Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Mest omtyckt 2014 - Information & kommentarer

234 svar till detta ämne

#1   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5570 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK & Málaga CF
  • Tränar:Montpellier HSC & N.E.C.

Postad 28 December 2014 - 21:56 PM

Hej!

Dags för ny upplaga av mest omtyckt och jag tänkte att jag kan hålla i det denna gång. Tävlingen drar igång vid lunchtid torsdagen den 1.a januari, 2015.

Upplägg
  • 64 medlemmar får delta.
  • 8 grupper med 8 i varje blir till
  • 4 kvartsfinaler med 8 i varje blir till
  • 2 semifinaler med 8 i varje blir till
  • 1 grand finale med 8 medlemmar.
Röstning
  • Man ger sju, sex, fem, fyra, tre, två, ett och noll poäng fördelat på vem man tycker om mest. MOTIVERING är ALLTID trevligt.
  • Röstlängden kommer variera mellan 48 och 60 timmar beroende på hur jag jobbar (när jag kan räkna rösterna). Men sluttiden kommer givetvis alltid skrivas ut i samband med att gruppen släpps.
  • Dom fyra av åtta medlemmar som har flest poäng går vidare från varje grupp/kvartsfinal/semifinal. Slutar två medlemmar på samma poäng är det flest sjupoängare som avgör, om inte det avgörs då så blir det flest sexpoängare, osv.
Hur kommer jag med?
  • Dom åtta som var i final förra året kommer seedas in i en varsin grupp förutsatt att dom vill vara med i år igen.
  • I övrigt är 56 platser lediga och man nominerar genom pm till mig antingen sig själv eller annan användare som man tycker är värdig att delta.
  • Jag tar mig friheten att bestämma vilka som kommer med och även här - MOTIVERING är ALLTID bättre. T.ex. kan man skriva var medlemmen oftast håller hus i sin nominering så kanske jag lättare känner igen personen.
  • Nomineringen är givetvis anonym.
  • Senaste tid för nominering är kl 10.00, torsdagen den 1.a januari, 2015
​Om man INTE vill vara med alls så PMa mig eller skriv i tråden.

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 28 December 2014 - 22:14 PM

#2   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5570 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK & Málaga CF
  • Tränar:Montpellier HSC & N.E.C.

Postad 28 December 2014 - 22:06 PM

Tji fick man.

Det var ju nio i finalen i förra året. Nu är ju inte Dahlgren medlem längre så tills vidare kommer inte han med då. Om han skulle dyka upp igen kommer jag seeda ettan från förra året i samma startgrupp som nian.

Dessa behöver alltså inte nomineras:
RayParlour, Joar, Dahlgren, Onkel Fester, Juws, tsigalko86, trashbag, TeamAdam, Bütters.

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 28 December 2014 - 22:08 PM

#3 Gäst_weiner_*

• Guests

Postad 29 December 2014 - 01:34 AM

Notera att det kan finnas folk som inte kikar in i denna tråd - och således inte vet om att de kan "avregistrera sig" - men som ändå blir nominerade av andra användare. Inte för att den sannolikheten är speciellt stor, but still.

#4 Gäst_Echoes_*

• Guests

Postad 29 December 2014 - 02:19 AM

Jag har bara två saker att tillägga som admin.

1. Man behöver inte nominera någon som enbart hänger i OT eller är "känd" medlem. Tvärtom, det finns många eldsjälar i FM-delarna som gör mycket bra för forumet.

2. Inga kommenterar om någon på ett negativt sätt kommer att tillåtas. Oavsett om det är ironi, skämt eller "bara på skoj". Nolltolerans på det och tråd låses omedelbart om så sker och tävlingen kommer icke att tillåtas med hänvisning till detta inlägg.

#5   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 15271 Inlägg:
  • Yrke:Rosteri

Postad 29 December 2014 - 19:26 PM

Visa inläggEchoes skrev:

Jag har bara två saker att tillägga som admin.

1. Man behöver inte nominera någon som enbart hänger i OT eller är "känd" medlem. Tvärtom, det finns många eldsjälar i FM-delarna som gör mycket bra för forumet.

2. Inga kommenterar om någon på ett negativt sätt kommer att tillåtas. Oavsett om det är ironi, skämt eller "bara på skoj". Nolltolerans på det och tråd låses omedelbart om så sker och tävlingen kommer icke att tillåtas med hänvisning till detta inlägg.

Så även om man säger ngt konstruktivt så kommer ni stänga allt? Om jag t.ex. tycker Champions19 skriver långa och jävligt tråkiga inlägg och ger honom 1p för det så kommer du låsa tråden?

(För att förtydliga är detta ett exempel, så lås inte tråden.)

.dret

#6 Gäst_Onkel Fester_*

• Guests

Postad 29 December 2014 - 19:30 PM

Haha. Final förra året och ut i första omgången i år. Förvandlingen kommer att vara oerhörd!

För TA då alltså. Inte mig eller.

#7 Gäst_Echoes_*

• Guests

Postad 29 December 2014 - 22:22 PM

Visa inläggHenke skrev:

Så även om man säger ngt konstruktivt så kommer ni stänga allt? Om jag t.ex. tycker Champions19 skriver långa och jävligt tråkiga inlägg och ger honom 1p för det så kommer du låsa tråden?

(För att förtydliga är detta ett exempel, så lås inte tråden.)

Tycker du själv det hör hemma i en omtyckt tävling? När någon frågar dig att säga något positivt om dom säger du då något i stil med du har jävligt tråkiga skämt och långdragna historier?

#8   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15271 Inlägg:
  • Yrke:Rosteri

Postad 30 December 2014 - 00:36 AM

Nej. Jag lägger ner det helt och hållet. Orkar inte diskutera detta med dig.

.dret

#9   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7360 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 01 January 2015 - 06:44 AM

Det kan ju va lite svårt att säga varför man gillar någon så hen är värd hela 1p utan att nämna något negativt som just är orsaken att hen inte får högre poäng... Men ska försöka fixa det i år att skilja motiveringarna åt med endast positiva ord helt klart.

#10   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2864 Inlägg:

Postad 01 January 2015 - 15:44 PM

Tänkte kolla in tävlingen och se vad man skulle rösta på. Känner inte igen hälften av namnen i grupp A, börjar märkas att man inte hänger här så ofta längre :cry:

#11   Pontarii

President

• Medlem
  • 8361 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Lärare i Fritidshem
  • Favoritlag:Newcastle United
  • Tränar:BP

Postad 01 January 2015 - 15:55 PM

Sicken mobbning det är i tävlingen, jag hoppas ni tar ert ansvar och stänger den för de nominerades välmående bakom skärmen, detta är oumbärligt..

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#12   Nemanja

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 Inlägg:

Postad 01 January 2015 - 15:58 PM

Visa inläggPontarii skrev:

Sicken mobbning det är i tävlingen, jag hoppas ni tar ert ansvar och stänger den för de nominerades välmående bakom skärmen, detta är oumbärligt..

Kan du bara lägga ner? Seriöst...
"I'm not a man of many words. But I can honestly say playing football is all I ever wanted to do"

-Paul Scholes

#13   Nemanja

Manager

• Medlem
  • 4286 Inlägg:

Postad 01 January 2015 - 16:33 PM

Finns de någon lista över vilka som är med? Eller dyker det upp inför varje omgång?
"I'm not a man of many words. But I can honestly say playing football is all I ever wanted to do"

-Paul Scholes

#14   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6199 Inlägg:
  • Favoritlag:Ajax
  • Tränar:Ajax

Postad 01 January 2015 - 17:00 PM

Min inofficiella röst:

Grupp A
Argt Challa - 1 - Trodde han var bannad? Var väl med och spammade och tramsade sig, pallar inte.
Bütters - 0 - Kan han skriva om nånting annat än sitt jävla Ajax och vänstervridna politik?
Flour - 6 - Har verkligen ändrat uppfattning om honom. Förut, särskilt när han fortfarande nickade Bubisch tyckte jag han var krystad och stentorr. Men har blivit bättre och ska hyllas för sitt engagemang i Fotbollssupportrar mot homofobi också.
Henric1998 - 2 - Kan inte komma på något han skrivit. Sett nicket men kan inte placera det.
Pontarii - 5 - Ja, jo, har väl blivit lite dryg på sistone, kan jag hålla med om. Men varit en av de bästa nya medlemmarna på senare år, gjort mycket för aktiviteten och bra lekledare.
Pusselbit - 4 - Mja, jo. Sticker inte ut så mycket.
TitoV45 - 3 - Alltså, skriver ju dumma saker ibland, ofta i perioder och hetsig i internationell fotboll. Men är aktiv och sticker ut i alla fall.
Wernbloom - 7 - Bra. Varit lite av en dark horse, har väl varit med ganska länge nu och verkligen smugit sig in som en bra, vettig medlem.

#15   Pontarii

President

• Medlem
  • 8361 Inlägg:

Postad 01 January 2015 - 17:10 PM

Förlåt, ville bara lätta upp stämningen med lite hets, jag ber om ursäkt. På allvar alltså.

Ja, jag har varit väldigt dryg under de gångna året i de flesta diskussioner och kan absolut köpa att det uppfattas som översittarattityd, det tycker jag dock 90% av de som diskuterar, argumenterar och debatterar härinne gör. Är jag en av de värsta inom området? Det är jag säkert. Roligt dock att Adam ogillar översittarattityden då han är den personifierad på forumet i mina ögon, men men. Nytt år, nya möjligheter att göra det bättre. Synd att mina goda gärningar, som jag ändå tycker finns, hamnar i skymundan för min översittarattityd, tycker att jag bidragit med hjälp och tips inom olika avdelningar mycket mer än tidigare(ni skulle sett min PM-inkorg) när det kommer frågor men det syns väl inte lika mycket som när man tar (negativ)plats i andra syften. Nåväl, jag ska försöka bättra mig. Återigen, på allvar, det är ett seriöst inlägg för en gångs skull.

Annars hade Bütters joggat hem den där gruppen om jag hade fått bestämma, han är lika överlägsen(i positiv bemärkelse) som trevlig och kunnig, den pojken. Därefter skulle min Facebook-vän Flour, min Skype-broder Roniii aka Tito och min PM-amigo Wernbloom utmanat.

Nu när Pardew är borta är jag mycket gladare och kommer sprida mer positivism på forumet, PROMISE.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#16   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7442 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarby IF

Postad 01 January 2015 - 17:20 PM

Roligt dock att Adam ogillar översittarattityden då han är den personifierad på forumet i mina ögon, men men. Nytt år, nya möjligheter att göra det bättre.
Äh, jag är ödmjuk. :roll:

Men cred att du har självinsikt (ej sarkasm).
Maria/Högalid.

#17   roniii

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4511 Inlägg:
  • Yrke:Proffs i div.4
  • Favoritlag:FCB y MFF
  • Tränar:2-3ggr i veckan

Postad 01 January 2015 - 18:50 PM

Grupp A
Argt Challa - 3 - Spårat ur
Bütters - 4 - Ska sno er tränare i framtiden!
Flour - 6 - Jadå!
Henric1998 - 2 - Ingen större koll
Pontarii - 7 - Humorgeni, ta gifflar mannen?
Pusselbit - 1 - Inaktiv
TitoV45 - 0
Wernbloom - 5 - Grym!
FCBarcelona - Abidal y TITO
"Cristiano will be worshipped because Eder scored & Messi will be criticized because Higuain didn't"

#18   Nordberg

Tränare

• Validating
  • 3863 Inlägg:

Postad 01 January 2015 - 21:05 PM

Förlåt, ville bara lätta upp stämningen med lite hets, jag ber om ursäkt. På allvar alltså.

Ja, jag har varit väldigt dryg under de gångna året i de flesta diskussioner och kan absolut köpa att det uppfattas som översittarattityd, det tycker jag dock 90% av de som diskuterar, argumenterar och debatterar härinne gör. Är jag en av de värsta inom området? Det är jag säkert. Roligt dock att Adam ogillar översittarattityden då han är den personifierad på forumet i mina ögon, men men. Nytt år, nya möjligheter att göra det bättre. Synd att mina goda gärningar, som jag ändå tycker finns, hamnar i skymundan för min översittarattityd, tycker att jag bidragit med hjälp och tips inom olika avdelningar mycket mer än tidigare(ni skulle sett min PM-inkorg) när det kommer frågor men det syns väl inte lika mycket som när man tar (negativ)plats i andra syften. Nåväl, jag ska försöka bättra mig. Återigen, på allvar, det är ett seriöst inlägg för en gångs skull.

Annars hade Bütters joggat hem den där gruppen om jag hade fått bestämma, han är lika överlägsen(i positiv bemärkelse) som trevlig och kunnig, den pojken. Därefter skulle min Facebook-vän Flour, min Skype-broder Roniii aka Tito och min PM-amigo Wernbloom utmanat.

Nu när Pardew är borta är jag mycket gladare och kommer sprida mer positivism på forumet, PROMISE.

Jag tror aldrig jag kommer kunna sluta tänka på dig som Fredrik Lindström. Du kommer alltid vara Fredrik Lindström i mina ögon.

#19   Pontarii

President

• Medlem
  • 8361 Inlägg:

Postad 01 January 2015 - 21:09 PM

Visa inläggNordberg skrev:

Jag tror aldrig jag kommer kunna sluta tänka på dig som Fredrik Lindström. Du kommer alltid vara Fredrik Lindström i mina ögon.

Det är det finaste någon sagt till mig, någonsin. Jag tackar så hjärtligt, Fredrik Lindström är och förblir en husgud.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#20 Gäst_tsigalko86_*

• Guests

Postad 01 January 2015 - 21:15 PM

Det är det finaste någon sagt till mig, någonsin. Jag tackar så hjärtligt, Fredrik Lindström är och förblir en husgud.

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar