Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM15-SR] Ljungby IF I Smålands Skogar

Fm15 ljungby sr småland chelsea satsning
8 svar till detta ämne

#1   ChelseaPrideoflondon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 585 Inlägg:
  • Favoritlag:Chelsea FC, Malmö FF

Postad 22 December 2014 - 18:30 PM

Postad bild

01: Presentationen

var det dags för mig att ge mig på min första rapport på väldigt länge. Jag hoppas den kommer hålla i och bli en riktig långkörare på detta årets upplaga av FM.

Lagvalet blev Ljungby IF på grund utav många anledningar. Först och främst för att jag själv kommer från småland mer bestämt växjö vilket endast ligger ett fåtal mil från det mindre samhället Ljungby. Ljungby IF är ett lag som varit i DIv 2 i väldigt många år jag har sett dem spela i en vintercup som heter Årydscupen flertalet gånger vilket även det skapar mer intresse från min sida.

Ljungby är ett riktigt fotbollssamhälle, trots endast 15 000 invånare har man en ungdomsatsning som innehåller över 900 personer varav 650 är killar och 250 flickor, faktiskt så stor fotbollsförening så att man är smålands största trots att Öster och Kalmar bl.a härjar högre upp i systemet med bättre förutsättningar.

Målet med saven är att föra Ljungby uppåt i systemet och bygga ett fotbollsimperie både inrikes och utrikes. Det ska vara en ära att dra på sig Ljungby IF dressen, ungdomar ska drömma om att bli antagna till våran akademi. Några speciella strikta regler kommer jag inte ha men kommer sträva efter att satsa lokalt till en början och satsa på våran ungdomssida och genom det avancera i systemet.

Managernamn: Johan Jönsson
Nationalitet: Svensk
Tidigare erfarenhet Fotbollsproffs inrikes
Favoritklubb: Chelsea & Malmö FF

Hoppas ni följer med på resan!

#2   ChelseaPrideoflondon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 585 Inlägg:

Postad 22 December 2014 - 23:40 PM

Postad bild

02:Försäsong

Inför säsong 14/15
Serie: Div 2 SG
Styrelse förväntan: Respektabel position
Min Förväntan: Uppflyttning

Ekonomi
Övergångsbudget: 10 000 kr Lönebudget: 39 797 kr Använder: 40 866 kr
Saldo: -387 451kr Beräknat saldo: -2,56mj kr
Sponsorpengar: 499t KR

Som ni ser har vi knappt några transfer pengar att röra oss med och lägg till där i att ifall vi skulle sälja får vi endast 10% av förtjänsten. Saldot ser även det riktigt mörkt ut och allt som kan rädda den är sportsliga framgångar känns det som här har vi ännu en anledning att vi måste satsa på våra egna så mycket som det går.

Truppen 14/15

MålvakterPostad bild
En klar etta och en klar tvåa där Rosholm kommer få stå alla matcher han bara kan med sin höga kvalite och stora rutin vid 34 års ålder får vi söka aktivt under säsongen hur vi ska lösa detta i kommande år eller förlita oss på akademin.

Försvarare
Postad bildÄven här har vi rätt klart vilka som ska starta i fyra väldigt kvalitiva backar för denna nivå i Modigh, Magnusson, Waldo och Johnsson värt att anmärka att snittåldern på dessa fyra är ungefär 23 år vilket känns bra. Mittbackbredden är rätt stor men inte i kvalite medans ytterbackarna har två hungriga österkillar väldigt unga som kan vikariera vid frånvaro.

Mittfältare
Postad bild
Som ni ser saknar vi i stort sett yttrar men innermittfältet har en bredd och kvalite jag bara kunnat drömma om detta tänker jag utnyttja med den taktik jag skapat istället för att värva massa yttrar för dyra pengar. men vi använder oss av 5 mittfältare Pehr Andersson är ohotad på gott och ont som defensiv mittfältare då han är bra men har ingen backup. Johan Frisk måste ses som en stor talang för oss sen har vi Linus Nilsson vår kapten för året och jämte han Enes som kommer sköta mycket av spelet. Sista mittfältaren vi använder är killen som förhoppningsvis ska dundra in målen för oss i ett namn jag inte vågar försöka utala Xhemajli

AnfallarePostad bild
Två unga killar i Abjess och Mårtensson kommer få slåss om den lilla speltid som lämnas i år då Öberg med sin rutin och kvalite är tveklös etta vi får hoppas han håller sig hel under hela året annars kan vi få problem.

Transfers

Postad bild

När jag kollade igenom truppen jag förfogade över fanns det tre riktigt stora utropstecken jag var tvungen att förstärka om vi skulle ha en chans att sikta på den uppflyttning jag vill ha. Först och främst saknade vi helt vänsterback den enda som kunde spela där var Waldo som är mitt mittbackslås, men min scout hade redan gjort jobbet åt mig och rekomenderade direkt Niclas Johnsson som stod utan klubb efter många år i Halmstads reservlag. Vi valde även att låna in Adam Modigh från vår samarbetsklubb Öster vilket är kul då det är en kille jag gick på högstadiet med. Det andra vi behövde var en anfallare klubben hade 2 anfallare i A-truppen men ingen höll Div 2 mått vi letade på väldigt mycket efter en anfallare vi lånade in Abjess Moba först från Öster för att bredda men tillslut hittade vi rutinerade Öberg som härjade i Luds BK i div 1 i många år var mycket glad att vi knöt han till oss. Det sista var en mittback där vi egentligen bara hade en bra mittback i Waldo hittade vi hans partner i Värnamo i Magnusson på ett säsongslån. till sist använder vi samarbetet med Öster för att bredda högerbacken med Widén.

Ut blev bara två rivna kontrakt med spelare som aldrig hade haft en chans på spel i Ljungby.

Postad bild

Sju träningsmatcher skulle spelas för att säkerställa att laget var redo för den kommande utmaningen och jag är väldigt nöjd med våra matcher då vi hade en ny taktik att träna in och även om alla motstånd utom Häcken, Dalstorp och Trelleborg var mot lägre division motsånd så slår vi Dalstorp som även dem huserar i div 2 och Trelleborg som huserar en division uppåt. Häcken var en förlust på förhand men sen radar vi upp 6 vinster på rad och är optimistiska inför säsongstarten.

#3   ChelseaPrideoflondon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 585 Inlägg:

Postad 22 December 2014 - 23:46 PM

Postad bild

03:Taktiken

Postad bild

Här har ni alltså taktiken som ska föra oss upp till div 1 i år hoppas jag på. vi väljer att satsa på en formation utan yttrar eftersom det helt saknades i truppen men vi kör inte med några särskilt offensiva ytterbackar heller utan väljer att fokusera på spel genom mitten och ger öberg stor frihet att söka sig på stora ytor i anfallet där han ska släpa för att Xhemajli ska störta fram och få bollen i djupled är den stora tanken i anfallsspelet men vi ska även spela lungt för att leta efter rätt läge att lägga upp den till Öberg genom att rulla runt bollen djupt i banan

Om ni har några frågor kring roller osv kommer jag svara på dem denna slags uppdatering kommer inte göras varje år utan endast när större taktiska förändringar sker.

#4   ChelseaPrideoflondon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 585 Inlägg:

Postad 27 December 2014 - 20:08 PM

Postad bild

04:Halvårs rapport

Den stabile försäsongen var nästan som direkt bortblåst när allvaret drog igång då vi blandade och gav väldigt mycket och jag jobbade många timmar vid taktikbordet för att finjustera inställningar för att försöka stabilisera upp vårat spel då det inte funkade alls som förväntat. justeringarna har gett bra respons tycker jag även om vi avslutar med tre oavgjorda resultat så styr vi matcherna mer. Öberg den 33 årige anfallaren vi tog in inför säsongen har varit en stor besvikelse och bara mäktat med ett mål.

Bäste målskytt under denna period är innermittfältaren och kaptenen Linus Nilsson på 4 mål bäste anfallare är Moba som trots mycket skador gjorde ett hattrick mot Nosaby så han landar på 3 mål på 4 matcher Ytterbacken Frederik Modigh har varit vår bästa framspelare med 5 assist följt av Linus Nilsson på 4 assist. Linus Nilsson blir även då bäste poängplockare på 8 poäng följd av Frederik Modigh och Xermajli både på 6 poäng.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Sammanfattningsvis är jag väldigt optimistisk inför andra halvan av säsongen då jag tycker vi ser starkare ut desto längre säsongen går kan vi bara få igång någon av våra anfallare ordentligt kan vi mycket väl bli mästare i år. Sitter även spänd inför årets ungdomsintagning och får hoppas på en diamant.

Vill ni har någon screen på något är det bara att fråga så fixar jag.

#5   ChelseaPrideoflondon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 585 Inlägg:

Postad 30 December 2014 - 13:08 PM

Postad bild

05:Ungdomintaget

Dagen jag spännt väntat på sen den dagen jag skrev på för klubben var här. Jag och mina hjälptränare gick ner för att kolla in årets ungdomsintag mot det tunna U-19 laget vi redan hade. Jag tror alla som var där och såg matchen hade en härlig känsla när vi gick därifrån för det fanns talang i dessa unga killar. Spelare som Simon Persson och Jonas Månsson hade redan trtos sin unga ålder tagit stora kliv, medans andra med rätt träning har stor potential att bli startspelare i denna klubben. flera ur dessa unga herrar kommer få sitta på bänken under slutspurten av serien och framtiden i Ljungby ser ljus ut.

Postad bild

#6   saarela

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 696 Inlägg:
  • Favoritlag:AS Roma

Postad 30 December 2014 - 13:29 PM

Shit vilket intag!
Någon som går upp till a-laget direkt?

C'è solo un Capitano!

#7   ChelseaPrideoflondon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 585 Inlägg:

Postad 30 December 2014 - 13:54 PM

Visa inläggsaarela skrev:

Shit vilket intag!
Någon som går upp till a-laget direkt?
Ja Månsson, Mikael Svensson, Simon Persson, Mikael Gustavsson tar alla plats på bänken där Månsson troligtvis kommer få några inhopp då jag är grymt besviken på den anfallsuppsättningen jag har.

#8   ChelseaPrideoflondon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 585 Inlägg:

Postad 30 December 2014 - 20:25 PM

Postad bild

06:Säsongsrapport

Vi visste att vi skulle behöva prestera utöver det vanliga om vi ville att Ljungby IF skulle få spela div 1 fotboll på Lagavallen nästa säsong. Vi började med en sådan match mot Limhamn där allt verkar går helt perfekt vi vinner lätt 3-0 då kände man härligt en bra start som vi kan bygga på. två omgångar senare kändes det som det va kört vi hade förlorat två viktiga matcher mot lag som låg ungefär samma placering som vi. Men jag kallade till ett lagmöte och sa att gubbar nu ger vi allt vi ha för att glädja Ljungby sen får vi se hur långt det når. femte sista omgången hände det som fick oss att börja tro vi slår Linsdal som låg etta då med 1-0 på bortaplan. Rosengård tar över ledningen i tabellen och vi jagar på andra plats. båda lagen radar upp segrar tills sista omgången då vi möter Rosengård nere i Malmö.

Efter bara elva spelade minuter smäller det för hemmalaget Haidar ger Rosengård 1-0. Jag skriker efter spelarna att vara koncentrerade och bara sju minuter senare smäller det igen. Men denna gången är det vår tur att jubla Abjess Moba Öster inlåningen tystar Rosengård och det är allt jämt. Bara sju minuter innan halvlek sätter Haidar dit 2-1 till Rosengård och vi ser ut att gå till halvlek i underläge, men Abjess tänkte inte vara sämre ikväll och i 45 stänker han in 2-2 och vi går ut till andra halvlek med samma läge som inför matchen. Desto längre matchen går desto mer kryper Rosengård hem, vi gör alla våra byten och Marcus Carlsson i 77 tar ett långskott och den sitter 3-2. Jag är snabb i att se till att killarna fokuserar det sista nu. Vi spelar av det sista och Ljungby spelar i Div 1 nästa säsong!

Bäste målskytt blev delat mellan två herrar varav ingen är anfallare Linus Nilsson och Gezmand Xhemajli slutar båda på 6 mål vilket visar våran avsaknad av målspruta. Något som måste fixas inför Div 1. Fredrik Modigh härjade fritt på sin kant och om vi hade haft vassare anfallare hade han förmodligen slutat på assisttoppen men han får nöja sig med klart acceptabla 7 assist. Bäste poängplockare blir Linus Nilsson El capitano himself slutar på 11 poäng. Killen som fick matchens spelare flest gånger är våran vänsterback som värvades inför säsongen Niclas Johnsson med 4 utmärkelser.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Sammanfattningsvis är jag grymt stolt över prestationen och killarna. Trots stora problem att producera frammåt kompenserade vi upp det med lysande spel bakåt och släpper in minst mål av alla bara 29 st på 26 matcher är sjukt bra jobbat. Kan vi bara få igång anfallsspelet kanske Månsson den egna produkten fyller i skorna i anfallet. Lyckas vi med det tror jag vi har alla chanser att hänga oss kvar och kanske till och med mer än så!

klart ska vi utse dem tre spelarna som imponerat mest på mig i år.
1.Linus Nilsson El capitano gör allt han kan för laget och blir bäste poängplockare en viktig kille för oss
2.Andreas Waldo Vårt ankare där bak en av dem stora anledningarna att vi släppte in så få mål.
3.Fredrik Modigh Killen med framspelsfoten ägde sin kant och hindrade offensiv och förgjorde deras defensiv genom året.

Nu laddar vi inför Div 1! och top tre killarnas namn finns screen om ni klickar på namnet!

#9   ChelseaPrideoflondon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 585 Inlägg:

Postad 03 January 2015 - 17:28 PM

Postad bild

07:Försäsong

Inför säsong 15/16
Serie Div 1 Södra
Styrelse Förväntan: Undvik Nedflyttning
Min förväntan: Hänga kvar

Ekonomi
Övergångsbudget 10 000 kr Lönebudget 63 398 kr/v Använder: 33 530 kr/v
Saldo: 374 000 kr Beräknat saldo: -333 000 kr
Sponsorintäkter: 499 000 kr

Samma övergångsbudget som förra säsongen men nästan dubblad lönebudget dock efter en rensning har jag lyckas sänka lönekostnaderna samtdigt som jag förstärkt truppen.

Truppen 15/16

Målvakter
Postad bild
Även i år har vi en klar etta i Linus Rosholm skillnaden detta år är att han backas upp av vår egna talang Patrik Svensson som kommer få stå i reservlaget i år och se och lära av Linus

Försvarare
Postad bild
Samma fyra killar som kommer starta dem allra flesta matcher för oss i år skillnaden är att Filip Magnusson nu är fullt vår spelare sen har vi en bredd band mittbackarna som vi saknade förra året där Adam Bengtsson kommer vara närmaste back-up även här hittar vi en egen produkt i Mikael Gustavsson som är back-up till ytterbackarna.

Mittfältare
Postad bild
Inlånade Hjalmarsson kommer gå in och ta över OMC rollen i år annars har vi samma formation och samma killar på resterande fyra mittfältare Persson kommer få rotera på innermittfältet och även Mikael Svensson. Gazmend får lira back-up i år.

Anfallare
Postad bild
En Ryss ska i år få försöka bära målskyttet för oss. närmast har vi Månsson men även Ahmed kommer få visa sina chanser i år. kommer bli en sådan säsong där den som presterar får spela helt enkelt.

Transfers

Postad bildMuktar Ahmed - ANF - 20 år - Kontraktlös från Karlskrona
-Liten anfallare med bra avslut och bra spel utan boll kommer testas då och då

Postad bildFilip Magnusson - Mittback - 22 år - Kontraktlös från Värnamo Södra
-Nygammal värvning då han var inlånad från Värnamo så högg vi när han inte fick nytt kontrakt snabb och skiklig mittback

Postad bildEric Undhammar - Mittback - 20 år - Kontraktlös från Torns IF
-stor nickstark mittback finns talang med slipning på han kommer lira mycket reservlag.

Postad bildOskar Dahlström - Mittback - 18 år - Inlånad från Öster IF
-En till stor stark mittback togs in som bredd från Öster

Postad bildJohan Hjalmarsson - OMC - 18 år - Inlånad från Öster IF
-Denna kille blir viktig i år med sin fina bollkänsla och passningar samt väldigt hårt arbetande mycket nöjd att få in

Postad bildAdam Bengtsson - Mittback - 18 år - Kontraktlös från Ulricehamns IFK
-Ung som overall är väldigt bra på det mesta kommer kunna bli en framtidsman i Ljungby.

Postad bildPontus Gitselov - ANF - 19 år - Inlånad från Öster IF
-Killen som ska göra målen i år snabb aggressiv anfallare lite dåligt avslut men får ta igen det med hårt jobb

Postad bildEnes Ahmetovic - ANF - 24 år - 50t från Älmeboda/linneryd
-Trots unga 24 år mest rutinerade anfallare i truppen hyffsat snabb med fin koncentration vid avsluten.

UT

Här hittar vi hela 20 spelare i år då jag valde att rensa upp truppen rejält från folk som inte har någon framtid i Ljungby IF för att rädda ekonomin så gott jag kan.

Postad bild

Åtta träningsmatcher var vad vi hade på oss att förbereda oss inför den nya säsongen vi mötte väldigt blandat motstånd vilket även blev väldigt blandade resultat.

Men jag går in i säsongen med huvudet högt och hoppas på att plocka många tidiga poäng så vi slipper en jobbig höst. Jag känner att Hjalmarsson och Pehr Andersson ser jag som dem två viktigaste kuggarna i årets bygge Hjalmarsson för offensiven och Andersson för defensiven. Om vi kan få med den fina defensiven vi spelade förra säsongen blir vi svårslagna av samtliga lag.

Kom igen nu Ljungby!

Detta inlägg har redigerats av ChelseaPrideoflondon: 03 January 2015 - 17:29 PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar