Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Tiki Taka i Manchester

202 svar till detta ämne

#41   A Certain Romance

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 514 Inlägg:

Postad 07 September 2014 - 12:08 PM

Med tanke på att pengarna känns som det minsta problemet när man styr Man City så tycker jag att det bara är att betala vad som krävs. Skulle vara väldigt roligt att följa hans framfart. Dock håller jag inte med om liknelserna med Ronaldo, om jag ska vara petig. Lite för långsam och dålig spänst. Grym förstasäsong på rapporten för övrigt, fortsätt så!

#42   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 07 September 2014 - 12:15 PM

I mitt tycke tråkigt att köpa en såpass utvecklad supertalang, oavsett om du är Shitty eller IK Sleipner. Utveckla eget eller köp dem innan de redan blivit monster.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#43   manchestercity

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 28 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester City

Postad 07 September 2014 - 12:51 PM

Köp du kommer ångra dig annars kosta får de kosta vill :)

#44   tobbelito_91

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Inlägg:

Postad 07 September 2014 - 14:02 PM

Visa inläggPontarii skrev:

I mitt tycke tråkigt att köpa en såpass utvecklad supertalang, oavsett om du är Shitty eller IK Sleipner. Utveckla eget eller köp dem innan de redan blivit monster.
Ärligt talat inte många som bryr sig om vad du tycker =)

#45   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4095 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 07 September 2014 - 14:04 PM

Visa inläggtobbelito_91 skrev:

I do.

Tycker om dina rapporter grymt mycket för att de är så kortfattade!

Detta inlägg har redigerats av gurkburk: 07 September 2014 - 14:07 PM

#46   tobbelito_91

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Inlägg:

Postad 07 September 2014 - 14:09 PM

Visa inlägggurkburk skrev:

I do.

Tycker om dina rapporter grymt mycket för att de är så kortfattade!

Så du bryr dig om han tycker att man köper en såpass utvecklad supertalang? Det är väl ändå han som sköter hand om denna rapport som avgör vad han köper eller inte köper, helt onödig kommentar imo.

#47   Oskarinho

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 805 Inlägg:
  • Favoritlag:GIF Sundsvall, AC Milan

Postad 07 September 2014 - 14:16 PM

Så du bryr dig om han tycker att man köper en såpass utvecklad supertalang? Det är väl ändå han som sköter hand om denna rapport som avgör vad han köper eller inte köper, helt onödig kommentar imo.
Snarare din kommentar som är onödig, alla åsikter har rätt att framföras. Personligen ser jag gärna ett köp men förstår de som inte vill att det ska ske.

Köp om du vill Bambuh, det blir kvalité ändå. Skönt att du äntligen fick vinna CL dessutom.

#48   Pontarii

President

• Medlem
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 07 September 2014 - 14:27 PM

Postad bild

Han bad om åsikter, jag gav min åsikt, är du dum i huvudet på riktigt eller spelar du bara? Idiot.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#49   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2842 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 07 September 2014 - 14:30 PM

Oooooch nu lägger vi ner detta och fokuserar på rapporten istället för vad det nu än är ni håller på med.

#50   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 07 September 2014 - 15:32 PM

Bra drag här inne, kul. Ska försöka signa upp honom det här fönstret. Kan jag få sålt Nasri så lär han inte bli "allt för dyr" då han säkert inte kommer dra någon hög lön.

@bambuh

Följ!

#51   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 07 September 2014 - 17:54 PM

Postad bild

KAPITEL 2 - SOMMARTRANSFERS

Spelare ut
Postad bild Javi GARCIA - 35 miljoner kr till Marseille
Postad bild Edin DZEKO - 175 miljoner kr till Monaco
Postad bild Scott SINCLAIR - 20 miljoner kr till Swansea
Postad bild Costel PANTILIMON - 38 miljoner kr till Cagliari
Postad bild Samir NASRI - 165 miljoner kr till Real Madrid
Postad bild Karim REKIK - 30 miljoner kr till Freiburg
5 spelare på free transfer (bl.a. Kolarov, Richards, Demichelis)

Spelare in
Postad bild Imanol ERASO - 35 miljoner kr från Osasuna
Postad bild Daniel STURRIDGE - 115 miljoner kr från Liverpool
Postad bild BERNARD - 130 miljoner kr från Shakhtar
Postad bild Jordan HENDERSON - 170 miljoner kr från Liverpool
Postad bild Carlos KAMENI - Free transfer
Postad bild Óscar VILACA - 240 miljoner kr

Jag visste inför det här transferfönstret att en hel del spelare skulle röra på sig. Om vi kollar på spelarna så lämnade klubben. Javi Garcia och Costel Pantilimon ville båda lämna pågrund av för lite speltid. Dom såldes för sammanlagt 73 miljoner kr, vilket är ett rätt bra pris för dom två spelarna. Sinclair och Rekik såldes båda då dom inte skulle ta en plats i laget. Sen kommer vi till dom två stora försäljningarna. Dzeko och Nasri. Dzeko gjorde en bra säsong, men han är nu 29 år och satt på en rätt så stor lön. Jag hade redan fått ett bud accpeterat på hans ersättare för mindre pengar så jag lät han lämna. Nasri var det nästan likadant. 28 år, hög lön och jag visste redan om vem som skulle ersätta honom. Vi gjorde det dock bra på utåt fronten. 6 spelare lämnade för bra priser och några av deras höga löner behöver vi inte betala något mer.

Spelarna som kom in då. Eraso har varit klar redan sen förra säsongen. Han kommer att hålla till i U21-laget den här säsongen. Daniel Sturridge plockades in för små pengar från Liverpool som ersättare åt Dzeko. Bernard kom även han in för lite pengar och kommer att få spela på båda kanterna. Hans speed och teknik lär kunna skapa flera chanser åt oss den här säsongen. Henderson plockas in och är tänkt att spela som en av dom två mer defensiva mittfältarna. Han kan även spela på kanterna vilket är ett plus. Kameni plockas enbart in för att vara reserv åt Hart då vi sålde Pantilimon. Sen den stora affären det här fönstret, Vilaca.

Porto var enormt svåra att försöka få klart affären med, vilket är förståeligt. Jag måste ha kommit med typ 15-20 bud på honom innan dom valde att acceptera runt 190 miljoner kr direkt, 50 miljoner över några månader samt ett flertal klausuler som kan göra att priset höjs lite mer. Han plockas givetvis direkt in i A-laget och är tänkt som ersättare åt Nasri.

Men nu har jag en fråga, då jag är lite osäker på vad jag vill göra med honom. Han är redan nu fantastisk teknisk och hade kunnat kliva in som playmaker centralt direkt. Men det skulle göra så att Drachmann skulle få mindre speltid, vilket jag inte vill. Ska jag träna om honom till vänsterytter och spela han som inre anfallare? Visst, han är inte den snabbaste spelaren men det kan man öka iallafall några snäpp, för tekniskt är han i princip redan färdig. Så frågan är;

Ska jag träna om Vilaca till vänsterytter?

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 07 September 2014 - 17:57 PM

@bambuh

Följ!

#52   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2842 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 07 September 2014 - 18:52 PM

Inte som en ren ytter, då han är rent för långsam för det, men en inre forward som "håller i bollen" och som gillar att driva inåt och avsluta a la' Ronaldo.

#53   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 07 September 2014 - 19:07 PM

Visa inläggskynyrdnation skrev:

Inte som en ren ytter, då han är rent för långsam för det, men en inre forward som "håller i bollen" och som gillar att driva inåt och avsluta a la' Ronaldo.

Ja, det är den jag rollen jag har tänkt spela han i om jag tränar om honom.

@bambuh

Följ!

#54   tobbelito_91

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 198 Inlägg:

Postad 07 September 2014 - 19:20 PM

Visa inläggbambuh skrev:

Ja, det är den jag rollen jag har tänkt spela han i om jag tränar om honom.

Träna upp fysiska attributer på han så blir han gud!

#55   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 07 September 2014 - 22:55 PM

Postad bild

KAPITEL 2.1 - TRUPPEN

Postad bild

Nyförvärv: Kameni, Henderson, Sturridge, Bernard, Vilaca
Utgående Kontrakt (2016): Joe Hart
Högsta löner: Yaya (1,9m/v), Silva (1,6m/v), Kompany & Agüero (1,5m/v)

Detta är då truppen vi kliver in i säsongen med. Joe Hart var den enda spelaren i A-laget som hade ett utgående kontrakt. Han valde dock att skriva på ett nytt 4-års kontrakt med klubben. Vi har en enorm bredd i offensiven, något mindre i försvaret. Bara tre mittbackar har vi A-truppen, där både Bartra och Nastasic har spelat tveksamt. Men förhoppningsvis så har dom tagit några kliv framåt i utvecklingen och kan spela bättre den här säsongen. Om vi skulle åka ut för några skador får jag flytta upp någon från U21-laget. Offensiven är extremt flexibel. Henderson kan spela på i princip alla mittfältsplatser om det skulle behövas. Fernandinho kan flyttas över som Defensiv playmaker ifall Rafinha går ner skadad. Just Rafinha kan spela på alla dom offensiva platserna.

Jag har även ändrat lite i taktiken till den här säsongen. Tanken är att försöka spela med två yttrar på kanterna, därför har jag flyttat över Di Maria till vänsterkanten. Men jag kan ändra spelstilen helt om vi skulle behöva genom att flytta över Di Maria till högerkanten och antingen starta Vilaca eller Bernard på vänsterkanten. Då får vi två inre anfallare på kanterna. Jag valde att flytta upp Yaya till OMC-platsen då han inte alls levererade som defensiv playmaker. Silva som just kommit tillbaka från skada kommer att plocka startplatsen direkt. Drachmann vill jag ska få spela iallafall 10-15 matcher den här säsongen, samma med Vilaca. Agüero och Sturridge på topp är två riktigt bra anfallare. Vi har utan tvekan ett lag som ska kunna vinna ligatiteln den här säsongen, men då måste vi försöka ordna upp vårat knackiga spel i defensiven. Jag har börjat klura ut några fler taktiker som kanske kan fixa det. Men det här är iallafall laget vi går in med i den här säsongen.

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 07 September 2014 - 22:57 PM

@bambuh

Följ!

#56   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 08 September 2014 - 15:36 PM

Postad bild

KAPITEL 2.2 - EUROPEISKA SUPERCUPEN

Postad bild

Manchester City: 21 skott, 7 skott på mål, 6 klara målchanser, 52% bollinnehav

Paris Saint-Germain: 10 skott, 5 skott på mål, 2 klara målchanser, 48% bollinnehav

Matchens spelare: Jesús Navas, 9.0

Efter en knackig start i ligan så skulle vi ge oss in i den europeiska supercupen där fransoserna PSG stod för motståndet. Med nyförvärvet Wayne Rooney i laget samt Zlatan på topp så hade dom ett starkt anfallsspel och det visade dom upp redan i 9:e minuten när Nastasic drog på sig en straff och Zlatan kunde enkelt rulla in 1-0. Då tänkte jag att nu kan det dra iväg, då vi som sagt inte har spelat bra så här långt på säsongen. Men vi tog över matchen mer och mer. Vi kunde vända till 2-1 innan paus och kunde sen avgöra matchen i 58:e minuten när matchens spelare Jesus Navas gjorde 3-1. Detta är då min tredje titel på den här saven. Community Shield, Europeiska Supercupen samt Champions League.

@bambuh

Följ!

#57   manchestercity

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 28 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester City

Postad 08 September 2014 - 16:21 PM

Härligt Grattis :)

#58   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 08 September 2014 - 16:24 PM

Visa inläggmanchestercity skrev:

Härligt Grattis :)

Tackar!

@bambuh

Följ!

#59   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1140 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 08 September 2014 - 17:07 PM

Jag minns från din förra tiki taka rapport att du hade en spelarutveckling-kapitel med mycket screens, är det något som kommer vara i denna? För fan vad jag älskade det! Jay Wood the legend :cool:

#60   bambuh

President

• Medlem
  • 8429 Inlägg:

Postad 08 September 2014 - 17:20 PM

Visa inläggDifDaniel skrev:

Jag minns från din förra tiki taka rapport att du hade en spelarutveckling-kapitel med mycket screens, är det något som kommer vara i denna? För fan vad jag älskade det! Jay Wood the legend :cool:

Nja, är inte säker på om man orkar göra några såna uppdateringar på den här saven. Kanske om det dyker upp någon riktigt bra talang ur akademin!

Detta inlägg har redigerats av bambuh: 08 September 2014 - 18:20 PM

@bambuh

Följ!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar