Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM15-SR] Liverpool FC - Vägen tillbaka

186 svar till detta ämne

#21   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:
  • Favoritlag:AS Roma

Postad 16 November 2014 - 11:29 AM

Postad bild

SUPERETTAN:
Omgång 30, Superettan 2016. Vi har allt i egna händer, en vinst mot formsvaga Varberg och vi är klara för Allsvenskan! Efter 90 minuter står det klart, vi klarar endast att få 0-0 med lite tur, vilket innebär att Sirius inte får vinna. Ljungskile gör en jättematch mot Sirius och det blir 0-0 även där, vi är klara för Allsvenskan!
Denna säsong har gått otroligt mycket bättre än väntat, att kliva från Division 1 till Allsvenskan på två säsonger är en otrolig bedrift och det ska bli intressant att se hur vi klarar av omställningen att spela i Sveriges finrum efter 20 år frånvaro.

MATCHER
TABELL:
Postad bild

SVENSKA CUPEN:
Motala AIF stod inte för så mycket motstånd i andra omgången, 4-1 borta och klara för gruppspel!
Vi fick en drömlottning med Åtvidaberg, Öster och Lunds B. En grupp jag tror vi kan klara av att gå vidare ifrån.

ÅRETS SPELARE:
Simon Johansson - 16 mål+9 assist, trea i skytteligan och fyra i assistligan. En fantastisk säsong av Johansson!

ÅRETS UNGDOM:
Rasmus Larsson - Kom från Akademin fjol och i år blev det 14 matcher från start plus 8 inhopp. 1 mål+5 assist för 18-åringen.

UNGDOMSINTAG:
Jonas Eriksson - Lovande anfallare som möjligtvis kan få några inhopp men det lutar åt en utlåning så fort som möjligt.
Nils Olofsson - Lovande målvakt som förhoppningsvis kan växa in och bli en a-lagsspelare om några år
Simon Malmström - Den största talangen som kommit fram i år. Redan fått lite speltid i Superettan.
Daniel Bergenheim - Högerback som nog kommer få lite inhopp under kommande säsong.

NÄSTA RAPPORT: INFÖR 2017, NYA MÅL OCH ÖVERGÅNGAR

C'è solo un Capitano!

#22   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 16 November 2014 - 15:17 PM

Postad bild

INFÖR SÄSONG 2017

MEDIATIPS: 16
ARENA: SWEDBANK PARK
KAPACITET: 7044 (4144 SITTPLATSER)
KLUBBVÄRDE: 6,25 MILJ.KR
EKONOMI: 1,87 MILJ.KR
BERÄKNAT: 8,5 MILJ.KR
MÅL: UNDVIKA NEDFLYTTNING
LÅNGSIKTIGT MÅL: FIXA EKONOMIN>ETABLERA OSS I ALLSVENSKAN>TOPPLAG>EUROPA

Efter en mer eller mindre otrolig fjolårs säsong så finns det, enligt media, inte mycket som talar för oss i år. Ett odds på 201 gånger pengarna som vinnare av Allsvenskan säger en del. Vi slår helt klart ur underläge. Jag tror att vi kan överraska många och hamna någonstans 8-12 plats i tabellen.

SPONSORINTÄKTER/ÅR 7,3 MILJ.KR | LÖNEKOSTNAD/VECKA 209 467 KR ÖVERGÅNGSBUDGET 2,7 MILJ.KR
Ekonomin ser bättre ut än de senaste åren och hoppas att det kan fortsätta utvecklas på det sättet. Trots hyfsad övergångsbudget så har jag valt att ta det ganska lugnt för att stärka ekonomin och inte låta lönerna skena iväg.

ÖVERGÅNGAR
Postad bild

SAMMANFATTNING:
Dyrestam köps loss från sitt lån för endast 90 000 kr, en riktigt bra värvning de kommande åren! Fransosen N'Doram och Buzuku från GIF Sundsvall är värvad som back-up men kommer förmodligen få en hel del speltid. Valde att lägga en ordentlig summa för att få tag på en ny målvakt, och det slutade med Linde från Assyriska som är en väldigt lovande målvakt. Det som kan uppmärksammas på spelarförlusterna är Hysén och Moussan. Moussan skulle blivit andramålvakt men kände att hans lön inte var värd att ha på bänken så et motiverar en flytt. Hysén är 35 år och blir inte bättre, jag känner att jag vill satsa på yngre spelare och då han även satt på en riktigt saftig lön så fick det bara bli en säsong i Grönvitt.

TRUPP:
MÅLVAKTER
Postad bild
Linde är givet förstaval och förhoppningsvis kan vi se en bra utvecklingskurva på honom. Svensson får återigen se sig som andraval.

FÖRSVAR
Postad bild
Thiago och Mejer kom in under hösten i fjol och gjorde det bra. Till höger forsätter Montiel utvecklas och inköpa Dyrestam bildar mittllås med Thiago. Hoppas att dessa kan hålla ihop försvaret bättre än förra säsongen då vi släppte in på tok för mycket mål.

MITTFÄLT
Postad bild
På mittfältet har vi väldigt mycket kvalitet. Mer eller mindre samma killar som förra året. Rasmus Larsson har utvecklats fantastiskt och hoppas han kan ta nästa steg och kanske slå sig in i U19-landslaget under året. Nyckelspelare är uttrarna Lameiras och Johansson som har varit väldigt viktiga de senaste åren.

ANFALL
Postad bild
Buya utvecklas otroligt mycket hela tiden och jag litar på honom inför säsongen. Bakom honom finns Dodja och Círak. Kan även komma in något mer alternativ.

Nästa rapport kommer efter 10 matcher är spelade.

Detta inlägg har redigerats av saarela: 16 November 2014 - 15:17 PM

C'è solo un Capitano!

#23   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1314 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 16 November 2014 - 15:58 PM

KUTGW!

#24   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 17 November 2014 - 18:53 PM

Postad bild

VÅREN 2017
Efter en stark premiär borta mot GIF Sundsvall, så åkte vi in i en rejäl svacka i seriespelet och lyckades inte vinna på åtta raka matcher. trots vissa matcher där vi dominerar totalt men lyckas inte stänga matcherna. Senaste matchen mot AIK så bröts äntligen sviten och en imponerande 1-0 seger efter mål av Buya.
I Svenska Cupen däremot så har vi gått som tåget! Vinst i gruppen och vidare till kvartsfinal. Där ställs vi mot BP, en match som vi vinner med 4-0 efter att alla mål kommit i första halvlek. I semin ställdes vi mot suveräna MFF, där vi inför ett fullsatt Swedbank Park stod emot i 80 minuter innan Ishak gjorde 1-0 till dom och cupen var slut spelad för i år.

Vi har även plockat in en ny offensiv mittfältare på fri transfer, colombianen Gustavo Cañizalez. Han har hittills spelat mycket bra och jag tror han kommer ha en viktig roll i årets Allsvenska spel.
Fick även ett bud på Rasmus Larsson av MFF3,8 miljoner. Men jag tror han kan bli viktigare för laget än knappa 4 miljoner på banken. Han gjorde även, som jag trodde inför säsongen, debut i U-19 landslaget!

ALLSVENSKAN
MATCHER

Postad bild

SVENSKA CUPEN
Postad bild

C'è solo un Capitano!

#25   Zlatan Larsson

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Malmö FF, Arsenal och Zlatan.
  • Tränar:Laget som ligger 1:a i tabellen.

Postad 17 November 2014 - 19:06 PM

Är det inte dags att byta namn på berättelsen? ;)

#26   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 17 November 2014 - 19:50 PM

Visa inläggZlatan Larsson skrev:

Är det inte dags att byta namn på berättelsen? ;)

Så skulle man kunna se på saken;)

C'è solo un Capitano!

#27   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 18 November 2014 - 20:43 PM

Postad bild

SOMMAREN 2017
I Allsvenskan har det gått hyfsat, fortfarande svårt att avgöra matcher. 3 vinster 3 oavgjorda och 4 förluster på de 10 senaste matcherna. Tror det hade gått bättre om inte Linde hade blivit skadad i två månader. I cupen blev vi lottade mot Umeå, ett lag som i fjol åkte ut Superettan. En match som borde vinnas tämligen enkelt, men vi lyckas som vanligt inte avgöra matchen och förlorar till slut på straffar. Ett otroligt misslyckande!

SOMMARFÖNSTRET
Italienaren Daniele Borra lånades in när Linde gick sönder men ses inte som en spelare som kommer köpas loss.
Mees Siers Jr lånas in från SønderjyskE som back-up till Montiel.

UNGDOMSINTAG
Efter att vart bortskämd med bra ynglingar har kommit från akademin så kommer egentligen bara en spelare som jag ser kan ha en framtid i A-laget.
Renato Ferraj

ALLSVENSKAN
MATCHER

Postad bild

SVENSKA CUPEN
Andra omgången

C'è solo un Capitano!

#28   carlm94

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1488 Inlägg:

Postad 18 November 2014 - 20:56 PM

Intressant rapport, stort lycka till nu i Allsvenskan, klara första säsongen bara så kan du bygga vidare på något fint!

#29   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 19 November 2014 - 17:13 PM

Postad bild

ALLSVENSKAN:
En besvikelse, 13:e plats i Allsvenskan är enligt mig inte godkänt, hade som mål 8-12 men vi fick i sista omgången till en kvalplats efter att vi tagit 8 poäng på 4 matcher. I kvalet ställdes vi mot ett Gefle som hade fem raka vinster i Superettan. 1-1 borta och 3-0 hemma inför fullsatta läktare och vi klarar oss kvar vilket är otroligt skönt!

MATCHER
TABELL:
Postad bild

ÅRETS SPELARE:
Patrick Dyrestam - 3 mål och ett snitt på 7,10 så tycker jag han har gjort en bra säsong. Hoppas på fortsatt utveckling under 2018

ÅRETS UNGDOM:
Rasmus Larsson - Även i år är Rasmus Larsson den ungdomsspelaren som presterat bäst. 1 mål och 6 assist på totalt 34 matcher tycker jag är godkänt. Får han fortsätta sin utveckling så kommer han bli en av Allsvenskans bästa spelare om några år!

NÄSTA RAPPORT: INFÖR 2018 OCH ÖVERGÅNGAR

C'è solo un Capitano!

#30   fitforbattle

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 82 Inlägg:
  • Yrke:CNC-operatör
  • Favoritlag:Liverpool FC / Djurgårdens IF
  • Tränar:Djurgårdens IF

Postad 19 November 2014 - 17:34 PM

Kämpa på! Hoppas du får ett mer framgångsrikt 2018!

#31   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 19 November 2014 - 17:54 PM

Visa inläggfitforbattle skrev:

Kämpa på! Hoppas du får ett mer framgångsrikt 2018!

Jag med! Fast styrelsen verkar inte ha några förhoppningar. Fick som målsättning att försöka hålla mig kvar..

C'è solo un Capitano!

#32   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 20 November 2014 - 20:18 PM

Postad bild

INFÖR SÄSONG 2018

MEDIATIPS: 16
ARENA: SWEDBANK PARK
KAPACITET: 7044 (4144 SITTPLATSER)
KLUBBVÄRDE: 6,25 MILJ.KR
EKONOMI: -3,1 MILJ.KR
BERÄKNAT: -5,5 MILJ.KR
MÅL: UNDVIKA NEDFLYTTNING
LÅNGSIKTIGT MÅL: FIXA EKONOMIN>ETABLERA OSS I ALLSVENSKAN>TOPPLAG>EUROPA

Återigen tippade att hamna sist men i år med lite bättre odds iallafall. I år kommer jag börja lägga mycket vikt på egna produkter med tanke på ekonomin. Spelare måste utvecklas ur akademin som senare kan säljas eller bli toppspelare i klubben.

SPONSORINTÄKTER/ÅR 10,3 MILJ.KR | LÖNEKOSTNAD/VECKA 275 942 KR ÖVERGÅNGSBUDGET 0 KR
Ekonomin är i botten, och det ser inte bättre ut framåt heller. Får hoppas att lite sportsliga framgångar kan ordna upp detta!

ÖVERGÅNGAR

SAMMANFATTNING:
En spelare in, den unge norrmannen Martin Samuelsen. Annars bara ungdomsspelare som blivit utlånade.

TRUPP:
MÅLVAKTER
Postad bild
Linde är även i år förstavalet. Svensson kommer nog lämna inom kort.

FÖRSVAR
Postad bild
Bergenheim kommer att få agera back-up till Montiel men han ska få spela så mycket som möjligt. Centralt kommer det varvas mellan Dyrestam, Thiago och Lisiecki

MITTFÄLT
Postad bild
På mittfältet i år kommer Malmström få mycket mer speltid än tidigare. I övrigt så blir Lameiras, Larsson och Johansson viktiga kuggar.

ANFALL
Postad bild
Buya är första valet, men kommer ge speltid till egna produkten Carlsson.

Nästa rapport kommer efter 10 matcher är spelade. Först ut MFF borta!

C'è solo un Capitano!

#33 Gäst_weiner_*

• Guests

Postad 20 November 2014 - 23:40 PM

Fin värvning i Samuelsen. Kommer göra gott för dig, det är jag övertygad om.

#34   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 21 November 2014 - 13:02 PM

Visa inläggweiner skrev:

Fin värvning i Samuelsen. Kommer göra gott för dig, det är jag övertygad om.

Ja vi får hoppas det, har det gott ställt på OMC så det kam väl bli så att han kommer husera på en ytterposistion. Men helt klart en bra värvning i jämförelse med vår trupp. Dock saftig lön..

C'è solo un Capitano!

#35   denza1989

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 130 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg, Manchester United

Postad 21 November 2014 - 13:39 PM

Detta är riktigt bra, suget på att göra något liknande är extremt :)
.“Arsene Wenger asked me to have a trial with Arsenal when I was 17. I turned it down. Zlatan doesn’t do auditions.”

#36   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 22 November 2014 - 00:28 AM

Postad bild

VÅREN 2018
Jag vet inte om jag drömmer, men vi ligger TREA i Allsvenskan! Nu har det förvisso endast spelats 33% av matcherna, men än så länge är jag helt lyrisk över vårar spel. Jag vet inte om det har med att jag har varit generös med bonusen i ligan eller om vi var extra dåliga förra året. Men en förlust på 10 matcher och det mot MFF i premiären tycker jag är extremt bra för att vara tippade sist. Nu gäller det att hålla i formen till sommaruppehållet!

ALLSVENSKAN
MATCHER

Postad bild

ÖVRIGT
Sirius tog sig till Europakval efter vunnit mot Häcken i Svensk Cupen-finalen.
Någon form av rekord?
Postad bild

C'è solo un Capitano!

#37 Gäst_weiner_*

• Guests

Postad 22 November 2014 - 01:46 AM

Ishak 17 baljor efter 10 omgångar? Holy moly.

#38   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 22 November 2014 - 09:39 AM

Visa inläggweiner skrev:

Ishak 17 baljor efter 10 omgångar? Holy moly.

Han gjorde 6 mål i en match, han är helt sinnes! Malmö också för den delen

C'è solo un Capitano!

#39   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 22 November 2014 - 10:03 AM

Postad bild

C'è solo un Capitano!

#40   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:

Postad 23 November 2014 - 20:28 PM

Postad bild

SOMMAREN 2018
Drömmen forsätter! I en haltande tabell så ligger vi stabilt uppe i toppen. Jag börjar drömma om möjligheten att spela i Europa redan kommande säsong. Samuelsen har varit helt fantastisk hittills, 19 matcher 8 mål 4 assist och ett snittbetyg på 7,37!

Rasmus Larsson, Simon Malmström och Daniel Bergenheim fick alla debutera i U-21 landslaget. Väldigt kul att se egna talanger kliva upp i landslagen.

ALLSVENSKAN
MATCHER

Postad bild

SVENSKA CUPEN
Division 1 laget Värmdö stod för motståndet i andra omgången.
Valde att vila nyckelspelare och släppa fram ungdomar då jag trodde det skulle räcka, men vi gjorde det svårt för oss och fick 1-1 efter att vi gjort mål i 87:e. I förlängningen gjorde vi iallafall två mål och vi spelar gruppspelet i vår!

SOMMARFÖNSTRET
Daniel Svensson, som klagar på lite speltid, lämnade för GIF Sundsvall.
Jørgen Jensen lånades in från OB som back-up till Linde.

UNGDOMSINTAG
Oliver Eriksson

Detta inlägg har redigerats av saarela: 23 November 2014 - 20:29 PM

C'è solo un Capitano!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar