Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Svenska ligasystemet

169 svar till detta ämne

#1   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5405 Inlägg:

Postad 12 April 2015 - 17:56 PM

Riktigt skönt att fotbollen är igång så man kan få uppleva sann misär efter SM-guldet i bandyn. Motala 4-0 VSK. Ordningen är återställd, heja grönvitt!

#2   Folke

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4013 Inlägg:

Postad 12 April 2015 - 20:00 PM

Kff vann mot Halmia! Men min favorit Nosaby åkte på däng hemma mot primaterna från Asarum.
"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#3   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • 5235 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 12 April 2015 - 20:09 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Riktigt skönt att fotbollen är igång så man kan få uppleva sann misär efter SM-guldet i bandyn. Motala 4-0 VSK. Ordningen är återställd, heja grönvitt!
Hur går det för Sixten? Är han uttalad förstamålvakt och hur han i så fall sett ut?

#4   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5405 Inlägg:

Postad 12 April 2015 - 20:19 PM

Visa inläggChampions19 skrev:

Hur går det för Sixten? Är han uttalad förstamålvakt och hur han i så fall sett ut?

Nej han är inte uttalad förstemålvakt. Han satt till exempel på bänken idag. Jag har bara sett en match med honom och då tyckte jag att han var lite skakig men det var också första matchen han stod. Well hans aktier att stå i nästa match försämrades ju inte nu när laget släppte in 4 mål utan honom i kassen.

#5   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7348 Inlägg:
  • Favoritlag:Hammarby IF

Postad 02 May 2015 - 17:52 PM

Ängelholm 0-4 hemma mot Frej och sist i Superettan.

Otroligt skönt. Äckliga jävla Hammarbyhatande bonnförening som inte förtjänar mer än en långsam död.

Detta inlägg har redigerats av TeamAdam: 02 May 2015 - 17:53 PM

Maria/Högalid.

#6 Gäst_weiner_*

• Guests

Postad 02 May 2015 - 18:16 PM

Visa inläggTeamAdam skrev:

Ängelholm 0-4 hemma mot Frej och sist i Superettan.

Otroligt skönt. Äckliga jävla Hammarbyhatande bonnförening som inte förtjänar mer än en långsam död.

Haha. Vem tusan bryr sig om en superettanklubb i sank?

#7   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 02 May 2015 - 18:21 PM

Visa inläggweiner skrev:

Haha. Vem tusan bryr sig om en superettanklubb i sank?
Lid igenom fem år i Superettan så får du ett annat perspektiv på livet.
Maria/Högalid.

#8   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5405 Inlägg:

Postad 02 May 2015 - 18:21 PM

Södertälje FK - Västerås SK 3-1

Ej förvånad.

#9 Gäst_weiner_*

• Guests

Postad 02 May 2015 - 18:54 PM

Visa inläggTeamAdam skrev:

Lid igenom fem år i Superettan så får du ett annat perspektiv på livet.

Haha.
#TeamGeorgia

#10   Tjalan

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7337 Inlägg:

Postad 02 May 2015 - 23:01 PM

Adam vill väl slippa möta de när bajen åker ur nästa gång kan jag tänka mig.
yo baby, you ever had your asshole licked by a fat man in an overcoat?!

#11   TeamAdam

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7348 Inlägg:

Postad 02 May 2015 - 23:10 PM

1-2, Tjalan. 1-2.
Maria/Högalid.

#12   Tjalan

Klubbdirektör

• Medlem
  • 7337 Inlägg:

Postad 03 May 2015 - 01:04 AM

En vacker dag försvinner Nanne och då kommer nästa Gregg Beerhalter in.
yo baby, you ever had your asshole licked by a fat man in an overcoat?!

#13   pechan

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1335 Inlägg:

Postad 04 May 2015 - 19:00 PM

Örebro verkar bli årets flopp

Detta inlägg har redigerats av pechan: 04 May 2015 - 19:01 PM

Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung av hjärtat sjung! Enda klubb i världen som är evigt lika ung!
Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett. Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung i ur och skur! Visa folk att blåa ränder, dom går aldrig ur!
Vem som vill kan sticka upp, men vi är nummer ett! Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!

#14   ÖISalbin

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 894 Inlägg:
  • Favoritlag:ÖIS

Postad 19 May 2015 - 07:20 AM

ÖIS-genomgång (om någon händelsevis är intresserad):

Försäsongen var riktigt bra. Vinster mot GAIS, HBK och J-Södra samt en del sämre lag. Enda förlusten kom med ett C-betonat lag mot Lindome.

ÖIS - Husqvarna 2-0.
I Division 1-premiären utklassades Husqvarna spelmässigt. De blev ägda helt enkelt. Matchen var slut i praktiken efter 2-0-målet. Oerhört bekväm seger.

Eskilsminne - ÖIS 2-1.
Torsk mot Eskilscupenlaget alltså. Var inte på plats, men de avgjorde på stopptid. Skitmatch uppenbarligen.

ÖIS - Oddevold 2-2.
Jätteslarvig match. Bortskänkt 0-1-mål, sedan lyckas man inte rensa vid 1-2-målet. ÖIS kvitterar i 95:e, men lyckas efter det ändå ge bort ytterligare ett läge för gästerna att vinna matchen.

Halmia - ÖIS 1-4.
Bortasegrar med tre måls marginal gnäller man inte på.

ÖIS - Qviding 3-0.
Sista målet kom i 26:e minuten. Bekväm "derby"-seger.

Norrby - ÖIS 0-0.
Igår blev det alltså kryss mot svaga Norrby. Norrby kändes riktigt ofarliga, ändå lyckades vi inte fylla på med folk offensivt. Straffområdet var skrämmande tomt många gånger. Vid ett snett-inåt-bakåt-läge var vänsterbacken Hampus Bohman närmast boxen (dock inte i närheten). Onödigt poängtapp.

Sammanfattning:
Ligger fyra (11p), med 4 poäng upp till TFF på förstaplatsen. Oddevold (14p) och Öster (12p) 2:a respektive 3:a. Huvudtränare Lantz har sin favoritelva som han ogärna ändrar på. Han byter inte frivilligt före 85 minuter har passerat. Stellan Carlsson är given förstainhoppare trots uteblivna prestationer. I övrigt är truppen galet obalanserad med typ 7 anfallare och bara 5/6 försvarare.

Säsongen känns oviss med dessa blandade insatser. TFF går bra och det håller inte med så många poängtapp. Lantz är en kass matchcoach och använder inte de verktyg som finns för att ändra matchbilder. Utanför planen svajar ekonomin (naturligtvis). Fotbollssektionen ska vara en fristående klubb inför nästa säsong (egentligen inför denna), men kapitalet saknas. Kan gå precis hursomhelst. Klassisk ÖIS-säsong med andra ord.

Detta inlägg har redigerats av ÖISalbin: 06 June 2015 - 22:09 PM

#15   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5405 Inlägg:

Postad 06 June 2015 - 18:51 PM

VSK förlorade idag i Spånga borta mot nykomlingarna Akropolis med 6-1. Man är nu sex poäng efter laget närmast ovanför nedlyttningsstrecket men det laget har också en match mindre spelad så glappet kan bli sju poäng efter nio omgångar. Någon på VSK-supportrarnas Facebooksida la upp screenshot och sa att Enköpings SK som spelade i Allsvenskan i början på 2000-talet nyss hade spelat derby mot Enköpings IS i Division 4. Håll till godo, Västerås Sportklubb är också på väg! Suck...

Visa inläggÖISalbin skrev:

ÖIS-genomgång (om någon händelsevis är intresserad):

Hur går det för Andreas Östling? Trevlig och framförallt rolig påg så önskar honom all lycka!

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 06 June 2015 - 18:53 PM

#16   ÖISalbin

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 894 Inlägg:
  • Favoritlag:ÖIS

Postad 06 June 2015 - 22:27 PM

VSK förlorade idag i Spånga borta mot nykomlingarna Akropolis med 6-1. Man är nu sex poäng efter laget närmast ovanför nedlyttningsstrecket men det laget har också en match mindre spelad så glappet kan bli sju poäng efter nio omgångar. Någon på VSK-supportrarnas Facebooksida la upp screenshot och sa att Enköpings SK som spelade i Allsvenskan i början på 2000-talet nyss hade spelat derby mot Enköpings IS i Division 4. Håll till godo, Västerås Sportklubb är också på väg! Suck...

Hur går det för Andreas Östling? Trevlig och framförallt rolig påg så önskar honom all lycka!

Haft en del skadeproblem men har fått starta två matcher på raken nu. Tampas med Niklas Klingberg om platsen bredvid Jakob Lindström. Gillar Östling som spelare. Han är betydligt mer konstruktiv och bollbegåvad än vad Klingberg är.

Vad gäller resultat för ÖIS' del har det fortsatt lika svajigt som det började.

ÖIS - Landskrona BoIS 0-2
Fullständig katastrof. Otroligt dålig match. Varje tappad poäng på hemmaplan i Division 1 är ett fiasko. Är motståndet dessutom ett någorlunda krisande BoIS så får man bara inte misslyckas. Tama som domesticerade gurkor i anfallsspelet. Dåligt försvarsspel på 0-1-målet också. Lantz handlingsförlamad.

Lunds BK - ÖIS 0-5
Ner som en pannkaka, upp som en sol. Fattar nada. Gnäller inte.

Höllviken - ÖIS 0-2
Tydligen ska matchen idag inte ha varit någon briljant insats. Men 3 poäng är trevligt. Stellan är alltjämt ständig inhoppare trots att han uträttar ytterst lite. Konkurrensen på anfallspositionen är så stor att han hade tryckts ner långt in i frysboxen om inte Lantz hade varit ansvarig för laguttagningarna.

#17   pechan

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1335 Inlägg:

Postad 11 June 2015 - 10:01 AM

Lite Division 1 Norra då xD

Var på Vasalund mot Carlstad United (2-0) och ska säga att jag fick indirekt lära mig ödmjukhet inför naturens krafter (ännu en gång). Vasalund hade gjort en kampanj där de gav ut 500 fribiljetter (eller kanske det var mer) för att locka publik, antagligen öka intresset osv som många fotbollslag gör. Tyvärr ville vädrets makter annat och dagen vaknade med vanlig regn som två timmar innan matchstart förvandlades till spöregn som varade till runt minut 75 av matchen. Tillslut kom kanske 100 pers och kampanjen lär väl inte varit som de hoppats.

Västerås fortsätter att spela uselt, är annars ett lag från en tillräcklig stor stad för att ha ett allsvenskt lag men det verkar inte gå för tillfället. Att man inte kan skapa ett bra lag av VSK, VIK och Syrianska Kerburan är för mig ett mysterium.

Har också varit på en Akropolis match, grekisk musik och mat, helt ok stämning men kanske inte platsen man vill vara på om man är lite rädd för utseendemässigt "läskiga invandrare" :) .

Jag bor i Huddinge Kommun så funderar nog på att gå på nån match men jag vet inte...känns helt oattraktivt, de gör heller ingen som helst reklam i de områden där jag vistas...jaaaa...

Lagen i Norrland har ganska överlägsna publiksiffror för denna division och även större resurser, hjälp från sina hemkommuner och brist på konkurrens från andra lag. Så att så många utav de är på toppen av tabellen är inte speciellt överraskande, de har annars haft en tendens att göra bort sig (sett till resurserna).
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung av hjärtat sjung! Enda klubb i världen som är evigt lika ung!
Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett. Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!
Sjung för gamla Djurgår´n nu, sjung i ur och skur! Visa folk att blåa ränder, dom går aldrig ur!
Vem som vill kan sticka upp, men vi är nummer ett! Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt!

#18   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • 5405 Inlägg:

Postad 11 June 2015 - 11:38 AM

Huddinges "arena" mitt i skogen är skitmysig pechan, var där förra året så du borde gå dit!

Att vi i Västerås skulle få ihop ett bra lag av VSK/VIK/Syrianska Kerburan/Skiljebo är tveksamt. Visst att det finns en-två spelare varje år i dessa Div 2-lag som skulle gå in i VSK (förmodligen lite fler i år). Men överlag genom åren har det ju varit spelare som inte platsar i VSK som gått nedåt till dessa lag. Några har ju sipprat emellan som Backman och Brandeborn men dessa hade nog aldrig för avsikt att vara superlojala mot VSK ändå. En ihopslagning är otänkbar. VSK skulle tappa alla sina genuina fans då. Tillsammans har vi fans samlat in ca 700 tusen sen årsskiftet till VSK Fotboll, kan nog säga att 500 tusen av dessa kommit från en liten klick personer som inte skulle stödja ett Våsteråslag som inte är VSK. Och 500 tusen på ett halvår är nog betydligt mer än man får av någon annan sponsor. Västerås kommun har väl varit "snälla" och inte drivit in VSK i konkurs när man haft skulder men i övrigt gör vi inte som i Leksand och säljer trottoarkanter här i stan. Västerås som stad är väldigt dåliga på att uppmärksamma VSK (av diverse anledningar). Slutligen är väl det sista alternativet att klubbarna under VSK (VIK/Skiljebo/Kerburan) går in under VSK men då säger dom att VSK betett sig som svin genom åren och snott deras spelare osv. VSK och VIK har rätt bra relation och den är väl inte katastrof mellan VSK och dom andra två men den är inte heller så bra att dom andra bara ska ge upp sitt lag utan vidare. Så jag vet inte, vad mer för lösning finns där? Jag hade velat att klubben skulle gå i konkurs och starta om som VIK hockey gjorde för att sanera rykte och ekonomi. Men frågan är hur långt ner man måste starta då?

Sägas ska också att VSK förmodligen har lägst lönekostnad i Division 1 i år. Så även om det är en stor stad osv finns inte några ekonomiska krafter för att ens vara topplag i division 1. 90%+ av det som kommer in går till skuldsanering.

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 11 June 2015 - 11:43 AM

#19   pechan

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1335 Inlägg:

Postad 11 June 2015 - 12:06 PM

Huddinges "arena" mitt i skogen är skitmysig pechan, var där förra året så du borde gå dit!

Att vi i Västerås skulle få ihop ett bra lag av VSK/VIK/Syrianska Kerburan/Skiljebo är tveksamt. Visst att det finns en-två spelare varje år i dessa Div 2-lag som skulle gå in i VSK (förmodligen lite fler i år). Men överlag genom åren har det ju varit spelare som inte platsar i VSK som gått nedåt till dessa lag. Några har ju sipprat emellan som Backman och Brandeborn men dessa hade nog aldrig för avsikt att vara superlojala mot VSK ändå. En ihopslagning är otänkbar. VSK skulle tappa alla sina genuina fans då. Tillsammans har vi fans samlat in ca 700 tusen sen årsskiftet till VSK Fotboll, kan nog säga att 500 tusen av dessa kommit från en liten klick personer som inte skulle stödja ett Våsteråslag som inte är VSK. Och 500 tusen på ett halvår är nog betydligt mer än man får av någon annan sponsor. Västerås kommun har väl varit "snälla" och inte drivit in VSK i konkurs när man haft skulder men i övrigt gör vi inte som i Leksand och säljer trottoarkanter här i stan. Västerås som stad är väldigt dåliga på att uppmärksamma VSK (av diverse anledningar). Slutligen är väl det sista alternativet att klubbarna under VSK (VIK/Skiljebo/Kerburan) går in under VSK men då säger dom att VSK betett sig som svin genom åren och snott deras spelare osv. VSK och VIK har rätt bra relation och den är väl inte katastrof mellan VSK och dom andra två men den är inte heller så bra att dom andra bara ska ge upp sitt lag utan vidare. Så jag vet inte, vad mer för lösning finns där? Jag hade velat att klubben skulle gå i konkurs och starta om som VIK hockey gjorde för att sanera rykte och ekonomi. Men frågan är hur långt ner man måste starta då?

Sägas ska också att VSK förmodligen har lägst lönekostnad i Division 1 i år. Så även om det är en stor stad osv finns inte några ekonomiska krafter för att ens vara topplag i division 1. 90%+ av det som kommer in går till skuldsanering.
Kanske jag gör, men bor på andra sidan kommunen...den sidan som ignoreras av kommunens politiker kanske därav min ovilja att besöka det området ;)

Jo, jag förstår att det var något sånt som stör Västerås som en fotbollsstad. Det är extremt svårt att ta sig ur en sådan spiral men på något sätt måste man lösa det. Annars är risken att ännu fler Västeråsbor väljer att följa lag större lag från andra städer och då blir det ännu svårare att ta sig upp. Hur ser arbetet ut för VSK med lokalbefolkningen, syns de mycket i skolor, centrum och ja....platser där folk samlas?

Sen det där med ekonomin gäller nog ganska många lag i Division 1 Norra. De flesta lag borde väl egentligen ha gått i konkurs för ett tag sedan. Jag hade rätt så bra insyn i Valsta Syrianska och var faktiskt chockad över hur dåligt laget sköttes och speciellt vissa väldigt skumma händelser.

Att starta om är väl inte det optimala, det blir väl i Division 7 i så fall om man inte just går ihop med något annat lag eller köper ett annat lags plats likt Gröndals IK för ett antal år sedan?

#20   pechan

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1335 Inlägg:

Postad 30 September 2015 - 10:57 AM

Blir lite irriterad när man läser om "publikboom" i Allsvenskan när publiksnittet inte ens tar sig upp på 10 000 än, något den gjorde 3 gånger under 2000-talet, samt är långt ifrån 50-60 talets publiksnitt trots en rejäl befolkningsökning sen den tiden...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar