Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM15-SR] Liverpool FC - Vägen tillbaka

186 svar till detta ämne

#1   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:
  • Favoritlag:AS Roma

Postad 09 November 2014 - 14:03 PM

Postad bild

Tar över Västerås SK i Juli 2014 efter att Fredrik Ramström fått sparken p.g.a bristande resultat.

Klubbinformation

Grundades: 1904
Ungefärligt värde: 11 milj. kr

Ekonomi: Okej

Laget ligger risigt till i Div 1 Norra och kravet från styrelsen är att klara förnyat kontrakt!

Jag känner att truppen måste stärkas på många positioner och med nästintill obefintlig transferbudget så får jag lov att vända blickarna mot kontraktslösa spelare.

Postad bild

Stärker upp laget så gott det går med de små medel jag har att jobba med och lyckas på håret klara mig kvar i Division 1 Norra!

Postad bild

I nästa rapport kommer jag skriva om truppen och mål inför 2015!

Detta inlägg har redigerats av saarela: 02 January 2015 - 18:14 PM

C'è solo un Capitano!

#2   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 09 November 2014 - 15:09 PM

Postad bild

INFÖR SÄSONG 2015

MEDIATIPS: 6
ARENA: SWEDBANK PARK
KAPACITET: 7044 (4144 SITTPLATSER)
KLUBBVÄRDE: 11 MILJ.KR
EKONOMI: 408 000 KR
BERÄKNAT: -586 000 KR
MÅL: UPPFLYTTNING
LÅNGSIKTIGT MÅL:TILLBAKA TILL ALLSVENSKAN!

Efter fjolårets fiasko så förväntningarna stigit ordentligt! Media tror att vi, med lite tur kan utmana topplagen!
Själv hoppas jag självklart på uppflyttning men det är en lång väg dit. Målet är alltid att vinna och om jag ska vara realistisk så tror jag att vi kan knipa kvalplatsen.

SPONSORINTÄKTER/ÅR 6MILJ.KR | LÖNEKOSTNAD/VECKA 70430 KR ÖVERGÅNGSBUDGET 440 000 KR

Ekonomin i Div 1 är inget man göra några glädjeskutt av, dock fick jag en hög övergångsbudget vilket var viktigt då det finns en del positioner att stärka

ÖVERGÅNGAR
IN:
Postad bild

UT:
Postad bild

SAMMANFATTNING:
Det viktiga var att förstärka offensiven då jag tyckte det saknades kompetens på just den delen i och med värvningarna av Círak och Celsing så hoppas jag att vi får lite mer tryck inför 2015.
Dennis Hansson var en back-up som gjorde en match förra året så därför kändes det rätt att skicka iväg han och frigöra löneutrymme.

TRUPP:

MÅLVAKTER
Postad bild

Moussan är given förstamålvakt och förhoppningen är att han ska hålla flera år.

Postad bild

Ett starkt försvar med bra reserver. Samuel Lindmark ser väldigt lovande ut.

Postad bild

På mitten finns det många alternativ under säsongen och mittfältet är nog vår starkaste lagdel. Hoppas mycket på Simon Johansson under året, tror han kan bli en klasspelare!

Postad bild

Buya är första valet, men Böckert är en mycket bra ersättare.

Nästa rapport kommer efter halva säsongen.

Detta inlägg har redigerats av saarela: 10 November 2014 - 18:19 PM

C'è solo un Capitano!

#3   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5379 Inlägg:

Postad 09 November 2014 - 18:25 PM

Härligt med en rapport om mitt hjärtas lag. Så otroligt skönt att vi undvek nedflyttning IRL.

#4   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 09 November 2014 - 22:00 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Härligt med en rapport om mitt hjärtas lag. Så otroligt skönt att vi undvek nedflyttning IRL.

Ja precis!
Känns som ett grymt roligt lag att lira med än så länge har inte lirat med VSK på några år nu!

C'è solo un Capitano!

#5   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 10 November 2014 - 18:48 PM

Postad bild

VÅREN 2015
Vårsäsongen så har VSK gjort succé efter fjolårets plattsäsong, än så länge är vi obesegrade i Div 1 Norra!
Är nästan chockad över att det gått så bra med tanke på hur det såg ut förra säsongen.
Adnan Círak har gjort stor succé sen han anlände i vintras, 5 mål, 5 assist och fyra utmärkelser till matchens lirare, han har helt klart visat vart skåpet ska stå!

DIVISION 1 NORRA
Postad bild

RESULTAT:
Postad bild

SVENSKA CUPEN:
I Svenska Cupen har ej spelet påbörjat men vi blev lottade mot seriekollegorna Dalkurd.
En match jag tror vi kan vinna. 4-2 slutade matchen till vår fördel när vi möttes på Swedbank Park för två omgångar sedan.

SAMMANFATTNIN:
En grym start på säsongen och hoppas med hjälp av lite nyförvärv kunna bibehålla formen i höst och avancera i seriesystemet. Seriefinal mot Östersund väntar i nästa omgång!

C'è solo un Capitano!

#6   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 11 November 2014 - 10:18 AM

Postad bild

UNGDOMSINTAG:
Postad bild

Fem ganska vassa ungdomsspelare kom upp i U19-laget, där Johan Nordsten kan komma att få speltid redan denna säsong då både Celsing och Ljunggren-Eriksson brottas med skadeproblem mer eller mindre hela tiden. Även Rasmus Larsson kan få några inhopp när Círak behöver vila. Tror båda dessa grabbar har en stor framtid i VSKs satsning mot Allsvenskan.
Är nöjd med intaget denna säsong och lovar gott inför framtiden.

C'è solo un Capitano!

#7   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 11 November 2014 - 21:07 PM

Postad bild

DIVISION 1 NORRA:
Trots att vi var tippade av mediakåren att hamna på en 6:e plats så motbevisar vi alla med en otroligt stark säsong och endast två förluster; VSK är klara för Superettan 2016!
Såg ett tag ut som att vi skulle få ställa in oss på kval men Östersund tappade i slutet och lyckades knipa första platsen med en enda poäng tillgodo. Säsongens höjdpunkt är nog sista matchen mot Dalkurd där vi vinner enkelt med 4-1 efter tre mål av Buya och är klara för Superettan.

TABELL:
Postad bild

MATCHER

SVENSKA CUPEN:
Efter en tämligen enkel 2-0 seger i 1:a omgången mot Dalkurd så blev vi lottade mot klassiska laget IFK Göteborg. Och som väntat tog det stopp i 2:a omgången efter en 3-1 förlust på Gamla Ullevi.

ÅRETS SPELARE:
1: Mohamed Buya - Givet första val på anfallspositionen där han gjorde 19 mål på 26 matcher och därmed vann skytteligan!
2: Simon Johansson - 8 mål+10 assist blev det för den egna produkten, stor potential!
3: Jonathan Hellström - Trots skadeproblem lyckadesvänsterbacken spelade fram till 11 mål och gjorde ett för egen
maskin

Måste även nämna att Sverige lyckades ta sig till EM 2016!

C'è solo un Capitano!

#8   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 12 November 2014 - 21:21 PM

Postad bild

INFÖR SÄSONG 2016

MEDIATIPS: 13
ARENA: SWEDBANK PARK
KAPACITET: 7044 (4144 SITTPLATSER)
KLUBBVÄRDE: 7,75 MILJ.KR
EKONOMI: 167 000 KR
BERÄKNAT: -2,7 MILJ.KR
MÅL: MITTENPLACERING
LÅNGSIKTIGT MÅL: TILLBAKA TILL ALLSVENSKAN!

En stark fjolårs säsong och några starka nyförvärv så tror jag att vi kommer överraska och kunna slåss om en mittenplacering under första året i Superettan. Trots uppflyttning så har klubbvärdet sjunkit, vi får hoppas publiksnittet dras upp lite från förra året och stärka ekonomin ett snäpp.

SPONSORINTÄKTER/ÅR 6,2 MILJ.KR | LÖNEKOSTNAD/VECKA 139 056 KR ÖVERGÅNGSBUDGET 2,6 MILJ.KR
En helt fantastisk övergångsbudget inför säsongen, känns som jag har styrelsens fulla företroende. Dock en liten besvikelse på att inte sponsorintäkterna har ökat mera.

ÖVERGÅNGAR
Postad bild

SAMMANFATTNING:
Är extremt nöjd med vinterfönstret där vi lyckades sno åt oss både Hysén och Petrovic! Dessa två herrar kommer med sin rutin vara väldigt viktiga under årets säsong. Andreas Östling tog sitt förnuft till fånga och valde att flytta hem till Grönvitt. Dyrestam, Kralj och Populär Isherwood ansluter på lån, där de två först nämnda har en köpoption. Inte mindre än nio spelare fick se sina kontrakt löpa ut utan förlängning och fem yngre spelare sticker iväg på lån för att få speltid.

TRUPP:
MÅLVAKTER
Postad bild
Moussan, som lyckats slå in sig i Syriens landslag har fortsatt förtroende mellan stolparna och Svensson får se sig som back-up.

FÖRSVAR
Postad bild
Montiel och Hellström var otroliga viktiga både bakåt och framåt förra säsongen och förhoppningsvis kan de fortsätta imponera även i år. Lisiecki kommer få ny partner i mittlåset vilket troligtvis blir Dyrestam.

MITTFÄLT
Postad bild
Även på mittfältet hade vi föregående säsong två formstarka yttrar i El Zein och Johansson. Centralt på mitten så startar troligtvis Petrovic med hemvändaren Andreas Östling, och framför dessa två herrar finner vi Círak. Rasmus Larsson som kom från akademin förra säsongen har visat stora framsteg och kommer förhoppningsvis få speltid även i år.

ANFALL
Postad bild
I anfallet så hoppas jag stenhårt på att Hysén kan leverera. Om så inte skulle vara fallet så finns två mycket kompetenta forwards i Buya och Dodja.

Nästa rapport kommer efter halva säsongen.

Detta inlägg har redigerats av saarela: 12 November 2014 - 21:39 PM

C'è solo un Capitano!

#9   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 13 November 2014 - 18:43 PM

Postad bild

VÅREN 2016
Premiären i Superettan kunde inte börjat bättre, 4-2 borta mot uppflyttade Trollhättan, för att sedan komma in i en kortare svacka med ett poäng på tre matcher. Men två brakförluster mot Giffarna och Ljungskile så hittade vi formen och vann hemma mot, favoriterna till serieseger, Öster med 3-2. Det var starten på en svit på sex matcher utan förlust, vilket gör att vi ligger på en otroligt stark andra plats med endast en poäng upp till ledande Varberg.
Fick efter några matcher ett erbjudande från en agent om en spelare vid namn Ruben Lameiras, som tidigare spelat i
Tottenham. Bestämde mig för att ge han en chans om provspel för klubben, och det visar sig vara en riktig stjärna för ett lag i Superettan! Ruben har hittills levererat ordentligt med 4 mål och 2 assist på sina 6 matcher!

SUPERETTAN
MATCHER
Postad bild

Detta inlägg har redigerats av saarela: 13 November 2014 - 18:44 PM

C'è solo un Capitano!

#10   Juws

Legend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4044 Inlägg:
  • Favoritlag:Hellas Verona
  • Tränar:Hellas Verona

Postad 13 November 2014 - 19:08 PM

Bra jobbat! Nyfiken på hur ser taktiken ut?
Följ oss på Twitter och Facebook ....och kanske även mig skrivande om Hellas Verona på SvFans?

#11   solidliquid

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 Inlägg:
  • Yrke:Senior LiveBetting Trader
  • Favoritlag:Manchester United, Västerås SK, FC Wacker Innsbruck

Postad 13 November 2014 - 20:03 PM

Härligt lagval! Den här måste ja ju följa

#12   Tikwave

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 180 Inlägg:
  • Yrke:Lastbilschaufför, Fotbollstränare
  • Favoritlag:AFC Eskilstuna, Manchester United
  • Tränar:AC Cesena, AFC Eskilstuna

Postad 13 November 2014 - 20:07 PM

trevligt att du värvar två gamla Eskilstuna city spelare trots rivaliteten ;) (William Celsing o Adnan Cirak) :D

#13 Gäst_tsigalko86_*

• Guests

Postad 13 November 2014 - 20:26 PM

Nice rapport!

Tikwawe: Har du koll på om Adnan är grym på futsal? Han var mycket grym i mariedal cup för 5-6 år sedan.

#14   Tikwave

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 180 Inlägg:

Postad 13 November 2014 - 20:32 PM

Visa inläggtsigalko86 skrev:

Nice rapport!

Tikwawe: Har du koll på om Adnan är grym på futsal? Han var mycket grym i mariedal cup för 5-6 år sedan.

Har ingen vidare koll så men har nog spelat i nattcupen någon gång, vet bara att han drog till England för att spela i Div.5 där och kom tillbaka efter 1 år till frej, mer en så vet jag inte förutom att jag sett honom x antal gånger när jag har kollat på E-tuna City :D

#15   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 13 November 2014 - 20:44 PM

Visa inläggJuws skrev:

Bra jobbat! Nyfiken på hur ser taktiken ut?

Postad bild

Visa inläggTikwave skrev:

trevligt att du värvar två gamla Eskilstuna city spelare trots rivaliteten ;) (William Celsing o Adnan Cirak) :D

Dessvärre så har Celsing varit en katastrof och funderar på om jag ska försöka skicka iväg honom under sommarfönstret.

C'è solo un Capitano!

#16   Tikwave

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 180 Inlägg:

Postad 13 November 2014 - 20:46 PM

Synd, men det viktigaste är ju laget ;)

#17   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 13 November 2014 - 20:49 PM

Visa inläggsolidliquid skrev:

Härligt lagval! Den här måste ja ju följa

Visa inläggtsigalko86 skrev:

Nice rapport!

Tack så mycket! :)

C'è solo un Capitano!

#18   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 14 November 2014 - 19:11 PM

Postad bild

SOMMAREN 2016
Vårens skönlir har verkligen inte fortsatt på samma sätt, skador på nyckelspelare och anfallare som inte hade gjort mål i korpen, har gjort att det är mycket tightare i toppstriden. Tre raka förluster har gjort att vi för tillfället ligger på en kvalplats, men på målskillnad. Med 35 insläppta på 20 matcher, det är helt otroligt att vi ligger där vi ligger.
I senaste matchen skadade sig även Hellström och är borta resten av året. En jobbig skada med tanke på att han är nyttig både framåt och bakåt. Nu gäller det att söka av lånelistan och se om vi kan hitta en duglig reserv året ut.

SVENSKA CUPEN
I Svenska Cupens andra omgång blev vi lottade att möta Motala. En match som vi på förhand inte borde ha några problem med.

SUPERETTAN
MATCHER
Postad bild

C'è solo un Capitano!

#19   bambuh

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8456 Inlägg:

Postad 15 November 2014 - 14:37 PM

Gillar designen på den här rapporten, väldigt enkel och stilren!
Har du någon koll på när regens dyker upp i Sverige?

@bambuh

Följ!

#20   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 15 November 2014 - 17:12 PM

Visa inläggbambuh skrev:

Gillar designen på den här rapporten, väldigt enkel och stilren!
Har du någon koll på när regens dyker upp i Sverige?

22 Augusti har jag fått intag, väldigt bra sådana måste jag säga :D

Kul att du gillar!

Detta inlägg har redigerats av saarela: 15 November 2014 - 17:13 PM

C'è solo un Capitano!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar