Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

TOTALT UNDERBARA JÄVLA SPELFAN!

233 svar till detta ämne

#221   Luongo21

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1169 Inlägg:
  • Yrke:Studerande men hockeyproffs i drömmarna
  • Favoritlag:Arsenal
  • Tränar:Örebro

Postad 20 August 2015 - 21:39 PM

Första gången i CL och detta resultatet! :)

Postad bild

#222   MrMaradona

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 21 August 2015 - 09:20 AM

Det absolut sjukaste jag varit med om. Mitt Norrköping har överpresterat något enormt i CL,men detta är bara sjukt. Aldrig varit med om något liknande under de år som jag lirat. Så jävla underbart.

Ante Johansson stänger ner tres amigos. Bara en sån sak är ju värd entrepengen.

Bifogad fil(er)

#223   ChelseaPrideoflondon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 585 Inlägg:
  • Favoritlag:Chelsea FC, Malmö FF

Postad 21 August 2015 - 15:54 PM

Värvade nyss Peter Crouch till MFF ett halvår in i spelet bara för att jag kunde Petey är tillbaka i Sverige!

#224   FrancescoTotti10

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2525 Inlägg:
  • Yrke:Capitano della Roma
  • Favoritlag:Roma, Real Madrid, Malmö FF
  • Tränar:Roma

Postad 27 August 2015 - 23:24 PM

Postad bild

CL succe med Malmö, lite tråkigt att trupperna här inte är uppdaterade dock (Johansson, Olsen kvar. Rodic, Djurdic, Carvalho inte här)

Detta inlägg har redigerats av FrancescoTotti10: 27 August 2015 - 23:24 PM

Forza Roma!

#225   FrancescoTotti10

Ikon

• Medlem
  • 2525 Inlägg:
  • Yrke:Capitano della Roma
  • Favoritlag:Roma, Real Madrid, Malmö FF
  • Tränar:Roma

Postad 29 August 2015 - 19:42 PM

Postad bild

Super Mackan visar vägen i fm med :)
Forza Roma!

#226   Fisken

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Inlägg:
  • Favoritlag:Chelsea FC

Postad 11 September 2015 - 23:58 PM

Postad bild

Gjort en rätt kass säsong med mitt Stoke. Tröttnade rejält efter mängder av skador och ett jävla oflyt i många matcher. Så jag semestrade en del och det gjorde det bara värre. Hade en massa jävla dåliga resultat men trodde aldrig jag skulle åka ut, låg ganska säkert från strecket under hela säsongen. Fram tills näst sista matchen, då inser jag, shit panik. Behöver en seger här.
Det sket sig såklart också, torsk och vips, när bara en match återstår är man för första gången under säsongen nedanför det där förbannade strecket.

Så är det då dags för den sista matchen, omgång 38.
Det står helt mellan mig på 18e plats med 30p och Wigan på 17e med samma poäng men ett mål bättre i målskillnad.

Jag möter Liverpool borta, tuff match, men jag har spelat bra mot de innan och tror på att kunna försvara mig till ett kryss.
Det skiter sig, Pool gör 1-0, det står sig ett tag. Jag kollar till Wigan, de har också en tuff match, Man United borta, de ligger också under, med 1-0. Alltså är jag fortfarande ute i detta skede, men det finns ändå hopp.
Jag tror jag ska kvittera, jag skapar några chanser, men mina spelare är usla avslutare som vanligt.
Istället gör Ahmed Musa av alla 2-0. Föööööök.

Försöker kolla till Wigan, i senaste resultat rutan, inget ploppar upp, jag antar att 1-0 står sig, illa.
Så jag blir mer och mer desperat, försöker trycka upp, men Liverpool är för bra.
Tillslut gör Sturridge 3-0 i 82, jag lämnar alldeles för mycket bakåt i jakten på mål.
Det känns hopplöst, men va fan, jag vill ha kul så jag går så mycket fram jag typ bara kan ändå.
Fortfarande hör jag inget från Manchester, vad händer där egentligen?
1-0 antar jag att det står för det var det senaste jag hörde.

Goool! Joselu, min älskade spanjor som gör alldeles för lite mål. Men nu passar det sannerligen bra.
3-1, vi trycker på och är faktiskt nära 3-2, men pool är också riktigt nära 4-1.
Matchen slutar 3-1, vilket ger oss ytterligare 2 minus i målskillnad.
Jag tror att det är kört att vi är ute. Så precis innan jag klickar vidare, ser jag i en annan ruta, den där liverapporteringen, att det står Depay 3-0 för United. Jag vågar inte tro att det är sant. Jag klickar vidare.
OCH JO FAN ÄR DET SANT! Memphis älskade Depay har gjort 2-0 i typ 78e och 3-0 i 88e.
United slår Wigan med 3-0 och tack vare mitt 3-1 mål får jag ett bättre mål i målskillnad jämtemot Wigan, i denna sista omgång.

Vi hamnar båda på -40, lol stabilt. Men tydligen har jag gjort fler mål eller något så jag tar platsen över strecket.
Den underbara 17e platsen.

Vilken jävla dramatik. Totalt underbara jävla spelfan gör att jag hänger kvar och får nytt fräscht kontrakt.
Jag får nytt hopp och orkar med en säsong till, nu jävlar!

#227   Tallani

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC - Pittsburgh Penguins - Philadelphia Phillies

Postad 21 September 2015 - 08:56 AM

Fotbollsgudarna måste vara tokiga!

Postad bild

#228   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1323 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 21 September 2015 - 13:12 PM

Visa inläggTallani skrev:

Fotbollsgudarna måste vara tokiga!

[img][url="http://i.imgur.com/CpN59BP.png"]http://i.imgur.com/CpN59BP.png[/url][/img]

Hur mycket pengar under bordet? Shit! 4 straffar!!

#229   Tallani

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 94 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC - Pittsburgh Penguins - Philadelphia Phillies

Postad 23 September 2015 - 08:16 AM

Visa inläggraca14 skrev:

Hur mycket pengar under bordet? Shit! 4 straffar!!
Det var inte Mike Dean som dömde direkt. :P

Detta inlägg har redigerats av Tallani: 23 September 2015 - 08:17 AM

#230   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2604 Inlägg:

Postad 25 September 2015 - 15:20 PM

Livet är gött när det går bra.

Postad bild

Att ha så stark defensiv trots ett 4-3-3 där sju av tio utespelare är offensiva är jag minst sagt nöjd med.
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#231   BillyKid

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 502 Inlägg:

Postad 19 October 2015 - 20:28 PM

En hel drös av mina spelare var iväg på U23-landskamp så hade inget annat val än att spela min reservmålvakt som ytter, gick sådär... ;)

Postad bild

#232   Koehler

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 307 Inlägg:

Postad 23 October 2015 - 10:25 AM

Första säsongen med Wolverhampton slutade till slut i eufori med serieseger och uppflyttning till PL. Det hela slutade dock med en rysare utöver det vanliga i sista omgången och det var nära att detta inlägg hade hamnat i "värdelösa" tråden.

Läget inför sista:

1. Reading, 82 p, +11
2. Wolves, 79 p, +26
3. Fulham, 77 p, +26

Om vi kryssa samtidigt som Fulham vann skulle vi med andra ord tappa platsen på målskillnad. Fulham hade bottenlaget Bolton hemma och kom att vinna den matchen givetvis.
Vi mötte Huddersfield borta (7a i tabellen). Reading förlora sin betydelselösa match då de redan var klara för uppflyttning.

Nu till rysaren.

Vi spelar jättebra och tar snabbt en 2-0-ledning som står sig första halvlek ut. Vi står med ena benet i PL och glädjen är stor, men kontrollerad.
Sen börjar andra halvlek, snabb reducering 1-2. Viss ilska infinner sig. Urusel fotboll och man känner att kvitteringen är på g. Denna kommer också, 2-2 och borta från PL just nu. Misshandel av kuddar, soffa, bord, vattenflaska börjar.

2-2 står sig, vi spelar bättre efter kvitteringen och skapar en del bra lägen utan att få dit den. Klockan går över 90 och domarn har lagt till 3 minuter. Just nu är jag så arg att det säkerligen är lite tur att jag var ensam i lägenheten, ska ja behöva gå igenom ett play off och sen behöva spela en 46 matcher lång säsong igen när vi har allt i egna händer.
Det ska också sägas att vi med 7 matcher kvar hade 8 poäng ner till 3eplatsen, så vi har redan innan klantat bort ett jätteförsprång.

Då händer det! I 93:e minuten, 22 sekunder kvar att spela och Jed Wallace drar in en halvvolley med fel fot i bortre krysset, 3-2! Premier League! Jag tror först inte på det, FM hatar ju mig, det är ett jävla fittspel som har en dold agenda om att enbart förstöra för mig. Sånt här ska inte hända mig.

Men det gör det! Sanslös glädje samtidigt som det känns tokrätt att vårens kometspelare Jed Wallace är den som gör det. Han startade 1 match under hösten. Efter nyår gör han 11 ligamål och är vår klart bästa spelare, vilket slutar med titeln årets unga spelare i ligan.

Överlägset största glädjemomentet för mig i FM15, mycket pga sättet det hände på och känslohoppandet under matchen. Kontrollerad glädje - Ilska - Superglädje.

Detta inlägg har redigerats av Koehler: 23 October 2015 - 10:27 AM

#233   Esse992

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 363 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, Malmö FF

Postad 01 November 2015 - 22:29 PM

Lirar med Malmö FF och är inne på andra säsongen. Första säsongen blev en missräkning och vi slutade på en 2:a plats i tabellen vilket gjorde att vi fick kvala till Europa League.

Efter att ha klarat oss förbi 2:a kvalomgången med ett sammanlagt resultat som skrevs till 3-3 mot Botev. Lottades vi mot Bremen i den tredje kvalomgången. Hade inga högre förhoppningar på att vi skulle lyckas avancera då vi mötte ett så pass mycket bättre lag. I Tyskland lyckas vi även fast vi är utspelade stora delar av matchen ändå kriga till oss 2-2. Vilket gav oss ett hyfsat utgångsläge inför returen. Men matchen i Malmö är nog den bästa jag sett!

Match 1:
Postad bild
Match 2:
Postad bild
"Jag står i Vasaparken. Ser pojkar och flickor gå igenom kärlekslunden. Jag skulle byta plats med vem som helst. På sekunden. Om jag kunde."

#234 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 24 July 2016 - 21:32 PM

Postad bild

Första CL-vinsten efter tidigare tagit mig längst till kvartsfinal mot just United 1-2 säsonger tidigare, dessförinnan vunnit EL vid ett tillfälle och en förlust i en EL-final 2 år senare. Nåväl så är det sjukt skönt, fick nu möjligheten att be styrelsen om att uppgradera ungdomsrekryteringen till det högsta möjliga. Godkändes direkt. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar