Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Real Madrid 15/16

528 svar till detta ämne

#1   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1927 Inlägg:

Postad 12 June 2015 - 11:22 AM

Ett rätt bra lag från Spanien. Spelar i vitt och har en gedigen historia i titlar. Värvar väldigt bra(undantag Bale) och också väldigt snygga(undantag Bale) spelare för stora pengar. Kända spelare är exempelvis Ronaldo, James, Kroos, Ramos och Nacho.

Jag hejar på laget i fråga och kommer att tillföra mycket i tråden. Därefter hoppas jag att ett par namn åtminstone låtsas vara intresserade.

Ordet är fritt!

Detta inlägg har redigerats av Rocky: 12 June 2015 - 11:23 AM

#2   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5550 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK & Málaga CF
  • Tränar:Montpellier HSC & N.E.C.

Postad 12 June 2015 - 13:07 PM

Kul med en tråd om ett till lag från Spanien även om Real är dom jag sympatiserar med minst efter Getafe i La Liga. Mina favoriter är Casillas, Varane, Modric, Isco och Ronaldo. Hoppas dom är kvar när säsongen startar! :)

#3   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7793 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 12 June 2015 - 14:49 PM

Är det bekräftat att Casillas flyttar nu?

#4   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5550 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK & Málaga CF
  • Tränar:Montpellier HSC & N.E.C.

Postad 12 June 2015 - 15:06 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Är det bekräftat att Casillas flyttar nu?

Nej, det Marca skriver idag är snarare tvärtom. Att Casillas "endast tänker vitt", har accepterat att klubben satsar på att värva De Gea men har tills han vet något mer som mål att fullfölja sitt kontrakt i Real Madrid. Samtidigt har Keylor Navas sagt till media att han är stolt över att vara i en sån stor klubb som Real Madrid och att endast gud vet om han kommer fortsätta att vara en Real-målvakt i höst. Enligt mindre trovärdiga källor (The Sun...) så förbereder De Gea en "transfer request" som ska göra att United släpper honom snabbare. Real har väl lagt bud på 25-27 miljoner Euro och United vill enligt tidningarna ha minst 10 miljoner till. Så jag antar att Benítez och ledningen vill få in De Gea först och bestämmer vem som ska ut sen.

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 12 June 2015 - 15:06 PM

#5   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7793 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 12 June 2015 - 17:05 PM

Okej, då hänger jag med. Känns som att Navas sitter i en tråkig position eftersom jag egentligen håller honom högre än att vara andramålvakt, även om klubben heter Real Madrid. Tycker han gjort det bra i de matcher jag sett honom spela.

Vad gäller Casillas så tror jag så fall att han kanske skulle agerat lite utav en sparringpartner till De Gea om nu den övergången sker. De Gea känns ett par nivåer mer stabil än Casillas i dagsläget men samtidigt har den sistnämnde fortfarande en väldigt hög högstanivå men lägstanivån är tyvärr under all kritik (ex. VM-insatsen vid storförlusten). Kanske en deal likt Barca där ena målvakten under nästkommande säsong har hand om ligan medan den andre har hand om cupen och CL för att vid säsongen efter låta De Gea ha hand om ligan plus CL och Casillas spanska cupen fram tills hans kontrakt går ut alternativt han flyttar/slutar.

#6   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 13 June 2015 - 08:23 AM

Det är synd om Navas, för han håller absolut högsta nivå. Han ska inte spela i Real, han ska spela i en annan storklubb där han kan vara en nyckelspelare. För så bra är han. Han skulle göra riktigt bra ifrån sig oavsett vart han kom.

Casillas är fortfarande väldigt bra, han också. Dock är De Gea lite bättre och dessutom kommer han också fortsätta att utvecklas åt rätt håll.
Real körde ju på rotationsgrejen 13/14 med Lopez i ligan och Casillas i all cupspel. Kanske blir något liknande. Annars är det ju mer eller mindre ett "måste" för spanska lag att spela andramålvakterna i CdR.

Detta inlägg har redigerats av Rocky: 13 June 2015 - 08:25 AM

#7   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 19 June 2015 - 09:37 AM

Jävla tråkig silly än så länge. Spelare som Bonucci, Biglia och Icardi har ryktats till klubben.. Inget man hoppar av glädje av direkt. I övrigt snackas det lite om Otamendi, Kondogbia och sen mycket av De Gea.

Otamendi? €50m för någon som ska agera rotationsspelaee.. Nej, även fast han är sjukt bra.
Kondogbia? Ja, köp. Han är ett djur och kommer att behövas i ett 4-2-3-1.
De Gea? Ja, han är ju bra. Men priset ska inte bli så jävla högt, för då kan han komma nästa säs istället.

#8   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2525 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 19 June 2015 - 11:16 AM

Visa inläggRocky skrev:

Jävla tråkig silly än så länge. Spelare som Bonucci, Biglia och Icardi har ryktats till klubben.. Inget man hoppar av glädje av direkt. I övrigt snackas det lite om Otamendi, Kondogbia och sen mycket av De Gea.

Otamendi? €50m för någon som ska agera rotationsspelaee.. Nej, även fast han är sjukt bra.
Kondogbia? Ja, köp. Han är ett djur och kommer att behövas i ett 4-2-3-1.
De Gea? Ja, han är ju bra. Men priset ska inte bli så jävla högt, för då kan han komma nästa säs istället.

Bonucci har varit bäst efter Tevez i Juventus denna säsongen.
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#9   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 19 June 2015 - 12:17 PM

Jo, men han är 28 år och kommer kosta över €30m enligt rapporter. Därefter har han väl egentligen endast under en säsong visat absoluta toppklass. Då ser jag mycket hellre Pepe, som redan finns i klubben och är en av ledarna i truppen, stanna kvar som alternativ bakom Ramos och Varane.

I övrigt ska Real inte vara intresserade av Vidal längre. Det efter incidenten nu med rattfyllan. Synd IMO då han hade varit en optimal värvning på mittfältet.

#10   Folke

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4015 Inlägg:

Postad 20 June 2015 - 11:45 AM

Tomas Gravesen i Everton kanske kan vara något?
"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#11   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5235 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 20 June 2015 - 13:08 PM

Nainggolan läste jag något rykte om, påminer ju en hel del om Vidal i sin spelstil och auktionsradie och vore inte en helt dum värvning om Benitez vill ha en kraftfull box-till-box även om jag föredrar en nykter Vidal också. Är han tillräckligt snygg för Real Madrid däremot?

I övrigt kan jag hålla med om att ryktena är lite si och så med tanke på er höga standard, mycket Benitez över dem med sitt trackrecord att sätta en utav tio värvningar typ. Bättre Perez får bestämma och värva in sina snygga superstjärnor, har kanske inte gett superba resultat sportsligt senaste sex åren med den stenhårda konkurrensen från ett fantastisk Barcelona men marknadsekonomiskt så är det en guldgruva och en model som i stort fungerat bra.

Hoppas annars Real har samma värdering utav De Gea som dig Rocky (eller bör man säga Onkel, svårt val), så han fattar hur mycket han skulle vara värd och uppskattad för klubben (där man aldrig räcker till eller förtjänar någon respekt utav många fans oavsett vad man har gjort för klubben eller hur bra man än är.) jämfört med vad han är i sin nuvarande även om det snarare verkar vara till stor del det personliga/familjen som spelar roll till viljan att flytta. De Gea är en målvakt som på egen hand kan rädda 10-20 poäng på en säsong och bidra till en CL-plats eller en stor titel för den delen, så allt under 30 miljoner £/€ har jag svårt att se man tackar jag till då vårt behov till pengar är så litet att det är mer värt att behålla honom ett år med möjligheten att han kanske prioriterar andra värden och förlänger istället.
(Kände inlägget kanske blev lite väl Real-hånande, inget illa menat mot dig då du är en av de vettigaste Real-supportrarna jag stött på och inte ska inkluderas i den skaran fans jag är kritiskt mot. Du får helt enkelt ta att du håller på världens kanske mest osympatiska klubb som allt för ofta köpt Manchester United-spelare eller targets, precis som jag får ta att jag också håller på en utav världens mest hatade klubbar med sina brister.)

#12   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 20 June 2015 - 18:41 PM

Bale värvades, så Nainggolans face är nog inget problem. Den nämndes agent har ju även kommenterat ryktet med att om Real är intresserade kan vad som helst hända, oavsett vad man sagt innan.

Var faktiskt rätt längesen Perez misslyckades med en värvning. Så sätter en hyfsad tro på honom när det kommer till det, OM det är i samråd med vad tränaren anser behövas.

De Gea skulle nog bli väldigt uppskattad, om han gör tillräckligt bra ifrån sig. Bernabeu-publiken är otroligt krävande, men likväl väldigt passionerade och duktiga på att hylla de som bör hyllas. Anledningen till att Casillas buas ut av vissa grupper handlar helt enkelt om incidenten där hans fru skrev massa skit om vad som gjordes och sades i omklädningsrummet samtidigt som pressen i det stora hela helt plötsligt visste olika taktiska hemligheter innan match. Där tror vissa att Casillas, kallad "topor"(mullvad på svenska), är den skyldiga då han vid det tillfället var petad och i onåd med Mourinho.

#13   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • 5235 Inlägg:

Postad 23 June 2015 - 07:50 AM

Dina/forumets tankar om Sergio Ramos flyttrykten? Känns personligen som det är alldeles för mycket rök för att det inte ska finnas någon relevans i det, först Barcelona-presidentkandidatens uttalande, alla mediers skriverier om flytt och missnöje (främst AS som får ses som en av de mest trovärdiga gällande Real väl?) samt att Real ryktats kolla på andra mittbackar och redan för samtal med oss om en annan spelare..
Kommer dock krävas en stor påse med pengar samt De Gea om han ska gå att få loss, men i en värld där David Luiz går för 500 miljoner så är det väl det man får ge för en utav världens bästa mittbackar. Kan också vara så att han försöker mjölka Perez på pengar och ett nytt kontrakt.

#14   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 23 June 2015 - 15:40 PM

Jag tror att chanserna till att Ramos är väldigt små. AS har skrivit allt möjligt på senare tid, allt från att Benitez måste gå ner i vikt till nu att Ramos ska lämna. Marca i sin tur har knappt sagt ett ord. Därefter har andra källor, bland annat COPE, sagt att Ramos blir kvar.
Jag personligen tror att Ramos använder ryktena till att få den löneökning han vill ha. Om han får det får man veta och se. Är det någonstans Perez är stenhård så är det i förhandlingar om nya kontrakt. Är inte lönen i jämförelse med marknadsvärdet på spelaren i fråga så spelar det ingen roll vad spelaren heter. Se Di Maria som ett lysande exempel som efter ett halvårs bra spel helt plötsligt skulle dubbla lönen. Ramos tjänar därefter topp 3 i laget(listan som rullades ut i veckan ska vara bull, då Perez sa vid Bales ankomst att han blev den fjärde högst betalda efter Ronaldo och de två kaptenerna - Ramos och Casillas), så han får hejda sig lite imo. Framförallt när hans förra säsong var väldigt mycket upp och ner.

Men ja. Om han lämnar så blir det för enorma pengar. Något som man ändå kan tycka är OK, för att se något positivt ur det övrigt negativa i en sådan flytt, för en 29-åring som fortfarande inte har mognat ordentligt i sitt spel. Spelmässigt går faktiskt Ramos att ersätta, baserat på förra säsongens insatser. Dock är hans ledaregenskaper ovärderliga. I omklädningsrummet är han vital.

Ramos agent dementerade i övrigt Barca-ryktet väldigt fort.

#15   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 24 June 2015 - 15:56 PM

COPE, som anser sig själva ha vetskap om mötet som var imorse mellan klubben och Ramos, säger i detta nu att Ramos vill lämna. De säger också att United bjuder €75m+De Gea för Ramos.. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det, men om det stämmer så tycker och tror jag att klubben ska acceptera.

#16   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • 5611 Inlägg:

Postad 24 June 2015 - 15:58 PM

75 miljoner Euro + DDG?

#17   Martin

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2528 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AC Milan

Postad 24 June 2015 - 16:01 PM

Visa inläggRocky skrev:

COPE, som anser sig själva ha vetskap om mötet som var imorse mellan klubben och Ramos, säger i detta nu att Ramos vill lämna. De säger också att United bjuder €75m+De Gea för Ramos.. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det, men om det stämmer så tycker och tror jag att klubben ska acceptera.
Den summan låter ju helt orealistisk. United sägs väl vilja ha €25+ för De Gea så €100m för Ramos är ju större överpris än €50m för David Luiz.
Forza Rossoneri!

#18   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 24 June 2015 - 16:23 PM

Japp, det är vad som sägs. Troligtvis bull. Men Real kommer kräva ett enormt pris när det gäller Ramos, då menar jag verkligen enormt. Säkert med Luiz i baktanken.

E: Ska sägas att jag gärna skiter i De Gea om det resulterar i att Ramos blir kvar. Duktiga målvakter har vi redan.

Detta inlägg har redigerats av Rocky: 24 June 2015 - 16:24 PM

#19   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • 5235 Inlägg:

Postad 24 June 2015 - 16:44 PM

Visa inläggRocky skrev:

E: Ska sägas att jag gärna skiter i De Gea om det resulterar i att Ramos blir kvar. Duktiga målvakter har vi redan.
Deal! Man behöver nästan inget försvar med De Gea i mål.

Känns som Ramos är öppen för en flytt/vill ha en förändring samtidigt som Real Madrid inte vill släppa sin vice-kapten vilket gör att de sätter en löjligt hög prislapp som ingen lär gå på och vi ser en möjlighet att uttnytja De Gea-intresset för att ta världens kanske profilstarkaste mittback vilket både hade varit ett statement och plåster på såren. Så blir väl intressant att se slutresultatet men jobbigt att följa vägen dit med tre starka krafter samt viljor som koliderar och vill olika saker. Troligtvis stannar Ramos glad eller missnöjd, då jag har svårt att se oss ge mer än £50m för Ramos om De Gea är värderad till 25m samtidigt som ni inte lär vilja släppa honom överhuvudtaget om det inte är till ett sjukt överpris.

#20   roniii

Sportchef

• Medlem
  • 4503 Inlägg:
  • Yrke:Proffs i div.4
  • Favoritlag:FCB y MFF
  • Tränar:2-3ggr i veckan

Postad 24 June 2015 - 17:03 PM

Rätta mig om jag har fel Onkel, men går inte Ramos kontrakt ut nästa sommar? Eller är det nästa igen? 75M€ är ett rejält överpris för en mittback som helt ärligt har vart rätt medioker denna säsongen. Hade man lagt ett bud på 75M€ på Varane hade jag kunnat köpa det då han är framtiden men för Ramos, meeeh....

E: Samtidigt så är ni den klubb i världen som får bäst betalt för era spelare så det är inte alls omöjligt att ni kan få över 50M€ för Ramos egentligen, men i mina ögon är han inte värd mer än det.

Detta inlägg har redigerats av roniii: 24 June 2015 - 17:04 PM

FCBarcelona - Abidal y TITO
"Cristiano will be worshipped because Eder scored & Messi will be criticized because Higuain didn't"

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar