Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Småfrågor för FM15

Småfrågor frågor
965 svar till detta ämne

#1   rauge

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 25 October 2014 - 11:53 AM

Tjena.

Lirar med liverpool och har problem med att få balans i träningen

har 2 hjälptränare på varje träningsområde men ändå är "hjäptränarens arbetsbörda" hög och spelarna klagar på att tränarna inte har tid med dem på träningsplanen..

kan ju inte vara möjligt att man måste ha 3-4 tränare på varje plats för att spelarna ska bli nöjda?

Så frågan är:

1. är det en bugg?
2. Är det någonting jag har missat som man bör tänka på när man sätter ut tränare som är nytt till FM15
you'll never walk alone..!

#2 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 25 October 2014 - 16:11 PM

Visa inläggrauge skrev:

Nu har jag inte FM15 eller 14 för den delen... Men testa att köra vidare på 2 hjälptränare per kategori, fast anställa ytterligare 2 nya hjälptränare som har bra värden i beslutsamhet, motivering, disciplin & eventuellt personlig kontakt och arbeta med ungdomar. Dessa 2 nya tränare ska vara delaktiga i alla kategorier som finns, för att få ner arbetsbördan för de övriga hjälptränarna samtidigt som kvalitén behålls.

Detta har fungerat bra för mig i tidigare upplagor, även om spelarna ej har haft möjlighet att klaga över denna situation tidigare i FM. Möjligtvis fungerar denna lösning inte så väl i FM15, men alltid värt ett försök om det nu inte är en bugg.

Detta inlägg har redigerats av hasse77: 25 October 2014 - 16:12 PM

#3   emil_sbn

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:
  • Yrke:Säljare
  • Favoritlag:Liverpool FC, IFK Göteborg
  • Tränar:Inte mkt

Postad 25 October 2014 - 16:58 PM

hej! undrar egentligen bara hur man kan få facepack-bilderna större?

#4 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 25 October 2014 - 18:34 PM

Visa inläggemil_sbn skrev:

hej! undrar egentligen bara hur man kan få facepack-bilderna större?
Säkert så att någon mod-fil måste laddas ned av filtypen xml, brukar dyka upp efter ett tag. Facepacken kommer även se större ut i de flesta nya skins också.

#5   rauge

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 25 October 2014 - 22:13 PM

Visa inlägghasse77 skrev:

Nu har jag inte FM15 eller 14 för den delen... Men testa att köra vidare på 2 hjälptränare per kategori, fast anställa ytterligare 2 nya hjälptränare som har bra värden i beslutsamhet, motivering, disciplin & eventuellt personlig kontakt och arbeta med ungdomar. Dessa 2 nya tränare ska vara delaktiga i alla kategorier som finns, för att få ner arbetsbördan för de övriga hjälptränarna samtidigt som kvalitén behålls.

Detta har fungerat bra för mig i tidigare upplagor, även om spelarna ej har haft möjlighet att klaga över denna situation tidigare i FM. Möjligtvis fungerar denna lösning inte så väl i FM15, men alltid värt ett försök om det nu inte är en bugg.

Fungerar perfekt. gick från hård till medel! Tack
you'll never walk alone..!

#6   fangorn

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 41 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsinborg

Postad 26 October 2014 - 16:22 PM

Var lägger man en shortlist fil?

Hittade denna http://www.fm-base.c...015-wonderkids/

#7   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4096 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 26 October 2014 - 16:36 PM

Visa inläggfangorn skrev:

Var lägger man en shortlist fil?

Hittade denna http://www.fm-base.c...015-wonderkids/

Läggs i:

Dokument-> Sports Interactive -> FM15 -> shortlists

#8   Barcelona

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 356 Inlägg:

Postad 26 October 2014 - 19:19 PM

Hur löser man lagnamnen? BMG till Mönchengladbach osv
FC Barcelona

#9   elfa

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 445 Inlägg:

Postad 27 October 2014 - 17:03 PM

När drar ni igång er första seriösa save?

Jag har startat en nu på betan och känner att jag lärt mig spelet så pass så jag kan dra igång en seriös redan nu, men vet inte om jag vågar det redan på betan. Vad säger ni, är det värt att börja en seriös save redan nu?

Edit: tänkte även ladda Sverige i den saven så måste väl minst vänta tills SI fixat den där 13:e novemberbuggen.

Detta inlägg har redigerats av elfa: 27 October 2014 - 17:05 PM

YNWA

#10   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4096 Inlägg:

Postad 27 October 2014 - 17:04 PM

Visa inläggelfa skrev:

När drar ni igång er första seriösa save?

Jag har startat en nu på betan och känner att jag lärt mig spelet så pass så jag kan dra igång en seriös redan nu, men vet inte om jag vågar det redan på betan. Vad säger ni, är det värt att börja en seriös save redan nu?

Första saven är min seriösa. Inne på säsong 3 nu :)

#11   ajdeflipp

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 378 Inlägg:

Postad 28 October 2014 - 16:04 PM

Starta en seriös save med betan - frågor!

Ser att några utav er diskuterat detta lite ovan, har ett par frågor jag undrar över bara!

1. Kan man spela betasaven hur länge som helst eller låser den sig efter ett halvår likt demot man fick förr? dvs tidigare fm-upplagor. Om ja, är det bara spela på eller måste man göra något speciellt/ändra något när det "riktiga" spelet kommer ut.

2. 13november nämnde någon, vad händer då? kraschar spelet? finns det några buggar som gör spelet ospelbart eller för orealistiskt som man borde känna till?

3. Finns det något som man inte kan ta del av under betan kontra fullständiga spelet? Alltså kan man använda alla funktioner, ändra lagnamn till de rätta, trycka in en massa grafik etc som vanligt eller är de något man inte kan göra förens det riktiga spelet kommit ut (bortsett från eventuella buggar såklart).

tusen tack om ni kan svara på dessa frågor!

Detta inlägg har redigerats av ajdeflipp: 28 October 2014 - 16:04 PM

#12   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 28 October 2014 - 16:10 PM

Visa inläggBarcelona skrev:

Hur löser man lagnamnen? BMG till Mönchengladbach osv

http://sortitoutsi.n...15-beta02032014

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#13   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4096 Inlägg:

Postad 28 October 2014 - 16:20 PM

Visa inläggajdeflipp skrev:

Starta en seriös save med betan - frågor!

Ser att några utav er diskuterat detta lite ovan, har ett par frågor jag undrar över bara!

1. Kan man spela betasaven hur länge som helst eller låser den sig efter ett halvår likt demot man fick förr? dvs tidigare fm-upplagor. Om ja, är det bara spela på eller måste man göra något speciellt/ändra något när det "riktiga" spelet kommer ut.

2. 13november nämnde någon, vad händer då? kraschar spelet? finns det några buggar som gör spelet ospelbart eller för orealistiskt som man borde känna till?

3. Finns det något som man inte kan ta del av under betan kontra fullständiga spelet? Alltså kan man använda alla funktioner, ändra lagnamn till de rätta, trycka in en massa grafik etc som vanligt eller är de något man inte kan göra förens det riktiga spelet kommit ut (bortsett från eventuella buggar såklart).

tusen tack om ni kan svara på dessa frågor!

1. Ja, du kan spela hur länge som helst och det är inget man måste ändra. Det är bara demon som låser sig efter halva säsongen.

2. Är en bugg att svenska spelschemat inte läggs(?), spelar inte i Sverige så har ingen större koll.

3. Editorn är det enda som du inte kan ta del av under betan.

#14   soltinho

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 296 Inlägg:

Postad 28 October 2014 - 16:25 PM

Dum fråga kanske men jag frågar ändå då det är ett problem som stör mig av någon anledning... haha! När jag kollar på spelare så står det bara vilket land dom kommer ifrån men det är inte som tidigare upplagor där flaggan är med också? Ska det vara så eller har jag något problem med mitt spel? Tack

#15   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4096 Inlägg:

Postad 28 October 2014 - 16:29 PM

Visa inläggsoltinho skrev:

Dum fråga kanske men jag frågar ändå då det är ett problem som stör mig av någon anledning... haha! När jag kollar på spelare så står det bara vilket land dom kommer ifrån men det är inte som tidigare upplagor där flaggan är med också? Ska det vara så eller har jag något problem med mitt spel? Tack

Har också noterat det. Om man trycker på bakåtpilen och sen framåt så dyker flaggan upp igen. Antar att det är något som kommer att fixas i patchen

#16   ajdeflipp

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 378 Inlägg:

Postad 28 October 2014 - 16:54 PM

Härligt!

så det finns inga datum i spelet om gör att det kraschar och dylikt?, finns det några buggar som gör spelet ospelbart eller för orealistiskt som man borde känna till?

Buggar som upptäcks - fixas de kontinuerligt eller väntar man in alla tills spelet släpps den 7e? eller uppdateras bekräftade buggar varje dag/1 gång per veckaetc?

+ kan jag spela i offline-mode som tidigreutan problem?

#17   ajdeflipp

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 378 Inlägg:

Postad 28 October 2014 - 17:01 PM

Pontarii,

men måste man inte läggai det i en anna map när det riktiga spelet kommer ut?

#18   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4096 Inlägg:

Postad 28 October 2014 - 17:05 PM

Pontarii,

men måste man inte läggai det i en anna map när det riktiga spelet kommer ut?

Nej, det måste du inte.

Härligt!

så det finns inga datum i spelet om gör att det kraschar och dylikt?, finns det några buggar som gör spelet ospelbart eller för orealistiskt som man borde känna till?

Buggar som upptäcks - fixas de kontinuerligt eller väntar man in alla tills spelet släpps den 7e? eller uppdateras bekräftade buggar varje dag/1 gång per veckaetc?

+ kan jag spela i offline-mode som tidigreutan problem?

Inget speciellt datum vad jag vet. Jag har råkat ut för två kraschar på tre säsonger men de är spontana.

Jag tror de sparar allt till release men är inte säker.

Ja, du kan spela offline

#19   ajdeflipp

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 378 Inlägg:

Postad 28 October 2014 - 17:21 PM

Tack för svar!

Någo som vet om de sparar allt till release?

Påverkar krasharna mig även om jagkör offline? vilka datum krachade det för dig?

#20   A Certain Romance

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 514 Inlägg:

Postad 28 October 2014 - 17:38 PM

Tack för svar!

Någo som vet om de sparar allt till release?

Påverkar krasharna mig även om jagkör offline? vilka datum krachade det för dig?

Ett tips är att gå in och läsa på community.sigames.com. Där kan du läsa om de flesta buggar som förekommer. Finns väldigt mycket info där i Betaforumet. Oftast är det inget datum som gör att spelet kraschar, utan det kan vara i alla möjliga situationer. Och buggar sker även om du spelar offline.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar