Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag är du och hur går det?

475 svar till detta ämne

#21   mariododic

Ungdom

• Medlem
  • 1 Inlägg:

Postad 06 November 2014 - 15:49 PM

]Hann köra en säsong innan det kraschar (6 juli 2015) med Manchester United. Hade som målsättning att knipa en topp 4-placering och låg även runt placering 2-4 under i princip hela säsongen, men lyckades bragdartat ta hem ligatiteln på säsongens sista spark. Var med fyra omgångar kvar av säsongen hela 9 poäng bakom Chelsea som hade gått som tåget hela säsongen och hade Hull, Everton, Sunderland och Swansea kvar att spela mot, och jag hade gett upp den drömmen. Men på något märkligt vis så sket Chelsea ner sig och lyckades bara ta 2 poäng under dessa matcher samtidigt som jag gick rent. Sista omgången (skiljde en poäng mellan oss inför matchen) gick jag mot en ganska enkel 3-0 seger mot Leicester, samtidigt som jag visste att Diego Costa hade gjort 1-0 för Chelsea i 75e minuten. Kändes ändå väldigt väntat och kände mig riktigt nöjd med min andraplacering när klockan gick in på tilläggstid. *PLING* Chelsea-Swansea 1-1 Sigurdsson 91 minuten. Karneval-scener på Old Trafford och succén var ett faktum.

Hade resultatraden 26-8-4 i ligan med 86 inspelade poäng. Di Maria blev utsedd till årets spelare och Falcao vann skytteligan med 24 mål på 32 matcher. I övrigt vann jag även ligacupen och åkte ut FA-cupen mot Arsenal i kvartsfinal.
Nyförvärv: Inigo Martinez 180 miljoner kr, Sven Bender 200 miljoner kr.

Chelseas jätteras:
Bifogad fil  ras.jpg   185.69K   189 Antal nerladdningar

Bifogad fil  tabell.jpg   112.35K   187 Antal nerladdningar

Detta inlägg har redigerats av mariododic: 06 November 2014 - 16:07 PM

#22   antones

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 22 Inlägg:

Postad 06 November 2014 - 16:52 PM

Jag har fått spelet hemskickat, men varför står det fortfarande att det är betan som jag spelar på?! :o

#23   soltinho

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 296 Inlägg:

Postad 06 November 2014 - 16:57 PM

Visa inläggantones skrev:

Jag har fått spelet hemskickat, men varför står det fortfarande att det är betan som jag spelar på?! :o
För att spelet släppts imorgon :) Betan/Demot nu går dock att spela. Oroa dig inte, inget fel... 7:e november är officiella släppet.

#24   A Certain Romance

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 514 Inlägg:

Postad 06 November 2014 - 16:58 PM

Visa inläggantones skrev:

För att spelet inte släppts. Det släpps inatt och då kan du köra fullversionen.

#25   Brownbag

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 24 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarbaj

Postad 06 November 2014 - 18:55 PM

Postad bild
Körde lite för hårt på Europaleague men lyckades kvala mig ur gruppen med en match kvar, missade dock 3e platsen i Allsvenskan men satsar väl på cupen nästa år igen. 2015.

#26   JoacimE

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1817 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF, Manchester United

Postad 06 November 2014 - 19:03 PM

Avslutade precis min andra säsong, vann cupen, slutade 12a i allsvenskan och vann supercupen emot Malmö med 6-0 (Malmö förlorade 3 matcher i ligan...)

Nu till det roliga.. Se bilden nedan

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av JoacimE: 06 November 2014 - 19:05 PM

Joacim_E @Twitter

#27   kungborges

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 18 Inlägg:

Postad 06 November 2014 - 19:18 PM

Vann Allsvenskan första året med 4poäng framför malmö med AIK. Efter 7 omgångar andra säsongen har ligger jag först igen.

#28   P.K.Subban

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 306 Inlägg:
  • Favoritlag:Canadiens

Postad 06 November 2014 - 21:35 PM

Visa inläggP.K.Subban skrev:

Hammarby, första halvseriösa saven (där jag inte lägger 1 minut på taktiken).

Vi vinner Superettan med Ludzik, Tamimi och Nordin i startelvan och Lindqvist och Lidberg som spelade 1/3 av matcherna. J-Södra kommer tvåa och Värnamo trea (som dessutom slog Örebro i kvalet).

Till återkomsten i Allsvenskan har vi värvat David Mitov Nilsson, Robin Nilsson, Magnar Ödegaard och Lukas Sinkiewicz. Endast försvaret får förstärkningar alltså, resten håller okej klass. Haddad, Theorin, Mihajlovic och Timisela har fått lämna.

EDIT: En sen försäljning. Något kinesiskt lag bjöd 5 miljoner på Guldborg, så han fick lämna. Vi säkrar upp backplatsen genom att flytta upp Ögren Hjerpebo från U19.

Förhoppningsvis hinner jag spela färdigt säsongen idag, annars börjar jag om med det riktiga spelet till helgen.

HAMMARBY! Roligt spel.

Postad bild

#29   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2604 Inlägg:

Postad 07 November 2014 - 12:38 PM

Får lov att säga att första säsongen med IFK Norrköping gick bra långt över förväntan. Efter ett smått magiskt år där vi bland annat som jag berättat tidigare vunnit svenska cupen, men även gjort mål i varenda match vi spelade (såväl tävlings- som träningsmatcher), slutade vi som överlägsen etta i allsvenskan. Det är man ändå rätt nöjd med.

Spelarmässigt var Wilton den lirare som utmärkte sig mest, med ett betygsnitt på 7,53. Christoffer Nyman följde dock tätt efter, och var utanför planen garanterat den som utmärkte sig mest. Inte nog med att han blivit bofast i landslaget (om än som avbytare), Nyman vann även skytteligan, utsågs till årets forward i Sverige och vann Guldbollen - före Zlarre. Utsågs därtill till årets spelare av fansen.

Denna säsong har inte börjat lika bra. Nyman lyckades få sin ena hälsena avsliten under försäsongen, vilket har resulterat i en fem månader lång rehabiliteringstid. Han missar därmed de första månaderna av den allsvenska säsongen. Hans frånvaro blev väldigt tydlig i gruppspelet av svenska cupen, där vi gick mållösa i två av tre matcher och slutade på en försmädlig andraplats. Inget cupguld i år, med andra ord. Till denna säsong har fyra spelare tillkommit. Först ut var två bosmanvärvningar; Daniel Sjölund (som var klar redan innan jag tog över) från Åtvidaberg och Philip Sparrdal Mantilla från Djurgården. Sjölund kommer tampas med Krogh Gerson och Johansson om en startplats på innermittfältet, medan Mantilla var en synnerligen billig lösning på våra breddproblem på backsidan, där han nu kommer agera backup på både mittbacks- och högerbackspositionen.

Näste spelare att värvas in var 31-årige spanjoren Carmelo, senast från thailändska Buriram United, som med sina dryga 100 La Liga-matcher i bagaget bidrar med rutin inför det stundande CL-kvalet. Carmelo kommer göra upp med Wilton om en startplats på det offensiva mittfältet. Den sista värvningen var den av Matheus Carvallho, den enda spelaren vi behövde betala en övergångssuma för. 1 250 000:-, närmare bestämt. Carvallho anslöt från Fluminense men var under fjolåret utlånad till Djurgården där han sprätte in 12+6 på 28 matcher, och han kan spela både anfallare och vänsterytter. Han var från början tänkt som ett alternativ till Christopher Telo på vänsterkanten (som var den enda renodlade offensiva vänsteryttern vi hade), men i och med Christoffer Nymans skada kommer han även få speltid i anfallet. Utöver detta lyckades vi även behålla Frederik Möller. Prislappen blev för hög, men Midtjylland gick med på att förlänga lånet med ytterligare två (!) år, så jag är mer än nöjd. Den enda spelaren som lämnat laget som inte hörde till reservlaget är Emir Kujovic, som för 400 000:- lämnade till förmån för nedflyttade Mjällby.

Vår formation ser ut så här, och truppen (med startspelare i blått) ser ut som följer;

(land, namn, ålder | ligamatcher förra säsongen, mål+assist, snittbetyg)
Postad bild David MITOV NILSSON, 24 | 26, 0+0, 6,83
Postad bild Marcus SAHLMAN, 30 | 4, 0+0, 6,70

Postad bild Frederik MØLLER, 22 | 22(2), 0+5, 7,11
Postad bild Marcus FALK-OLANDER, 28 | 23, 0+0, 6,95
Postad bild Edvard SKAGESTAD, 27 | 29, 3+2, 7,30
Postad bild Nikola TKALCIC, 25 | 23, 1+2, 7,13
Postad bild Johan ANDERSSON, 21 | 1(6), 0+0, 6,72
Postad bild Philip SPARRDAL MANTILLA, 21 | NY
Postad bild Andreas HADENIUS, 24 | 6(3), 0+0, 6,89
Postad bild Christopher MENESES, 24 | 8(2), 0+1, 6,96

Postad bild Christopher TELO, 25 | 27(1), 9+8, 7,08
Postad bild Andreas JOHANSSON, 33 | 19, 1+0, 6,81
Postad bild WILTON, 33 | 25(1), 12+10, 7,53
Postad bild Lars KROGH GERSON, 25 | 14(5), 2+4, 7,07
Postad bild Arnór TRAUSTASON, 22 | 13(4), 1+8, 6,99
Postad bild Daniel SJÖLUND, 31 | NY
Postad bild Mirza HALVADZIC, 19 | 2(10), 2+1, 6,94
Postad bild Vidar NISJA, 28 | 12(3), 0+3, 6,95
Postad bild Alexander FRANSSON, 20 | 12(11), 3+1, 7,06
Postad bild CARMELO, 31 | NY

Postad bild Christoffer NYMAN, 22 | 26(1), 21+8, 7,44
Postad bild Alhaji KAMARA, 20 | 9(9), 8+3, 7,31
Postad bild Matheus CARVALLHO, 23 | NY

Detta inlägg har redigerats av Hypnoman: 07 November 2014 - 12:41 PM

Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#30   Gurksallad

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 360 Inlägg:

Postad 07 November 2014 - 19:38 PM

Jag och några polare kör alltid ett nätverk med de tre nyuppflyttade lagen, i år blev vi fyra så en kör WBA. Streamer på http://www.twitch.tv/aslan_lionking

#31   __Sebbe_

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:

Postad 08 November 2014 - 12:36 PM

Visa inläggP.K.Subban skrev:

HAMMARBY! Roligt spel.

[img][url="http://i.imgur.com/GQ6VpMp.png"]http://i.imgur.com/GQ6VpMp.png[/url][/img]

Vad körde du för taktik? Tänkte starta en save med Bajen och verkade ju onekligen gå bra för dig! :)

#32   Sebolaison

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 27 Inlägg:
  • Yrke:IT-konsult
  • Favoritlag:Fiorentina, Örebro

Postad 08 November 2014 - 13:35 PM

Har spelat 2 säsonger med Fiorentina i FMC. Slutade 7:a resp. 8:a i ligan, torskade mot Napoli i cupfinalen andra året. Släpper alltid in mycket mål, men gör oftast fler. Det allra svåraste för mig har varit att "lufta" truppen. Gick uruselt i EL samt cupen första säsongen, så fort man roterade 4-5 spelare.

Tycker f. ö. att FMC har fått sig ett rejält lyft med utökad maxgräns för antalet valda ligor.

#33   Andreas1989

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 28 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg, FC Barcelona, Brynäs & Pittsburgh Penguins

Postad 08 November 2014 - 14:29 PM

Spelar med Brentford i Championship, efter 26 spelade matcher så ligger jag på 18e plats med raden 8-6-12, men precis som i verkligheten så är det extremt tight i Championship, jag har 13 poäng upp till 6e platsen och 11 poäng ner till nedflyttningsplats.

#34   Coda

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 338 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollstyckare
  • Favoritlag:Fulham,Hammarby,Karlstad BK och Milan
  • Tränar:Fulham

Postad 08 November 2014 - 14:31 PM

Har för första gången i FMs historia tagit mig an ett topplag för att se vad som är tjusningen med detta och laget är Liverpool. Leder ligan med 22 matcher spelade och gått vidare från gruppspelet i CL och ja de känns inte så utmanande så kommer nog köra säsongen ut sen försöka grotta ner mig i ett sämre lag igen och få lite utmaning :)

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Coda: 08 November 2014 - 15:59 PM

RAIN OR SHINE WIN OR LOSE DAY OR NIGHT. WE'RE ALL IN IT TOGETHER,WHATEVER -FULHAM

#35   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5916 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 08 November 2014 - 14:36 PM

Känns som det är väldigt många som har lätt för sig i Allsvenskan om man läser igenom den här tråden

#36   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3058 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 08 November 2014 - 16:42 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Känns som det är väldigt många som har lätt för sig i Allsvenskan om man läser igenom den här tråden

Det känns som att det har varit så under väldigt många FM.
Men, kör man realistiskt och satsar lite på ungdomen och inte värvar "sönder" sitt lag så blir det en utmaning.

Jag är på 2026 med Kvarnby IK. Spelade precis klart min tredje eller fjärde säsong i Division 1.
Har inte ens kommit upp i Superettan haha.

#37   skynyrdnation

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3058 Inlägg:
  • Snapchat:skynyrdnation
  • Yrke:Kung
  • Favoritlag:Liverpool FC
  • Tränar:FC Utrecht - 2034

Postad 08 November 2014 - 16:49 PM

MN VAFAN!
Min målvakt tog emot bollen för att sen släppa ner den i ett ockuperat försvar...
Samtidigt kommer Forsberg rusande in och skjuter allt han orkar rätt in egen bur.

#38   __Sebbe_

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:

Postad 08 November 2014 - 18:27 PM

Visa inläggBrownbag skrev:

[img][url="http://i.imgur.com/tmeWsdX.png"]http://i.imgur.com/tmeWsdX.png[/url][/img]
Körde lite för hårt på Europaleague men lyckades kvala mig ur gruppen med en match kvar, missade dock 3e platsen i Allsvenskan men satsar väl på cupen nästa år igen. 2015.

Vad körde du med för taktik? Tycker jag släpper in jäkligt mycket mål alltså..

#39   Ogge

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 794 Inlägg:

Postad 08 November 2014 - 19:03 PM

Precis spelat klart första säsongen i division 2 med Boden. Låg tvåa i princip hela säsongen efter suveräna Teg. Inför sista omgången ledde de serien med en poäng före mig, men med sämre målskillnad. Jag gör en krampaktig insats mot Anundsjö och får bara 1-1. Som tur är gör Teg en än sämre insats och inkasserar sin blott andra förlust för året.

Så nu väntar ettan nästa säsong! Riktigt härligt med tanke på att vi var tippade på en 8:e plats inför säsongen.
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.

http://bubblare.se/movie/mona_fifflar

#40   Coda

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 338 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollstyckare
  • Favoritlag:Fulham,Hammarby,Karlstad BK och Milan
  • Tränar:Fulham

Postad 09 November 2014 - 01:32 AM

Min första säsong med Liverpool så vinner jag ligan,tar mig till semifinal i Fa Cupen och vinner Champions league och som jag sagt tidigare kommer jag nog gå tillbaka efter denna säsong till att spela med sämre lag igen för detta test va inget för mig alldeles för lätt att lira med bättre lag.

Detta inlägg har redigerats av Coda: 09 November 2014 - 11:49 AM

RAIN OR SHINE WIN OR LOSE DAY OR NIGHT. WE'RE ALL IN IT TOGETHER,WHATEVER -FULHAM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar