Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Undersökning: FM 2016

43 svar till detta ämne

Vad föredrar du? (622 medlem(mar) har röstat)

Om du beställer FM 16, vilken utgåva köper du helst?

1. Digitala utgåvan (421 röster [67.68%])

Procent av omröstning: 67.68%

2. Fysiska utgåvan (201 röster [32.32%])

Procent av omröstning: 32.32%

Rösta Gäster kan inte rösta

#1   Joley

Ägare/designer

• FM Moderator
  • 1108 Inlägg:
  • Yrke:CEO på Prestaworks
  • Favoritlag:PSG
  • Tränar:Ingen just nu

Postad 05 November 2014 - 19:55 PM

Jag skulle vilja göra en liten undersökning inför nästa år och kommande Football Manager 2016 för att ge alla våra medlemmar den bästa erfarenheten någonsin. Men för att kunna göra det, måste jag ha lite kött på benen.

Så snälla hjälp mig i denna omröstning och ge ett ärligt svar, så lovar jag att vi kommer kunna hitta på något riktigt bra under nästa år, det har ni mitt ord på.

Undersökningen handlar om den digitala utgåvan är ett alternativ att föredra framför den fysiska utgåvan. Jag kan väl medge att ju fler som är OK med den digitala utgåvan, desto större är sannolikheten att vi kan göra något mycket bättre tillsammans nästa år.

Hjälp mig och er!

Mvh
Joel

#2   warnis

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 955 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal FC
  • Tränar:Newcastle United

Postad 05 November 2014 - 20:16 PM

Jag skulle nog ha valt den digitala utgåvan om det var i samma pris som den fysiska utgåvan. Sedan så värnar man också om miljön, om man väljer den digitala :roll:

Detta inlägg har redigerats av warnis: 05 November 2014 - 20:16 PM

#3   P.K.Subban

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 306 Inlägg:
  • Favoritlag:Canadiens

Postad 05 November 2014 - 20:26 PM

Och jag kompenserar gärna för miljönissar. FYSISKA UTGÅVAN!

#4   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10164 Inlägg:

Postad 05 November 2014 - 21:18 PM

Jag föreslår digitala, fysiska skivor skräpar bara när dom blir aktiverade på steam ändå.

#5   Oskarinho

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 805 Inlägg:
  • Favoritlag:GIF Sundsvall, AC Milan

Postad 05 November 2014 - 21:23 PM

Jag vurmar för fysiska upplagan, behöver bättra på min samling!

#6   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5356 Inlägg:

Postad 05 November 2014 - 21:41 PM

Visa inläggDeadwood skrev:

Jag föreslår digitala, fysiska skivor skräpar bara när dom blir aktiverade på steam ändå.

Skräpar? Det är ju fan en klenod! Mitt CM 01/02 original med komplett fodral och manual är nog bland det finaste jag äger.

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 05 November 2014 - 21:42 PM

#7 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 05 November 2014 - 22:02 PM

Ifall digitala kan erbjudas för samma kostnad som fysiska så är jag för det.

Problemet som jag ser det med digitala upplagans pris på CDON för FM15, är att spelet finns möjligt att ladda hem från deras egna servrar & detta medför kostnader för dem som de vill ha betalt för. Saken är den sedan Sports Interactive valde Steam som plattform för att aktivera, installera & spela FM så tror jag att de flesta som köper digitala upplagor väljer att ladda hem spelet från Steams servrar än andra återförsäljares likt CDONs egna servrar även om man köpt från en sådan återförsäljare och köpt från Steam.

Så om CDON kan ta fram ett riktigt bra pris till oss kunder på FMSweden för digitala upplagan likt den fysiska vi har idag, utan möjlighet att ladda hem spelet från CDONs servrar utan att man endast erhåller en produktnyckel direkt för aktivering, nedladdning & installation i Steam så tror jag att vi kan få en riktigt suverän lösning.

Andra alternativet skulle väl vara att CDON med fysiska upplagan väljer att skicka ut dessa 2-3 dagar tidigare minst än vad man gör idag & att produktnycklar för betan kommer ut även den väldigt fort när det är aktuellt.

Detta inlägg har redigerats av hasse77: 05 November 2014 - 22:03 PM

#8 Gäst_tsigalko86_*

• Guests

Postad 05 November 2014 - 22:03 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Skräpar? Det är ju fan en klenod! Mitt CM 01/02 original med komplett fodral och manual är nog bland det finaste jag äger.

Känslan av att få Debski, Beierholm och Christensen till samma lag, minns den starkare än min första ejakulation.

#9 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 05 November 2014 - 22:07 PM

Åhhhh minns fortfarande första gången jag spontanköpte mitt första CM/FM, CM 01/02 som jag efter 1 timmas velande i butiken med kvarvarande 200 kronor kvar på ett presentkort till slut valde att köpa. Gång på gång gick jag runt i butiken och återvände hela tiden tillbaks till PC-delen av butiken och kollade in förpackningens baksida.

Minns inte om jag råkade sätta mig på CD-skivan men den gick sönder & fodralet kom nog tyvärr bort vid en flytt... Hade dock köpt äldre CM3 som jag körde i något år innan det var dags för CM03/04 eller om det hette CM4, tyvärr inte samma känsla som CM01/02 som var något unikt.

#10   Joley

Ägare/designer

• FM Moderator
  • 1108 Inlägg:
  • Yrke:CEO på Prestaworks
  • Favoritlag:PSG
  • Tränar:Ingen just nu

Postad 06 November 2014 - 19:58 PM

Jag ska avslöja lite mer vad detta handlar om och varför vi gör undersökningen. Vi har länge funderat på att själva sälja spelet och distribuera den till dig som medlem. Problemet för oss har dock alltid varit pga den fysiska utgåvan.

Den fysiska utgåvan behöver nämligen packas och sändas via ett ombud som dels innebär en fraktavgift men även osäkerhet kring leveranstid. Om vi enbart kunde rikta in oss på den digitala utgåvan och göra dessa inköp själva för att distribuera dem vidare till er, tror vi på att vi kommer kunna ordna en lägre kostnad för spelet samtidigt som vi själva ansvarar för att alla får detta i god tid till releasedag.

Jag hoppas verkligen den digitala utgåvan är något som uppskattas, ni behöver bara motivera oss för att detta skall gå i lås och bomm.

Låt oss hålla denna tråd i liv.

Med vänlig hälsning,
Joel

#11   Coda

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 338 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollstyckare
  • Favoritlag:Fulham,Hammarby,Karlstad BK och Milan
  • Tränar:Fulham

Postad 06 November 2014 - 20:17 PM

Visa inläggJoley skrev:

Jag ska avslöja lite mer vad detta handlar om och varför vi gör undersökningen. Vi har länge funderat på att själva sälja spelet och distribuera den till dig som medlem. Problemet för oss har dock alltid varit pga den fysiska utgåvan.

Den fysiska utgåvan behöver nämligen packas och sändas via ett ombud som dels innebär en fraktavgift men även osäkerhet kring leveranstid. Om vi enbart kunde rikta in oss på den digitala utgåvan och göra dessa inköp själva för att distribuera dem vidare till er, tror vi på att vi kommer kunna ordna en lägre kostnad för spelet samtidigt som vi själva ansvarar för att alla får detta i god tid till releasedag.

Jag hoppas verkligen den digitala utgåvan är något som uppskattas, ni behöver bara motivera oss för att detta skall gå i lås och bomm.

Med vänlig hälsning,
Joel
De låter ju grymt om ni kunde sälja den digitala utgåvan själva. Detta tycker jag verkar vara en toppenidé.

Detta inlägg har redigerats av Coda: 06 November 2014 - 20:17 PM

RAIN OR SHINE WIN OR LOSE DAY OR NIGHT. WE'RE ALL IN IT TOGETHER,WHATEVER -FULHAM

#12 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 06 November 2014 - 22:33 PM

Visa inläggJoley skrev:

Med vänlig hälsning,
Joel

Jag hade faktiskt gärna sett någon klistrad tråd för stunden i FM15 & FM14-delen som leder medlemmar & gäster hit till denna tråd. Tyvärr har vi många medlemmar idag som aldrig besökt denna forumdel, dessa medlemmar som annars är väldigt inaktiva på FMSweden annars utöver när spelen släpps besöker nog först främst huvudsidan & de senaste FM-upplagornas forumdelar. Så det gäller att verkligen nå fram till dessa, samt att omröstningen tillsammans med dessa trådar bör tas upp i form av en liten nyhet på huvudsidan.

Alternativt mejlutskick som inte alltid når till våra medlemmar. :/

Detta inlägg har redigerats av hasse77: 06 November 2014 - 22:34 PM

#13   Björta26

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 218 Inlägg:

Postad 06 November 2014 - 22:44 PM

Jag vill ha produkten med skiva i handen, det känns bäst för mig :) men digitalt för dom som vill ha vore ju bra, men det jag önskar mest är att det blir Discshop och inte CDON nästa år för CDON gillar jag inte, samt att på Discshop så går det att använda flera rabatt koder när man ska köpa, jag fyller år i oktober och då får man som vanligt 50:- i reducerat pris, 50:- är inte mycket med med rabatten från er + 50:- till gör en del. tyvärr så måste man välja, valde att utnyttja till eran fördel även om jag fick det billigare samtidigt, tack/Björta
Glory Glory Man United

#14   DanieleDeRossi16

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 365 Inlägg:
  • Favoritlag:Roma, Bajen

Postad 07 November 2014 - 00:44 AM

Visa inläggBjörta26 skrev:

Jag vill ha produkten med skiva i handen, det känns bäst för mig :) men digitalt för dom som vill ha vore ju bra, men det jag önskar mest är att det blir Discshop och inte CDON nästa år för CDON gillar jag inte, samt att på Discshop så går det att använda flera rabatt koder när man ska köpa, jag fyller år i oktober och då får man som vanligt 50:- i reducerat pris, 50:- är inte mycket med med rabatten från er + 50:- till gör en del. tyvärr så måste man välja, valde att utnyttja till eran fördel även om jag fick det billigare samtidigt, tack/Björta
Har för mig att discshop hade "ansvaret" för fm 11 och det gick, med snälla ord, käpprätt åt helvete med leveranserna, avbokade det då och köpte från cdon istället, så nej tack

#15   andyboyy

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 975 Inlägg:
  • Yrke:Konstruktör
  • Favoritlag:Malmö FF, Manchester United
  • Tränar:Ajax

Postad 07 November 2014 - 07:01 AM

Jag vill själv ha den fysiska upplagan men tycker det är en bra idé att ni här på FMS fixar spelet åt oss. Finns det ingen möjlighet med båda alternativen? Dvs att både fixa fram en rabattkod på den fysiska upplagan som stödjer er och även distribuera den digitala utgåvan som ni tänkt er nu? Då för båda sidorna det de vill ha.

Detta inlägg har redigerats av andyboyy: 07 November 2014 - 07:02 AM

#16   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:
  • Favoritlag:AS Roma

Postad 10 November 2014 - 22:03 PM

Har kört digitalt de senaste 3 spelen, ser ingen anledning att köpa en cd skiva för att spela:)

C'è solo un Capitano!

#17   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10164 Inlägg:

Postad 11 November 2014 - 09:45 AM

Som sagt man aktiverar på steam ändå, själva skivan blir obrukbar när koden är registrerad på ett steam konto, det är inte så du kan spontan-installera det bara sådär i framtiden som med ditt CM01/02

#18   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5356 Inlägg:

Postad 11 November 2014 - 09:56 AM

Visa inläggDeadwood skrev:

Som sagt man aktiverar på steam ändå, själva skivan blir obrukbar när koden är registrerad på ett steam konto, det är inte så du kan spontan-installera det bara sådär i framtiden som med ditt CM01/02

Ja, jag är väl inte dum? Fortfarande en förbannat fin prydnad och samlarobjekt. Kom in i matchen!

#19   Nemanja

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4139 Inlägg:

Postad 11 November 2014 - 09:58 AM

Ja, jag är väl inte dum? Fortfarande en förbannat fin prydnad och samlarobjekt. Kom in i matchen!

Jag var likadan förut men med mina DVD;er hemma. Men kom till sorgens dag då jag insåg att teknologin vann. Netflix var för enkelt tillslut. Men förstår dig dock att det finns ett värde för dig i att ha fodralen så man kan se på dom och inse hur jävla gammal man blivit..
"I'm not a man of many words. But I can honestly say playing football is all I ever wanted to do"

-Paul Scholes

#20   MisterMjau

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1138 Inlägg:

Postad 12 November 2014 - 17:36 PM

Jag köper digital version från sidor på internet där det är väldigt billigt (aldrig över 250 kr i alla fall) och där man smidigt och enkelt får en kod skickad till sig som man skriver in på steam i tid till att betan släpps. Tror att FMSweden måste se till att det blir lika enkelt och billigt samt att man med säkerhet kan se till att leverera koderna i tid till beta (antar att det kommer vara det även nästa år).

Om sidan kommer försöka få fram ett alternativ om digital version av spelet så tror jag man måste jobba mot att dessa saker uppfylls. Hörde till exempel att CDON hade vissa problem att skicka ut sin digitala version i tid till betan vilket skapade en del frustration från vissa kunder.
Twitch: http://www.twitch.tv/killercowdivine/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar