Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM15-SR] Vägledd av Vince Lombardis visdom

434 svar till detta ämne

#421   rockystar

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3058 Inlägg:

Postad 07 March 2016 - 18:22 PM

Postad bild

DECEMBER 2029

Barclays Premier League
Under årets sista månad hade vi ett mycket hektiskt spelschema och vi spelade inte mindre än sju ligamatcher.

Efter förluster både mot Tottenham och bottenlaget Sheffield United så lyckades vi till sist ta en seger mot storlaget Chelsea. Det var Pospisil som mycket vackert satte en frispark vilket gav oss ledningen. Efter en kvittering var det till sist James som gjorde matchens sista mål. Det var en riktigt fin seger och trots att Chelsea vann avsluten med 27-8 så var det vi som skapade flest målchanser av kvalitet och kunde resa hem med tre poäng. Därpå följde dock återigen två raka förluster. Först i hemmamatchen mot Manchester United och därefter mot tabelljumbon Charlton. Vi kunde dock avsluta året med en oavgjord match mot Norwich och en seger mot Derby.

På de sju ligamatcherna hade vi tagit sju poäng vilket innebar att vi med 22 poäng på 19 matcher låg på en klart godkänd trettondeplats i ligan. Vi hade under hösten skapat en god marginal till de tre nedflyttningsplatserna och det såg så långt ut som att vi skulle klara av att säkra kontraktet.

Postad bild

Postad bild

#422   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 11 March 2016 - 21:05 PM

Postad bild

JANUARI 2030

Januarifönstret
Trots att både Sako och Mohammed ville lämna Bradford så fick de vara kvar i klubben eftersom jag ansåg att de var viktiga backup-spelare i truppen. Jag räknade med att de båda skulle lämna efter säsongen och gjorde bedömningen att det var bättre att ha dem kvar, även om de var missnöjda. Jag gjorde däremot klart med två förstärkningar av spelartruppen som båda skulle ansluta efter säsongen då deras kontrakt skulle gå ut.

Den första spelaren som skrev på ett kontrakt var den 18-åriga italienska Lazio-anfallaren Massimo Pallocchia. Han var en fysiskt vältränad spelare som rörde sig mycket väl utan boll och var mycket duktig avslutare. Han hade redan hunnit med att bli målskytt i Serie A och hade så långt under säsongen gjort 9 mål på 19 matcher i Serie B. Han var även med om att vinna U19 EM 2029 med Italien och slutade på tredje plats i turneringens skytteliga.

Den andra spelaren som skrev på ett kontrakt var den 27-åriga spanska mittfältaren Vicente Llorente. Han var en snabb spelare med mycket bra teknik och bollkänsla och han var en mycket skicklig passningsspelare. Han lyckades under säsongen 2026/27 spela fram till 16 ligamål för Panathinaikos och köptes därefter av spanska klubben Jaén där det dock blev betydligt mindre speltid.

Det tycktes också som att Manchester City kopplade greppet om Premier League efter att ha gjort klart med tre mycket stora värvningar. Kanske köpte de därmed ligatiteln i vad som så långt hade varit en jämn kamp i toppen.

Postad bild

FA Cup
I FA cupens fjärde omgång ställdes vi mot Rotherham och trots att vi spelade ut dem ordentligt så pekade det mesta på att det skulle stå 1-1 efter 90 minuter. Men i den 73 minuten klippte Pospisil till och sköt på volley in 2-1. Därefter ökade Copp på till 3-1 som mycket rättvist blev slutresultatet och därmed var vi klara för åttondelsfinal. Det blev även ett nytt klubbrekord för biljettintäkter (£500,000).

Postad bild

Barclays Premier League
I ligaspelet gick det desto sämre och vi lyckades inte ta en enda seger under månadens fem ligamatcher. Det var en kombination av dåligt målskytte, endast två gjorda mål, och en bristande defensiv, åtta insläppta mål, som gjorde att vi endast lyckades säkra två poäng under januari. Till vårt försvar ska dock nämnas att vi ställdes såväl mot Manchester City som Arsenal.

Postad bild

Postad bild

#423   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 18 March 2016 - 19:29 PM

Postad bild

FEBRUARI 2030

FA Cup
I FA cupens åttondelsfinal skulle vi möta Bournemouth som låg på plats 22 i Championship. Det var dock ett Championship-lag i god form då de hade spelat sex raka matcher utan förlust. Vi däremot hade spelat åtta ligamatcher i rad utan att ta en enda seger. Matchen spelades på Fletcherstadion inför drygt 25.500 åskådare och det var hemmalaget Bournemouth som skapade den första målchansen efter 20 minuters spel men genom en reflexräddning av McCabe kunde vi undvika ett baklängesmål. Den första halvleken slutade 0-0.

Efter fem minuters spel av den andra halvleken sköt Carlton Morris i stolpen, men domaren blåste för offside. Efter en timmes spel valde jag att byta in Luisão istället för Marthadi på det centrala mittfältet. Strax därefter nickade Ken Wise in en hörna och hemmalaget hade därmed tagit ledningen. Jag gav order om att vi skulle satsa offensivt för att jaga en kvittering. Vår offensiva satsning innebar dock att vi blottade oss och i den 73:e matchminuten tvingades McCabe till ännu en kvalificerad räddning. En liten stund senare var Donohue nära att ge oss den efterlängtade kvitteringen då han tog hand om en frispark, men skottet gick precis över ribban. Med tio minuter kvar av matchen slog Donohue ett inlägg, men det nickades undan. Bollen studsade dock ut till Gómez som inte tvekade, han sköt och bollen gick i mål. Det var underbart att vi hade lyckats kvittera och jag drog tillbaka spelarna för att försöka ordna ett omspel på hemmaplan genom att nå ett oavgjort resultat. Under de avslutande minuterna gjordes inga mål och matchen slutade 1-1.

Den femte omgången i FA cupen skulle alltså avgöras genom ett omspel hemma på Valley Parade. Drygt 24.500 åskådare hade tagit sig till arenan och förhoppningarna om att säkra en kvartsfinalplats var höga. Matchen hade knappt börjat förrän Donohue slog en frispark från vänsterkanten mot Gómez. Han missade dock bollen som istället gick vidare in i straffområdet där Grayson kunde stöta in bollen i mål. Bara tio minuter senare var det återigen dags för Donohue att ta hand om en frispark, denna gång i mitten av planen strax utanför straffområdet. Skottet gick på mål, men räddades av målvakten. Gómez var först på returen men lyckades inte komma till avslut. Efter en halvtimmes spel tog Donohue hand om en frispark från högerkanten. Hans inlägg nådde Pospisil som nådde högst och lyckades nicka bollen förbi målvakten och in i mål. Den första halvleken slutade 2-0 till oss och såväl spelet som resultatet såg mycket övertygande ut.

Den andra halvleken inleddes med att Bournemouth fick en frispark bara någon meter utanför straffområdet, men lyckligtvis gick skottet utanför stolpen. Pospisil, som hade stått för en fin insats, fick en mindre skada och jag valde att ersätta honom med Sako. Efter en timmes spel så lyckades Donohue återigen förvalta en frispark på mycket bra vis. Han slog ett fint inlägg som Yilmaz kunde nickade i mål och därmed ledde vi matchen med 3-0 och hade kopplat ett mycket tydligt grepp om kvartsfinalplatsen. Under matchens slutskede byttes Gomez och Donohue ut och ersattes av King och Sliwa. Även om Bournemouth var mycket nära att göra ett reduceringsmål så slutade matchen 3-0 och efter en fantastisk match av Donohue, med tre målgivande passningar på frisparkar, så hade vi kvalificerat oss för kvartsfinal i FA-cupen.

Postad bild

Barclays Premier League
Vårt dåliga spel i ligan fortsatte under februari och efter förluster mot Sheffield Wednesday och Stoke samt en oavgjord match mot Watford så hade vi på de åtta ligamatcherna under 2030 endast tagit tre poäng.

Jag valde då att göra en justering av hur vi formerade mittfältet. Istället för att ha två centrala mittfältare med lika stor offensiv uppgift så lät jag en av dem ta ett större defensivt ansvar medan den andra tilläts satsa mer offensivt. Tanken var att ge Pospisil en friare offensiv roll och ersätta Marthadi med Sako i en mer defensiv roll.

Matchen mot Everton blev det första testet av den nya mittfältsformationen och det såg intressant ut. Särskilt Pospisil tycktes trivas väl i sin nya roll under den timme han spelade. Matchen slutade mållös och då mars månad inleddes låg vi på sextonde plats i Premier League med 26 poäng på 28 matcher.

Postad bild

Postad bild

#424   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1817 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 18 March 2016 - 19:39 PM

Vad ska man säga? Har följt denna rapport sedan starten och jag fattar inte hur du fortfarande kan hålla på.
Älskar detta, keep it up!

#425   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 20 March 2016 - 12:43 PM

Postad bild

MARS 2030

Ungdomsspelare
Då nya ungdomsspelare anslöt till klubben var det framför allt fem spelare som imponerade särskilt, och dessa skrev på ungdomskontrakt. Det var den offensiva mittfältaren Gavin Horsfield, vänstermittfältaren Ben Hope, mittbacken Kevin Head, vänsterbacken Pete Parsons samt högerbacken Peter Johnson.

Landslagsspel
Yilmaz och Sako spelade två landskamper vardera under mars månad.

FA Cup
I kvartsfinalen av FA Cupen ställdes vi mot de regerande FA-cupmästarna, Arsenal, på Emirates Stadium inför 57 700 åskådare. Matchen fick sämsta möjliga inledning då El Amrani gav hemmalaget ledningen redan innan två minuter hunnits spelas. Vår första målchans kom efter tjugo minuter då vi fick en hörna. Hörnan nickades undan, men Donohue slog än en gång in bollen mot straffområdet och vid detta andra försök så kunde Yilmaz styra in bollen i mål vid första stolpen. Den händelserika halvleken avslutades genom att Molesley gav Arsenal ledningen med 2-1 efter att McCabe lämnat en retur på en frispark.

Under den andra halvleken jagade vi en kvittering och då det fortfarande stod 2-1 efter en timmes spel tvingades vi satsa allt mer offensivt. Detta innebar dock att Arsenal ökade på sin ledning till 3-1 med tjugo minuter kvar av matchen. Vi hade inget val och satsade allt mer framåt. I den 89:e matchminuten reducerade Thomas till 3-2, men närmare än så kom vi inte. Arsenal vann matchen och därmed var vi utslagna ur turneringen.

Postad bild

Barclays Premier League
Den andra mars kom till sist vår första ligaseger sedan årsskiftet efter att Pospisil gett oss ledningen på straff. Strax därefter vann han bollen vid mittlinjen och satte fart framåt, han drev bollen hela vägen in i straffområdet, fälldes och fick straff. Pospisil tog hand om även den straffen och gjorde inget misstag. Det var en särskilt viktig seger då den kom mot Huddersfield, våra rivaler och bottenkonkurrenter.

Månaden fortsatte med en klar förlust mot Hull och en oavgjord match mot Sunderland. Att vi lyckades undvika förlust mot Sunderland var viktigt då även de var en konkurrent till oss i kampen om att undvika nedflyttning till Championship.

Avslutningsvis ställdes vi i en svår bortamatch mot topplaget Manchester United. Hemmalaget körde över oss fullständigt och då domaren blåste av den första halvleken stod det 29-0 i avslutsstatistiken. Matchen slutade till sist 6-0. Lei Grainger fick spela under matchens sista halvtimme och det var därmed den artonåriga ytterbackens debut i A-laget.

Postad bild

Postad bild

#426   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5607 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 20 March 2016 - 13:34 PM

Helt sjukt att du fortfarande kör på den här saven. Jag älskar't!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

#427   Yayakolo

Sportchef

• Administratör
  • 5668 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 20 March 2016 - 14:12 PM

Älskar rapporter där man får kämpa, som inte går spikrakt upp! Keep it up

#428   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 20 March 2016 - 15:15 PM

Postad bild

APRIL 2030

Barclays Premier League
Under våren fortsatte vår svaga form, även om de fyra matcherna innebar fyra poäng. Då det endast återstod två omgångar av säsongen låg vi på sjuttonde plats i tabellen, endast ett poäng före Sunderland på artonde plats. Det skulle bli en mycket spännande avslutning av säsongen där en hemmamatch mot Norwich samt en bortamatch mot bottenlaget Charlton skulle avgöra om spel i Premier League eller Championship väntade den kommande säsongen.

Postad bild

Postad bild

#429   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 20 March 2016 - 16:54 PM

Postad bild

MAJ 2030

Barclays Premier League
Vi avslutade säsongen på ett mycket bra vis och lyckades besegra såväl Norwich som Charlton. Med de sex inspelade poängen undvek vi med god marginal nedflyttning och slutade till sist på en mycket fin femtondeplats. Toçi fick chansen att spela från start i den sista matchen mot Charlton och han gjorde därmed sin A-lagsdebut.

Postad bild

Postad bild

#430   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 22 March 2016 - 10:31 AM

Visa inläggAlex Grecco skrev:

Vad ska man säga? Har följt denna rapport sedan starten och jag fattar inte hur du fortfarande kan hålla på.
Älskar detta, keep it up!

Visa inläggLappeeeee skrev:

Helt sjukt att du fortfarande kör på den här saven. Jag älskar't!

Visa inläggYayakolo skrev:

Älskar rapporter där man får kämpa, som inte går spikrakt upp! Keep it up

Tack ska ni ha!

Detta inlägg har redigerats av rockystar: 22 March 2016 - 10:34 AM

#431   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 22 March 2016 - 18:31 PM

Postad bild

SOMMAREN 2030

Det hade varit en lång och stundtals tung resa. Karriären som inleddes under vintern 2014 i och med ett uppdrag som förbundskapten för det skotska U19-landslaget hade innehållit ett flertal motgångar och besvikelser. Det hade varit missnöjda spelare, missnöjda klubbägare och missnöjd publik. Det hade varit stunder med krisande klubbekonomier, uteblivna segrar och möten med klubbledningar som innebar att mitt kontrakt sades upp.

Till sist hittade jag dock rätt i och med anställningen i den engelska klubben Bradford och jag lyckades leda dem till uppflyttning till Premier League och dessutom säkra ett förnyat kontrakt i den högsta divisionen vilket säkrade klubbens ekonomiska situation för många år framöver.

Men det var en resa som därmed hade nått sitt slut för min del. Jag tackade för det förtroende som hade visats mig under dessa år, men förklarade för klubbledningen att det var dags för någon annan att leda klubben inför den kommande säsongen. Bradford blev därmed min tränarkarriärs sista arbetsgivare och jag valde att dra mig tillbaka från fotbollsvärlden.

#432   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • 1817 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 22 March 2016 - 18:45 PM

Neeeeeej! :( Tackar dig dock för en mycket mycket fin rapport!

#433   Nilisse

Favorit

• Medlem
  • 1879 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg

Postad 22 March 2016 - 19:10 PM

Dags för fm16?
To infinity... and beyond!

#434   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 24 March 2016 - 08:48 AM

Visa inläggAlex Grecco skrev:

Neeeeeej! :( Tackar dig dock för en mycket mycket fin rapport!

Tack så mycket för att du följt denna långa resa,trots att ljusglimtarna varit få. :)

Visa inläggNilisse skrev:

Dags för fm16?

Ja, så småningom blir det en ny rapport med FM16. Tänkte först lägga upp lite avslutande bilder för denna rapport (managerhistorik m.m.). Sedan blir det till att komma på en idé som lockar till en ny rapport.

#435   rockystar

Manager

• Medlem
  • 3058 Inlägg:

Postad 30 March 2016 - 17:29 PM

Precis kommit hem efter en tid på resande fot, och inser att det verkar omöjligt att ladda upp spelet igen. Trist då jag tänkte ladda upp några screenshots, men tur att jag ändå hade fattat beslutet att avsluta rapporten.

Så jag tackar för mig för den här gången och hoppas snart kunna återkomma med en ny rapport.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar