spurs

Postad 09 augusti 2014 - 12:07

Jag är gärna med och kommer definitivt vara minst lika aktiv som förra året. Känner också att jag har bättre koll på ligan nu än tidigare så kommer bli kul!

#5   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • 3 469 Inlägg:
  • Yrke:Handläggare
  • Favoritlag:Frölunda HC, IFK Göteborg

Postad 09 augusti 2014 - 12:15

Om jag får behålla Lundqvist är jag med :roll:

#6   Soap

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 006 Inlägg:

Postad 09 augusti 2014 - 12:49

Jag är gärna med.

#7   micke122

Rapportmod

• Moderator
  • 4 556 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Falkenbergs FF

Postad 09 augusti 2014 - 13:05

Jag är lätt med igen. Tillhörde de aktiva förra säsongen och lär göra det nu med.
FMS-mästare i fotbollskunskap 2015.

#8   Oskarinho

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 805 Inlägg:
  • Favoritlag:GIF Sundsvall, AC Milan

Postad 09 augusti 2014 - 18:45

Skulle gärna vara med! Är det draft eller vanliga pick? Grundspelet eller?

#9   placerej

Favorit

• Medlem
  • 1 728 Inlägg:

Postad 09 augusti 2014 - 19:25

Visa inläggOskarinho skrev:

Skulle gärna vara med! Är det draft eller vanliga pick? Grundspelet eller?

Livedraft. Bestämmer datum senare. Kan man inte närvara kan man sätta upp en lista över hur man vill att draften ska välja åt en, så det är inte hela världen om man missar draftdatumet.

Fantasysäsongen pågår under grundsäsongen av NHL, ja.

#10   ekgren

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 09 augusti 2014 - 19:26

Jag är gärna också med.

#11   Oskarinho

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 805 Inlägg:
  • Favoritlag:GIF Sundsvall, AC Milan

Postad 09 augusti 2014 - 20:33

Visa inläggplacerej skrev:

Livedraft. Bestämmer datum senare. Kan man inte närvara kan man sätta upp en lista över hur man vill att draften ska välja åt en, så det är inte hela världen om man missar draftdatumet.

Fantasysäsongen pågår under grundsäsongen av NHL, ja.
Låter bra, du kan lita på mitt deltagande hela säsongen.

#12   placerej

Favorit

• Medlem
  • 1 728 Inlägg:

Postad 11 augusti 2014 - 10:50

Om jag räknar rätt är vi 9. Vi behöver en till så att det blir ett jämnt antal. Någon som känner någon som skulle vara lämplig att ha med? Polare, syskon, whatever. Enda kravet är att personen kommer att vara aktiv och att de kan tänka sig att följa den här tråden, så att ingen vital information missas.

#13   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • 3 469 Inlägg:

Postad 11 augusti 2014 - 10:57

Kommer vi få bygga vidare på något sätt från lagen vi hade i förra ligan? Att vi får välja 1-2 spelare som vi får ha kvar. Tanken var ju trots allt att förr ligan skulle drivas vidare. På så sätt får vi lite tradition med oss från förra ligan.

#14   placerej

Favorit

• Medlem
  • 1 728 Inlägg:

Postad 11 augusti 2014 - 11:05

Visa inläggAahlstroem skrev:

Kommer vi få bygga vidare på något sätt från lagen vi hade i förra ligan? Att vi får välja 1-2 spelare som vi får ha kvar. Tanken var ju trots allt att förr ligan skulle drivas vidare. På så sätt får vi lite tradition med oss från förra ligan.

Jag tänkte att vi kör om allt från scratch, men att vi som var med förra året får förtur första rundan i draften (du överst, så att du kan plocka Lunkan) så att vi indirekt kan ha ett keeperval. Känns det som en bra lösning?

Tycker även att vi kör på att lagen skall heta som den födelsestad vi har (för det var väl så vi körde förra året?).

Sen tänkte jag att vi ändrar från 4 divisioner till western och eastern conference istället. Dels är vi färre lag i år och dels blir det lite mer rivalitet mellan de två sidorna, tänker jag. Gillas eller ogillas?

Detta inlägg har redigerats av placerej: 11 augusti 2014 - 11:02

#15   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • 3 469 Inlägg:

Postad 11 augusti 2014 - 12:26

Jag tänkte att vi kör om allt från scratch, men att vi som var med förra året får förtur första rundan i draften (du överst, så att du kan plocka Lunkan) så att vi indirekt kan ha ett keeperval. Känns det som en bra lösning?

Tycker även att vi kör på att lagen skall heta som den födelsestad vi har (för det var väl så vi körde förra året?).

Sen tänkte jag att vi ändrar från 4 divisioner till western och eastern conference istället. Dels är vi färre lag i år och dels blir det lite mer rivalitet mellan de två sidorna, tänker jag. Gillas eller ogillas?
Att förra året får förtur låter bra. Tror det var födelsestad eller där man bor nu. Gillar tanken med West och East.

#16   Lumpjaw

Spelare

• Medlem
  • 3 407 Inlägg:

Postad 11 augusti 2014 - 12:51

Jag är på om plats finns.

#17   placerej

Favorit

• Medlem
  • 1 728 Inlägg:

Postad 11 augusti 2014 - 20:04

Att förra året får förtur låter bra. Tror det var födelsestad eller där man bor nu. Gillar tanken med West och East.

Låter bra att upplägget känns okej. Om ingen annan säger emot så utgår jag ifrån att resterande också köper det.
Vi kan kanske bestämma att man får välja vilken stad man vill representera? Födelsestad, nuvarande stad man bor i, eller bara någon stad man känner starkt för. Huvudsaken det är en svensk existerande stad/tätort/byhåla/whatever.

Börjar för övrigt bli lite otålig över att ESPN aldrig får igång sin tjänst, så att jag kan börja kika på hur vi ska lägga upp saker och ting. Jag har fipplat runt lite med poängsystemet på fantrax, bara för att se hur man kan få till en bra poängfördelning. Förra årets poängsystem kändes rätt bristfälligt och tråkigt. Jag tror att jag har landat i något som känns rätt bra, men jag vet ju inte vilka attribut som finns att bolla med på ESPN.

#18   placerej

Favorit

• Medlem
  • 1 728 Inlägg:

Postad 11 augusti 2014 - 20:16

Visa inläggLumpjaw skrev:

Jag är på om plats finns.

Yesbox. Perfekt. Då är vi ett jämnt antal användare nu.

När ska vi sätta deadline för anmälan? Augusti ut, kanske? Har man inte anmält sig sista augusti så är det kört. Låter det rimligt?

#19   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • 3 469 Inlägg:

Postad 11 augusti 2014 - 20:46

Låter bra att upplägget känns okej. Om ingen annan säger emot så utgår jag ifrån att resterande också köper det.
Vi kan kanske bestämma att man får välja vilken stad man vill representera? Födelsestad, nuvarande stad man bor i, eller bara någon stad man känner starkt för. Huvudsaken det är en svensk existerande stad/tätort/byhåla/whatever.

Börjar för övrigt bli lite otålig över att ESPN aldrig får igång sin tjänst, så att jag kan börja kika på hur vi ska lägga upp saker och ting. Jag har fipplat runt lite med poängsystemet på fantrax, bara för att se hur man kan få till en bra poängfördelning. Förra årets poängsystem kändes rätt bristfälligt och tråkigt. Jag tror att jag har landat i något som känns rätt bra, men jag vet ju inte vilka attribut som finns att bolla med på ESPN.
Välja själv låter bra, det blir nog roligare för alla så. Vad har du tänkt för system då? Så att alla får chansen att säga vad de tycker om det :)

Augusti ut låter bra också.

#20   placerej

Favorit

• Medlem
  • 1 728 Inlägg:

Postad 11 augusti 2014 - 21:10

Välja själv låter bra, det blir nog roligare för alla så. Vad har du tänkt för system då? Så att alla får chansen att säga vad de tycker om det :)

Augusti ut låter bra också.

Jag minns inte exakt vilka siffror jag använde, men jag tror det var något i stil med så här:

Målisar:

vinst: 2
förlust: -1
hålla nollan: 2
räddningar: 0.3
insläppt mål -1
matchen stjärna nummer 1: 3
matchen stjärna nummer 2: 2
matchen stjärna nummer 3: 1

Utespelare:

mål: 4
assist: 2
blockade skott: 1
tackling: 0.5
matchen stjärna nummer 1: 3
matchen stjärna nummer 2: 2
matchen stjärna nummer 3: 1

------

När jag kikade på hur poängfördelning blev bland spelarna så blev det rätt lika bland målvakter, forwards och backar. Jag gillar tanken på att alla positioner är lika mycket värda. Som det var förra året så var målvakterna så mycket mer poängplockande att det kändes tråkigt hur de kunde avgöra matcherna, oftast med hjälp av den höga poängen för vunna matcher. Dessutom tyckte jag att backarna var lite tråkigt klena som vi körde innan. Med blockade skott får de upp sitt värde.

Vad säger ni om det här upplägget? Vad saknar ni, vad ska bort?

Med det här systemet blev Varlamov bästa poängplockare och en poängmaskin som Crosby hamnade inte bättre än 8, då han inte blockar skott eller tacklar så mycket.

Vill vi ha in lite poäng för slagskämparna? För de duktiga tekarna? Tekningar är lite lurigt, för det finns risk att centrarna blir lite OP.

Jag funderade på plusminus, men bestämde mig till slut för att det är mer en laginsats, än en individuell insats, att ha bra plusminusstatistik. Vad tycker ni?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar