Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Stanna eller gå vidare?

9 svar till detta ämne

#1   elfa

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 445 Inlägg:

Postad 25 February 2015 - 11:54 AM

Jag är ganska säker på att en sån här tråd har funnits tidigare men hittade ingen till det här året.

Det handlar helt enkelt om ni tycker att man ska stanna i klubben man är i eller gå vidare när man får erbjudanden, självklart är det i slutändan upp till en själv och det beror på situationen men det kan ändå vara intressant och höra vad andra har att säga.

I mitt fall rör det sig om en eventuell flytt till Ajax som hörde av sig om jobbintervju strax efter jag tagit upp Sunderland till Premier Leauge efter flera års försök, läs mer om det här.

Självklart är första instinkten att fortsätta spela med laget jag tagit upp och Premier Leauge tycker jag är mycket roligare liga än den holländska.

Men med Ajax skulle det vänta Champions Leauge spel redan direkt och CL är väl varje spelare och tränares dröm?

Så, hur skulle ni ha gjort?

och kom gärna med era egna funderingar om ni inte vet hur ni ska göra.
YNWA

#2   northbreeze

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 292 Inlägg:

Postad 25 February 2015 - 12:53 PM

Bra trådstart och jag kan hålla med om att det är svårt ibland men jag menar att det oftast beror vilken sorts save men har. I ditt fall hade jag garanterat stannat kvar i Sunderland men det beror självklart på hur du spelar och vilka mål du har med saven. I de flesta fall startar jag en save för jag är sugen på ett lag och för att göra det laget så bra som möjligt. Skulle jag då byta klubb efter några år skulle all motivation försvinna ( jo, jag har provat flera gånger under åren). Om jag däremot startar en save där jag kanske är arbetslös eller tar någon random-klubb har jag helt andra målsättningar. Då blir det mer naturligt att bryta upp och flytta vidare när det kommer erbjudanden.

#3   elfa

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 445 Inlägg:

Postad 25 February 2015 - 21:22 PM

Visa inläggnorthbreeze skrev:

Bra trådstart och jag kan hålla med om att det är svårt ibland men jag menar att det oftast beror vilken sorts save men har. I ditt fall hade jag garanterat stannat kvar i Sunderland men det beror självklart på hur du spelar och vilka mål du har med saven. I de flesta fall startar jag en save för jag är sugen på ett lag och för att göra det laget så bra som möjligt. Skulle jag då byta klubb efter några år skulle all motivation försvinna ( jo, jag har provat flera gånger under åren). Om jag däremot startar en save där jag kanske är arbetslös eller tar någon random-klubb har jag helt andra målsättningar. Då blir det mer naturligt att bryta upp och flytta vidare när det kommer erbjudanden.

Jag brukar i regel bara börja en save på fm och sen köra på den. Då sätter jag alltid mig själv i första rummet och vill nå så långt som möjligt i karriären (även om det såklart kan vara med ett och samma lag)

Men just i det här fallet kommer jag nog stanna i Sunderland för även om det är CL med Ajax så är det nog roligare och kämpa sig till CL själv än att ta över ett lag som redan är där.
YNWA

#4   Tunmar

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 43 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK
  • Tränar:AIK

Postad 05 March 2015 - 07:21 AM

Visa inläggelfa skrev:

Jag brukar i regel bara börja en save på fm och sen köra på den. Då sätter jag alltid mig själv i första rummet och vill nå så långt som möjligt i karriären (även om det såklart kan vara med ett och samma lag)

Men just i det här fallet kommer jag nog stanna i Sunderland för även om det är CL med Ajax så är det nog roligare och kämpa sig till CL själv än att ta över ett lag som redan är där.

Svårt val!

Nyuppflyttade i PL efter ett par säsongers kämpande, låter väldigt roligt och spännande.
Många spelare och ledare som blir intresserade av att komma till klubben då!
Älskar försäsongen och framförallt om man har gått upp en division.

Ajax är dock ett lag som jag själv har väntat på ska höra av sig.
Det är lätt att locka till sig unga talanger som utvecklas väldigt fort där, och man får en stor klump pengar varje år för någon spelare.
Plus att du får spela i Champions League och har chansen att göra en "Mourinho", vem vet? Kanske Chelsea knackar på dörren nästa gång?

Jag hade nog tagit Ajax FC ändå.

#5   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2326 Inlägg:

Postad 12 September 2015 - 22:47 PM

Inledde min tränarkarriär i MFF där jag efter ett år blev erbjuden jobbet i Porto vilket jag tacksamt accepterade och ett år senare har jag sprungit hem ligan och ligacupen, nu vill Atletico Madrid, Roma och Valencia ha mig året är 2017 så är inte jättelångt in på spelet men antar att jag behöver lite hjälp med hur jag ska göra..

Roma vann ligan 2016/17
Atletico slutade femma och ska spela EL
Valencia slutade sexa och kommer även de spela EL.

Roma och Atletico har bättre ekonomi än Valencia.

Ska dock sägas att Porto är jävligt roliga att spela med och funderar lite på att ha is i magen och stanna ännu en säsong men risken finns att man kommer ångra sig kanske..

Så jag är tacksam för åsikter.

#6   Zlatan Larsson

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 58 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Malmö FF, Arsenal och Zlatan.
  • Tränar:Laget som ligger 1:a i tabellen.

Postad 12 September 2015 - 23:00 PM

Stanna om du tycker att Porto är roliga. Lär ju dyka upp bättre klubbar än de du nämner.

#7   Pedersen

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 84 Inlägg:

Postad 14 September 2015 - 22:04 PM

Den är tuff den frågan, kör med Celtic och är en match från att ta min 7e raka ligatitel och förhoppningsvis min första trippel i skottland om jag slår Hearts i skottska cup finalen. Får många förfrågningar varje säsong från diverse lag. Visst är det lockande att ta över något storlag men jag är inte långt ifrån att bli största managern i Celtics historia :) känns som man vill slå det o se vad som händer. Plus vill se hur många mål man kan få Jordan Larsson att göra för Celtic =P i skrivande stund står man på 180 ligamatcher och 162 ligamål. 23 bast. ska nog kunna slå sin farsa innan han slutar ;)

Beror helt på vad man känner och har för mål. Att ta upp en klubb till högsta ligan och sen försöka kämpa för att stanna kvar o sen ta sig högre upp låter riktigt kul :) röstar på STANNA! =)

#8   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2326 Inlägg:

Postad 15 September 2015 - 07:05 AM

Jag stannade ett år till för att sedan ta över Barcelona. Så jag kan väl säga att det var ett bra val att stanna för min del :P

#9   maaxj

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:

Postad 16 November 2015 - 17:21 PM

Står inför ett jobbigt dilemma. Spelade precis klart min 11e säsong med Brighton, där jag b.la har vunnit PL 3 gånger, CL 2 gånger, FA-cupen, Ligacupen osv, i princip allt alltså. Fick efter den här säsongen legendstatus i klubben osv. Eftersom att jag i princip har uppnått allt i klubben så funderar jag på att gå vidare. Har en förjävla tunn trupp och jag fick endast 35 millar inför sommarens transferfönster dessutom. Det finns dock inget intressant jobb på bordet just nu, så jag får isf vänta ett tag tills något intressant dyker upp.

Hur tycker ni att jag ska göra? Stanna eller gå vidare?

#10   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1324 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 17 November 2015 - 23:44 PM

Visa inläggmaaxj skrev:

Står inför ett jobbigt dilemma. Spelade precis klart min 11e säsong med Brighton, där jag b.la har vunnit PL 3 gånger, CL 2 gånger, FA-cupen, Ligacupen osv, i princip allt alltså. Fick efter den här säsongen legendstatus i klubben osv. Eftersom att jag i princip har uppnått allt i klubben så funderar jag på att gå vidare. Har en förjävla tunn trupp och jag fick endast 35 millar inför sommarens transferfönster dessutom. Det finns dock inget intressant jobb på bordet just nu, så jag får isf vänta ett tag tills något intressant dyker upp.

Hur tycker ni att jag ska göra? Stanna eller gå vidare?

Stanna till något nytt dyker upp som är av intresse!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar