Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Newcastle United 15/16

312 svar till detta ämne

#1   Folke

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4014 Inlägg:

Postad 11 June 2015 - 18:29 PM

Postad bild

Målvakter

#1 Tim Krul
#21 Rob Elliot
#?? Karl Darlow

Försvar

#2 Fabricio Coloccini
#19 Massadio Haidara
#22 Daryl Janmaat
#27 Steven Taylor
#36 Paul Dummett
#?? Jamaal Lascelles
#42 Kevin Mbabu
#?? Chancel Mbemba

Mittfält

#7 Moussa Sissoko
#8 Vurnon Anita
#10 Siem de Jong
#11 Yoan Gouffran
#14 Jack Colback
#16 Rolando Aarons
#24 Cheick Tiote
#25 Gabriel Obertan
#?? Henri Saivet
#?? Georginio Wijnaldum
#?? Jonjo Shelvey
#?? Andros Townsend

Anfall

#9 Papiss Cisse
#17 Ayoze Perez
#29 Emmanuel Rivière
#?? Aleksandar Mitrovic
#?? Seydou Doumbia

Head coach: Steve McClaren

Ut: Jonas Gutierrez, Ryan Taylor, Jak Alnwick, Remi Streete, Davide Santon, Sammy Ameobi(lån,Cardiff), Adam Armatrong(lån,Coventry), Mike Williamson

För att citera Ola Lindgren: ÄNTLIGEN!

Detta inlägg har redigerats av Folke: 01 February 2016 - 19:13 PM

"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#2   Robban574

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 38 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK,Newcastle

Postad 11 June 2015 - 19:33 PM

Austin,Ince och Berahino är McClaren tre första "targets", kvalitet i alla och även stor potential.
Men är väl försvaret som måste förbättras mer! Ryktas väl omkring 40 miljoner pund som McClare har att spendera!?

#3   Folke

Manager

• Medlem
  • 4014 Inlägg:

Postad 11 June 2015 - 20:09 PM

Ja vi får se, kul att han möblerar om lite med o att Carver och Stone hottats ut. Han kommer f-vis ha mer och säga till om då han sitter bland board of directors med bl.a. Carr. Jag tycker ändå det känns lite spännande nu och kommer ge det en chans och inte döma ut alltet på förväg som många verkar ha gjort.

Mycket behövs göra, i stort sett behövs det en hel ny backlinje. Det är väl där det största behovet av nytt blod behövs. Jag vill gärna med att minst en ytter och forward köps, Austin hade varit nice, men är väl för dyr...

Detta inlägg har redigerats av Folke: 11 June 2015 - 20:12 PM

"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#4   Robban574

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 38 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK,Newcastle

Postad 11 June 2015 - 20:43 PM

Ja Austin blir ju inte billig, hade hellre sett Rhodes och att pengar las på försvaret och helst mittback(ar).

Cabaye lämnar ju garanterat PSG, had gärna sett honom tillbaka i den svartvit(blå) tröjan nästa säsong.

#5   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5486 Inlägg:

Postad 12 June 2015 - 21:07 PM

Málagas Juanmi tydligen en av anfallarna ni håller koll på: http://www.dailymail...fer-target.html

#6   Folke

Manager

• Medlem
  • 4014 Inlägg:

Postad 15 June 2015 - 11:38 AM

Das Boot ryktas det om nu. Finns det någon här som slaviskt har följt Wolfsburg och kan berätta lite om denna spelare, var han beroende av De Bruyne eller?

Detta inlägg har redigerats av Folke: 15 June 2015 - 11:39 AM

#7   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6199 Inlägg:
  • Favoritlag:Ajax
  • Tränar:Ajax

Postad 15 June 2015 - 12:14 PM

Klassisk måltjuvscenter, helt beroende av bra framspelare både i Heerenveen och Wolfsburg. Känns som en typisk PL-flopp men det är bara en känsla.

#8   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 17 June 2015 - 14:42 PM

Angående McClarens anställning tycker jag inte det är orimligt att vara besviken då anställningen är lika intetsägande som oinspirerande. Vilka spelare känner rimligtvis att McClaren är ett namn man har stor respekt för och verkligen vill jobba tillsammans med? Det är spelare som Darren Bent(tack och lov att han gick till Derby) och Jermain Defoe typ. Ta en spelare och sätt honom i valet mellan t.ex. West Ham och Newcastle, två klubbar som på något sätt är snarlika varandra i status. West Ham gör en någorlunda storsatsning med en ung, spännande tränare, en huvudstadsklubb, ny arena runt hörnet och nu även Europa League-spel. Vi, å andra sidan, står kvar på samma ställe i utvecklingen och stampar med en gammal britt vars framgångar ägde rum för tio år sen, med en styrelse som folk skrattar åt och en supporterskara som cyniskt tror att det ska värvas kvalitet varje sommar för att sedermera bara bli besvikna. Alla spelare väljer ett West Ham i det läget. Likaså väljer de Crystal Palace, Swansea och Southampton eftersom de har något spännande, nytt och fräscht på gång som uppenbarligen ger resultat. Därför står jag fast vid att Steve McClaren är ett färglöst och tråkigt val av manager som knappast kommer utveckla klubben som helhet överhuvudtaget.

Med det sagt är det inte en pissdålig manager. Han har bott och verkat uppe i norr och vet hur passionen och kraven är från supportrarna, han har varit förbundskapten och han tycks ges en större plats i klubben än tidigare managers i och med att han sitter med uppe i styrelsen. Det kommer inte utveckla klubben som sagt men jag har en viss förhoppning om att det åtminstone kommer stabilisera den. Har vi tur får vi en cup run också, hur otroligt det än låter.

Visa inläggRobban574 skrev:

Ja Austin blir ju inte billig, hade hellre sett Rhodes och att pengar las på försvaret och helst mittback(ar).

Cabaye lämnar ju garanterat PSG, had gärna sett honom tillbaka i den svartvit(blå) tröjan nästa säsong.

Austin blir inte billig, men det blir inte Rhodes heller om man nu skulle värva honom(han är inte så bra som han är på FM, tro mig). Rovers köpte honom för £8 miljoner och satte så sent som för två år sen ett utgångspris runt £15 miljoner. Så att han skulle vara ett billigare alternativ än Austin kan vi stryka här och nu. Cabaye kommer aldrig sätta sin fot i Newcastle igen så länge Ashley styr, han kan vi också stryka här och nu.

Min prioriteringslista in: En etablerad mittback(24-28 år), en beprövad målskytt(23-27 år), en lovande men ändå beprövad ytter(21-24 år), en rutinerad vänsterback(28-30 år).

Min prioriteringslista ut: Mike Williamson, Rob Elliot, Steven Taylor, Cheick Tioté, Gabriel Obertan, Yoan Gouffran.

Detta inlägg har redigerats av Pontarii: 17 June 2015 - 14:46 PM

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#9   Pontarii

President

• Medlem
  • 8251 Inlägg:

Postad 20 June 2015 - 14:44 PM

Äntligen ett rykte av, till synes, substans! Joël Matip från Schalke ryktas vara på väg till oss enligt hyfsat pålitliga Bild. Matips kontrakt går ut 2016 och Schalke vill casha in på den kamerunska mittbacken redan nu. 14 miljoner euro sägs summan landa på, en riktigt kraftig sådan men jag skulle betala 140 miljoner euro för att Mike Williamson aldrig mer skulle beträda en fotbollsplan så ingen fara på taket.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#10   Folke

Manager

• Medlem
  • 4014 Inlägg:

Postad 25 June 2015 - 18:45 PM

Ian Cathro klar som assisterande, född 86...spännande!

#11   Folke

Manager

• Medlem
  • 4014 Inlägg:

Postad 07 July 2015 - 01:56 AM

Sammy ska ut på lån till Cardiff. Och på nyförvärvsfronten intet nytt...ryktats en hel del om Wijnaldum från PSV.

Detta inlägg har redigerats av Folke: 07 July 2015 - 01:58 AM

#12   placerej

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1728 Inlägg:
  • Favoritlag:Parma, Newcastle, Håve, Sabres

Postad 07 July 2015 - 08:28 AM

Vem vill du ha vid sidan om den etablerade mittbacken, Pontarii? Colo?

#13   Folke

Manager

• Medlem
  • 4014 Inlägg:

Postad 10 July 2015 - 15:22 PM

Bütters...rapport bitte.

#14   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6199 Inlägg:

Postad 10 July 2015 - 15:36 PM

Visa inläggFolke skrev:

Bütters...rapport bitte.
I was expecting your call.

Wijnaldum är bra, verkar vara lite underskattad märkligt nog, tycker att bättre lag än Newcastle borde varit intresserade med tanke på att han var spelfördelare och lagkapten för PSV och gjorde 14 mål och 3 assist som mittfältare den här säsongen. Förutom att han då roterade med Jonathan de Guzman i startelvan i VM förra sommaren. 24 år är en bra ålder och han har mängder med rutin för sin ålder. Debuterade i Feyenoord när han var 16 och totalt gjort över 200 ligamatcher redan och 19 landskamper. Trivia: Lillebror Giliano är vänsterback just värvad till Bochum, hans halvbror är Rajiv van la Parra i Wolverhampton och kusin är ingen mindre än allas favorit Royston Drenthe.

#15   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15271 Inlägg:
  • Yrke:Rosteri

Postad 10 July 2015 - 22:25 PM

Underbart att vi har en hollandtomte man kan ropa på när det sker ett holländskt nyförvärv :D

.dret

#16   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6199 Inlägg:

Postad 10 July 2015 - 23:31 PM

Visa inläggHenke skrev:

Underbart att vi har en hollandtomte man kan ropa på när det sker ett holländskt nyförvärv :D
Funderar på att ha en signal, som Batman.

#17   Pontarii

President

• Medlem
  • 8251 Inlägg:

Postad 11 July 2015 - 00:14 AM

Vad är det för spelartyp Smöris? Spelfördelare yes men lite mer ingående om styrkor/svagheter osv. önskas!

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#18   Bütters

Klubbdirektör

• Medlem
  • 6199 Inlägg:

Postad 11 July 2015 - 00:45 AM

Visa inläggPontarii skrev:

Vad är det för spelartyp Smöris? Spelfördelare yes men lite mer ingående om styrkor/svagheter osv. önskas!
Rätt allround. Inte den bästa spelfördelaren i Eredivisie, inte den bästa tvåvägsmittfältaren, men bland de bästa i båda, och en av (förra året den) mest målfarliga mittfältarna. Ni kanske minns lite från VM, Nigel de Jong var såklart den stora bollvinnaren på mittfältet, men den av de Guzman och Wijnaldum som spelade bredvid hade ett stort ansvar som en sammanlänk mellan den offensiva triangeln (Sneijder, RvP-Robben) och de defensiva spelarna, det innebar både viktigt passningsspel, att röra sig över stora ytor och ta många dueller.

#19   Pontarii

President

• Medlem
  • 8251 Inlägg:

Postad 11 July 2015 - 12:22 PM

Postad bild

Säsongens första nyförvärv är i hamn!

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#20   Folke

Manager

• Medlem
  • 4014 Inlägg:

Postad 20 July 2015 - 09:05 AM

Mitrovic väldigt nära nu, spännande nyförvärv som öst in mål för Anderlecht. Snackas även om att hans lagkamrat Mbemba ä på ingång. Kul att han dock verkar ha fyra olika födelsedatum:)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar