Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM15-SR] Djurgårdens IF - Du är allt jag har

DIF Allsvenskan Långkörare Djurgården
43 svar till detta ämne

#1   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:
  • Snapchat:Antonpittsson
  • Favoritlag:Djurgården

Postad 31 October 2014 - 13:39 PM

Djurgårdens IF - Du är allt jag har

Postad bild

Personlig information: Ja, mitt namn är Anton, är 19 år gammal. Just nu arbetslös så tänkte att jag då skulle hinna med en saverapport o lägga ner så mycket tid som möjligt på denna o hoppas såklart de kommer vara många som följer med på denna resa med mitt älskade lag Djurgården IF.
Gillar de mesta inom idrott, har ett stort hjärta för Djurgårdens IF. Jag spelar själv fotboll o har tidigare innan spelat hockey. I fotbollen så är min position målvakt. Mesta dels av min fritid så brukar jag spelar FM, har en oerhört stor passion för FM och för mig är det inte "bara ett spel" utan mer en livsstil.
Har startat många saverapporter innan men aldrig lagt ner så mycket tid o har tappat motivationen ganska snabbt för att ha en aktiv rapport.
Nu ska jag lägga ner så mycket tid de bara går o försöka göra denna rapport så bra o rolig för er även kämpa om motivationen sviker.
Mig som manager så brukar jag köra en väldigt anfallsinriktad fotboll där jag försöka bjuda fansen på nåt extra, varje match. Jag satsar alltid på väldigt unga spelare o egna produkter. Alla mina save blir alltid långkörare, så räkna med att detta också kommer bli en långkörare.
Uppskattar positiv feedback.

Lite meningar om varför jag valde Djurgården o vad mitt mål är med denna save
Valet av klubb är väldigt självklart för mig. Det är den klubb jag lever för o älskar över allt annat. Min kärlek går inte att beskriva. Så vad passar då inte bättre än att köra med klubben i sitt hjärta?
Målet med denna saverapport är att jag ska göra Djurgården till den största klubben i världen o då menar jag på alla punkter. Och därför vill jag att så många som möjligt ska få hänga med på min resa som manager för denna fantastiska klubb.

Spel: Football Manager 2015
Managernamn: Anton Pettersson
Startdatum: Sverige, Februari 2015
Licens: Kontinental Pro licens
Erfarenhet: Halvprofessionell Spelare
Lag: Djurgården IF
Valda ligor: Brasilien(Nationella), England(Sky bet league 2), Frankrike(League 2, Holland(Eredivise), Italien(SerieB), Sverige(Division 2), Spanien(LIGA Adelante), Tyskland(Division 2)
Förväntningar: Placering på övre halvan

Klubbinformation
Grundades: 1891
Rykte: Nationell
Smeknamn: Blåränderna
Ekonomi: Okej
Derbyn: Tvilling Derby (AIK), Stockholm Derby (Hammarby)
Rivaler: AIK, Hammarby, IFK Göteborg

Faciliteter

Postad bild

Arena/Stadium: Tele2 Arena
Byggnadsår: 2013
Kapacitet: 30000Endast sittplatser
Underlag: Konstgräs
Arenakondition: Väldigt bra
Eluppvärmd: Ja
Tak: Ja
Mediatips: 7:e
VIP-Utrymmen: Hyfsade
Träningsfaciliteter: Bra
Ungdomsakademi: Hyfsad ungdomsanläggning
Ungdomsarena: Hjorthagens IP
Träningsanläggning: Kaknäs
Ungdomsträning: Ordinär Juniororganisation
Ungdomsrekrytering: Ungdomsrekrytering över snittet

Framtida mål:
En egen arena
Stabil Ekonomi
Bra ungdomsakademi
Ständig kandidat att utmana om ligan
Ständig medverkan i Champions League
Europas största lag

Sociala Medier
Twitter - Antonpittsson
Steam - Pittsson
Skype - Antonpitttsson

Hade tänkt redovisa dem två första säsonger lite snabbt o med inte så mycket design då jag har spelat två säsonger. Så det blir inga screens på spelare för än jag redovisat ifatt det jag spelat. Hoppas ni har tålamod till det för, nu kör vi!

Detta inlägg har redigerats av Pittsson: 03 November 2014 - 04:07 AM

#2   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 31 October 2014 - 14:35 PM

Postad bild

Första säsongen
Övergångar In/Ut

In
Kommentar: Blev inga dyra spelarköp då jag inte hade så stor budget och plus att jag tyckte truppen var komplett för att nå dem mål vi satte upp före säsongen. Men det allra hetaste namnet av alla var mitt guldkorn Diego Goncalves som min scout hittade. Diego var klubblös. Allt började med ett litet provspel o sen bara nån dag in på hans provspel så var han alldeles för bra för att inte förhandla med om ett kontrakt. En spelare som kommer utvecklas denna säsong o bli en av våra nyckelspelare tror o hoppas jag på. Ett annat nyförvärv som jag är glad över är Omar Colley, en spelare som kan spela på dom flesta platserna i ett försvar o har grymma fysiska attributer. Också en spelare som jag tror kommer få en grym utveckling denna sösong. Khalid Sekkat köpte in för att kunna ha en bra backup alt startspelare på vänsterbacken. Mikey Drennan plockades in undersäsongen då jag hade mycket skador o plus att han var ett framtidslöfte som inte hade någon klubb att spela. Då kände jag att han kunde få en chans i klubben o försöka utvecklas, med bla spel i a-laget o u21.då han har åldern inne för u21.

Ut
Kommentar: Den stora snackisen av alla spelare från allsvenskan som lämnade var bla Erton Fejzullahu. Anledningen till att jag sålde han var att Diego/Jawo o Sebastian Andersson såg väldigt intressanta ut ihop. Plus att budet på Erton kändes för bra för att man inte skulle acceptera det, då jag vet om Djurgårdens dåliga ekonomi. Alla lånen tyckte jag var självklara då jag hellre ser dem spela seniorfotboll än att lira i något av ungdomslaget. Tror på en bättre utveckling för dom i seniortrupp.

Taktik: Taktiken var en klassisk 4-4-2 där Tibblings o Faltsetas fick två viktiga roller på mittfältet. Tibbling roll var offensivspelfördelare o Faltsetas var frispelfördelare. Taktiken gick mycket ut på ett kompakt försvarsspel med snabba omställningar där hela kanterna plus forward skulle ställa om snabbt o effektivt.

Matcher Del1 o Del2

Tabell

Kommentar: Är grymt jävla glad o lycklig över denna helt magiska säsong. Började enormt tungt, o hade en tung period men avslutar med en fantastisk höst som gör att vi till o med går o vinner hela Allsvenskan. Men med lite tur med bla skador o att Sebastian Andersson o Diego samt Jawo som fullständigt hade lekstuga där fram o en grym defensiv med Stenman i spetsen som höll ihop det där bak gjorde så vi skrällde mot alla odds o gick segrare från de flesta matcher.. Snacka om skräll. Ska bli fantastiskt att man ska försöka kvala sig in till Champions League den kommande säsong. En rolig o svår utmaning för oss.

OBS Glöm inte att det finns länk där det är Undermarkerat , ex på In

#3   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 03 November 2014 - 05:11 AM

Postad bild

Andra säsongen
Övergångar In/Ut

In
Kommentar: Det blev en hel del värvningar. Är riktigt nöjd med alla mina värvningar denna säsong men den hetaste av alla nyförvärv var Tom Pettersson. Tom Pettersson som är grym spelare och som kan spela på de flesta positionerna. Men jag har värvat honom som mittback där jag tänkte att han skulle bilda mittbackspar med Emil bergström. En återvändare blev det också. Alhaji Kamara en spelare som jag tycker att vi aldrig skulle sålt från första början. Kamara är en väldigt intressant forward som gärna löper i djupled. Jag tror väldigt mycket på Kamara o tror han kommer få en väldigt fin utveckling i klubben. Det blev tre stycken spelare som jag värvade för framtida startelvan och det är Anton Cajtoft från Jönköping Södra, Edvin Solberg från Degerfors, Johan Andersson. Intressantast av dom tycker jag nog är Johan Andersson som är en riktigt stor talang och har en given roll och är nyckelspelare i Öster. När jag köpte Johan så valde jag ett så kallat återlån till Öster då jag tycker att han just nu inte tar någon plats i min startelva och för att jag tror han kommer utvecklas bättre i Öster där han har en viktig roll och för att jag hellre ser han lirar seniorboll än U21. Simon Lundevall från Gefle o Oscar Jansson från Örebro värvades också in. Två spelare som är tänkta i startelvan.

UT
Kommentar: Det blev några spelare som fick lämna denna säsong. Största försäljningen blev snöpligt nog Mark Mayambela. Tanken när jag övergångslistade honom var att jag hade värvat in Simon Lundevall och kände att jag behövde göra mig av med en spelare och då blev valet ganska självklart. Mark Mayambela hade en fin säsong förra året där han levererade varje gång han fick chansen från start eller blev inbytt. En spelare som aldrig gnällde över speltid och ist tog vara på chansen när han väl fick den. Misslyckade värvningen Khalid Sekkat fick också lämna. Khalid fick inte alls den utvecklingen jag hade trott och hoppas på och sen var fallet också så att Jesper Arvidsson som också fick lämna gjorde det grymt bra och med sin fina vänsterfot såg till att han alltid var farlig när han hade bollen. Det blev också en del frisparksmål från Jesper. Sålde Arvidsson då han ville prova på spel i utlandet en sista gång innan han lägger av. Lånade ut en del spelare också.

Taktik: Taktiken blev den samma som förra året. Kände att varför ska jag ändra på ett vinnande koncept och plus att jag tror denna passar den spelartrupp vi har idag. Finslipade lite på att det skulle gå ännu snabbare när vi ställer om och sen så tränade jag mer på att bollkontroll då jag tänker att vi ska bli bättre med att hålla bollen inom laget. Hålla bollen inom laget kommer bli viktigt när vi ska kvala till Champions League.

Matcher Del1 o Del2
Tabell

Kommentar: Stod mellan Malmö FF och oss hela säsongen men en hög lägsta nivå gör att vi aldrig egentligen inte har någon sämre period där vi förlora eller kryssar några matcher trots att vi går in i Champions League så fortsätter vi leverera i ligan. Tror mycket det har att göra med att jag valde att ha en bredare och spetsigare trupp denna säsong. Är enormt nöjd och stolt över spelarna för denna säsong då dom krigar och ger allt varje match även fast det ibland kan låsa sig och inte alltid studsa rätt så fortsätter alla kriga och slutar aldrig kämpa. Om jag ska vara något kritiskt till denna säsong så är det vårt spel i Champions league. Tycker aldrig vi fick en riktigt chans i Champions League och med det menar jag att skadorna satte stopp för att ställa upp med bästa lag. Var alltid olika startelvor o aldrig fick bästa startelva chansen.

PS nu har jag rapporterat fram till den säsongen jag är på och då kommer det komma screenshots på spelare, nyförvärv bla. Bara att be mig lägga upp screen på någon/något om ni har något ni skulle vilja se.

#4   alfredo

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 951 Inlägg:

Postad 03 November 2014 - 18:45 PM

Härliga resultat!
Ian Rush:Det var jobbigt och spela i Juventus, kändes nästan som utomlands....

#5   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 05 November 2014 - 11:04 AM

Postad bild

Inför 2017

Truppen
Målvakter
Postad bildAnton Cajtoft 23 år
Postad bildOscar Jansson 26 år
Postad bildHampus Nilsson (Utlånad till Degerfors) 26 år
Kommentar: Kommer nog välja att rotera lite i liga ibland för att Anton ska få chansen och för att han ska utvecklas mer. Oscar Jansson är förstavalet i dom viktiga matcherna då han är han bättre o har mer rutin än Anton Cajtoft. Är grymt nöjd med min målvaktsuppsättning.

Försvarare
Postad bildPhilip Sparrdal Mantilla (Utlånad till Syrianska) 23 år
Postad bildJakob Glasberg 21 år
Postad bildFredrik Stenman 33 år
Postad bildOmar Colley 24 år
Postad bildFrej Ersa Engberg 21 år
Postad bildEmil Bergström © 23 år
Postad bildJohan Andersson (NY) 21 år
Postad bildTom Pettersson 27 år
Postad bildIgor Juliao (NY) 2,5 miljoner från Fluminense 22 år
Kommentar: En mycket ung backlinje. Kommer rotera en del här också förutom att Emil Bergström ska spela hela tiden så länge han inte är skadad. Men om jag skulle välja en backlinje just nu så skulle det vara oerhört svårt men det skulle isf bli Juliao, Bergström, Pettersson, Colley eller Stenman. eller varför inte Ersa Engberg? Svårt men roligt med konkurrans. Jakob Glasberg kommer också rotera runt på högerbacken. Glasberg som växer o växer för varje match. En spelare som inom en snar framtid är i starelvan om han håller sig skadefri.

Mittfältare
Postad bildAlexander Faltsetas 29 år
Postad bildErik Andersson (Utlånad till Örebro) (NY) 5 miljoner från Örebro SK 19 år
Postad bildSimon Lundevall 28 år
Postad bildMartin Broberg 26 år
Postad bildKonrad Kaminski (Utlånad till Falkenberg FF) (NY) 1,4 miljoner från Brommapojkarna 17 år
Postad bildEdvin Solberg 18 år
Postad bildTim Fredriksson (Utlånad till Jönköping Sädra) 17 år
Postad bildHaris Radetinac (SÅLD, lämnar i sommar) 31 år
Postad bildSimon Tibbling 22 år
Postad bildCristian Rubio Sivodedov 19 år
Postad bildPhilip Hellqvist 25 år
Kommentar: Är nöjd med min blandning med både unga o några lite äldre spelare. Kommer också att välja att rotera runt mycket på mittfältet också. Men min uttalade startelvan just nu tycker jag är Lundevall, Broberg, Tibbling, Rubio. Den mest intressanta inför är Rubio. Rubio som växte förra säsongen och utvecklades till en nyckelspelare på mittfältet där han gjorde många avgörande passningar.

Anfallare
Postad bildSebastian Andersson 25 år
Postad bildDiego Goncalves 22 år
Postad bildMikey Drennan 23 år
Postad bildThomas Jensen (NY) 8 miljoner från FC Nordsjaelland 19 år
Postad bildAmadou Jawo 32 år
Postad bildPhilip Nyberg (Utlånad till Assyriska) 17 år
Postad bildAlhaji Kamara 22 år
Postad bildJordan Larsson (NY) 5 miljoner från Helsingborg IF 19 år
Sammanlagt 21 miljoner som man köpt för
Mediatips: 1
Kommentar: En ganska stor forwardsuppsättning men några av dom kommer antingen lira u21 eller bli utlånade om möjlighet finns. Men Sebastian Andersson, Diego och Ahalji Kamara kommer vara dom som får spela mest. Men dom andra kommer såklart få chansen och då syftar jag mest på Jensen och Jordan Larsson.

Taktik: Forsätter med samma taktik även denna säsong. Klassisk 4-4-2

Sålda/Utlånade
Sammanfattning av transferfönstret i Allsvenskan

Träningsmatcher/Svenska Cupen
Svenska Cupen gruppen
Kommentar: Valde att spela träningsmatcher mot lite svårare lag så som San Lorenzo, Salzburg osv. Jag tyckte spelarna verkligen levererade en helt fantastiskt bra försäsong. Roterade mycket i träningsmatcher också. Hetast på försäsongen i träningsmatcher o i Svenska Cupen var Sebastian Andersson. Sebastian som var skadad under stora delar av förra säsongen verkar nu gå en intressant säsong tillmötes. Han kommer bli en viktig spelare för oss denna säsong både i ligan men främst Champions league där vi verkligen kommer behöva en Basse i storform. Vi gick vidare i Svenska cupen o lottades där efter mot Brommapojkarna och jag är väldigt nöjd med lottningen då jag räknar med att vi går vidare o slår ut Brommapojkarna.

U21 Truppen
Hetaste framtidslöftet: Finns många att välja på men måste väl säg Konrad Kaminski som jag också väljer att låna ut till Falkenberg FF för att han ska få kontinuerlig speltid.

U19 Truppen
Hetaste framtidslöftet: Svårt men får välja Magnus Jacobsson

Personal/Ledarstab

Mål inför säsongen
[ ] Utmana om ligatiteln
[ ] Kvartsfinal i Svenska Cupen
[ ] Playoff i Champions League kvalet

Övrigt
På väg att få ny styrelse
Bygger ny ungdomsanläggning o träningsanläggning

Detta inlägg har redigerats av Pittsson: 05 November 2014 - 12:57 PM

#6   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 14 November 2014 - 21:06 PM

Postad bild

Första halvan av säsongen 2017
Kommentar: En första halva som är ganska berg o dalbane likt. Stundtals ett mycket fint fotboll o delvis mycket slarv där vi av får alla våra onödiga poängtapp som gör att vi ligger tvåa i ligan. Samtidigt som Malmö FF öppnar helt strålande o bla vinner Svenska Cup finalen o matchen efter krossas oss i ligan med 5-0. Där kändes guldet kört. Men vi krigar på o vinner med lite uddamåls vinster fast vi inte alls spela bra. Vi spelar inte alls vårt spel som vi tränat på och som vi lirat innan på säsongen. Men jag är glad att grabbarna bara krigar på. Nu är vi 4 poäng bakom och ska gå in i ett Champions League Kval. Det kommer bli tufft att klara av bägge två sakerna men håller vi bara oss till vårt spel och med lite tur så ska vi kunna greja det. Möter dessutom Malmö en gång till o då får vi absolut inte förlora. Periodens spelare tycker jag nog är Jakob Glasberg som dessutom har blivit uttagen till Svenska landslaget. En spelare som helt klart utvecklat till en nyckelspelare för oss. Igor Juliao som vi värvade in till högerbacken har tagit klivit upp och lirar högermittfältare så Broberg har varit skadad större delar av första halvan av säsongen.

Matcher
Tabell/Statistik

Genomgång av transferfönstret i Allsvenskan
Kommentar: För oss blev det en ganska lugn transferfönster. Den största övergången till Allsvenskan blev Sam Larsson till Malmö FF. Blev inga spelare in alls. Däremot blev det lite spelare som fick lämna på lån. Och som ni tidigare vet så var det ju klart att Haris Radetinac skulle lämna detta fönster. Lånade ut spelare så som Jordan Larsson o Mikey Drennan. Jordan larsson tog ingen plats så jag valde att låna ut han till Halmstad BK. En klubb som var i behov av en anfallare i hög klass. I HBK kommer han vara en nyckelspelare när dom ska försöka att hänga sig kvar i Allsvenskan.

UT

Mål inför säsongen
[ ] Utmana om ligatiteln

OBS Glöm inte att det finns länk där det är Undermarkerat , ex UT

#7   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 19 November 2014 - 02:22 AM

Postad bild

Andra halvan av säsongen
Kommentar: Mirakel! Stort mirakel att Malmö FF helt ballar ut och börjar slarvar o tappar poäng mot såna lag dom alla dagar i veckan annars hade vunnit över efter att dom gjort en grym första halva och varit det bästa laget i serien. Men det tackar vi för tredje raka guldet är hemma i Stockholm. En andra halva där vi helt ändra oss och börjar lira samba fotboll. Vi tappar inte alls många poäng och alla spelare kommer till jobbet varje dag och gör det riktigt bra. Är riktigt nöjd med mina resultat i Champions League där vi går och skräller i första matchen mot PSG med hela 4-0! Trots att vi spelade nästan sammanlagt en halvlek med en man mindre. Vi ligger delad förstaplats med Wolfsburg inför mötet med dom och vi spelar ut och leder med 2-0 efter första o sen i andra går allt emot oss och det slutar 4-4. Resten av matcherna går skit, trots att vi spelat ut vissa lag. Tibbling och Glasberg samt Bergström har testat spel i landslaget. Cristian Rubio Sivodevov har dessutom debuterat för Ryssland. Allsvenskan är rankad 21a i Europa.

Tabell
Matcher
Svenska Utmärkelse
Säsongens spelare enligt mig är.......... Diego Goncalves
Postad bild
Kommentar: Sammanlagt 26 mål, 6 assist på 33 matcher. Det säger väl allt varför han blev det? En viktig spelare för oss som kommer och gör sitt jobb varje dag samt leverera på matcher.

Nyintaget av ungdomspelare
Kommentar: Totalt 9 nya ungdomsspelare plockade vi in. Tänker bara visa upp den största talangen och enligt mig o alla ledare var Oskar Uddenäs den största talangen.

Milstolpar denna säsong
Tvåa u21 serien
Vinnare u21 Cup
Vinnare u19 serien
Vinnare av Svenska Supercupen
Tvåa Svenska Cupen
Vinnare av Allsvenskan

Mål inför säsongen
[X ] Utmana om ligatiteln
[X ] Kvartsfinal i Svenska Cupen
[X ] Playoff i Champions League kvalet

OBS Glöm inte att det finns länk där det är Undermarkerat , ex Tabell

#8   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 08 December 2014 - 18:05 PM

Postad bild

Inför säsongen 2018
Tankar: Det blir intressant säsong till mötes, där alla andra lag ska försöka sätta käppa i hjulen och gör allt i sin makt för att inte se till att vinner Allsvenskan även denna säsong. Har haft mycket annat att göra så det är därför uppdatering av rapporten har dröjt men jag hoppas att ni kunnat stå ut med det och är sugna på att fortsätta att följa denna rapport och resa med Stockholms stolthet - DIF. Denna rapport så kommer jag välja att inte lägga upp screenshoot på alla spelare utan bara nyförvärven. Ni får helt enkelt be om en Screenshoot på vad som helst o vilken spelare ni vill så kommer jag att lägga ut det till er. Nu börjar säsongen 2018!

Truppen

Målvakter
Anton Cajtoft 24 år
Andreas Isaksson 36 år (NY) 10 miljoner från Kasimpasa
Oscar Jansson 27 år
Kommentar: Isaksson given etta men Jansson kommer även han få några matcher. Cajtoft ska jag försöka att låna ut och om jag inte lyckas så blir det u21 spel för han.

Försvarare:
Jakob Glasberg 22 år
Kevin Deeromram 20 år (Uppflyttad)
Omar Colley 25 år
Frej Ersa Engberg 22 år
Emil Bergström 24 år ©
Johan Andersson 22 år
Tom Pettersson 28 år
Igor Juliao 23 år

Mittfältare
Alexander Faltsetas 30 år
Erik Andersson 20 år (Utlånad till Elfsborg)
Magnus Jacobsson 18 år (Uppflyttad)
Simon Lundevall 29 år
Martin Broberg 27 år
Konrad Kaminski 18 år (Utlånad till Falkenberg)
Edvin Solberg 19 år (Utlånad till Ängelholm)
Tim Fredriksson 19 år
Simon Tibbling 23 år
Christian Rubio Sivodedov 20 år
Mats Erik Bekkenes 18 år (NY) 15 miljoner från Molde
Philip Hellqvist 26 år
Lauri Laaksonen 19 år (NY) Fri transfer
Philip Nyberg 18 år (Utlånad till Falkenberg)

Anfallare
Sebastian Andersson 26 år
Diego Goncalves 23 år (Utlånad till Ponte Preta)
Thomas Jensen 20 år (Utlånad till Rangers)
Amadou Jawo 33 år
Alhaji Kamara 23 år
Jordan Larsson 20 år (Utlånad till Elfsborg)
Peter Åkesson 17 år (NY) 390 tusen från Öster

Kommentar: En ganska tunn trupp i början av denna säsong då jag valt att låna ut många spelare. Diego Goncalves utlåning var det först tänkt att han bara skulle vara med o spela tävlingsmatcher med Ponte Preta under tiden vi hade försäsong. En intressant utlåning på alla sätt o vis. Erik Andersson väljer jag också att låna ut då jag tänker att han utvecklas betydligt mer i ett lag där han får en större roll och framför allt en startplats då jag för tillfälligt inte tycker han petar någon på vårt centrala mittfält. Peter Åkesson är en stor talang som Bosse Andersson värvade in. Peter är ett stor framtidslöfte som vi i ledarstaben tror stenhårt på. Tack Bosse för det kapet.

Träningsmatcher/Svenska Cupen
Svenska Cup gruppen
Kommentar: Ena dagen kan vi gå åka och vinna över CSKA Moskva med 2-1 på bortplan och sen ena dagen kan vi kryssa mot Sirius. Valde även denna försäsong att matcha laget mot lag som är bättre rankat än oss. VI gör en riktigt bra försäsong! Vi vinner över många stora lag trots en mängd saknad av nyckelspelare så som Diego bla.

Sålda/Utlånade

Taktik
Kommentar: Fortsätter med samma taktik. Tycker denna passa laget bäst och funkar även bra ute i Europa för oss och då menar jag såklart mot större lag.

Vinnare av Svenska utmärkelser presenterade
Kommentar: Sjukt stort att vi har två stycken spelare med i dom största utmärkelserna i Svenska fotboll. Det bevisar att det vi jobbar med går åt rätt håll. Grattis återigen Sebastian Andersson och Simon Lundevall.

Personal/Ledarstab

Mål inför säsongen
[ ] Utmana om ligatiteln

Övrigt
Uppgraderad träningsanläggning
Ny samarbetsklubb presenterad. Enskede

OBS Glöm inte att det finns länk där det är Undermarkerat , ex på Taktik

#9   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 03 March 2015 - 02:48 AM

Postad bild

Första halvan av säsongen 2018
Kommentar: En första halva där vi blandar o ger. Stundtals gör vi riktigt bra prestationer o stundtals lite sämre där av några snöpliga kryss där vi alla dagar i veckan hade vunnit. Vi vann också Svenska cupen där vi mötte Gif Sundsvall i finalen o krossade dom med hela 3-0. Oerhört kul att vinna ännu en titel. Har haft det väldigt tungt med skador med denna säsong som gjort att det ställt till det bland resultaten. Diego Goncalves lån klausul att vi hade rätten att kalla hem han när vi ville verkade ha försvunnit. Men gick man in o kolla låne kontraktet så stod det men kunde inte kalla hem, märkligt kan man tycka. Men det gjorde att vi hittade en plats i startelvan för Tom Pettersson som verkligen tog chansen som forward. Valde att köra honom som bollmottagare för att Sebbe Andersson allt mera är skadad stora delar av säsongerna. Väldigt tråkigt då han är en väldigt viktig o duktig spelare när han väl är skadefri. Men nu är Diego Goncalves tillbaka i klubben, väldigt bra för konkurrens situationen.

Matcher
Tabell/Statistik
Superettan
Landslaget

Genomgång av transferfönstret i Allsvenskan
Kommentar: För oss blev det som vanligt en relativt lugnt fönster. Vi valde att plocka in Gustav Månsson från Norrköping för 3 miljoner. Gustav är en väldigt talangfull spelare med en bra potential. Vi tror o hoppas Gustav kommer bli en bra affär för klubben i framtiden sportsligt o ekonomiskt. Gustav är en snabb spelare som gärna löper i djupled. Han kan spela på de flesta offensiva positioner vilket är väldigt nyttigt. Jag föredrar honom som anfallare. Valde också att låna ut vår före detta förstamålvakt Oscar Jansson till Sivasspor där han kommer få speltid o en viktigt roll. Ett spelare som vi jobbat oerhört mycket med att försöka få iväg på ett bra lånebud som passar honom bra. Oscar har varit given förstamålvakt enda tills Andreas Isaksson valde att vända hem till oss.
UT

Mål inför säsongen
[ ] Utmana om ligatiteln
[X ] Kvartsfinal i Svenska Cupen - Vann cupen
[X ] Playoff i Champions League kvalet - Möter Steaua Bukarest i slutspelet

OBS Glöm inte att det finns länk där det är Undermarkerat , ex på UT

Postad bild

#10   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 04 March 2015 - 18:58 PM

Postad bild

Andra halvan av säsongen 2018
När jag rapporterade o summerade första halvan av säsongen så hade vi ganska bra koll på det och det såg väldigt bra ut för att vinna ännu en titel. Det blev också fallet efter lite försäljningar mitt i säsongen av viktiga pjäser som(King) Omar Colley och dansken, talangen Thomas Jensen. Anledningen till att jag sålde dessa två viktiga spelare var för att jag bestämde mig för att satsa på svenska spelare med kanske något undantag. Mitt mål är såklart att försöka göra Sverige till en av dom främsta nationerna samt att göra Allsvenskan till en av de största ligorna och där av väljer jag att satsa på svenska spelare med något undantag. Vi gjorde ett helt fantastiskt Europa League gruppspel där vi gick o vann gruppen obesegrad med endast en oavgjort mot Espanyol borta, sista gruppspelsmatchen var mot Lyon borta och jag förberedd på en tuff match där det skulle vara jämnt hela matchen igenom men istället så krossar vi dom totalt med hela 4-1. P.Nyberg fick följa med på bänken och fick även hoppa in i halvtid mot dom och i 55e minuten slår han till o gör ett klassmatch av hög rang. Halvtids resultatet var dessutom 1-1 så det var ett väldigt viktigt mål.

Matcher
Tabell
Superettan
Europa League gruppen
Lottningen av första utslagsrundan i Europa League

Säsongens spelare enligt mig är.................. Alhaji Kamara
Postad bild
Kommentar: Sammanlagt 27 mål och 11 assist och 8 matchens spelare på 33 matcher. Är ett väldigt bra resultat för en anfallare. Alhaji har varit den viktigaste spelaren för oss denna säsong då det har gått lite tungt i vissa perioder så har han klivit fram och hjälp hela laget med hårt arbete i press spelet och genom att göra mål eller spela fram någon.

Nyintaget av Ungdomsspelare
Vi valde att kontraktera 8 st ungdomsspelare. Väldigt dålig klass av ungdomar, inte nån som hade någon hög potential. Menmen det är bara att försöka jobba hårdare med dom då och försöka få fram någon bra lirare till framtiden. Den som hade störst potential var målvakten Roger Nordqvist

Milstolpar denna säsongen
Vinnare av Allsvenskan
Vinnare av Svenska Cupen
Vinnare av Svenska Supercupen
Vinnare av U21 Serien
Vinnare av U21 Cupen
Vinnare av U19 Ligan
Vinnare av U19 Cupen
Nytt publiksnittrekord: 23883
Nytt målrekord under en säsong: 27 mål av Alhaji Kamara

Kommentar: Vilket FANTASTISKT år för oss!!!! Ännu ett kvitto på att vi är på rätt väg och att vi gör bra saker. En helt fantastisk säsong med andra ord, jag är överlycklig! Väldigt roligt att intresset bara ökar för oss, fan vad kul!

Mål inför säsongen
[X ] Utmana om ligatiteln - Vann ligan
[X ] Kvartsfinal i Svenska Cupen - Vann cupen
[X ] Playoff i Champions League kvalet - Utslagna mot Steaua Bukarest o istället Europa League för oss

Svenska Utmärkelse
Årets lag i Allsvenskan
Fansens val av årets spelare
Kommentar: Riktigt roligt att Simon Lundevall årets mittfältare även denna säsong. Simon är en riktigt viktig spelare för oss. Simon verkar väldigt bra med konkurrens situation på vänstermittfält platsen, där bland annat Mats Erik Bekkenes flåsar han i nacken och ibland är han petad av Mats när han inte leverera. Andreas Isaksson blev som vanligt årets målvakt. Andreas har varit en riktig viktigt spelare för oss och har hjälpt oss med sitt bländande spel i vissa matcher där vi haft det lite tyngre och inte levererat. Grattis Simon o Andreas, välförtjänt! Årets nykomling i Sverige: Edvin Solberg Väldigt roligt och väldigt välförtjänt. Edvin kommer vi få stor nytta av nästa säsong då jag tror han slår sig in i a-laget och får sitt genombrott. En väldigt stor talang vi har och vi tror stenhårt på killen och är säkra om att han kommer bli en stor spelare för oss.

OBS Glöm inte att det finns länk där det är Undermarkerat , ex Tabell

Postad bild

#11   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 06 March 2015 - 02:37 AM

Postad bild

Säsongen 2019
En säsong där det kommer bli väldigt tufft att försvara Allsvenska titeln. Jag har valt att börja satsa på svenska spelare istället för att värva massa utländska med ett visst undantag i vissa fall. Det ska verkligen vara något speciellt om jag ska värva in en icke svensk spelare. Min anledningen till att börja satsa på svenska och egna produkter är att jag vill att Sverige ska bli en av dom stora nationerna i fotbollsvärlden och därav väljer jag att satsa på dom svenska och egna produkterna för att hoppas att många andra klubbar i Sverige väljer att ta efter och att vi ska ha ett bra landslag, därav behövs det att klubbar väljer att satsa på svenska istället för massa utländska med några få svenskar i startelvan. Vill göra Allsvenskan till en av dem största ligorna. Kommer vi nå stora framgångar i Europa i framtiden kommer vi även hjälpa Sverige och andra klubbar i Sverige, exempel mer Europa League och Champions league platser. Truppen denna säsong är en väldigt svag upplaga av Djurgårdens IF. Truppen är väldigt tun och oerfaren blandat med några äldre som ska bidra med lugn och rutin till dem yngre. Men denna trupp är extremt intressant. Väldigt många med hög potential, som vi hoppas att vi ska kunna utveckla. Lite av en trupp som Djurgården har i det verkliga livet inför kommande en säsong, "en utveckling bar trupp med högpotential" . Men målet kommer ändå trots denna unga oerfarna trupp vara att utmana om ligatiteln och det kommer bli extremt tufft, alla kommer få göra sitt yttersta för att vi ska kunna vara med o slåss om guldet. Ber till att gudarna att det inte blir så många skador denna säsong som det var förra. Vi lottades mot Swansea i första utslagsrundan i Europa league, tufft men kul utmaning.

Övergångar in och ut
Adam Lundqvist - 24år - Elfsborg - 3,5 miljoner - Försvarare
Gustav Engvall - 22år - IFK Göteborg - 10 miljoner - Anfallare
Kristoffer Tisell - 19år - BK Häcken - 2,5 miljoner - Mittfältare
Sixten Mohlin - 23år - Malmö FF - 90 miljoner - Målvakt
Fredrik Gustafson - Elfsborgs IF - 6 miljoner - Mittfältare

UT

Kommentar: Adam Lundqvist, Sixten Mohlin och Gustav Engvall kommer direkt gå in i startelvan är det tänkt. Dom andra två värvningar Tisell och Gustafson är värvningar som bygger på framtiden. Fredrik Gustafson är en väldigt intressant spelare med hög potential. Tisell är också en spelare med en hög potential dock inte lika stor som Fredrik men han förhoppningsvis kommer Tisell utvecklas grymt bra för oss och förhoppningsvis är han på bänken/startelvan eller spelar i en annan svenska klubb. Fredrik tror vi stenhårt på och han har jag höga kvar på. Valde också att låna ut några intressant spelare exempel Jordan Larsson och Lauri Laaksonen av anledningen att jag personligen hellre ser dom spelar kontinuerligt än att sitta på bänken o max få 10 min per match typ. Jordan får sin sista chans hos oss denna säsong, han har inte alls fått den utvecklingen vi hoppats på och därav ger jag han denna säsongen med och summera efter säsongen om jag ska behålla han eller sälja han. Philip Nyberg till IFK Gbg är ett väldigt intressant lån också. En stor talang som vi lånar ut till en konkurrent i ligan, roligt för Philip. Tror stenhårt på han! Tråkigt också att Amadou Jawo lämnar oss, en spelare som inte ville förlänga pga för lite speltid. En ikon för klubben helt klart. Konrad Kaminskis utlåning är också intressant, till ett danskt super liga lag där han kommer vara nyckelspelare och förhoppningsvis få den utvecklingen vi hoppas o tror på inför nästa säsong eller kanske att plocka hem han i sommar fönstret.

Truppen inkl utlånade
En väldigt stor trupp med många spelare i. Gabriel Beckman, Magnus Jacobsson, Edvin Solberg, Peter Åkesson (egna produkter) ska bli väldigt intressanta att följa. Sixten Mohlin är en spelare som vi jobbat oerhört hårt med för att få hit, kostade hela 90 miljoner kronor att få hit. Men det är en väldigt nyttig värvning för oss denna säsong och även i framtiden. Han kommer att vara första målvakt med en het Andreas Isaksson och Anton Cajtoft nosande efter sig. Erik Andersson ska väldigt intressant att se i Djurgårds tröjan. En spelare som vi ägt länge men valt att låna ut han dom två säsongerna då konkurrensen hos oss har varit väldigt hög. En spelare som jag tror väldigt mycket på och han har en hög potential. Alhaji Kamara är en spelare som jag inte riktigt fattar varför dom som sålde i verkliga livet. Alhaji Kamara var förra säsongen bästa spelare och har varit en nyckelspelare för oss. Ska bli oerhört intressant att se Kamara och Engvall på topp för oss denna säsong. Edvin Solberg o Sebastian Andersson kommer att vara där och nosa på en plats. Vänstermittfältsplatsen kommer vara oerhört intressant att se vem som tar den platsen, Oerhört stor konkurrens på den platsen där Sveriges bästa mittfältare Simon Lundevall och den norska stortalangen Mats Erik Bekkenes konkurera. Adam Lundqvist värvades också in, tanken är att han ska spela på vänsterbacksplatsen och han har gjort det nu på försäsongen, Frej Ersa Engberg är också där och nosar.

Trolig startelva
Målvakt
Sixten Mohlin
Försvar från vänster
Adam Lundqvist
Emil Bergström ©
Johan Andersson
Jakob Glasberg
Mittfält från vänster
Simon Lundevall
Christian Rubio Sivodedov
Simon Tibbling
Igor Juliao
Anfall
Gustav Engvall
Alhaji Kamara
Detta är ju ingen startelva som alltid kommer att få starta, kommer ju variera från dagsform, trötthet, form osv. Vi har väldigt bra konkurrens situation, väldigt många som är och nosar på startplatser. Vi kommer att köra 4-4-2 även denna säsong och ibland även testa på en 4-2-3-1 alt en -4-2-2-2

Träningsmatcher

U21
Största talangen och den mest intressanta spelaren är väl den nyinköpte spelaren Fredrik Gustafson som vi värvade in denna säsong. Tror han till och med kan nosa på bänkplats i A-laget om han kämpar hårt och gör bra ifrån sig.

U19
Mest intressanta: Roger Nordqvist som vi bland annat rapporterade om i förra inlägget. Målvakten som vi plockade in i U19 laget i slutet av förra säsongen.

Personal

Ekonomin
Ekonomin är grymt bra av anledningen att vi inte värvat så mycket dom andra säsongerna jämfört med vad vi kunnat göra av övergångsbudgeten och har ju såklart Europaspel påverkat ekonomin till det positiva.

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Pittsson: 06 March 2015 - 16:04 PM

#12   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 06 March 2015 - 17:11 PM

Postad bild

Europa League - Första utslagsrundan mot Swansea

Startelvorna i bortamötet
Vi börjar borta mot Swansea och vi gör en bra match o ligger rätt i positionerna hela matchen. Dom har ungefär 3 klara målchanser på hela matchen. Emil Bergström kunde tyvärr inte vara med pga skadad, vilket gjorde att vi fick ändra om och Gabriel Beckman fick spela där istället. En god ersättare men Emil är ju den viktigaste i backlinjen så det var väldigt tufft att inte ha han tillgänglig och det värsta av allt var att Alhaji Kamara gick sönder efter 38 minuter och sen Simon Tibbling i 58e minuten. Sönder var väl lite krydd men dom blev iallafal halvskadade så då kände jag att det inte var värt risken att låta dom spelare och kanske gå sönder helt. Men jag var rätt nöjd med 1-0 på bortaplan mot ett bra Swansea och visste ju att vi förmodligen skulle ha bättre lag på hemmaplan med Emil Bergström i backlinjen. Vår bästa spelare i matchen var Johan Andersson som var helt outstanding i försvarsspelet och dominerade i luftrummet.
Resultat o matchstatistik

Returen på Tele2 Arena

Startelvorna i returen
Vi får en fantastisk start med 1-0 efter 9 minuter bara, efter ett fint inlägg av Igor Juliao som träffar skallen på Mats Erik Bekkenes som sätter den kliniskt och hela Sofialäktaren explodera och det blir ett helt galet tryck och dom skulle inte behöva vänta länge på nästa mål. För bara efter 4 minuter efter 1-0 så sätter Edvin Solberg dit den efter ett litet kaos i straffområdet efter hörna och efter kaoset i straffområdet rullar bollen ut till Edvin Solberg som står perfekt strax innanför straffområdete och han sätter den med ett kliniskt avslut i vänster gavlen. Om det var galet tryck efter 1-0 så var det helt jävla sjukt bra ös nu när det var 2-0 och resultatet betydde att vi skulle gå vidare. Där efter tar Swansea över och börjar trycka på men utan att hitta dom klara målchanserna och vi bara rensar undan till två st heta forward som högg på alla bollade vi rensade bort och tillslut så lyckas Edvin Solberg springa förbi försvaren o hinna ifatt bollen och kommer fri och sätter dit den säkert i krysset. Där efter går vi ner oss och spelar riktigt dåligt o darrigt i försvaret. Dom trycker på men får inte fram dom heta chanserna men tillslut har dom tur när Simon Tibbling kom in väldigt sent o hårt på Swansea spelaren och det blir straff och den var en solklar sådan så det fanns inte mycket att klaga på det beslutet och Gylfi Sigurdsson sätter den säkert bakom en chanslös Sixten Mohlin. Där efter är det en väldigt tråkig match och Swansea vaskar inte fram någon målchans i matchen och det ser ganska säkert ut men helt plötsligt efter en dålig undanrensning från försvaret till en het Sigurdsson och han får till ett drömskott från lite mindre än halva plan rätt upp i krysset och Sixten var chanslös. Ett helt galet snyggt mål. Där efter lägger Swansea bara sig på försvar för att dom skulle ju gå vidare på 3-3 sammanlagt men med fler bortamål gjorda. Vi trycker på men vaskar inte fram någon målchans och resultat blir 3-2 och det betydde att vårt Europa äventyr tog slut. Väldigt tungt för oss eftersom vi tappade 3-0 ledning. Vår bästa spelare var helt klart två målskytten, talangen Edvin Solberg som verkligen tog chansen när han fick den och levererade. Efter förlusten stod ungefär 20000 kvar och hyllade oss för vår insats i Europa. Helt fantastiska fans, helt klart dem bästa som finns i fotbollsvärlden, galet tryck trots uttåget i Europa league.
Resultat o matchstatistik

Postad bild

#13   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 06 March 2015 - 23:02 PM

Postad bild

Svenska Cupen

Matcherna
Lottningen av kvartsfinalerna

Kommentar: Vi gör det vi förväntades att göra, vi vinner gruppen i stor stil. Ser ju ljust ut till premiären borta mot IFK Göteborg. Vi lottades mot IFK Norrköping i kvartsfinalen och dem ska vi väl lyckas slå ut. Vi är helt klart favoriter i den matchen och jag hoppas vi inte underskattar dom eller något sånt utan fortsätter att jobba hårt och leverera lika bra som vi gjort i Svenska cup matcherna hittills. Oscar Uddenäs fick debutera mot Gais hemma när vi ledde med 3-0, och han gjorde ett gott intryck på alla som var på plats.

Övergångsfönstret är ju fortfarande ÖPPET till 31 Mars (är den 26e Mars just nu)

Edvin Solberg - Utlåning - Mjällby - Nyckelspelare - Säsongen ut - Återkallelse klausul - Kommentar: Ett lån som gynnar bägge partnerna fast jag inte vill att det ska gynna dom något. Edvin Solberg kommer få en viktigt roll i deras lag och han kommer få kontinuerligt med speltid, något som han inte hade fått här till en början.

Rykten IN/UT
Christian Rubio Sivodedov - Malmö FF o Mainz - Kommentar: Om rätt bud kommer in kommer jag väga över det med anledningen av han har valt att spela för Ryssland istället för Sverige.S
Sebastian Andersson - Malmö FF - Ersättare till Christoffer Nyman - Kommentar: Är jätte intresserad av att sälja Sebbe Andersson då han är för mycket skadad och börjar komma upp i åren.

Landslagsspel
Kommentar: Sjukt skoj att vi har 16 st spelare i dom olika landslagen för Sverige, och två st av dom Emil Bergström o Johan Andersson är med stora landslaget. Kul också att se att vi har 8 st spelare med i Sveriges U19, det vårdar gott inför framtiden. Märks att alla pengar och tid man lagt ner på ungdomslagen börjar ge resultat nu.

Mål inför säsongen
[ ] Utmana om liga titeln
[ ] Playoff i Champions League
[ ] Semifinal i Svenska Cupen

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Pittsson: 06 March 2015 - 23:28 PM

#14   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 07 March 2015 - 01:19 AM

Postad bild

Inför ligastarten
Vi går in i denna säsong som media tippade 1, vi har blivit vana vid det dom senaste åren. Vårt mål är att såklart att försöka försvara den Allsvenska titeln och vinna Allsvenskan 5e gången i rad. Vi har en spännande trupp denna säsong och vi har gjort en bra försäsong. Vi ställs mot tuffaste möjliga i premiären mot IFK Göteborg på bortaplan, helt klart en av dem svåraste bortamatcherna i denna serien. Vi möter Elfsborgs IF i hemma premiären också vilket kommer bli väldigt tufft och en rolig utmaning för oss. I senaste landslagslägret togs Emil Bergström ut som vanligt och Johan Andersson och för Johan var det första gången han var iväg med herrlandslaget. Johan Andersson fick också debutera från start mot Polen, där dom dessutom vann med 4-2 på bortaplan. Emil Bergström lyckades även med att göra mål i landskampen. Riktigt roligt att Emil och Johan spelade mittbackar i den matchen för Sverige och dom gjorde bra ifrån sig och fick spela hela matchen. Vi har inför denna säsong sålt 10754 säsongsbiljetter, vilket är kul då det ökar för varje säsong. Förra säsongen sålde vi 10589, vilket ger en liten ökning iallafall. Ingen storökning men vi är iallafall på rätt väg att bli större och större.

Mediatips
Spelschemat för oss

Övergångar IN/UT dom sista dagarna

UT

Kommentar: Det hände en del utåt. Fick några bud från Malmö FF på Sebastian Andersson som jag anade men inget riktigt bra bud som lockade att sälja honom. Lånade ut en del löften till några bra klubbar, exempel Peter Åkesson. Alla utlånade fick rollen Nyckelspelare i klubben dom lånades ut till och det lockade extremt mycket för att jag skulle låna ut dem.

Mål inför säsongen

Postad bild

OBS Glöm inte att det finns länk där det är Undermarkerat , ex på UT

Detta inlägg har redigerats av Pittsson: 07 March 2015 - 01:20 AM

#15   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 08 March 2015 - 13:41 PM

Postad bild

Säsongen 2019
Vi har spelat 10 matcher av ligan och en kvartsfinal i Svenska cupen sen sist jag rapporterade.
5 vinster, 4 oavgjorda och en förlust är facit. Är inte alls nöjd med vår inledning i ligan med bland annat uttåg ur Svenska Cupen mot Norrköping där vi åkte ut på straffar efter att Gabriel Beckman missat sin straff efter att alla 9 första hade satt sina. Där efter åkte vi på en förlust mot Kalmar på Guldfågeln Arena. I en match där vi inte alls visste vad försvarsspel var. Sen åker vi till Gävle och möter Gefle på deras nya arena Gavlehov. Vi tar ledningen redan efter 8 minuter på hörna av Emil Bergström och sedan kontrollera vi matchen utan att punktera den. Håller bollen mycket inom laget och spelar på tiden vilket skulle visa sig att det skulle straffa oss i 80e matchminuten. Då Robin Nilsson i Gefle sätter den med pannan efter en riktigt bra frispark, ett riktigt tungt poängtapp då det var Gefles enda målchans i hela matchen. Sen därefter var det islossning hemma mot Norrköping med vinst med hela 5-2 och det var mycket som var positivt. Men den glädjen skulle inte vara länge efter vi har gjort en riktigt usel match mot Malmö FF och klarade ändå oavgjort trots uselt spel i den matchen. Det som glädjer är att vi har 3 raka vinster nu dom senaste ligamatcherna med en ny taktik. Jag har valt att flytta fram kanterna ett snäpp så det blir mycket mer offensivt jämfört med innan. Vi möter AIK i nästa match, derby och en sjukt viktig match för oss där vi bör vinna om vi ska hänga med i guldracet och jaga serieledaren AIK som leder med hela 6 poäng framför 2an Elfsborg och 9 poäng framför oss på en usel 4e plats. Gustav Engvall har det verkligen gått bra för, han har utvecklas sen han kom till klubben och han trivs väldigt bra här. Kysste klubbmärket när han gjorde första målet och gick ut till pressen och sa att Djurgårdens IF är klubben i hans hjärta.

Tabell/Statistik
Matcherna
Genomgång av Svenska Cupen
Sveriges U21 - 9 Djurgårds spelare
Rankingen i Europa - Sverige gått upp 3 platser

Övergångs NYHETER
Philip Nyberg - Återkallad - Anledning: Han har endast blivit inbytt 4 gånger i A-Laget och har mest spelat för U19/U21 och har inte alls trivs där och då valde jag att plocka hem han då han kommer få mer speltid här.
Peter Åkesson - Återkallad - Anledning: Bröt ankeln och beräknades vara borta i 3 månader och då kände jag att det var bättre att plocka hem han då vi har bättre läkare och rehabs träning än vad Falkenberg kan erbjuda han.
Alhaji Kamara - Såld - 35 miljoner - Cardiff - Anledning: 35 klubbar var intresserad av han. Cardiff och 3 andra lag kunde erbjuda hela 35 miljoner för han. Vilket är en rekordhög summa för DIF, tidigare rekordet var 23 miljoner Tobias Hysén till Sunderland. Kommer bli ett stort tapp för oss då han var en av dem viktigaste spelarna, men han hade också en tung start på säsongen med 5 mållösa matcher innan det lossnade.
Jordan Larsson - Återkallad - Anledning: Var sugen på att plocka hem Jordan redan efter dem två ligamatcher. Jordan gjorde 6 mål på 2 matcher för Sundsvall och hattrick i bägge, redan då var han intressant att plocka hem men då hade jag varit tvungen att bänka Alhaji Kamara eller Gustav Engvall vilket jag inte ville. Men nu när vi sålde Kamara så var det självklart att plocka hem han och han kommer gå direkt in i startelvan bredvid Gustav Engvall. Ett ungt och väldigt intressant forwardspar. Tror stenhårt på dem!
Bosko Bedekovic - IN - klubblös - 17år - Postad bild - Mittfältare/Defensivmittfältare - Anledning: En spelare med stor potential och han kan även bli en egenprodukt. Värvad till U19 laget och sen är tanken att om några år tillhöra A-truppen.

Mål inför säsongen
[ - ] Semifinal i Svenska Cupen

Postad bild

OBS Glöm inte att det finns länk där det är Undermarkerat , ex på Tabell

#16   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 09 March 2015 - 11:46 AM

Postad bild

Summering av halva säsongen
Det har gått riktigt bra sen sist jag rapporterade. Nya taktiken funkar utmärkt och spelarna verka trivas med den nu mera offensiva taktiken. Jordan Larsson och Gustav Engvall är stekheta, bästa anfallsparet någonsin på detta save. Dom passar perfekt ihop. Jordan leder skytteligan och Gustav Engvall tvåa, det säger väl nästan allt om dom två tillsammans? Anfallet är säkrat i bra många år framöver om jag vill. Martin Broberg har också varit en bidragande orsak till det, efter försäljningen av Igor Juliao så har verkligen Martin Broberg levererat. Tradigt och oturligt nog så gick han sönder för någon match sen och är borta i 3 månader minst till pga en avsliten knäsena. Konrad Kaminski återvände från sitt lån och han har verkligen utvecklas något enormt under sin lånesektion i Randers och här. Konrad Kaminski har börjat få mer och mer speltid i a-laget och han gör det riktigt bra när han får chansen. Fick också ett bud från en storklubb på honom, Juventus la ett bud på honom men jag kände att det inte alls var aktuellt och sälja honom nu när det går så bra. Sebastian Andersson har det verkligen tufft just nu pga hård konkurrens. Han sitter i frysboxen minst sagt, dels pga Konrad. Vi har inte alls fått någon tuff lottning i Champions League för än nu i playoffen, där vi lottades mot Skotska Celtic och vi börjar på hemmaplan, riktigt tufft men en kul utmaning för oss.

Matcher
Tabell/Statistik
Champions League lottning o statistik
Publiksnitt: 23641
Bästa målskytt: Jordan Larsson 13 mål
Bästa framspelare: Mats Erik Bekkenes 11 assist
Flest spelade matcher: Sixten Mohlin och Gustav Engvall 17 matcher
Bäst snittbetyg: Jordan Larsson 8,0 på 7 matcher

Övergångsfönstret
UT
Kommentar: Det var ett väldigt lugnt transferfönster för vår del, vi valde ändas att låna ut några unga och spännande spelare och sälja Igor Juliao till Fiorentina för 15 miljoner. En spelare som har gjort väldigt mycket för klubben på planen. Ett stort tapp, men anledningen var att när vi valde att ändra taktik o köra en mer offensivare 4-4-2 med offensivare kanter så passade han inte in där. Han är ju egentligen högerback som kan spelare högermittfältare men inte mer offensivt än det. Malmö FF spenderade klart mest detta fönster, värvade för hela 75 miljoner. Troligtvis dom pengarna vi valde att köpa Sixten Mohlin för.

Taktik och Mentaliteten-Formation
En väldigt offensiv taktik som funkar utmärkt för mig i ligan o i Europa än så länge. Ibland har det hänt att jag kört 4-2-3-1 men det är väldigt sällan, har endast kört den i returen med många unga spelare i den när jag vunnit på borta/hemma med många mål i första mötet. Dom två funkar väldigt bra för oss.

Mål inför säsongen
[ X ] Playoff i Champions League

Övriga nyheter

Lyon är vår nya sammarbetsklubb
Postad bild

Kommentar: Väldigt roligt att vi kan ha ett sammarbete med en av dom som har bäst ungdomsakademi. Lyon är en väldigt storklubb med stora framgångar. Lyon satsar väldigt mycket på sin fina ungdomsakademi där många bra spelare kommer ifrån. Vi kan låna in spelare från dom vid eventuella skador eller om det skulle vara så att vi inte har pengar till en spelare vi vill ha just då så kan vi låna in en spelare gratis och spara pengarna till nästa tillfälle för att eventuellt värva honom då. Men jag kommer inte börja att satsa på spelare från Lyon ist för mina egna, dvs att inte plocka in en ung talang där ifrån för att spela hos mig istället för exempelvis Konrad eller någon annan.

"Nytt kontrakt för Anton Pettersson"
Postad bild
Kommentar: Var ganska självklart att skriva på nytt kontrakt med Djurgårdens IF då vi är på god väg att uppnå mina mål med denna klubb. Det kommer ta många många år innan jag uppnått alla men vi jobbar oerhört hårt för att vi ska nå dit och bli den största klubben i världen.

Postad bild

Skriv gärna om ni vill ha screen på något eller någon eller några tips/råd hur jag kan få denna rapport att bli ännu bättre och få mer folk som hänger med på den resa.

#17   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 12 March 2015 - 13:20 PM

Postad bild

Summering av säsongen 2019
Vi gör en helt fantastisk andra halva av säsongen där vi går obesegrade i hela 24 matcher. Helt galet, vi fick verkligen allt att stämma efter en svag inledning av säsongen. Mitt nya anfallspar med Gustav Engvall och Jordan Larsson levererade verkligen, vilket bevisades när Gustav Engvall vann Guldbollen denna säsong, oerhört stort. Oscar Uddenäs fick också debutera denna säsong och gjorde det helt fantastiskt bra. Fredrik Gustafson, Christoffer Kaminski, Kristoffer Tisell fick också debutera och den som gjorde störst avtryck av dem här tre spelarna var helt klart Fredrik Gustafson som också fick några starter när jag vilade Mats Erik Bekkenes.
Svenska landslaget blev också klara för EM i England efter ett grymt bra gruppspel som resulterade i en andraplats bakom Tyskland som vann gruppen ganska enkelt. Svenska U21 landslaget missade EM efter att ha kommit i dödens grupp med Spanien, Tyskland och Serbien. Andreas Isaksson valde också att lägga skorna på hyllan efter en helt fantastisk karriär. Det var två stycken Svenska lag i Europa League denna säsong vilket är ett stort steg framåt, Malmö FF och vi, Stockholms Stolthet, Sveriges överlägset framgångsrika förening, Djurgårdens IF och bägge lagen gick vidare från gruppen.

Matcher
Tabell/Statistik
Europa League/Statistik
Lottningen av förstautslagsrundan
Lottningen av andrautslagsrundan
Svenska utmärkelser
Årets lag i Allsvenskan

Summering av säsongen 2019
Vinnare av Allsvenskan
Vinnare av U21 ligan
Vinnare av Supercup Finalen
Tvåa i U19 ligan
Nytt Assistrekord i Allsvenskan: 15 assister av Mats Erik Bekkenes, tidigare Jere Uronen
Nytt Publiksnittrekord för DIF: 24687 tidigare 23641
Nytt Snittbetygsrekord av Jordan Larsson 7,62 tidigare rekord av David Accam
Årets spelare i Allsvenskan: Mats Erik Bekkenes
Årets Skyttekung: Jordan Larsson
Fansens val av årets spelare: Emil Bergström
Säsongens bästa spelare: Gustav Engvall
Årets manager: Anton Pettersson
Säsongens bästa seger: 2-6 mot Hammarby på bortaplan och segern betydde att vi gick om AIK och ledde hela Allsvenskan.
Marknadssummering
Djurgårdens bästa elva
Säsongens bästa elva

Nyintaget av ungdomar
Återigen en väldigt dålig upplaga av undomar. Verkligen ingen med hög potential, men den spelare med högst potential av dem var Richard Pettersson.

Mål inför säsongen
[ X ] Utmana om liga titeln
[ X ] Playoff i Champions League

Övriga nyheter
Ny Sammarbetsklubb - Västerås SK - En sammarbete där det är tänkt att vi ska låna ut spelare till VSK varje säsong, och det gynnar bägge partnerna.

Postad bild

Skriv gärna om ni vill ha screen på något eller någon eller några tips/råd hur jag kan få denna rapport att bli ännu bättre och få mer folk som hänger med på den resa.

#18   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 14 March 2015 - 02:26 AM

Postad bild

Säsongen 2020
Mediatips
Vi har vunnit Allsvenskan 5 gånger i rad och vi satsar stort för att vinna även den 6e gången i rad. Totalt 16 Allsvenska guld nu och vi är favoriter till att vinna det 17e guldet också. Malmö FF ses som den största utmanare till oss att kunna hota om guldet. Degerfors är det laget som är favorittippade att åka ur denna säsongen. Vi har haft en bra försäsong där vi gjort bra resultat och bra insatser. Vi åkte också ut i Europa League mot Liverpool, där dom dominerade totalt i returen på Anfield. Annars var det ganska jämt i förstamatchen på Tele2 Arena där dom vann med 2-1 efter att vi fått Johan Andersson utvisad. Liverpool som ligger på en 2a plats i Premier League där endast målskillnad skiljer dom med 1an Manchester City. Malmö FF var det svenska lag som gjorde helt klart bäst ifrån sig och lyckades med att slå ut Shakhtar i första utslagsrundan i Europa League men där efter tog det stopp då det var deras tur att åka ut mot Liverpool.
Redovisning av svensklagen i Europa League
MFF
Postad bild
DIF
Postad bild

Övergångar IN/UT

Zia Zakirovski - 23år - Anfallare - AZ Alkmaar - 50 miljoner - Postad bild
Väldigt nöjd med att kunna välkomna Zia Zakirovski till klubben. Zia är en spelare som inte riktigt har fått chansen i Europa och hamnade i frysboxen i AZ där han sedan blev utlånad till Stade Brestois där det gick någorlunda bättre med 16 mål på 30 matcher i Ligue 2. Zia är en spelare med väldigt stor potential och kommer gå rakt in i vår startelva då han är såpass bra. Vi tror stenhårt att Zia kommer vara en värvning som kommer bidra med mycket på plan, nu och i framtiden.

UT

Truppen
Snittlängd: 23
Bästa egenskap: Snabbhet
Sämsta egenskap: Snittlängd
Trolig startelva
Postad bild
Christian Rubio får rotera med Erik Andersson om den mittfältsplatsen.

Personal

Träningsmatcher O Svenska Cupen O Europa League
Vi gör en grymt imponerande försäsong trots att jag valde att rotera runt i startelvan med väldigt många unga talanger. Den spelare som imponerade mest var helt klart Jordan Larsson och Gustav Engvall återigen.

Ekonomin

Mål inför säsongen 2020
[ ] Utmana om ligan
[ ] Champions league gruppspel

Postad bild

#19   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 25 March 2015 - 21:08 PM

Postad bild

Säsongen 2020
Vi inledde ganska knackigt spelmässigt men nu den senaste månaden har segertåget börjat rulla och vi ser riktigt bra ut. Vi är i Champions League playoff mot KR, ett isländsk lag som vi bör slå och det skulle betyda spel i Champions League, vilket skulle vara grymt bra för utvecklingen för spelarna och ekonomin då det är stora pengar man får när man går till Champions League. Vann också Svenska Cupen mot Kalmar FF med 2-1 (2-0 halvtid) efter mål av Zia Zakarovski och Jordan Larsson. Det har varit en del skador denna säsong, mer än vanligt faktiskt. Tyngsta skadan är på Zia Zakarovski som är borta 3-4 månader till efter att ha brutet benet, oerhört tråkigt när Zia väl kom igång för oss. Jordan Larsson har också varit skadad i ungefär ca 2 månader sammanlagt, dock är han tillbaka snart. Valde att ersätta med Gustav Månsson och sen flyttade vi fram Gustav Engvall som anfallare igen efter att ha spelat på kanten, och dom har levererat bättre än vad jag trodde.

Matcher
Tabell/Spelatstatistik i Allsvenskan
Spelarstatistik sammanlagt

Övergångsfönstret

UT

IN
Postad bild - Andreas Augutsson - Anfallare - 17 år - Helsingborg - 9 miljoner
Andreas är en väldigt spännande anfallare med en stor potential. Andreas styrkor är helt klart hans avslut och snabbheten. En anfallare som vi tror kan bli en viktig spelare för oss om några år. Andreas har redan fått debutera för oss när vi mötte Häcken hemma, stod 1-1 när han hoppade in med anledningen att det inte alls stämde i vårt anfallsspel. Andreas kommer in o gör 2 mål för oss vilket betydde en seger med 3-1 för oss. Andreas gjorde en grym debut och fansen var helt klart nöjda efter matchen med hans insats.

Mål inför säsongen 2020
[ ] Utmana om ligan
[ X ] Semifinal i Svenska Cupen - Vann cupen

Postad bild

#20   Pittsson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Inlägg:

Postad 25 March 2015 - 22:13 PM

Postad bild

Säsongen 2020
Vi inledde ganska knackigt spelmässigt men nu den senaste månaden har segertåget börjat rulla och vi ser riktigt bra ut. Vi är i Champions League playoff mot KR, ett isländsk lag som vi bör slå och det skulle betyda spel i Champions League, vilket skulle vara grymt bra för utvecklingen för spelarna och ekonomin då det är stora pengar man får när man går till Champions League. Vann också Svenska Cupen mot Kalmar FF med 2-1 (2-0 halvtid) efter mål av Zia Zakarovski och Jordan Larsson. Det har varit en del skador denna säsong, mer än vanligt faktiskt. Tyngsta skadan är på Zia Zakarovski som är borta 3-4 månader till efter att ha brutet benet, oerhört tråkigt när Zia väl kom igång för oss. Jordan Larsson har också varit skadad i ungefär ca 2 månader sammanlagt, dock är han tillbaka snart. Valde att ersätta med Gustav Månsson och sen flyttade vi fram Gustav Engvall som anfallare igen efter att ha spelat på kanten, och dom har levererat bättre än vad jag trodde.

Matcher
Tabell/Spelatstatistik i Allsvenskan
Spelarstatistik sammanlagt

Övergångsfönstret

UT

IN
Postad bild - Andreas Augutsson - Anfallare - 17 år - Helsingborg - 9 miljoner
Andreas är en väldigt spännande anfallare med en stor potential. Andreas styrkor är helt klart hans avslut och snabbheten. En anfallare som vi tror kan bli en viktig spelare för oss om några år. Andreas har redan fått debutera för oss när vi mötte Häcken hemma, stod 1-1 när han hoppade in med anledningen att det inte alls stämde i vårt anfallsspel. Andreas kommer in o gör 2 mål för oss vilket betydde en seger med 3-1 för oss. Andreas gjorde en grym debut och fansen var helt klart nöjda efter matchen med hans insats.

Mål inför säsongen 2020
[ ] Utmana om ligan
[ X ] Semifinal i Svenska Cupen - Vann cupen

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar