Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[EHM] Hur ser ditt lag ut? Hur går det? EHM

343 svar till detta ämne

#341   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 265 Inlägg:

Postad 02 juli 2017 - 18:51

Blake Kessel firade sin 44-poängssäsong med en löneökning på 3 500 000 miljoner kronor per år när han signade för Krefeld. Tufft att ersätta backpoängen, men lär inte bli lika svårt att hitta någon som är inne på färre baklängesmål.

#342   mequanda

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:

Postad 05 juli 2017 - 17:31

Ska jag tradea Voracek?

Är inne på säsongen 18/19 och 29-åriga Voracek är dels väldigt dyr, dessutom har han missat 15 av de första 24 matcherna pga två olika skador.

Hans produktion senaste åren:
16/17:Voracek 104 (56+42)
17/18: Voracek 92 (43+31)

Blue Jackets är intresserade, och jag vet inte riktigt vilken spelare där som skulle kunna vara intressant. Saad kanske...?

#343   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 265 Inlägg:

Postad 09 juli 2017 - 18:10

Lirat tre säsonger med Penguins, det har slutat med 3 SC-vinster där det i slutspelet verkligen märks att det är ett lag som höjer sig i viktiga matcher. Löner går upp och det har börjat byggas om lite även om jag velat ha kvar en hel del spelare. Bengan offrades för att få ha kvar Flower hela karriären, Flower tackade genom att testa marknaden och försvinna till Dallas. Dyr backup visserligen, men tycker om att ha spelare genom hela karriärer.

Inför 2019-20 ser det ut så här och jag vet inte riktigt vart vi står just nu. Kommer nog bli tuffare i år än tidigare säsonger.

Kasper Björkqvist, 22 - Sidney Crosby, 31 - Phil Kessel, 31
22-årige Björkqvist gjorde en grym rookiesäsong med 24 mål och 27 assist bredvid de rutinerade spelarna. Han fick inte särskilt mycket tid i PP utan gjorde mer eller mindre alla poäng i 5/5. Crosby hade en otroligt tung start på föregående säsong men kom ändå upp i 85 pinnar och Kessel har varit dominant under mina år i klubben med 108, 109 och 93 poäng.

Carl Hagelin, 30 - Evgeni Malkin, 32 - Daniel Sprong, 22
Hagelin gör ett bra jobb vilken lina han än kör i och är duktig på att få igång andra i kedjan. 59, 89 och 65 poäng de senaste tre säsongerna är väl godkänt. Malkin drog korsbandet våren 2017 och har spelat sisådär sen dess men håller fortfarande hög klass. Sprong har utvecklats under fjolåret och är väl värd chansen bredvid Hags och Malkin, förhoppningsvis gör han ännu fler mål än de 26 han gjorde förra sässen.

Conor Sheary, 27 - Eric Staal, 34 - Bryan Rust, 27
Sheary gör ett okej jobb och får lite speltid i PP där det blir en del poäng för honom. Lojal spelare som håller en bra nivå. Eric Staal är ny och får chansen som tredjecenter och spel i boxplay för att avlasta Crosby/Malkin. Marknaden var tunn gällande defensiva centrar men fungerar det inte får det bli jakt under säsongen. Rust hade det tufft under mina två första år och fick lira i tredje men tog verkligen vara på en mer tongivande roll under förra säsongen och mäktade med 55 pinnar men får ändå flytta ner ett snäpp i kedjorna.

Staal signades sommaren 2019 som FA, $1,726,000 till 2023.

Joe Colborne, 29 - Dylan McLaughlin, 24 - Austin Watson, 27
Colborne anslöt under förra säsongen och lirade faktiskt center, något han gjorde helt okej. Nu är han utflyttad på en vinge och får chansen framför mål i pp samtidigt som han lirar andra boxplay. McLaughlin är en chansning som defensiv center och Austin Watson gjorde en fin säsong förra året i både 5/5 och bp. Likt Colborne står han framför mål i pp och gör ett ok jobb där.

Colborne signades februari 2019 som FA, $1,340,000 till 2021.
McLaughlin signades sommaren 2019 som FA, $645,000 till 2020.
Watson tradades från Rangers mot Chris Kunitz sommaren 2018, $2,070,000 till 2023.

Brian Dumoulin, 27 - Kris Letang, 32
Dumoulin har varit otroligt viktig under samtliga säsonger och är en nyckelback. Signade nytt kontrakt i somras och är vår till 2024. Likt Malkin drog Letang korsbandet för två år sedan men han har otroligt mycket i sig och är en toppback i NHL. Norris 16/17 och Lester B. 18/19.

Derrick Pouliot, 25 - Justin Schultz, 29
Pouliot fick chansen i NHL under min andra säsong i klubben och han visade direkt att han klarar av det. Fungerar bra ihop med Schultz och det är fint att de får fortsätta lira ihop. Schultz fyllde verkligen tomrummet när Letang var skadad men gör det bra i skuggan av honom också. 56 poäng säsongen Letang var skadad...

Olli Määttä, 24 - Josh Manson, 27
Määttä gör det han ska men är lite svårbedömd. Visserligen lirar han lite i skymundan av flera andra och då får man väl vara nöjd med snitt på 7+. Josh Manson är ny och tänkt till bp i brist på defensiva backar i klubben, hoppas han gör det ok.

Manson signades sommaren 2019 som FA, $2,220,000 till 2024.

Matt Murray, 25
Ville Husso, 24
Murray har 115 vinster på 166 NHL-matcher vilket är grymt bra. Offensiv ishockey ger målvakterna en otacksam uppgift men när det blir tightare i slutspelen visar han verkligen klass. 1.32 GAA under fjolårsslutspelet gav honom Conn Smythe, välförtjänt. Ersättaren till Fleury blev finnen Ville Husso som fick chansen under förra året av Blues. Talangfull trots sina 24 år och det går säkert att få honom att utvecklas en del.

Husso tradades från Blues sommaren 2019 mot Rasmus Andersson, $890,000 till 2020.

#344   figliodeldios

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 304 Inlägg:

Postad 13 juli 2017 - 09:57

Visa inläggRagnar skrev:

Lirat tre säsonger med Penguins, det har slutat med 3 SC-vinster där det i slutspelet verkligen märks att det är ett lag som höjer sig i viktiga matcher. Löner går upp och det har börjat byggas om lite även om jag velat ha kvar en hel del spelare. Bengan offrades för att få ha kvar Flower hela karriären, Flower tackade genom att testa marknaden och försvinna till Dallas. Dyr backup visserligen, men tycker om att ha spelare genom hela karriärer.

Snyggt, kul att du försöker behålla kärnan! Watson känns som en dyr spelare att ha i 4e linan? Men så länge du har capspace så funkar det ju.. Vilken uppställning kör du i PP, så Colborne hamnar framför mål? Och texten under varje lagdel känns att vara i minsta laget, jag med lite sämre syn fick koncentrera mig en del.
Men bra jobbat!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar