Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Real Madrid 15/16

528 svar till detta ämne

#21   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1927 Inlägg:

Postad 24 June 2015 - 17:49 PM

Går ut 2017, så två år kvar.

Medioker är fel ord. Han har snarare varit ojämn. De stunder han har varit bra, som exempelvis alla toppmatcher i princip, så är han kanske världens bästa mittback med Silva. Men när de spelas mot sämre lag har han en jävla förmåga att vara sjukt nonchalant.

Han är spanjor, vice-kapten och har dessutom ett stort personligt marknadsvärde. Därför kommer han bli djävulskt dyr för köparen. I Real kräver han €10m netto(enligt halvdugliga uppgifter), vilket motsvarar €12-13m netto i England. Stora pengar.

#22   waggen

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3063 Inlägg:
  • Snapchat:ollewall
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Spurs

Postad 24 June 2015 - 19:40 PM

75m? Okej det är ju lika troligt som att Bale och Modric får för sig att vända tillbaka till Spurs under sommaren.

#23   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 24 June 2015 - 20:24 PM

Kan vara att det menas att €75m inkluderas De Geas värde. Alltså ~€40m+De Gea. Dock stod det att det var €75+De Gea. Nå ja, vi får se. United förhandlar åtminstone inte med Ramos, som det har stått i tidningarna. För det får dom inte enligt reglerna.

#24   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 15271 Inlägg:
  • Yrke:Rosteri

Postad 26 June 2015 - 16:36 PM

Om DDG går till Real får ni fan bjussa på Ramos. BASTA!

.dret

#25   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 26 June 2015 - 18:27 PM

Nu snackas det om att Real vägrar släppa Ramos under en summa på €90m. Mycket pengar, som jag sa. Men det kommer att krävas för att Real ska släppa en spansk vice-kapten med två år kvar på kontraktet.

Dock tror jag att Ramos gör likt många andra fall inom fotboll nu om åren. Pressar klubben en högre lön genom att hota att lämna. Han vet om sin status i klubben och sin popularitet bland fansen och vet såklart att det är mot Perez fansen vänder sig mot, åtminstone de flesta. Därför tror jag också att Ramos till sist får som han vill, även om han nog kommer få sänka sina krav något.

Angående De Gea så har jag inga problem alls i att skippa honom för att låta Navas få chansen från start nästa säsong. Det när det snackas om de höga summorna som är på tal nu.

#26   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5235 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 26 June 2015 - 20:09 PM

Tror du Perez tar det som en prestigeförlust att inte få in De Gea nu i sommar? Har ju snackats om att "det är nu eller aldrig" för honom att gå till Real i sommar, sen har det varit tydligt att man jagat honom. För även om £32m+ är mycket så är det ju ingen enorm summa för Real som då får en utav världens allra bästa målvakter som är ung och utvecklingsbar samt kan vara skillnaden mellan en titel eller inte för er kommande säsong vilket är mycket mer värt än de pengarna han lär kosta, även om ni har duktiga målvakter men kanske inte på De Geas extrema nivå. Ramos lär dock som sagt stanna och vi köper Otamendi istället, även om man aldrig ska säga aldrig.

Ingen är gladare än mig dock om ni inte köper honom, det skulle öka chanserna enormt för ett förlängt kontrakt hoppas jag då De Gea dels ser ännu tydligare hur mycket högre värderad och uppskattad han är hos oss än vad han eventuellt skulle vara hos er samt får förhoppningsvis uppleva en bättre säsong än de två senaste där han blir överöst med kärlek och framgång vilket kanske kan få honom att väga det över att ha en pappa som kan gå på hans matcher eller bo med en flickvän som vägrar flytta till England. Även om chanserna fortfarande är väldigt små, tyvärr.

#27   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 26 June 2015 - 23:30 PM

Jo, det är möjligt. Lite så Perez fungerar. Dock är det en unik situation då en värvning av De Gea troligtvis skulle resultera i en sorti av Casillas, något som skulle vara tufft för alla inblandade. Därför, på grund av det, tror jag det är enklare för Perez att säga "det är för dyrt" för att - dels för att det är för dyrt - men också för att göra det enkelt för sig i Casillas-gate.

De Gea är fett bra. Men det är faktiskt inte där jag ser Real vara i behov av förstärkning. Casillas var väldigt bra förra säsongen och Navas är även han riktigt bra, dessutom i en bra ålder. Det är snarare i det kollektiva försvarsspelet och i mittförsvaret problemen sitter/satt. Varane måste, och kommer att vara, en startspelare. Något som resulterar i Pepe eller Ramos på bänken. Spelmässigt är det oerhört svårt att säga vem som ska bänkas. Möjligtvis Ramos då Pepe var helt otroligt bra förra säsongen. Men samtidigt är Ramos just Ramos och besitter ledaregenskaper som är ovärdeliga. Sen bänkar man inte den troliga kaptenen till nästa säsong heller.

Dock tror jag att defensiven kommer att vara mer balanserad under Benitez. Något jag ser fram emot. Ancelottis fotboll var helt magnifik när den fungerade, då var de överlägsna alla lag i Europa. Inklusive Barcelona. Men när formen inte var där blev den felaktiga balansen påtaglig.. Och där gjorde inte Ancelotti tillräckligt för att lösa det problemet. Något jag är rätt säker på att Benitez kommer att lösa.

#28   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 02 July 2015 - 11:44 AM

Lucas Vasquez in. En ytter som kan spela på båda kanterna, men som trivs bäst på högern. Haft en strålande säsong i Espanyol och är en egen produkt. Kommer fungera bra som truppspelare i ett lag som kommer roteras friskt nu under Benitez. Kostade dessutom endast €1m.

#29   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 06 July 2015 - 21:54 PM

Perez ska ha sagt till en högt uppsatt medlem i en av Reals största fangrupper, om man ska tro på ryktena som skrivits ikväll att De Gea är väldigt nära en övergång. Dessutom att Vidal INTE kommer anlända samtidigt som Ramos med största sannolikhet kommer att stanna.

#30   Arg Gris

Manager

• Medlem
  • 3487 Inlägg:

Postad 06 July 2015 - 21:55 PM

Visa inläggRocky skrev:

Perez ska ha sagt till en högt uppsatt medlem i en av Reals största fangrupper, om man ska tro på ryktena som skrivits ikväll att De Gea är väldigt nära en övergång. Dessutom att Vidal INTE kommer anlända samtidigt som Ramos med största sannolikhet kommer att stanna.
Ryktats lite om Zlatan på sistone, Ronkel Fister. Vad tror vi om detta? Inte jättetroligt va?

#31   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 06 July 2015 - 22:07 PM

Nä, känns fan inte så värst troligt. Real har ju som policy since 09 att inte värva spelare över 30 år. En gång har det brutits då Mourinho med hans inflytande lyckades övertala Perez att värva Carvalho. Men det hade varit kul med Zlatan faktiskt, även fast han kanske inte är bästa alternativet där uppe atm.

#32   Fifa15

Ungdom

• Medlem
  • 5 Inlägg:

Postad 09 July 2015 - 14:26 PM

Visa inläggRocky skrev:

Nä, känns fan inte så värst troligt. Real har ju som policy since 09 att inte värva spelare över 30 år. En gång har det brutits då Mourinho med hans inflytande lyckades övertala Perez att värva Carvalho. Men det hade varit kul med Zlatan faktiskt, även fast han kanske inte är bästa alternativet där uppe atm.

Hade varit extremt kul, men hade varit bättre med aguero

#33   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 09 July 2015 - 15:29 PM

Ja jo, precis. Jag själv ser ingen anledning till att Aguero ska värvas för enorma pengar. Men skulle Benzema ersättas så skulle Aguero vara ett bättre alternativ än Zlatan.

Danilo presenterad idag. Samtidigt som Iker troligtvis lämnar för Porto. I och med det skulle jag gissa på att en målvakt mer eller mindre är klar. Antingen Casilla från Espanyol eller De Gea från United då. Om den förstnämnde värvas antar jag att Navas blir förstakeeper till en början. Något jag inte är främmande mot.

#34   waggen

Manager

• Medlem
  • 3063 Inlägg:
  • Snapchat:ollewall
  • Yrke:Studerande
  • Favoritlag:Spurs

Postad 10 July 2015 - 13:59 PM

Okej, nu har jag tänkt på detta för länge, varför överöser real madrid fans (vad det verkar nästan enbart de fansen med typiskt arabiska namn) Bales bilder med kommentarer om att han ska klippa sig? Varför bryr de sig så mycket?

#35   Folke

Manager

• Medlem
  • 4015 Inlägg:

Postad 10 July 2015 - 15:25 PM

För att de allmänt är emot homo-apor i deras länder?

Detta inlägg har redigerats av Folke: 10 July 2015 - 15:28 PM

"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#36   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 10 July 2015 - 15:49 PM

Haha. Just Bales frisyr var ett hett debatterat ämne under hela förra säsongen. När han körde sin tjejdiadem tyckte väl även jag att det inte var det vackraste(även om jag såklart inte spammade hans instagram med massa skit). Men nu när han kör sin lilla Beckham-tofs ser det väl helt okej ut, även om hans Wolverine-skägg inte gör helheten snyggare kanske.

Men. Bale får se ut precis som han vill. Men det förstår inte araberna, för där får man ju inte göra det många gånger.

#37   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 14 July 2015 - 15:28 PM

Ödegaard var bäst i hela A-truppen på Beep-testerna laget gjorde innan de stack till Australien. Före Bale. Dock medverkade inte Ronaldo, Modric, James och Casemiro. Rätt ballt!

#38   Oskarinho

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 846 Inlägg:
  • Favoritlag:GIF Sundsvall, AC Milan

Postad 14 July 2015 - 16:42 PM

Vet man något om vilka resultat som uppnåddes?

#39   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 14 July 2015 - 16:45 PM

Visa inläggOskarinho skrev:

Vet man något om vilka resultat som uppnåddes?

Det stod inte. Det var en norsk journalist med expertis på La Liga som kom med nyheten. Han är trovärdig allt som oftast och har bra input kring saker som sker inom spansk fotboll. Även om han denna gång inte ville dela med sig av källa.

#40   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 17 July 2015 - 06:04 AM

Reals lirare Marco Asensio sköt igår Spaniens u19 till EM-final med 2-0. En lirare med extrem potential. Var en av Segundas bästa spelare i Mallorca förra säsongen och är född 96. En annan lirare som är med från Real är Borja Mayoral, en striker som gör mål i mängder.

Båda dessa ryktas om att hamna i A-truppen nästa säsong. Även om en utlåning ligger närmast till hands för Asensio samtidigt som Mayoral främst får lira i Castilla.

En annan intressant kuriosa är att detta u19-lag inte består av en enda Barca-spelare. Helt rätt. That's the way to go.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar