Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

FC Barcelona - 15/16

308 svar till detta ämne

#1   roniii

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4422 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollsproffs i Sverige...

Postad 09 June 2015 - 18:20 PM

Postad bild

Kommer med info här snart!
FCBarcelona - Abidal y TITO
"Cristiano will be worshipped because Eder scored & Messi will be criticized because Higuain didn't"

#2   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Toulouse

Postad 11 June 2015 - 18:28 PM

Tycker det är bra att man värvar Vidal och förlänger med Alves. Montoya har bara varit bra på FM/FIFA och inte alls speglat av vad han har presterat irl. Douglas kan hoppa och fara.

Sen hoppas jag att Deulofeu får sig en spark i röven för han verkar vara lite självgod.

Slutligen hoppas jag man ser över B-laget och faktiskt lånar ut de spelare som sticker ut till ett lag i antingen den högsta ligan eller i ett bra lag i näst högsta. För att härja i division tre i Spanien är inget en Barcatalang vill. Samper är väl en av dem jag hoppas indoktrineras i Barcas a-lag så snart som möjligt.

#3   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:

Postad 12 June 2015 - 15:04 PM

Liverpool intresserade av Montoya..

E: Och West Ham vill köpa loss Alex Song. Känns rätt givet att han lämnar i sommar också.

Detta inlägg har redigerats av Kakidaniel: 12 June 2015 - 22:56 PM

#4   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:

Postad 13 June 2015 - 17:00 PM

Marc Bartra är en ung och potentiell spelare som inte får så mycket speltid som han behöver. Han har sedan innan varit på Spurs och West Hams önskelista, kommer han åka byta klubbadress den här sommaren?

Marc Bartra: "Eftersom jag har fått så lite speltid, så ligger min utköpningsklausul på 12 miljoner euro. Vi får se vad som händer."

[TalkSports]
[SPORT]

#5   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:

Postad 17 June 2015 - 14:13 PM

Deulofeu försvinner till Everton, prissumman var typ.. 55 miljoner kronor? Rätta mig om jag har fel. Barca har en inskriven klausul i kontraktet som säger att de får köpa tillbaka honom för en fast summa innan 2017.

Stortalangen som jämfördes med Messi, men som blev en Bojan.

#6   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1886 Inlägg:

Postad 17 June 2015 - 20:30 PM

Med Bojan handlade det väl dock om att killens utveckling helt plötsligt började gå bakåt istället för framåt vid en kritisk ålder. Delofeu i sin tur utvecklas ju fortfarande framåt fotbollsmässigt, dessvärre verkar han vara den största idiot spansk fotboll har skådat på bra många år. Tråkigt på en sådan stor talang. Skulle gissa på en ny Cassano, fast sämre högstakvalle då.

#7   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:

Postad 17 June 2015 - 21:17 PM

Visa inläggRocky skrev:

Med Bojan handlade det väl dock om att killens utveckling helt plötsligt började gå bakåt istället för framåt vid en kritisk ålder. Delofeu i sin tur utvecklas ju fortfarande framåt fotbollsmässigt, dessvärre verkar han vara den största idiot spansk fotboll har skådat på bra många år. Tråkigt på en sådan stor talang. Skulle gissa på en ny Cassano, fast sämre högstakvalle då.

Ja men det var precis som om han inte kunde hantera pressen på något sätt. Han konkurrerade ju bort Giovani Dos Santos till en början och då såg det ju riktigt bra ut, med en landslagsdebut och supertalang-stämpel. Det var ju en enorm hype kring honom.

Deulofeu har ju den felaktiga attityden för Barcelona. Jämför honom med Puyol, Xavi eller Iniesta och du har olika världar. Tror därför Barca vill skicka iväg honom några säsonger och se vad det blir för människa utav honom, därav återköpsklausulen.

Tråkigt att se hur spelare som Bojan, Muniesa och nu Deulofeu försvinna när man en gång trott att de verkligen skulle etablera sig i A-laget. Men vi har samtidigt ett fint urval av talanger bakom(för att nämna nårgra - Samper, Halilovic, Traoré) bakom honom så vi gråter ju inte direkt mer blod än vad som behövs så att säga.

#8   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:

Postad 18 June 2015 - 14:57 PM

SILLY SEASON:

- Martin Montoya är väldigt nära på att lämna FC Barcelona denna sommaren, Italien verkar vara den troligaste platsen att hamna på för högerbacken. [Mundo Deportivo]

- AS Roma har visat intresse för ytterbacken Adriano. [SPORT]

- Två La Liga klubbar har visat intresse för FC Barcelonas tredjemålvakt Jordi Masip. [SPORT]
- Douglas ser ut att stanna i klubben även nästa säsong, chans till utlåning verkar finnas. [Mundo Deportivo]

#9   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 18 June 2015 - 17:41 PM

Ja, Bojan var för klen i psyket. Lite för försynt på något vänster. Sen, för att försvara killen, så sattes det en enorm press på killen vid väldigt ung ålder.

Deulofeu i sin tur verkar ju vara en riktigt idiot. Att han, trots anmärkningar i precis alla klubblag/landslag han har varit i att hans attityd är kass, så ändrar han sig inte. Då får killen skylla sig själv helt enkelt. Barca tycker jag är klockrena med att skeppa iväg killen, egen produkt eller inte.

#10   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:

Postad 18 June 2015 - 22:22 PM

Visa inläggRocky skrev:

Ja, Bojan var för klen i psyket. Lite för försynt på något vänster. Sen, för att försvara killen, så sattes det en enorm press på killen vid väldigt ung ålder.

Deulofeu i sin tur verkar ju vara en riktigt idiot. Att han, trots anmärkningar i precis alla klubblag/landslag han har varit i att hans attityd är kass, så ändrar han sig inte. Då får killen skylla sig själv helt enkelt. Barca tycker jag är klockrena med att skeppa iväg killen, egen produkt eller inte.

Ja, jag håller absolut med dig på samtliga punkter till pricka. Vad jag tycker är synd är att så fort någon spelare visar sig vara mognare än för sin ålder rent spelmässigt(läs ex. Bojan) så hypas han något enormt. Det är precis det en spelare inte behöver i den åldern. Det är en sak om media och alla utanför klubben hypar honom, det är fullkomligt normalt - men när man insides hypar honom då stiger det i huvudet på honom vilket kan antingen bli åt Bojans håll, Deulofeus håll, eller åt Messis håll, dvs att man bemästrar hypen, tar den med sig och gör något produktivt på ett bra sätt.

Men men, vi får se vad som händer. Vi tappar med all förmodan 16-årige Abou som rankas vara en av de bästa i sin ålder. Flyttlasset drar till Portugal.

#11   roniii

Manager

• Medlem
  • 4422 Inlägg:
  • Yrke:Fotbollsproffs i Sverige...

Postad 22 June 2015 - 23:07 PM

Presidentkandidaten Joan Laporta höll idag en kort kandidaturs-presentation där han berättade om sina planer för klubben.
Angående tränarjobbet: ''Det är rättvist att Luis Enrique fortsätter i Barça. Han har tagit tillbaka Cruyff-filosofin med en del variationer, som Rijkaard och Guardiola gjorde. Vi är överens om att han bör fortsätta''.

Angående Abidal: ''Han är en av våra hjältar för allt det han har vunnit och för all den energi han sänder till oss som arbetar med denna kampanj. Han kommer att bli sportchef om jag vinner valet''.

Angående värvningar: ''Vi tänker på spelare som kan anpassa sig till våran modell. Jag känner väldigt många agenter och jag är i kontakt med dem. Abidal vet allt om det där, det är upp till honom''.

Angående La Masia: ''Det är en fråga om identitet och en viktig pelare för att skapa en hållbar och solid klubb. Vi vill att La Masia ska fungera bra igen. Det kommer göra det möjligt för oss att nå stor framgång. Vill vill att spelare ska komma ut ur La Masia för A-laget på en hög nivå, som med Iniesta, Busquets, Pedro, Xavi och Messi''.

Angående Unicef och Qatar: ''Jag förstår inte folk som säger att det enda alternativet för framgång är Qatar. Antingen arbetar de där eller så har det något att förklara. Vi föredrar att associeras med Unicef. Vi delar inte åsikterna med den politiska regimen i Qatar. Det ger intrycket att vad som helst kan köpas för pengar; det är inte Barça. Vi är Unicef. De är Qatar''.

Angående Rosell och Bartomeu: ''De är oskiljaktiga. Jag tvivlar inte på att den ena står bakom den andra, jag är säker på att de arbetar tillsammans. Om de säger något annat, tro inte dem. Vinsten av trippeln har varit en befrielse från alla misstag de har begått. De är i domstol för korruption, bedrägeri... Nu kan vi inte registrera spelare på grund av felen de har gjort. Trippeln har varit den perfekta ursäkten för att avleda uppmärksamheten''.

Angående relationen med spelarna: ''Jag har en telepatisk relation med Messi. Han vet vad jag tänker. Jag känner bra inför alla spelare. Jag är säker på att Messi visste före mig att jag skulle ställa upp i valet för att han är ett geni''.

Angående Barça och Katalonien: ''Folk känner till mina principer, och jag hoppas att de kommer att ägna mig respekt från barcelonistas från hela världen. Jag är en demokrat och jag respekterar alla åsikter".

Angående valet att ställa upp som kandidat: ''Jag tog beslutet att medverka efter att ha tänkt på hur det skulle påverka min familj, mina barn. De berättade för mig att om jag ställde upp skulle det vara för att vinna. Jag har också påverkats av de fans som har bett mig att återvända. Jag vill inte göra dem besvikna".

Angående Espai Barça och Camp Nou: ''Jag kommer att följa det beslut som socis röstades för när det gäller Espai Barça. Jag kommer att tala med Ada Colau (Barcelonas borgmästare) om ämnet. Camp Nou är också ett vitalt projekt för klubben. Vi hade allt mycket mer tydligt än det är nu''.
(Sport)

Detta inlägg har redigerats av roniii: 22 June 2015 - 23:08 PM

FCBarcelona - Abidal y TITO
"Cristiano will be worshipped because Eder scored & Messi will be criticized because Higuain didn't"

#12   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:

Postad 23 June 2015 - 12:50 PM

Enligt Sport kommer FC Barcelonas presidentval få ytterligare ett tillskott i form av en ny presidentkandidat.

Supportergruppen Seguiment FCB, med Joan Batiste Cuberta som ansiktet utåt, har nämligen samlat ihop 5068 påskrivna valsedlar - vilket gör att de med god marginal passerar gränsen på 2 534 signaturer som krävs för att få ställa upp som officiell kandidat.

Gruppens fokus ligger på Barças fans, något som de anser saknas hos de andra kandidaterna. Bland annat vill de ''underlätta resandet för Blaugrana-fans'' till bortamatcher genom att skapa ''en byrå som sätter fansens intressen framför att tjäna pengar''.

Seguiment FCB vill även skapa en stämningszon för att ''stödja laget på Camp Nou med en högt låtande och livfull läktare som kommer låta i hela 90 minuter''.

#13   Joar

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6438 Inlägg:
  • Yrke:Fd. Moderator

Postad 04 July 2015 - 07:27 AM

Inte mig emot att Qatar försvinner. I det avseendet stödjer jag Laporta.

"Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship."

Follow me Du_Bist on Twitter

#14   dennee

Manager

• Medlem
  • 3681 Inlägg:

Postad 06 July 2015 - 20:49 PM

Arda Turan till Barcelona för 34m + 7milj
Football is a lot less exciting when you realise it's just a bunch of millionaires kicking a ball.

#15   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2478 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 06 July 2015 - 21:58 PM

Visa inläggdennee skrev:

Arda Turan till Barcelona för 34m + 7milj

Är det inte en jävligt konstig värvning? Känns överflödig...
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#16   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:

Postad 07 July 2015 - 07:22 AM

Visa inläggArgt Challa skrev:

Är det inte en jävligt konstig värvning? Känns överflödig...

Antingen han eller Pogba snackades det ju om. Dessutom har ju Barcelona skrivit in en klausul som säger att gillar inte den nya presidenten värvningen så kan man sälja tillbaka honom sommaren 2016. Men 400 millar för en spelare som ska konkurrera med Iniesta och Rakitic känns nja. Men samtidigt får vi tänka att det är Xavis plats han tar och vi behöver ju trots allt ett bra spelargage utöver 11 man eftersom man roterar så friskt i Barcelona. Att förlita sig på exempelvis Rafinha och Sergi Roberto känns lite B men jag håller med om att man kunde lagt dessa miljoner på någon annan istället.

Barca brukar dock göra bra köp när det kommer till att köpa från spanska lag, Alves och Rakitic är några utav dem som gjort det fruktansvärt bra i Barca-tröjan. Vi får väl se

#17   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1886 Inlägg:

Postad 07 July 2015 - 08:06 AM

Nä, den klausulen går ut 20 juli.

#18   Maxepaxe

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 361 Inlägg:

Postad 07 July 2015 - 08:10 AM

Men arda spelar väl på kanten? Där har ju Barcelona Neymar och Messi. Var för ska han spela i mitten?

#19   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10259 Inlägg:
  • Yrke:Whiskyexpert

Postad 07 July 2015 - 09:05 AM

Barcelona säger att dom inte kommer värva pogba i år.

#20   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7680 Inlägg:

Postad 07 July 2015 - 11:56 AM

Visa inläggRocky skrev:

Nä, den klausulen går ut 20 juli.

Det har du rätt i, tänkte att det var nästa år de hade presidentval. Helt ute och cyklar

Visa inläggMaxepaxe skrev:

Men arda spelar väl på kanten? Där har ju Barcelona Neymar och Messi. Var för ska han spela i mitten?

För det är större chans att han får mer speltid där.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar