Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Tiki Taka i Manchester

202 svar till detta ämne

#21   bambuh

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8429 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 13:06 PM

Visa inläggzero1337 skrev:

Jag fullständigt älskar detta. Lagom korta inlägg, men samtidigt riktigt välformulerade. This is great!

Visa inläggLindfors skrev:

Fint som vanligt bambuh! Ser fram emot att få följa med på resan!

Tack, kul att rapporten gillas!

@bambuh

Följ!

#22   painkiller

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 119 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 13:07 PM

Mycket intressant läsning :)

#23   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 13:21 PM

Postad bild

KAPITEL 1.7 - CHELSEA DRAR IVÄG I TOPPEN

Premier League
Postad bild

Titeln glider längre och längre ifrån oss. Chelsea har varit riktigt bra den här säsongen medans vi har hamnat i stora svackor vilket har gjort att vi inte har kunnat hänga med i den absoluta toppen. Vi har åtta matcher kvar och behöver ta igen 9 poäng. Tveksamt om Chelsea kommer att tappa så många poäng nu mot slutet. Våran dåliga defensiv har visat sig genom hela säsongen, vilket man rätt tydligt kan se på dom matcherna vi har förlorat i ligan.

Southampton, 1-4
Newcastle, 0-1
Tottenham, 1-4
Chelsea, 2-3
Everton, 0-2
Newcastle, 3-4
Stoke, 1-2

Vi släpper in väldigt mycket mål. Inte nog med då så släpper vi till många chanser åt lagen som dom lyckas bränna, så något måste göras med antingen spelarna eller taktiken för att säkra upp försvaret ännu mer. Många gånger så blir det att någon av mittbackarna kliver upp för högt vilket gör att hela backlinjen går i delar. Så kanske ställa in att en mittback spelar med understöd? Det kanske kan fungera. Nu får vi dock försöka hålla tätt i försvaret i slutspurten av ligan så ska vi försöka gå för en ligatitel eller en andraplats.

Capital One Cup
Efter våran seger i Community Shield inför säsongen så kunde vi plocka våran andra titel för säsongen i finalen mot United. Men så blev det dock inte. Vi blev totalt utspelade och förlorade med 0-2 efter förlängning. Lite surt var det då vi fick en spelare skadad innan vi klev in i förlängningen och hade redan gjort alla byten. Det gjorde så att vi fick spela med en man mindre, vilket tillslut ledde till att United kunde göra två mål.

David Silva - Karriärförstörande skada?
Postad bild

Aj aj aj. Detta var inget vi behövde nu i slutet av säsongen när vi spelar på flera fronter. Våran bästa playmaker går ner med ett brutet ben. Kan det vara karriären för honom på toppnivå? 29 år med ett brutet ben och missar 5-6 månader spel. Han är påväg ut ur sin prime och en sån här skada kommer bara göra så att han tappar ännu mer attributer ännu snabbare. Detta ställer även till det en aning för planeringen av truppen tills nästa säsong. Klurigt. Förhoppningsvis kan han återvända och fortfarande vara en bra spelare.

@bambuh

Följ!

#24   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 13:52 PM

Postad bild

KAPITEL 1.8 - CHAMPIONS LEAGUE KVARTSFINAL

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Matchstatistik
Match 1: 14/9 skott, 8/6 skott på mål, 42%-58% bollinnehav
Match 2: 20/8 skott, 8/3 skott på mål, 59%-41% bollinnehav

hemmalaget/bortalaget

Efter en jämn match i Madrid där vårat tveksamma försvarsspel visade upp sig igen så kunde vi ta med oss en 3-2 seger till hemmaplanen. Väl der spelade vi ut dom fullständigt och kunde i slutändan vinna med 4-2, sammanlagt 7-4. Det är som natt och dag vårat spel på hemma och bortaplan. Vet inte vad det beror på. Någonting måste iallafall göras i taktiken så att vi slutar släppa in så många mål. I semifinalen ställs vi mot Chelsea, ett lag som vi har haft det riktigt svårt mot. Speciellt Hazard som har i princip spelade ut oss ensam. I andra semin ställs United mot Real Madrid.

@bambuh

Följ!

#25   manchestercity

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 28 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester City

Postad 06 September 2014 - 14:07 PM

Kom igen nu och slå Chelsea på nosen i semin!

#26   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 14:38 PM

Postad bild

KAPITEL 1.9 - CHAMPIONS LEAGUE SEMIFINAL

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Matchstatistik
Match 1: 14/7 skott, 2/3 skott på mål, 54%-46% bollinnehav
Match 2: 24/12 skott, 9/5 skott på mål, 50%-50% bollinnehav

hemmalaget/bortalaget

Wow, jag trodde verkligen inte att vi skulle ta oss förbi Chelsea. Ett misstag av Courtois i en rejält stängd match i första mötet gav oss en fördel inför matchen på Stamford Bridge. Väl där så valde jag att ändra min taktik från kontrollera till konstringsspel. Jag ändrade även våran frihet från fritt till balanserad. Nasri och Navas fick båda varsin uppgift om att punktmarkera Chelseas ytterbackar för att stänga igen deras anfallsspel ännu mer. Trots allt det så blev det ändå en målrik match.

Chelsea på den här saven är som gamla Stoke.. fast på steroider. Långa inkast. Inlägg. Hörnor. Dom lyfter in bollar på Jackson Martinez och så har dom Hazard som ensam kan luckra upp ett försvar. Vi låg under med 0-2 efter första halvlek. Så jag valde att droppa kontringsspelet och låta laget flytta fram mer. Dzeko, som alltid verkar dyka upp när vi behöver ett mål, gjorde 1-2. Vi var tillbaka. Hazard svarade direkt och nu kändes ett avancemang långt bort, då dom hade dominerat oss fullständigt. Men då dök Agüero upp och gjorde sitt 28:e mål för säsongen. Chelsea fortsatte mata på framåt men kunde inte ta sig igenom vårat försvar. Fantastiskt. Nu ställs vi mot Real Madrid i finalen. Såna problem vi har haft med Hazard den här säsongen.. Nu ställs vi mot Ronaldo. Trevligt.

@bambuh

Följ!

#27   manchestercity

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 28 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 14:45 PM

Rädda säsongen med en titel nu snälla! :)

#28   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 14:54 PM

Visa inläggmanchestercity skrev:

Rädda säsongen med en titel nu snälla! :)

Dom som har följt mina gamla rapporter vet om att jag är lite av en mästare att förlora Champions League finaler!

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 06 September 2014 - 14:54 PM

@bambuh

Följ!

#29   manchestercity

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 28 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 14:57 PM

Det är just därför du vinner den nu. Hoppas på United i finalen för då känns segern ännu godare :)

#30   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4095 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 06 September 2014 - 15:08 PM

Visa inläggbambuh skrev:

Fantastiskt. Nu ställs vi mot Real Madrid i finalen. Såna problem vi har haft med Hazard den här säsongen.. Nu ställs vi mot Ronaldo. Trevligt.

Visa inläggmanchestercity skrev:

Det är just därför du vinner den nu. Hoppas på United i finalen för då känns segern ännu godare :)

Hoppas på du.

#31   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 16:44 PM

Postad bild

KAPITEL 1.10 - EN TREDJEPLATS I LIGAN

Premier League
Postad bild
Fullständig tabell - Matcher 1 - Matcher 2

Då är min första säsong i princip klar, vi har ju bara en match kvar att spela och det är Champions League finalen. Chelsea blev som väntat mästare i slutändan, då dom helt enkelt har varit bäst i ligan. Jag har ingen aning om hur Stoke lyckades plocka en andraplats i ligan, men det gjorde dom. Vi slutade på en tredjeplats i ligan, vilket är godkänt. Vi släpper in alldeles för många mål för att kunna vara med i den absoluta toppen. Tottenham tog den sista Champions League platsen. Arsenal och United får spela Europa League. Detta var utan tvekan en godkänt första säsong i Premier League.

Spelarstatistik
Postad bild

Målvakter
Joe Hart startade 57 matcher medans Costel Pantilimon fick spela 2 matcher. Rätt tydligt att Hart är det självklara valet. Han släppte in hela 73 mål den här säsongen och höll nollan 17 gånger. Ingen superstatistik, men det är förståeligt med våran dåliga defensiv.

Försvaret
Försvaret släppt som sagt in massvis med mål den här säsongen. Men trots det så har ändå större delen av spelarna höga betyg. Kompany drog som väntat in högst snittbetyg av backarna med 7,32. Han stod även för 14 mål den här säsongen vilket är imponerande. Zaba fick oväntat lågt betyg, så där kanske Clyne får ta över som starter nästa säsong.

Mittfältet
Eftersom att vi ändrade taktik en hel del i början av säsongen så kan det har gjort att vissa spelare har droppat i sitt snittbetyg. Fernandinho imponerade med 14 poäng från sin defensiva position på mittfältet. Yaya var en besvikelse med bara 8 poäng på 49 matcher den här säsongen. Navas och Silva var nog dom bästa i laget tillsammans med Agüero.

Anfallarna
Sergio Agüero. 30 mål. 19 assist. Skytteligavinst i PL. Fantastisk spelare. Dzeko var även han mycket bra och gjorde mål i dom viktiga matcherna. 20 mål slutade han på. Utan tvekan en bra anfallsuppsättning. Agüero fick även spela på mittfältet när det behövdes. En bra säsong från dom båda.

@bambuh

Följ!

#32   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 17:39 PM

Postad bild

KAPITEL 1.11 - CHAMPIONS LEAGUE FINAL

Postad bild

Postad bild

Manchester City: 25 skott, 8 på mål, 3 klara målchanser, 5 skott i målramen, 53% bollinnehav
Real Madrid: 11 skott, 6 på mål, 4 klara målchanser, 2 skott i målramen, 47% bollinnehav
Matchens spelare: Sergio Agüero, 9.0

Sergio Agüero. Legend. Han var nere på runt 5,8 i betyg efter att en stor del av matchen hade varit spelad. Det påminner lite om när jag lirade FM13, med samma lag i en final, med en argentinare på planen. Javier Villafane hade en horribel match. Brände sen en straff på tilläggstid vid 0-0. Sen missade han även den sista straffen i straffläggningen vilket gjorde att vi förlorade. Det var nog ett sånt tillfälle man skulle ha bytt ut han. Skulle jag göra det med denna argentinare?

Jag hade bytesrutan öppen och såg att Jovetic satt på bänken. Dock var han redan trött. Så jag valde att ha kvar Agüero på planen. Jag flyttade han från OMC till OMV som inre anfallare. I 119 minuten i förlägningen. Frispark nere till höger. Inte skjuter han väl därifrån?

Postad bild

Det gör han. Han böjer bollen runt muren och förbi Diego Lopez i Reals mål.

Postad bild

Riktigt kul. För er som har följt mina tidigare rapporter vet om att jag är en mästare på att förlora i Champions League finaler. Kul att vinna på första försöket i FM14. Real saknade Ronaldo vilket måste ha varit en enorm smäll för dom. Inför matchen var oddsen på att vi skulle vinna 10,0. 1,25 på Real. Det visar väl vilka underdogs vi var i den här finalen. Så min första "stora" titel som manager för Manchester City är då Champions League. Det gjorde så att jag även fick min första achievements som jag har lagt upp som mål, Super Cup-ära.

Postad bild

@bambuh

Följ!

#33   manchestercity

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 28 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 18:51 PM

KünG Agüero :)

#34   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 20:10 PM

Postad bild

DOM UTVALDA ACHIEVEMENTS

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

1/10 AVKLARAD!

@bambuh

Följ!

#35   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 22:42 PM

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Vi är enligt ryktet världens bästa klubb just nu, vilket är trevligt. Det är dock i den andra tabellen jag vill att vi ska klättra upp till toppen. Vi håller just nu till på en 6:e plats på listan över världens rikaste klubbar. Vi har drygt 3,5 miljarder kr upp till ettan Chelsea.

@bambuh

Följ!

#36   manchestercity

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 28 Inlägg:

Postad 06 September 2014 - 23:56 PM

om 1-2 säsongen så ligger du längst upp är säker på det :)

#37   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 07 September 2014 - 03:22 AM

Postad bild

Postad bild

Jag är mitt i försäsongen, men tänkte att någon kanske är intresserad av en fantastisk regen. Nya Cristiano Ronaldo? Jag har jagat honom ett tag nu och han har nyligen blivit intresserad att skriva på för klubben. Men Porto är som väntat så sugna på att släppa honom.

Vad tycker ni en vettig summa för den här liraren bör vara? Jag är osäker, men jag vill försöka få in honom till klubben. Han hade klivit in i A-laget direkt och då hade jag kunnat sälja Nasri.

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 07 September 2014 - 03:49 AM

@bambuh

Följ!

#38   zero1337

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5489 Inlägg:

Postad 07 September 2014 - 10:25 AM

Köp, oavsett pris. Du kommer ångra dig i framtiden annars. Vilket jävla as!

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

Twitter: @PakasTelefon

#39   7

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 747 Inlägg:
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Djurgården, Man Utd
  • Tränar:IBF Göteborgs P-03, Partille DJ, Partille Dam, samtliga i innebandy.

Postad 07 September 2014 - 10:31 AM

Svårt att på rak arm säga hur mycket det är värt o lägga, men hur mycket vill dem ha för honom?

Ronaldo kostade ju runt 140-150 miljoner när United köpte honom som artonåring, men det var ett par år sedan. Om du planerar att använda honom typ de kommande tio säsongerna, så skulle jag lägga upp emot 250(sen värvar jag inte alls mycket när jag kör som en storklubb(United), vilket gör att jag är villig att investera mer i de talanger jag köper)

Detta inlägg har redigerats av 7: 07 September 2014 - 10:40 AM

Djurgårdens IF - Love at first sight.
_____________________________________Championship Manager? Completed it.
FMSM Meriter:
Kvartsfinal 2014

#40   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5665 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 07 September 2014 - 10:54 AM

Jag känner att det bara är att köpa, framförallt om du kan sälja Nasri!

Jag vet inte riktigt vad du kan få ut för Nasri men hur som helst är det en tung lönepost som försvinner och Oscar Vilaca lär inte ha någon superhög lön i jämförelse. Men om jag skulle gissa ett pris så borde väl spannet mellan 150-250 vara helt okej att ge för honom, du kanske till och med kan dra ner det till antal bonusar och sånt?

Men en ruggig talang så känns dumt att inte plocka honom ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar