Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

475 svar till detta ämne

#461   Caarlsson

Ungdom

• Medlem
  • 8 Inlägg:

Postad 27 September 2015 - 10:03 AM

Har en underbart rolig save med Cagliari. Är en gammal save (innan de åkte ner i Serie B). Vann precis CL år 2018/2019 för första gången! Har under tiden vunnit EL, serien och italienska cupen ett antal gånger. Försöker hålla det så italienskt det bara går. Har bland annat värvat Berardi, Romagnoli, Crisante, Valzania. Crisante alltså, herre min skapare vilken spelare. Värvade han för hela 280 miljoner, värdet har under en säsong ökat till 385. Snittade 8,38 i sin första säsong i klubben!

#462   Sven-Goran

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 181 Inlägg:

Postad 29 September 2015 - 22:20 PM

Spelar med Stockport County där jag nyligen uppnådde det långsiktiga målet att vinna Champions League. 16 säsonger, 849 spelade matcher och fler spenderade timmar än jag riktigt vill tänka på tog det... men var samtidigt också en av mina mest underhållande saves någonsin.

Allt började i den lägsta spelbara divisionen i England, Vanarama North, och vi klättrade i rask takt upp till Premier League genom fem uppflyttningar på åtta år. Den första säsongen i högstadivisionen blev dock ett misslyckande då vi inte lyckades undvika nedflyttning. Att börja om igen i Championship var givetvis tungt, men med tv-pengar i klubbkassan kunde laget byggas om på nytt och vi promenerade hem serien med 126 gjorda mål.

Vi kom tillbaka som ett starkare lag och tog den här gången en fin 8:e plats. Säsongen därpå var vi sånär att nå Champions League, men missade precis efter en olycklig formsvacka på slutet. Revanschsugna den efterföljande säsongen lyckades vi däremot inte bara nå en Champions League-plats utan vann dessutom ligatiteln och Stockport kunde för första gången någonsin titulera sig engelska mästare.

Klubben lämnade sin gamla arena Edgeley Park, vars publikkapacitet var på ynka 13 500, för att flytta in på nybyggda Kevin Francis Arena med plats för 24 000. Vi började mer och mer dominera fotbollen i England de kommande åren med fyra raka ligatitlar och tre raka segrar i FA-cupen - men i Europa var det svårare.

Första säsongen i Champions League tog äventyret slut i åttondelsfinalen mot Real Madrid. Året därpå tog vi oss vidare till kvartsfinal efter att ha slagit ut Barcelona, men där blev åter Real Madrid för svåra. Det skulle dock alltså komma att bli tredje gången gillt för oss då vi den följande säsongen slog ut Sporting, Schalke 04 och Manchester United på vår väg till finalen. Monaco stod för motståndet i en jämn match där vi till slut drog det längsta strået i med en 1-0-seger och titeln var äntligen vår.

2014/15 - 1:a i Vanarama North. Uppflyttade.
2015/16 - 9:a i Vanarama Conference.
2016/17 - 5:a i Vanarama Conference. Förlust i kvalet.
2017/18 - 1:a i Vanarama Conference. Uppflyttade.
2018/19 - 4:a i Sky Bet League 2. Uppflyttade via kval.
2019/18 - 1:a i Sky Bet League 1. Uppflyttade.
2020/21 - 4:a i Sky Bet Championship. Förlust i kvalet.
2021/22 - 2:a i Sky Bet Championship. Uppflyttade.
2022/23 - 18:e i Premier League. Nedflyttade. Arenans kapacitet utökas med 3000 platser till 13 500.
2023/24 - 1:a i Sky Bet Championship. Uppflyttade.
2024/25 - 8:a i Premier League.
2025/26 - 5:a i Premier League.
2026/27 - 1:a Premier League. Klubben flyttar in på nybyggda Kevin Francis Arena med plats för 24 000.
2027/28 - 1:a Premier League. Seger i FA-cupen och i Ligacupen. Arenans kapacitet utökas med 12 000 platser till 36 000
2028/29 - 1:a Premier League. Seger i FA-cupen.
2029/30 - 1:a Premier League. Seger i FA-cupen och i Champions League. En ny utbyggning av arenan med ytterligare 9 000 platser till 45 000 inleds.

Postad bild

Många spelare har såklart kommit och gått genom åren men om jag bara ska nämna två måste det bli anfallarna Gabriel Gallardo och Kieran Hodge. Argentinaren Gallardo kom till klubben inför återkomsten i Premier League från Juventus för £6 miljoner och gjorde omedelbar succé med 30 mål på 33 matcher i ligan. Intresset från större klubbar kom som ett brev på posten, men jag ville inte sälja vår skyttekung. Då kom ligakonkurrenten Manchester United och hostade upp £42 miljoner vilket aktiverade den utköpsklausul som fanns inskriven i hans kontrakt.

Engelsmannen Kieran Hodge, som efter att ha gjort succé i Sunderland hamnat i frysboxen hos Chelsea, värvades in som ersättare för £10 miljoner. En av hans första matcher var hemma mot just Manchester United som vi fram tills dess hade haft väldigt svårt för, men efter ett hattrick under den första halvtimman av Hodge lyckades vi slut vinna matchen med 4-1. Gallardo? Han blev kvar på bänken hela matchen.

Hodge har sedan dess under sina fem säsonger stått för 135 mål på 172 matcher i ligan och gjorde matchens enda mål i Champions League-finalen mot Monaco. De senaste tre säsongerna har han bildat ett fruktat anfallspar tillsammans med hemvändaren Gabriel Gallardo, som värvades tillbaka efter två år av begränsad speltid i Manchester för £16 miljoner. Han i sin tur har sedan sin återkomst gjort ytterligare 92 mål på 103 ligamatcher.

#463   BillyKid

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 502 Inlägg:

Postad 22 October 2015 - 22:53 PM

Postad bild

Spelar med Juventus och kör en satsning på att föryngra.

Vann ligan och CL första säsongen och nu inför den andra har det hänt en hel del. Första säsongen tog jag in Zaza och Yarmolenko.

IN (till A-laget):
Domenico Berardi (Sassuolo)
Emanuel Mammana (River)
Ricardo Rodríguez (Wolfsburg)

Roberto Pereyra (Udinese, utnyttjad klausul efter lån första säsongen)
Ruben Neves (Porto)
Douglas Costa (Shakhtar)

UT (från A-laget):
Patrice Evra (Monaco)
Kwadwo Asamoah (Atlético Madrid)
Angelo Ogbonna (Roma)

Paolo De Ceglie (Milan)
Arturo Vidal (Chelsea)
Kingsley Coman (Weder Bremen, lån)

#464   Koehler

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 307 Inlägg:

Postad 23 October 2015 - 16:00 PM

/deleted

Detta inlägg har redigerats av Koehler: 26 October 2015 - 09:37 AM

#465   kladdkaka

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 25 October 2015 - 13:03 PM

Southampton

Transfers : http://imgur.com/a/9qQ5J

Leauge : http://imgur.com/a/YI1NU

#466   Koehler

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 307 Inlägg:

Postad 26 October 2015 - 09:39 AM

WOLVERHAMPTON, INFÖR 2016/2017

Dags för 3:e säsongen som tränare i Wolves. De 2 första säsongerna har enbart vart positiva, men nu är det dags för en satsning mot europaplatserna.

Säsong 1 vann vi vi Sky Bet Championship och tog oss upp i PL. Säsongen därefter valde vi att gå på kontinuitet i laget och knep åt oss en 10:e plats med i princip samma startelva som året innan. Enda nyheten var att Jed Wallace fick rotera som OMC med nye Chuks Aneke.

Nu väntar 3:e säsongen och 2:a säsongen i PL. Man brukar ju säga att andra året är tuffast, men vi har förhoppningar om att åtminstone närma oss europaplatserna efter en mycket fin debutsäsong där vi aldrig ens var i närheten av någon bottenstrid.

Ett antal nyförvärv har gjorts för att kvalitetshöja vissa positioner, men till stor del är det samma stomme som tidigare.
Vi har dock förlorat Nakhi Wells, som är vår bästa målskytt under mina 2 år här. 28 mål i andradivisionen och 14 mål i PL.
Vi tror dock täckningen bakom är bra och ingen ersättare har värvats. Vi har sedan tidigare både Benik Afobe (10 mål i PL) och Zach Clough som värvades förra året, plus supertalangerna Niall Ennis och Bright Enobakhare från de egna leden.

Klubben växer kontinuerligt och denna sommar har vi byggt ut både ungdomsakademin och träningsanläggningen.
Vi ska även bygga om arenan och utöka kapaciteten med 14000 platser drygt, vilket innebär att vi kommer spela årets hemmamatcher på Coventrys hemmarena. Självklart ett minus sportsligt sett.

Trolig Premiärelva:

Diego Mariño

Carl Jenkinson - Danny Batth - Dominic Iorfa - Scott Golbourne

Conor Coady - Josh Brownhill

Cristian Tello - Nabil Fekir - Sheyi Ojo

Benik Afobe

Detta inlägg har redigerats av Koehler: 26 October 2015 - 09:40 AM

#467   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5920 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 26 October 2015 - 13:49 PM

Behövde ta en kort paus från min rapport och startade på skoj med Falkenberg.

Postad bild

En aning nervöst inför avslutningen på den första säsongen...

#468   Yngvesson

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3240 Inlägg:
  • Snapchat:Sampiesto

Postad 26 October 2015 - 14:50 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Behövde ta en kort paus från min rapport och startade på skoj med Falkenberg.

[img][url="http://i.imgur.com/GJedg7H.png"]http://i.imgur.com/GJedg7H.png[/url][/img]

En aning nervöst inför avslutningen på den första säsongen...

Gött att se gnaget där dem hör hemma

#469   TL

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 186 Inlägg:
  • Yrke:Studerar
  • Favoritlag:Manchester United
  • Tränar:Manchester United

Postad 27 October 2015 - 22:44 PM

Postad bild

Manchester United
Säsong: 2021/2022 (Pågående)
Värvningsfilosofi: Max en värvning per säsong

Nyförvärv:
2014/2015: Postad bild Mats Hummels Från Dortmund för 310 MKr
2015/2016: Postad bild Marco Reus Från Dortmund för 570 MKr
2016/2017: Postad bild Paul Pogba Från Juventus för 870 MKr
2017/2018: Postad bild Aymeric Laporte Från PSG för 660 MKr
2018/2019: Postad bild Ruben Neves Från Porto för 435 MKr
2019/2020: Postad bild Blagoje Lilic Från Lyon för 445 MKr
2020/2021: Postad bild Leon Goretzka Från Schalke för 300 MKr
2021/2022: Postad bild Youri Tielemans Från PSG för 880 MKr

Truppen:

Målvakter

Postad bild David De Gea, 30 år, 84 ldk/ 0 mål, 345 MKr
Postad bild Robert Swaby, 22 år, 1 ldk/ 0 mål, 140 MKr
(Världens bästa målvakt i De Gea och den egna produkten Swaby som förmodligen är Harts framtida ersättare i landslaget . Gör målvaktsuppsättningen komplett.)

Backar
Postad bild Timothy Fosu-Mensah, 23 år, 8 ldk/ 1 mål, 280 MKr
Postad bild Regan Poole, 23 år, 39 ldk/ 2 mål, 160 MKr
Postad bild Phil Jones, 29 år, 80 ldk/ 4 mål, 250 MKr
Postad bild Simon Tipple, 21 år, 15 ldk/ 3 mål, 230 MKr
Postad bild Aymeric Laporte, 27 år, 51 ldk/ 1 mål, 275 MKr
Postad bild Patrick McNair, 26 år, 58 ldk/ 1 mål, 182 MKr
(Bland backarna hittar vi många egna produkter, låg medelålder och samtliga med landslagsrutin. Kaptenen Jones och spelskicklige Laporte är de viktigaste kuggarna, övriga är ganska jämna.)

Mittfältare
Postad bild Ruben Neves, 24 år, 56 ldk/ 2 mål, 375 MKr
Postad bild Alex Jackson, 22 år, 19 ldk/ 0 mål, 260 MKr
Postad bild Paris Murray-Jones, 22 år, 37 ldk/ 0 mål, 460 MKr
Postad bild Andreas Pereira, 25 år, 44 ldk/ 13 mål, 385 MKr
Postad bild Adnan Januzaj, 26 år, 46 ldk/ 14 mål, 425 MKr
Postad bild Luke Shaw, 26 år, 62 ldk/ 1 mål, 245 MKr
Postad bild Paul Pogba, 28 år, 85 ldk/ 21 mål, 590 MKr
Postad bild Zachary Dearnley, 21 år, 11 ldk/ 0 mål, 210 MKr
Postad bild Youri Tielemans, 24 år, 52 ldk/ 14 mål, 580 MKr
Postad bild Leon Goretzka, 26 år, 34 ldk/ 4 mål, 380 MKr
(På kanterna kan jag variera med en mer defensiv/offensiv ytter i form av Murray-Jones/Pereira och Januzaj/Shaw beroende på matchbild/motstånd. Två stabila defensiva mittfältare i Jackson och Neves. På det centrala mittfältet besitter jag 3 av världens absolut bästa på sina positioner (Pogba, Goretzka och Tielemans) där finns även den "nya Scholes" i egna produkten Dearnley.)

Anfallare
Postad bild Blagoje Lilic , 21 år, 36 ldk/ 26 mål, 420 MKr
Postad bild Anthony Martial, 25 år, 52 ldk/ 29 mål, 370 MKr
Postad bild Memphis, 27 år, 85 ldk/ 76 mål, 425 MKr
Postad bild James Wilson, 25 år, 53 ldk/ 37 mål, 280 MKr
(Anfallsuppsättningen innebär extrema lyxproblem då samtliga är nog bra för att vara ordinarie och göra 20+ mål i ligan. Alla har sina bästa år framför sig så framtiden ser ljus ut. Klass.)

Spelare med fet text ingick i startelvan.

Premier League:
2014/2015 Vinnare: Manchester United, Tvåa: Manchester City, Trea:Chelsea
2015/2016 Vinnare: Manchester United, Tvåa: Tottenham, Trea: Chelsea
2016/2017 Vinnare: Manchester United, Tvåa: Manchester City, Trea: Chelsea
2017/2018 Vinnare: Manchester United, Tvåa: Liverpool, Trea: Chelsea
2018/2019 Vinnare: Manchester United, Tvåa: Arsenal, Trea: Chelsea
2019/2020 Vinnare: Manchester United, Tvåa: Chelsea, Trea: Manchester City
2020/2021 Vinnare: Manchester United, Tvåa: Chelsea, Trea: Manchester City

Champions League:
2014/2015 Vinnare:
Barcelona, Tvåa: FC Bayern
2015/2016 Vinnare: Manchester United, Tvåa: Barcelona
2016/2017 Vinnare: Tottenham, Tvåa: Real Madrid
2017/2018 Vinnare: Manchester United, Tvåa: FC Bayern
2018/2019 Vinnare: FC Bayern, Tvåa: Real Madrid
2019/2020 Vinnare: Manchester United, Tvåa: FC Bayern
2020/2021 Vinnare: Manchester United, Tvåa: FC Bayern

Ballon d'or:
2014 Vinnare: Cristiano Ronaldo, Tvåa: Wayne Rooney, Trea: Lionel Messi
2015 Vinnare: Cristiano Ronaldo, Tvåa: Lionel Messi, Trea: Eden Hazard
2016 Vinnare: Cristiano Ronaldo, Tvåa: Anthony Martial, Trea: Lionel Messi
2017 Vinnare: Memphis, Tvåa: Lionel Messi, Trea: Cristiano Ronaldo
2018 Vinnare: James Wilson, Tvåa: Marco Reus, Trea: Wayne Rooney
2019 Vinnare: Luis Suárez, Tvåa: Cristiano Ronaldo, Trea: Anthony Martial
2020 Vinnare: Paris Murray-Jones, Tvåa: James Wilson, Trea: Adnan Januzaj

EM:
2016 Vinnare: Spanien, Tvåa: Portugal
2020 Vinnare: England, Tvåa: Tyskland

VM:
2018 Vinnare: England, Tvåa: Spanien

Kommentar:
Har kört liknande saves tidigare, men att få köra med nya transferuppdateringar lockade. Det stora målet med den här saven var att bli tidernas största manager och gå om Sir Alex Ferguson i Hall of fame, det målet är precis uppnått i och med seger i Super Cup mot Valencia. Utöver mina framgångar med Man Utd har jag även lyckas leda England till EM- och VM Guld, numera basar jag över Frankrike med målsättning att lyckas med detsamma där. Med United använder jag mig av en 3-1-4-2 uppställning, 3st centrala backar uppbackade av en defensiv mittfältare. De centrala mittfältarna är lagets kreatörer och yttrarna för springa mycket i båda riktningarna. Är även väldigt stolt över min regen Murray-Jones som debuterade för A-laget som 17åring, kom fram som ytterback men omskolades till yttermittfältare och anses numera vara världens bästa fotbollsspelare.

Screens:
Manchester utd bästa elva
Årets lag sammanlagt
Parris Murray-Jones
Parris Murray-Jones historik
Memphis historik
Hall of fame
Största övergångar
Blagoje Lilic

Säg till om ni vill ha nå fler screens

Detta inlägg har redigerats av TL: 27 October 2015 - 22:52 PM

#470   pechan

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1335 Inlägg:

Postad 05 November 2015 - 21:02 PM

Startade en ny save nu när jag ändå inte kommer att köpa FM 16 snart. Allt från början, som vanligt många ligor, ingen erfarenhet eller kunskap och börja som arbetslös. För första gången tog jag beslutet att inte bara välja lägre Stockholmslag utan jag tänkte att fanns det något coolt lag så skulle jag dit.

Blev dock direkt nobbad av Sandviken så till slut blev det ändå ett Stockholmslag. Börjar därmed efter ett år av spelet (2015) och skrev på för Värmdö. Som de flesta lag i denna nivån är ekonomin kass och klubben har tagit ett lån för att fortsätta existera. Rätt så många spelare lämnade eftersom vi inte kunde förlänga kontrakten.

Värvade in Anders Limpar som assisterande eftersom han hade kontakterna. Tycker att detta gett effekt direkt då vi ändå lyckats scouta ett stort antal spelare och vi har haft möjligheten att låna bra spelare från större klubbar och inte bara rester. Däremot har vi inga cash för värvningar eller någon större lönebudget. Istället har vi fått förlita oss på mycket lån från AIK och Djurgården, Hammarby hade inget intressant alls som samtidigt ville komma. En del värvningar har dock tillkommit.

- Pierre Fondin (Vallentuna), scouten sa att spelaren var bra och fri så han fick komma
- Armando Ibrakovic (Assyriska Föreningen), lirade väldigt bra med mig på denna nivå i FM 14, fick därför komma även nu.
- Owin Omuduemeke (Eskilstuna City), sett lira i verkligheten men hade för mig att han var ytterback, iaf, han duger till mittbacksplatsen då det är en position vi inte kunde täcka upp ordentligt.
- Samuel Fagerholm (Nacka), var riktigt bra i min förra save där jag tog laget upp till Allsvenskan. Han höll väl egentligen bara till Superettan men dit är det långt ännu. Förhoppningsvis en favorit i repris.
- Joel Leino (Täby), Första spelaren vi värvade, verkade intressant, scouten sa att han inte var katastrof.
- Fredrik Nordback (FC Andrea Doria), 35 år när jag värvar honom men håller ännu en riktigt bra nivå, förhoppningen är att han hjälper oss upp till Division 1 innan vi behöver hitta ersättare.
- Sunday Abohwo (Akropolis), en till spelare som jag sett lira på riktigt. På den tiden var denna en supertalang (nåja) som jagades av AIK. Det blev dock aldrig någonting av honom men han e fortfarande bra nog för division 2. Konkurrerar med talanger från AIK och DIF om speltid.
- Mohamed Buya (Juventus IF), ung spelare från Sierra Leone, gjorde succé med mig i Nacka i den tidigare saven. Tyvärr var han lite grinig och fick hoppa av när vi närmade oss Superettan så även här hoppas vi på en favorit i repris.

Ok, det var rätt så mycket värvningar ändå men med tanke på att endast 5 spelare var kvar sedan tidigare så var det nödvändigt. Dags att spela ihop gossarna nu bara.
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung av hjärtat sjung! Enda klubb i världen som är evigt lika ung!
Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett. Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung i ur och skur! Visa folk att blåa ränder, dom går aldrig ur!
Vem som vill kan sticka upp, men vi är nummer ett! Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!

#471   Koehler

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 307 Inlägg:

Postad 13 November 2015 - 12:10 PM

Dags för FM16 och därmed avbryter jag min sista save på FM15. Kanske den roligaste.

Placeringar genom åren:
14/15: 1 i Championship
15/16: 9a i PL
16/17: 4a i PL
17/18: 8a i PL
18/19: 6a i PL

Han inleda 6e säsongen, en säsong där vi hoppats blanda oss i guldstriden.
Den sista startelvan:

Jack Butland
Carl Jenkinson - Cameron Humphreys - Stuart Appleby* - Tyrone Mings
Ross Barkley - Lewis Cook
Sheyi Ojo - Jed Wallace - Brigt Enobakhare
Richairo Zivkovic

*= Regen

Farväl fm15

#472   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2435 Inlägg:
  • Yrke:Arkivarbetare
  • Favoritlag:SSK (Hockey) Trapani Calcio, Guiseley AFC
  • Tränar:Trapani Calcio (FM18) Guiseley AFC(FM19)

Postad 22 December 2015 - 14:01 PM

Kör med både Arsenal och Pompey. Arsenal satsar jag och har endast egna produkter. Förra säsong med dock femtalet icke-egna produkter lyckades vi komma 3:e, en otrolig överprestation. I år har alla icke egna produkter sålts ut, Alexiz Sancez, Podolski, samt att Walcott även försvann. därmed försvann 40 mål av våran 90 mål i ligan förra året. Vi är därför beredda på en tuff säsong.

Styrelse satsa på Europa League plats, jag hoppas dock topp 4, inte helt omöjligt när Manchesterlagen underpresterar. Chelsea kommer troligen vinna, Liverpool komma tvåa (de har varit väldigt bra på min save) och Tottenham eller Man U 3:a. med mycket tur och få skador tror jag vi kan komma 4:a. Vår trupp är dock inte speciellt bredd, vi kanske har 20-21 spelare i A-laget. Så här ser laget ut denna säsong 3:

Målvakter:
V. Mannone (Säljs troligen nästa säsong - okej backup ej mer / Mark Howard ersätter nästa säsong, är klart bättre trots Championship / Ligue 1 spel dessutom är Howard engelsman och helt egenfostrad spelare. Howard är bara 30 år gammal, skulle troligen inte klaga lika mycket som Mannone över speltid, tacksam reservkeeper)
W. Szczęsny

Backar:
H. Bellarin (Tyvärr inte lika bra på FM15 som 16:e)
Luke Ayling (Ny, Akut Nödlösning som backup till Bellarin och 4:e mittback, kan inte förvänta sig alltför mycket speltid, Ayling sålds troligen nästa säsong på grund av sin höga lön till förmån för någon yngre i reservlaget eller ett yngre nyförvärv)
P.Senderos
J. Djourou (Vill ha en nytänding i ny klubb, kan tänkas sälja om det finns tillräckligt mittbacksalternativ i klubben eller på marknaden/ annars blir han kvar nästa säsong)
A.Song (Ny vicekapten kanske nästa säsong?)
K. Gibbs
G. Clichy (Clichy går före Gibbs alla dagar i veckan tyvärr/ jag skulle gärna ha en engelsman före en fransman

innermittfältare:
C. Fàbregas (Nyförvärv)
A. Ramsay (nyförvärv, not. han lämnade förra säsongen för spel i Man U)
J. Wilshare (Skadad just nu tyvärr - Lagkapten)
F. Coquelin (Tyvärr inte lika bra på FM15 som 16:e)

offensiva mittfältare
A.O. Chamberlain
S. Gnabry (Riktigt jävla bra, går nästa före Fabregas)
S. Larsson (får knappt någon speltid - Vicekapten/ blir troligen av med denna - kanske säljs eller hålls kvar för att bli framtida ledare)
A. Maitland-Niles (Framtida Vicekapten må tro?, kan spela på innermittfältet också)

Anfallare:
N. Bendtner
B. Afobe (Ny, Något av en nödlösning, men kan förvänta sig några inhopp ibland).
Fabregas spelar också anfallare ibland på grund av få alternativ. Jag vet anfallsidan ser inte så bra ut, men vi ska försöka göra något lån i januari för att säkra upp.

Jag lägger upp screen sen. Och skriver troligen om spelare i reservlaget och ungdomslaget senare

Min Pompey save är baserad på Youtubern Second Yellow Card's save med Portsmouth, kola in hans sista klipp i den serie för att spelare. Jag har dock nästa en hel ny startelvan, de flesta är regens så kanske ingen ide att vissa. Jag har dock värvat in rutin i Pogba, Veratti och Luke Shaw (jag vi är ganska långt fram 2025/2026 tror jag, därmed mest regens). Jag har tagit in flera inhemska spelare där nu. En riktigt rolig save. Säg gärna om ni vill ha screens, jag lägger säkert upp de tre "gubbarna" senare. Pogba är outstanding även som 33-åring.

Detta inlägg har redigerats av Forza Rossoneri: 22 December 2015 - 20:05 PM

https://www.youtube....pressoCat/about Min youtubekanal där jag främst ligger upp Pokemon videor.
https://www.youtube....hcCzAFjITx8j9Aw - Min andra kannal som är mer FM-relaterad
Mer intresserad av min funderingar kring Serie B och uppstickarna Trapani Calcio - Se här: http://www.svenskafa...talien/trapani/

#473   JohnTerry

Manager

• Medlem
  • 4440 Inlägg:
  • Yrke:Kock
  • Favoritlag:Chelsea FC
  • Tränar:Chimney Corner

Postad 29 December 2015 - 03:50 AM

Startade en save med Örgryte och tagit mig till Allsvenskan. Vad tror vi, håller gubben i Allsvenskan?
[hasse77] universum är 13.7 år gammal

#474   JohnTerry

Manager

• Medlem
  • 4440 Inlägg:

Postad 06 January 2016 - 01:15 AM

AAAAAH. Usch vad FM kan vara påfrestande ibland. Skakar ju nästan fortfarande. Spelar med Örgryte och några år in var det LÖJLIGT jämnt i toppen av ligan. Malmö, Kalmar, jag och till och med Djurgården med (liten) chans på titeln mot slutet. Förlust mot just Malmö i näst sista matchen efter ett bortdömt mål för mig i 89e minuten och ett Malmömål i den 93e. Så låg 3a i ligan, 2p bakom Malmö, 1 bakom Kalmar och 1 före Djurgården inför sista omgången. Kalmar hade hemmamatch mot Östersund så där skulle det bli svårt att ta in, samtidigt som Malmö hade en svår bortamatch mot Djurgården medans jag själv spelade mot Sirius.

Kalmar fuckade upp totalt och blev snabbt irrelevanta med sitt 3-0 underläge. Djurgården tutade på och hade 2-0 hemma mot Malmö samtidigt som mitt Örgryte spelade rätt så dåligt men hade en 2-1 ledning mot Sirius in i halvtid. Ligaledning vid paus med 1 poäng alltså, so far so good!

Fortsätter så fram tills 75e minuten när Malmö trycker in 2 snabba mål på Djurgården och går upp på samma poäng som mig... Målskillnad +18 på båda lagen, Malmö upp i toppen av tabellen på sina tre jävla fler gjorda mål... Försöker trycka fram laget men chanserna avlöser inte direkt varandra. Tills 83e minuten. Il capitain och dagen till ära nödlösningshögerback Peter Larsson bombar fram (nåja) på högerkanten med sina 6 attributspoäng i snabbhet. Med sin 5a i inlägg och 6a i teknik tar Larsson i för kung och fosterland när han får läge för inlägg. Bollen studsar på ett par Siriusförsvarare och dimper ner hos den för i år väldigt målsumpande och urusla Gerndt som skjuter... Rakt på målvakten. Han får tag på returen vid mållinjen och är väl bortskrämd från skjutandet numera, så han styr in/springer in bollen istället, bättre så! Tredje målet för säsongen för den tänkta skyttekungen. Går med det målet upp i ett snitt på fantastiska 1 mål var tionde match. Så då går vi upp i ligaledning med 7 minuter kvar av säsongen. Dom 7 minuterna tog löjligt länge att spela. Inte för att det hände så mycket, mest för att jag knappt vågade fortsätta spelet. Sjukt rädd för att det skulle ploppa upp ett jävla Malmömål i slutminuterna, men det kom aldrig! Campiónes! Med ett måls marginal ner till Malmö i målskillnaden :D

#475   JohnTerry

Manager

• Medlem
  • 4440 Inlägg:

Postad 07 January 2016 - 05:44 AM

Hahah, där togs andra raka ligatiteln på målskillnad. Lite större marginal än ett mål den här gången. +för spänningen i saven, -för "En match till sen går jag och lägger mig" som var för typ 4 timmar sen.

#476   fineshark

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 295 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg & Manchester United

Postad 15 January 2016 - 11:05 AM

Kör vidare med FM15 ett tag till.
Lirar med IFK Göteborg, är inne på 2a säsongen.

Vann SM-guld med en pinnes marginal, samt svenska cupen.
Lyckades även ta mig till gruppspel i Europa Lague där vi fullständigt dominerade (vann gruppen), åkte på storstryk mot Leverkusen i första utslagsomgången dock.

Värvningar:
Wahlqvist (Har redan nu blivit en riktigt klippa, 15-20st klubbar är ute efter honom.)
Keko (Pga hans utköplsklausul så såldes han till Anderlecht för 15mille, vann årets spelare säsong 1.)
Laursen (från bröndy). Ung 16åring som har 5 i potential!? Utvecklas riktigt rint och kmr få mer speltid framöver.
Matheus Carvalho - In på lån första säsongen, köptes sedan loss för endast 1,2 mille. 15 mål första säsongen. Grym värvning.

Har värvat ett par lovande norrmän som jag inte kommer ihåg namnet på nu. Alla 15-16 år, och ser sjukt lovande ut.

Har lyckats att behålla större delen av truppen, de som lämnat hittils är Salomonsson och haglund. Engvall blir svår att hålla kvar efter denna säsong, men ska göra ett försök att behålla honom ett par säsonger till (han skrev nyss på ett 4-års kontrakt, men börjar vilja röra på sig redan nu, men i helvete heller att han ska. :D )

Toppar Allsvenskan med 6 poäng för tillfället, torskade cupen iår mot Malmö.
#16 Michael Carrick

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar