Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Småfrågor för FM15

Småfrågor frågor
965 svar till detta ämne

#41   rauge

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:

Postad 02 November 2014 - 14:25 PM

förmågorna man väljer till sin manager i början när man startar ett spel. Utvecklas dessa med tiden?
you'll never walk alone..!

#42   Gooner

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Inlägg:

Postad 02 November 2014 - 18:41 PM

Visa inläggpizarro skrev:

FM15 släpps i dagarna. För första gången på 3-4 år har jag tid att verkligen lägga ned själen i en rapport. Jag är ute efter en utmaning med laget och en långsiktighet. Tanken är att lägga upp 1-3 uppdateringar nästa vecka, Tänker mig något av följande lag...

1. Catania hemmahörandes i Serie B. Ta upp laget i Serie A och etablera sig där. Fortsätta med den argentinska satsningen som klubben har. Serie A mässiga spelare i Rolin, Spolli, Peruzzi, Rosina, Almiron, Leto och Castro. Har stora ekonomiska skulder.

2. Elche eller Cordoba två tippade bottenlag i spanska ligan.

3. Deportivo Alaves spelade Uefa cup final mot Liverpool 00/01. Åkte på en ekonomisk stjärnsmäll i för några år sedan och huserat i de lägre divisionerna i Spanien, nu tillbaka i Liga Adelante.

4. Hercules laget från Alicante. Stora ekonomiska skulder.

5. Något belgiskt mittenlag. Italienska Serie-B lag. La Liga eller Serie A bottenlag. Kom med tips.

Vad vill ni helst läsa?

Portsmouth i League 2?
"Hårigt bröst, rakad pung... Hasse Jonsson är våran kung!"

#43   P.K.Subban

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 306 Inlägg:
  • Favoritlag:Canadiens

Postad 03 November 2014 - 14:42 PM

Släpps spelet 00.01 eller 23.59 på fredag?

#44   Partilleboyz

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 594 Inlägg:

Postad 03 November 2014 - 14:55 PM

Tja, Jag gjorde så min ass. tränare tog hand om individuella träningen och kort sagt han gör ett värdelöst jobb hittar inte vart man ändrar tillbaka.

Edit: Hittade

Detta inlägg har redigerats av Partilleboyz: 03 November 2014 - 15:14 PM

#45   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1879 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 03 November 2014 - 17:11 PM

nevermind

Detta inlägg har redigerats av Nilisse: 03 November 2014 - 21:13 PM

To infinity... and beyond!

#46   olllzor

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 86 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 03 November 2014 - 18:14 PM

Kommer värvningar som presenteras i veckan att hinna ändras till spelsläppet?

#47 Gäst_Ceesc_*

• Guests

Postad 03 November 2014 - 21:36 PM

Kanske dum fråga, men hur lägger jag till avbytare till match? Kan fixa startelvan genom att dra in spelarna men det funkar inte för avbytarna.

#48   awesomM

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:

Postad 03 November 2014 - 23:01 PM

Visa inläggCoda skrev:

Så när spelet kommer ut och man har den fysiska versionen behöver man då installera spelet från skivan eller räcker det med att bara skriva in aktiveringskoden? Kommer inte ihåg hur jag gjorde på FM14 :)

Jag undrar detsamma? Vill såklart beställa via fmsweden men då jag inte har nån CD-läsare i min macbook behöver jag veta om den fysiska utgåvan funkar coskå endast via steam eller om jag måste köpa en download-version?

#49   pizarro

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 615 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Tränar:Sheffield United

Postad 03 November 2014 - 23:08 PM

Visa inläggGooner skrev:

Portsmouth i League 2?

Det lutar starkt åt Almeria i La Liga. Har börjat göra lite research om dem. Vad tror du=

#50   ajdeflipp

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 378 Inlägg:

Postad 04 November 2014 - 07:40 AM

Behöver man ha en sportchef?

ja tänkte erbjuda han en tjänst som scout isället då har 20/20 i bedöma spelarförmåga och den andra. Dessutom använder jag han aldrig till något.

Min fråga:
Kan ja spela utan sportchef och om jag kommer jag "att ta över" det på något vänster och plötsligt få extrauppifter, eller kommer jag jobba på exakt som vanligt som under mitt nuvarande managerjobb?

tack på förhand!

Detta inlägg har redigerats av ajdeflipp: 04 November 2014 - 07:42 AM

#51   ÖISalbin

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 894 Inlägg:
  • Favoritlag:ÖIS

Postad 04 November 2014 - 08:59 AM

Visa inläggajdeflipp skrev:

Behöver man ha en sportchef?

ja tänkte erbjuda han en tjänst som scout isället då har 20/20 i bedöma spelarförmåga och den andra. Dessutom använder jag han aldrig till något.

Min fråga:
Kan ja spela utan sportchef och om jag kommer jag "att ta över" det på något vänster och plötsligt få extrauppifter, eller kommer jag jobba på exakt som vanligt som under mitt nuvarande managerjobb?

tack på förhand!

Om du inte använder sportchefen till något (han har alltså inga uppgifter enligt ansvarsområdena) så kommer du inte få extra uppgifter som manager nej. Spelar alltid utan sportchef själv då jag vill sköta värvnings- och kontraktsdelen själv.
Har din sportchef något intresse av att vara scout då? Även om statsen är bra så betyder ju inte det att han vill bli scout.

#52   Scally

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 327 Inlägg:

Postad 04 November 2014 - 09:43 AM

Tjena! Har precis beställt FM 15 via fms och cdon, fysisk kopia. Men kom på mig själv att jag har ju fan ingen cd läsare på datorn. Går de att installera ändå med den cd key man får via steam. Har för mig att jag gjorde de förra året när ja köpte den dator jag har idag då jag hade spelat installerat via cd skiva på datorn innan. tack på för hand

#53   ajdeflipp

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 378 Inlägg:

Postad 04 November 2014 - 10:12 AM

@ ÖlSalbin
Det får vi se, tack för svar!

Detta inlägg har redigerats av ajdeflipp: 04 November 2014 - 10:13 AM

#54   joakimhenriksson

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 04 November 2014 - 13:11 PM

Någon som kan svara på varför spelarna ser ut som mannekängdockor som glider fram över planen? Problemet uppstod efter jag lagt till en facepack, men det löser inte problemet genom att varken installera om spelet eller ta bort de tillagda filerna.

#55   Kungking

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 65 Inlägg:

Postad 04 November 2014 - 14:25 PM

Tjena!

Vad jag har förstått så finns FM 15 tillgängligt via steam redan nu? Min fråga är om detta stämmer? Men om man köper det via steam blir menyerna och allt det på engelska då? Eller går det att få på svenska?

Tack på förhand!

#56   Seedorf

Ungdom

• Medlem
  • 9 Inlägg:

Postad 05 November 2014 - 15:10 PM

Brukar ni köra med dolda egenskaper eller kör ni med att allt syns direkt?

#57   P.K.Subban

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 306 Inlägg:
  • Favoritlag:Canadiens

Postad 05 November 2014 - 17:30 PM

Visa inläggP.K.Subban skrev:

Släpps spelet 00.01 eller 23.59 på fredag?

Inget svar?

#58   Nyberget

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2089 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 05 November 2014 - 17:34 PM

Inte säker men släpps det inte 01.01 här i Sverige?

Detta inlägg har redigerats av Nyberget: 05 November 2014 - 17:35 PM

#59   roniii

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4413 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollsproffs i Sverige...

Postad 05 November 2014 - 17:36 PM

Visa inläggP.K.Subban skrev:

Inget svar?
Förmodligen 00.01.
FCBarcelona - Abidal y TITO
"Cristiano will be worshipped because Eder scored & Messi will be criticized because Higuain didn't"

#60 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 05 November 2014 - 19:16 PM

Visa inläggawesomM skrev:

Jag undrar detsamma? Vill såklart beställa via fmsweden men då jag inte har nån CD-läsare i min macbook behöver jag veta om den fysiska utgåvan funkar coskå endast via steam eller om jag måste köpa en download-version?
Du kan köpa fysisk upplaga om du vill via FMSweden hos CDON, dock kan det ta lite längre tid att få hem spelet & installationen måste ej göras via CD-skivan i CD-läsare. Utan spelet aktiveras helt enkelt i Steam med produktnyckeln & du laddar hem spelet från Steams servrar & installerar spelet, oavsett om du köper digital eller fysisk upplaga från återförsäljare som säljer spelet.

Just köp direkt från Steam vet jag inte riktigt om du behöver mata in produktnyckeln, utan den kanske genomför en korttransaktion eller dylikt & laddar hem spelet direkt & därefter installeras spelet.

Men kom ihåg att med nedladdningar från Steam så krävs det att ni har en stabil & snabbt bredbandsuppkoppling, då det är det med nedladdningen som avgör hur snabbt ni kommer igång med installationen & spelandet.

Edit: Ifall du köper digital version av spelet, så skulle jag kanske strunta i CDON & Steam. Båda har höga priser, just Steam sänker inte priset på FM-upplagorna förrän en ny upplaga nästa år ska släppas. Annars kan du vänta in till att Steam har en rejäl rea under någon helg, men vem vet när det sker härnäst.

Just CDON tar högt pris för att de erbjuder folk möjligheten att ladda hem spelet via sina egna servrar, det måste ändå aktiveras i Steam så jag ser ingen poäng med detta då samma nedladdnings görs nog med samma hastighet från Steams servrar som CDONs.

Så därför skulle jag köpa spelet digitala från den billigaste återförsäljaren du hittar med goda referenser (så du inte blir lurad).

Visa inläggScally skrev:

Tjena! Har precis beställt FM 15 via fms och cdon, fysisk kopia. Men kom på mig själv att jag har ju fan ingen cd läsare på datorn. Går de att installera ändå med den cd key man får via steam. Har för mig att jag gjorde de förra året när ja köpte den dator jag har idag då jag hade spelat installerat via cd skiva på datorn innan. tack på för hand
Bara att aktivera med produktnyckeln så ska spelet laddas ned från Steams servrar & installeras. Se till att ha stabil bredbandsuppkoppling med höga hastigheter.

Visa inläggKungking skrev:

Tjena!

Vad jag har förstått så finns FM 15 tillgängligt via steam redan nu? Min fråga är om detta stämmer? Men om man köper det via steam blir menyerna och allt det på engelska då? Eller går det att få på svenska?

Tack på förhand!
Du kan köpa spelet från vilken återförsäljare du vill inklusive Steam, oavsett vilket lands återförsäljaren finns så innehåller spelet svenska språkfilen när den laddas ned eller uppdateras via Steam. Skulle spelet vara vald med en annan språk, så försöker du helt enkelt hitta dig till "Inställningar" & ändrar språket till svenska som kommer att finnas i rullistemenyn.

Detta inlägg har redigerats av hasse77: 05 November 2014 - 19:19 PM

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar