Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM15-SR] Live for nothing, or die for something…

109 svar till detta ämne

#101   Denki

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2449 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Ravens, Kings

Postad 19 June 2015 - 08:02 AM

Lite sent men jäkla vilken genomgång av VM. Mycket fint och intressant!

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#102   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2731 Inlägg:

Postad 20 June 2015 - 10:55 AM

Visa inläggMr Höglund skrev:

Detta är riktigt bra! Fortsätt så här!

Jag ska göra mitt bästa! :)

Visa inläggtrashbag skrev:

Ojojoj Valladolid! Nu tar denna rapport ny fart för mig som är lite sisådär på att följa med på resor om landslag.

Otippat att du vaknar till liv när man hamnar i Spanien. Ska försöka göra mitt bästa för att få till en intressant tid i Valladolid :)

Visa inläggDenki skrev:

Lite sent men jäkla vilken genomgång av VM. Mycket fint och intressant!

Tack så mycket!
Den var inte så avancerad men tog lite tid att skriva ihop, kul att det uppskattades. Hoppas du följer med när äventyret fortsätter i Spanien :)

#103   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2731 Inlägg:

Postad 21 June 2015 - 15:56 PM

Postad bild

SPELARTRUPPEN
Under sommaren så värvades ett antal spelare för att förbereda laget inför återkomsten i högstaligan. Spelare fortsatte att komma under hösten, men inte till a-laget utan istället för att bredda truppen och flera av dessa fick chansen i b-laget. Dock ska Miquel Nelcom nämnas, vänsterbacken som anslöt från sc Heerenveen för att bredda upp just den positionen i a-laget. Det har dock inte blivit något annat än inhopp för honom under säsongen, något han inte köper fullt ut.

Övriga spelare som anslutit under hösten är Damián Molina och Nelson Formica. Molina är en talangfull mittfältare från Uruguay som precis fyllt 20 år. Karriären har han spenderat i moderklubben Defensor Sporting innan karriären nu fortsatte i Spanien. En spelare med underbar kvalité i passningarna samt riktigt fin speed. Det ska bli intressant att se om han kan ta en ordinarie plats i a-laget i framtiden. Formica är även han en mittfältare från Sydamerika, närmare bestämt från Argentina. Även han har en riktigt fin passningsfot men är inte lika offensivt skicklig som Molina. Även Formica är nyss fylla 20 år och kan mycket väl ta en ordinarie plats i framtiden.

I januarifönstret anslöt två spelare och då till a-laget. Först och främst en argentinsk 23-årig målvakt. Rodolfo Viotti är hans namn och mina scouter bedömde honom som en målvakt som skulle kunna ta över platsen i startelvan. Mitt beslut blev att ta in Viotti och försöka bli av med Yoel som ändå inte trivs på bänken. Spelare nummer två att ansluta till truppen var anfallaren Khouma Babacar. Sturridge har inte riktigt levt upp till förväntningarna vilket gjorde att jag tidigt under hösten började kolla upp alternativ.

Postad bild

FÖRSTA HALVAN
Säsongen inleddes med sex raka förlusten innan första vinsten kom, då mot Granada på hemmaplan. Jag kan köpa att förlora mot Barcelona och Atlético Madrid, men inte mot lag som Levante, Eibar och Real Betis. Mot Real Betis ledde vi med 2-0 och förlorade med 3-4 efter en otroligt dålig avslutande halvlek. Efter vinsten mot Granada tog vi poäng mot Jaén borta innan Valencia blev för svåra. Dock repade vi oss snabbt och tog vinster mot Tenerife, Espanyol och Real Sociedad vilket gjorde att vi klev upp ovanför nedflyttningsplatserna.

Det svajiga spelet fortsatte. Vi kunde imponera mot lag som Sevilla (4-2) och Málaga (2-0) bara för att förlora mot lag som Recreativo (0-1) och spela oavgjort mot Las Palmas (0-0). Om man ska se något postivit så har vi i alla fall en bättre stabilitet nu än i inledningen av säsongen. Spelare jag trodde skulle imponera och hjälpa oss till framgång har underpresterat vilket tog några matcher för mig att inse. Förhoppningsvis kan vi ta ytterligare ett steg under våren när vi fått in en bättre målvakt samt mer konkurrens i anfallet.

Cupen valde jag att inte fokusera på. Visst slog vi ut Elche med totalt 2-1 men när vi stod med ett slitet lag inför mötet med Levante så valde jag att rotera. 0-4 blev resultatet i första matchen vilket gjorde det hela ointressant till returen. Man får ju ändå se lite glädje i att slå dem med 2-1 på hemmaplan och den matchen får vi väl ta med oss till framtiden. Men nu är det full fokus på ligan som gäller.

LIGA BBVA - LIGASTATISTIK

FLEST MÅL: Bojan, 8 mål
FLEST FRAMSPELNINGAR: Bojan, 4 assist
BÄST SNITTBETYG: Ivan Rakitic, 7.26

#104   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2731 Inlägg:

Postad 27 June 2015 - 20:17 PM

Postad bild

SPELARTRUPPEN
Det har inte varit några större förändringar i spelartruppen under våren förutom att ett antal spelare blivit utlånade för att få seniorerfarenhet. Unga spelare från U19-laget har lyfts upp vid skador och även Valladolid B-spelare har använts när ordinarie spelare inte varit tillgängliga för spel. Det finns mycket talang i den här klubben så det gäller att utnyttja det.

När den ansvarige för ungdomsutvecklingen i klubben, José Luis Díaz, presenterade årets intag av ungdomsspelare var det speciellt ett namn som stack ut. Rodrigo Parras. Ytterbacken besitter en otrolig talang och fick faktiskt debutera i a-laget i slutet av säsongen. I sin debut mot Las Palmas bjöd han publiken på underbara löpningar längs högerkanten och fick kröna insatsen med en assist. Parras och Alberto Benítez, som fyllde 20 i januari, gör att vi inte behöver värva in högerbackar på många år...

ANDRA HALVAN
Årets två första månader bjöd inte på många poäng för vår del. Vinster mot Levante och Eibar var de enda glädjeämnena om man inte räknar med att det var starkt att ta poäng hemma mot Atlético i och för sig. Där och då kändes det som väldigt tufft att klara av kontraktet men vi lyckades få till spelet och börja ta några vinster. Valencia besegrades med 2-1 och av bara farten besegrades Espanyol och Málaga också. Att sedan ta poäng hemma mot Real Madrid höjde moralen något enormt och då kände vi att vi skulle klara av det även om det var tight med poängen nedåt i tabellen.

Efter vinsten mot Recreativo i slutet av april var det klart. Valladolid skulle spela i högstaligan säsongen 23/24 också, vilket var det stora målet inför säsongen. Att klara sig kvar. Att med små medel klara av att spela sig kvar i högstaligan får ses som väl godkänt. Att anfallaren Khouma Babacar kom in och gjorde 10 poäng på 12 matcher får ses som en bidragande orsak till det klarade kontraktet. Säsongens stora överraskning är dock mittfältaren Luis Alberto Marcos. 21-åringen som är fostrad i Valladolid har dragit till sig intresse från Barcelona till och med och med hans stabila spel är det inte otroligt att han får chansen i en bättre klubb inom en snar framtid.

Tyvärr var det andra som inte presterade det jag förväntade mig av dem. Både Vincent Kompany och Daniel Sturridge ligger högt upp i lagets lönelista men presterar inte därefter. Kompany var faktiskt fjärdevalet till mittbackspositionen i slutdelen av säsongen och Sturridge spelade bara i fyra av seriens 12 avslutande matcher. Det är stora frågetecken om de två är kvar i laget nästa säsong.

FLEST MÅL: Bojan, 13 mål
FLEST FRAMSPELNINGAR: Bojan, 6 assist
BÄST SNITTBETYG: Luis Alberto Marcos, 7.11

#105   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2731 Inlägg:

Postad 27 June 2015 - 23:41 PM

Postad bild

MÅLVAKTER
1. Ron SHUSHAN, 30 år | 127 matcher 196 insläppta | ★★
Fick tuff konkurrens när Rodolfo Viotti värvades in men håller fortfarande bra klass trots alla insläppta mål. Det beror till stor del på att spelarna framför honom inte hållit en bra klass nog. Drabbades av knäseneinflammation i slutet av förra säsongen och är inte friskförklarad från den än.
13. Rodolfo VIOTTI, 24 år | 11 matcher 21 insläppta | ★★
Argentinaren anlände mitt under säsongen och fick stå 11 matcher, bland annat mot Real Madrid och Barcelona där en hel del av de insläppta målen kom. Visar upp ett stabilt spel och kniper nog platsen som startmålvakt den här säsongen.
xx. YOEL, 34 år | 4 matcher 12 insläppta | ☆☆
Fortfarande kvar i klubben och gjorde en grym säsong i B-laget där han kommer spela den här säsongen också. Kallas upp vid skador.

FÖRSVARARE
4. Carles PLANAS, 32 år | 174 matcher 2 mål 18 assist | ★★★
Tappat lite i kvalité men håller trots det en hög nivå. Nyutnämnd lagkapten vilket gav honom en kick i rätt riktning. Fysiken är inte som den en gång varit men ojojoj vilka ledaregenskaper.
5. Fran CRUZ, 32 år | 107 matcher 7 mål 3 assist | ★★★
Mittbacksparet var nog det som skiftade mest under säsongen. Cruz inledde, blev förpassad till bänken för att komma in igen i slutet. Har spelat väldigt stabilt på försäsongen vilket gör att han inleder säsongen i startelvan. Mycket rutin!
6. Alberto BENÌTEZ, 20 år | 60 matcher 2 mål 4 assist | ★★
Stor utveckling under förra säsongen och växte ut till en nyckelspelare. Har tagit ett fast grepp om högerbacksplatsen och kommer inte släppa ifrån sig den utan kamp. Kamp och kamp, jag är så säker på att han kommer dominera den här säsongen också att spelaren bakom är 16-åringen Rodrigo Parras.

14. Melvin CREPIN, 18 år | 0 matcher 0 mål 0 assist | ★★☆☆ INLÅNAD!
Vänsterbacken Melvin Crepin har lånats in från Stade Rennais FC för att bredda upp. En väldigt talangfull spelare som är bosatt i det franska U21-landslaget. Lär få en fin utveckling hos oss under säsongen då Planas lär bytas ut i slutet av matcherna.
16. Jørgen HØILAND, 24 år | 25 matcher 0 mål 0 assist |☆☆
Spelade helt okej under sin debutsäsong. Klagade under förra hösten på för lite speltid och det var nära att han fick lämna men på grund av skador kom han in i startelvan och bosatte sig där i några månader. Förväntar mig mer stabilt spel den här säsongen.
19. Jorbateh MOHAMAD, 23 år | 54 matcher 1 mål 1 assist |
Likt sin norska kollega så var spelet lite upp och ner under säsongen. Mohamad är dock en väldigt talangfull spelare som går från klarhet till klarhet. Den egna produkten är given i startelvan inledningsvis.

21. Vincent KOMPANY, 37 år | 57 matcher 3 mål 7 assist |
Kompany är mer eller mindre slut som fotbollsspelare. Tyvärr sitter han på ett långt kontrakt vilket gör att han ingår i truppen även nästa säsong. Kommer att försöka säljas under säsongen.

MITTFÄLTARE
2. Luis Alberto MARCOS, 21 år | 60 matcher 4 mål 13 assist |

Tog ett steg i sin utveckling i och med mycket speltid på mittfältet. Kommer ha svårt att ta en plats på det centrala mittfältet med tanke på värvningarna och inleder säsongen som släpande anfallare på grund av skador på den positionen.
3. Daniel ESPEJO, 30 år | 87 matcher 7 mål 14 assist | ★★
Gjorde en helt okej säsong där han för det mesta var inhoppare. 6 poäng från sin plats på det vänstra mittfältet är klart godkänt. Lojal spelare som är kvar minst ett år till.

7. Javi AGUADO, 24 år | 0 matcher 0 mål 0 assist | NY!
Ny mittfältare från Southampton. Aguado kom upp i Barcelonas akademi men fick inte spela någon match i a-laget. Lämnade tidigt för Southampton där det blev fyra utlåningar de första åren i England. Tog mer eller mindre en ordinarie plats i Premier League förra säsongen men transferlistades ändå. Är i Valladolid för att visa alla tvivlare att han är en duktig spelare.

8. Gerson MEDRANO, 20 år | 0 matcher 0 mål 0 assist | NY!
Ung colombian som värvades från Boyacá Chicó FC där han imponerade stort under förra säsongen. Har charmat många supportrar under försäsongen och har just nu en startplats bredvid Aguado. Otroligt snabb lirare som slår millimeterprecisa passningar. Ledare.

12. Kristoffer OLSSON, 28 år | 0 matcher 0 mål 0 assist | NY!
Svensken har hunnit bli 28 år och ha 50 landskamper på meritlistan. Efter två säsonger i FC Midtjylland fortsatte karriären i Bournemouth där det blev hela sju säsonger och 189 matcher, både i Premier League och Championship. Kommer att ta startplatsen till vänster på mittfältet som spelfördelare. En spelare jag tror mycket på.

15. CELESTINO, 22 år | 9 matcher 0 mål 0 assist | ★★
Egen produkt som flyttats upp i a-laget för att bredda mittfältet. 17 mål och 13 assist på 38 matcher för b-laget förra säsongen så visst finns det offensiva kvalitéer i honom. Kan inte räkna med mer än några inhopp.

24. Roberto OLABE, 27 år | 85 matcher 15 mål 5 assist | ★★
Lojal spelare som inte gnäller på lite speltid. Ställer upp där han behövs och gör det oftast väldigt bra. Har haft en väldigt imponerande försäsong men konkurrerar inte ut någon just nu.
26. Maxim KISELEV, 18 år | 0 matcher 0 mål 0 assist | INLÅNAD!
Ung talang inlånad från Spartak Moskva. Trivs bäst centralt men kommer få en offensiv utgångsposition på högerkanten hos oss. Spelar väldigt moget för sin ålder och besitter en härlig teknik. Jag blir inte förvånad om han får sitt verkliga genombrott i år.

ANFALLARE
9. BOJAN, 32 år | 135 matcher 47 mål 15 assist | ★★★
Klubbens bästa målskytt förra säsongen och han kommer spela en viktig roll i år också. Håller en fortsatt okej nivå för att spela i den här ligan och jag hoppas att han kan prestera något liknande det här året som förra. Har en tendens att försvinna i ett antal matcher.

10. Khouma BABACAR, 30 år | 13 matcher 5 mål 5 assist | ★★★
Imponerade direkt när han anslutit till truppen och var en bidragande orsak till att vi klarade oss kvar. Hot både i luftrummet och som rättvänd med boll. Besitter stor erfarenhet vilket är väldigt viktigt hos oss. Höjer sig med de viktiga matcherna.

11. Daniel STURRIDGE, 33 år | 24 matcher 5 mål 4 assist | ☆☆

Ingen lyckad debutsäsong för engelsmannen och han får finna sig i att nöta bänk den här säsongen. Har aviserat att han lägger skorna på hyllan efter säsongen och det är nog i rätt tid. Tappat väldigt mycket det senaste året och var osynlig i otroligt många matcher förra året.
18. Vincente MOYA, 21 år | 22 matcher 7 mål 0 assist | ★★★
Ytterligare en egen produkt som var utlånad förra året men som nu ingår i a-truppen. Spelade bra för Aris i grekiska superligan och är nu redo för att ta upp kampen om en startplats hos oss. Teknisk anfallare som försvararna hatar att få emot sig i straffområdet. Vinner mycket tid tack vare hans spel utan boll.

SPELARFÖRLUSTER
Manu VIANA | free transfer
Mikel MERINO | free transfer
Miquel NELOM | Elche, 0 :-
Ivan RAKITIC | Sassuolo, 0 :-
Gabriel RAMOS | Ponferradina, lån
Maciej MAKUSZEWSKI | slutat

David TIMOR | slutat

#106   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2731 Inlägg:

Postad 28 June 2015 - 15:36 PM

Postad bild

SPELARTRUPPEN
Jag var osäker på en hel del inför säsongen. Skulle backlinjen vara så ostabil som den var förra året? Skulle mittfältet klara av alla förändringar på spelarsidan där? Skulle anfallet fungera? Svaren blev positiva på de allra flesta frågor jag hade.

Men vi börjar längst bak. Rodolfo Viotti inledde säsongen då Ron Shushan var skadad som jag tidigare nämnt. Viotti gjorde ingen dålig inledning men han presterade inte riktigt på topp vilket var synd. Så när Shushan var tillbaka fick han ställa sig i kassen direkt och han visade verkligen att han ska vara förstemålvakt på den här nivån. Visserligen har han släppt in 15 mål på 10 matcher men han har stått för matchavgörande räddningar som gett oss möjlighet att avancera i tabellen. Nyss fick han också beskedet att han är tillbaka i det israeliska landslaget.

Backlinjen inleddes med Planas - Cruz - Mohamad - Benítez. Det gjorde det väldigt bra och alla fyra har presterat på en hög nivå. När någon av mittbackarna varit borta så har Kompany, som för övrigt aviserat han lägger av efter säsongen, kommit in och spelat väldigt stabilt. Benítez skadade sig dock och skulle vara borta två veckor. Då fick Rodrigo Parras chansen. Tre matcher, två assist och 8.07 i betyg. 16-åringen presterar något sjukligt och Benítez har faktiskt inte klarat av att ta tillbaka platsen än så länge.

På mittfältet har Kristoffer Olsson dominerat till vänster och fått tillbaka sin landslagsplats. Javi Aguado hade en trög start men den sista tiden har han visat upp en otroligt fin form och spelar väldigt stabilt. Hans kollega centralt, Gerson Medrano, kan nog vara den största överraskningen i europeisk fotboll. 20 år gammal går han in och dominerar i en av världens bästa ligor. På 19 matcher har han gjort 7 assist och snittar 8.15. Landslagsdebut har det hunnit bli under hösten också och livet leker för colombianen. Till höger fanns det vissa frågetecken om unge Maxim Kiselev skulle klara av spelet på en sådan här hög nivå. Svaret var jodå. Fem mål och fyra assist på 17 matcher av ryssen.

Längst fram inledde Bojan och Babacar. Bojan skadade sig tidigt och efter samråd med min assisterande tränare fick mittbacken, som också spelat anfallare under sin karriär, Jørgen Høiland chansen som släpande anfallare. Succé. 7 mål och 3 assist på totalt 12 matcher är resultatet och norrmannen har chockat alla som följer klubben. Bredvid sig har han haft Khouma Babacar som följt upp förra årets succé med att dundra in 10 mål på 17 matcher.

Någon som är mindre roligt är att en av våra största talanger lämnat för PSG i Ligue 1. Juan Luis García har nämnts i samma meningar som både Juan Mata, James Rodríguez och Isco vilket gjorde att jag hade stora förhoppningar på en fin framtid i klubben. PSG hostade dock upp 19 miljoner som var hans klausul och nu tillhör han dem där han gör succé i reservlaget.

FÖRSTA HALVAN
Fem poäng på de tre inledande matcherna gjorde att det andades optimism bland fansen. En fin säsongsstart av ett lag som tippades att åka ut den här säsongen då värvningarna inte var särskilt storslagna. Hoppet och glädjen försvann dock snabbt när förluster mot både Valencia och Bilbao räknades in.

Efter dessa förlustmtchern blev oktober en tung månad. Visserligen slog man Eibar men det var också enda glädjeämnet. Fyra raka förluster mot bra lag gjorde att det såg mörkt ut när månaderna skiftade och vi klev in i november. Där och då kom Shushan tillbaka från sin skada. Där och då vände också allting. Sevilla besegrades med 4-0 på bortaplan. Man slog både Levante, Tenerife och Elche. Man förlorade endast med 1-2 mot Barcelona i en match där serieledarna visserligen ägde spelet men inte kunde vara säkra på tre poäng någonstans.

Med ett antal luftningar av spelare som inte fått spela så mycket i cupens fjärde omgång så förlorades första matchen mot Mallorca med 1-3. De rutinerade spelarna var tillbaka i returen och taktiken var full fart framåt. 6-0 blev resultatet och av bara farten slogs Eibar ut i femte omgånen med totalt 6-3. Nu väntar tuffare motstånd i form av Bilbao i kvartsfinalen.

FLEST MÅL: Khouma Babacar, 10 mål
FLEST FRAMSPELNINGAR: K. Olsson & G. Medrano, 7 stycken
BÄST SNITTBETYG: Gerson Medrano, 8.15

#107   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2731 Inlägg:

Postad 04 July 2015 - 10:49 AM

Postad bild

SPELARTRUPPEN
Under våren har vi fått utnyttja bredden i klubben eftersom vi drabbats av en del skador och avstängningar. Det syntes tydligt att bredden var mycket bättre än förra säsongen då flera av spelarna klarade av att leverera när de väl fick chansen.

På målvaktssidan har Shushan och Viotti delat på uppgiften och gjort det väldigt bra. Shushan är dock på väg bort från klubben då han vill spela i de europeiska cuperna. Inget lag har valt att lägga bud dock. På backsidan har både Rodrigo Parras, Melvin Crepin och Vincent Kompany fått speltid. Kompany har imponerat under de sju matcher han spelat och verkligen visat att han vill avsluta på ett bra sätt. Parras visar att han kan spela på hög nivå trots att han bara är 17 år och Crepin hade det tufft med att slå sig in i laget så har han gjort ett antal klart godkända insatser.

På mittfältet är det flera spelare som lyst med sin talang. Kristoffer Olsson fick en nytändning när han började spela till vänster på mittfältet och gjorde till slut 14 mål och 15 assist. Javi Aguado hade en tufft start i klubben men lyfte med tiden och ägde det centrala mittfältet gällande defensiven. Gerson Medrano har dragit till sig storklubbars blickar efter sin otroliga säsong. Bäst snitt i hela ligen med 8.10 på 29 matcher och två inhopp. Det sämsta med Medrano är att han sitter på en låg friköpsklausul. Till höger har ryssen Maxim Kiselev spelat väldigt bra. 12 mål och 8 assist är imponerande av 19-åringen som nyligen togs ut till sin första a-landslagssamling.

Babacar har dragit med en del skador i anfallet vilket har gjort att Vincent Moya fått chansen. 11 mål på 14 starter (+10 inhopp) är ett bra facit. Jørgen Høiland har imponerat stort i sin nygamla roll och gjort 12 mål och 11 assist med den uppgiften. Landslagsdebut för honom under året. Bojan har agerat inhoppare men Sturridge har knappt suttit på bänken och avslutar karriären inom kort.

ANDRA HALVAN
Vilken jävla säsong. Efter en tuff start reste sig hela laget och visade fotbolls-Europa att vi kunde spela fotboll också. Segrar togs och förlusterna minskades för att istället bli oavgjorda matcher. 83 mål pangades in ramåt och även om försvaret läckte med sina 72 insläppta så förbättrades även det sistnämnda under våren. Vi bjöd på en anfallsglad fotboll som jag tror faller många i smaken.

Spelarna höjde sig och presterade på en hög nivå. Vissa över sin förmåga och det är nog otroligt att tro att alla ska prestera på samma sätt även nästa säsong. Även om jag hoppas naturligtvis. Vi har ett antal yngre spelare med en väldigt spännande framtid som jag hoppas blir stommen i laget i många år framåt.

Till slut knep vi sjätteplatsen. Med två omgångar kvar hade vi klarat av att ta oss till Europaspel men vi valde att vinna även de två sista matcherna för att gå om Recreativo och komma sexa. Vi hade 9 poäng till godo på Levante som var första lag utanför Europaplats. Gerson Medrano slutade på första plats i statistiken över snittbetyg med 8.10. Bakom sig hade han Neymar, Luis Suárez och Real Madrids stjärnskott Marc Paul.

Kristoffer Olsson slutade efter Marc Paul i listan om flest utmärkelser som matchen spelare. I nio matcher fick svensken det högsta betyget av alla. Vi hade två spelare som var med i topp 4 om flest gula kort, en inte lika imponerande lista. Fran Cruz tog flest kort i hela ligan med 10 stycken och Mohamad var strax efter med 8 gula kort.

Valladolid kom fyra i listan över genomsnittligt bollinnehav med 54.66%. Lagen som låg före oss var Barcelona (59.58%), Real Madrid (55.87%) och Atlético Madrid (55.84%). Imponerande sällskap. Vi tog flest gula kort i serien med 51 stycken, något vi måste försöka justera. Vi hamnade på 13e plats i listan över löner med 212 miljoner. Real Madrid (2.59 miljarder) och Barcelona (1.82 miljarder) toppade listan. Vi kom på 11e plats i listan över publiksnitt med 25 479 personer. Det är 96.11% av kapaciten och med den siffran kom vi på femte plats i den listan. Eibar har 99.57% och är det lag som fyller ut mest av sin kapacitet med publik. Noterbart är att vi bara haft slutsålt i en hemmamatch under året.

FLEST MÅL: K Babacar & K Olsson, 14 mål
FLEST FRAMSPELNINGAR: Kristoffer Olsson, 15 stycken
BÄST SNITTBETYG: Gerson Medrano, 8.10

Detta inlägg har redigerats av Ragnar: 05 July 2015 - 15:08 PM

#108   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2731 Inlägg:

Postad 24 July 2015 - 08:45 AM

Postad bild

- Det är över nu.

Orden var Luciano Spallettis inför en samlad presskår på Nuevo José Zorrilla. Spaletti hade tagit det unga laget till en fin sjätteplats den gångna säsongen, vilket betydde Europa-spel, men nu var tränarkarriären över. Beslutet hade växt fram under sommaren men när man tappade förra årets absoluta stjärna Gerson Medrano så sjönk motivationen. FC Bayern München slantade upp 45 miljoner kronor för talangen, vilket motsvarade utköpsklausulen, och Medrano packade och drog inom 24 timmar.

De fina prestationerna säsongen 23/24 hade gjort att många spelare fått ett stort intresse kring sig. Klubbar ryckte i Shushan, Benítez, Parras, Aguado, Marcos, Olsson och Babacar och Spallettis tid gick mest åt att prata med media om spelare som ryktades bort från klubben. Men nu var det över. Efter presskonferensen kändes det rätt, att det var rätt tidpunkt. De sista åren hade han tagit upp RC Strasbourg till finrummet igen, likaså tagit upp Roma till den absoluta toppen i Europa men även byggt en bra stomme i Valladolid. Landslagsmässigt hade det inte gått lika bra, men det hade varit två landslag som varit i behov att återuppbyggnad vilket tar fler år än de fåtal som Spalletti tillbringat i de olika förbunden.

VALLADOLID | 2022 - 2024 |
ITALIEN | 2020 - 2022 |
ROMA | 2018 - 2020 | Champions League 2020, Serie A 2020, 2019, Supercoppa di Lega TIM 2019, 2018, TIM Cup 2019
AUSTRALIEN | 2017 - 2018 |
RC STRASBOURG | 2014 - 2018 | Ligue 2 2018, Franska Nationella Ligan 2016
ZENIT | 2009 - 2014 | Russian Premier League 2012, 2010, Russian Cup 2010, Russian Super Cup 2011

ROMA | 2005 - 2009 | Coppa Italia 2007, 2008, Supercoppa Italia 2007
UDINESE | 2002 - 2005 |
ANCONA | 2001 - 2002 |
UDINESE | 2001 |
VENEZIA | 1999 |
SAMPDORIA | 1998 - 1999 |
EMPOLI | 1993 - 1998 | Serie C 1996, Serie B 1997

Detta inlägg har redigerats av Ragnar: 24 July 2015 - 08:45 AM

#109   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5379 Inlägg:

Postad 24 July 2015 - 09:54 AM

Tråkigt att du avslutar denna men fullt förståeligt när man tappar en sådan spelare på grund av en utköpsklausul, kan vara rejält frustrerande. Hoppas du hittar tillbaka till rapportforumet snart och sorry att jag inte kommenterat så mycket om din tid i Spanien...

#110   Ragnar

Ikon

• Medlem
  • 2731 Inlägg:

Postad 24 July 2015 - 10:51 AM

Visa inläggtrashbag skrev:

Tråkigt att du avslutar denna men fullt förståeligt när man tappar en sådan spelare på grund av en utköpsklausul, kan vara rejält frustrerande. Hoppas du hittar tillbaka till rapportforumet snart och sorry att jag inte kommenterat så mycket om din tid i Spanien...

Det var mer min klantighet med en så låg klausul, men trodde inte han skulle göra sån succé. Men sen var det alla intressen som blev för spelarna, alla blev missnöjda och ville lämna typ. Tror nog att jag hade fått ordning på det, men att sluta 6a och få lira Europa och 6-7 startspelare är missnöjda gjorde det lite tråkigare. Eller mycket.

Jag spånar redan på nya utmaningar, jag tycker att jag rapporterat på ett och samma sätt under hela tiden och vill gärna utveckla mig där. Återstår att se om det blir så :)

Tack för du följt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar