Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Jag är så sjukt trött på min jävla lägenhet!

husköp
75 svar till detta ämne

#61   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5486 Inlägg:

Postad 27 May 2016 - 12:41 PM

Visa inläggNemanja skrev:

Enda du kan göra är att anmäla det om du anar diskriminering. Annars får man välja lite vem man vill tyvärr. Men om du väljs bort för att du är kille är det däremot olagligt. Så är enda du skulle kunna kolla på om du vill göra något av det.. Annars får jag bara beklaga och önska lycka till!

Nej det är inte diskriminering på det sättet. Det enda slags diskriminering är väl i så fall mot befintliga hyresgäster. Då han som fick den i vintras inte var befintlig hyresgäst och den som fick den nu enligt uppgift inte heller var befintlig hyresgäst hos hyresvärden. Så alltså att dom vid båda tillfällena tagit "utifrån" istället för en pålitlig, sedan tidigare, hyresgäst som inte krånglat alls på alla fyra år jag bott här. Det är ju dock inte diskriminering såklart men känns lite extra tungt. Men ja jag känner att detta var lite sista chansen hos denna hyresvärden. Får nog lyfta blicken och kolla på andra hyresvärdar nu. Inte jättesugen på att bo kvar.

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 27 May 2016 - 12:42 PM

#62   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 15271 Inlägg:
  • Yrke:Rosteri

Postad 27 May 2016 - 12:56 PM

Jag tycker du ska förklara och fråga varför du inte fått lägenheten under dessa två gångar och om det har att göra med ditt studerande.

.dret

#63   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5486 Inlägg:

Postad 27 May 2016 - 14:10 PM

Jag skrev ett långt mail om att jag var ledsen och lite annat.

Fick tillbaka att jag inte fick lägenheten för att när dom räknade på min inkomst kom jag inte upp till kraven (för att jag pluggade) för detta året. Han sa dessutom att han inte kunde se att jag hade varit på visning tidigare (förmodligen just för att det var exakt samma lägenhet så buggade deras system) och att han inte fått den infon. Info som jag skickat till tre andra anställda på deras företag tre gånger(!) innan han tog över ärendet. Men i slutändan kan jag ändå inte få lägenheten för att jag pluggar då. Vilket jag tycker dom är lite otydliga med. Står att man ska ha stadigvarande inkomst på en viss summa. Jag uppfyllde den summan med råge 2012, 2013, 2014, 2015 (skickade fan med inkomstdeklaration för -13, -14 och -15 som bilaga) och kommer börja uppfylla den igen 2017 och sen med råge från 2018 och framåt. Enda dippen är i år men då hade jag ju screenat mina sparpengar. Jaja behöver inte förklara allt för Er.

Men jag tolkade det som att om man fick gå på visning så hade man klarat av grundkraven. Varför släpper man annars någon på visning? Är ju ändå bara 3-5 av 100+ som får gå på visning. Och för det andra hade jag fått reda på att det var DÄRFÖR jag inte fick denna lägenhet i vintras hade jag ju knappast varit så dum att jag suttit och sökt massa tvåor hela våren. Så känns bättre nu när man fick svar på varför men jag ifrågasatte såklart också att dom släppte igenom mig på visning två gånger och att jag inte fick reda på att det var pga studier jag inte fick den i vintras.

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 27 May 2016 - 14:18 PM

#64 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 27 May 2016 - 15:58 PM

Bara att trötta ut dem andra: http://www.nordnetbl...d-2/09/09/2014/

Sedan har G. Mårder i en podcast han brukade vara med i sagt att han och hans fru var på över 100 visningar innan de kände att de hittade sitt drömhus för ett pris de kände var rimligt och de var villiga att köpa för. Finns alltid något annat fint alternativ runt hörnet, har ni ingen tidspress så är det bara att avvakta tills det känns rätt.

Citat

Läs hela artikeln i länken.

Acceptera aldrig ett pris med mindre än att det funnits konkurrens, ge hellre ett rejält skambud för att sänka säljarens förväntningar och därmed öppna upp möjligheten att få till en affär på en nivå något över skambudet. Du ska alltid vara medveten om att du som köpare har en gyllene position i dessa lägen.

När jag varit med i budgivningar har jag mött många av dessa. Den kanske mest jobbiga motståndaren var en person som höjde med 5000 kronor efter att jag lagt ett bud, oavsett om min budhöjning var 25, 50 eller 100 tusen kronor. Dessutom gjorde sig personen svårtillgänglig vilket gjorde att det svarande budet kom precis innan mäklaren packade ihop för dagen. Budgivningen började vid lucia och precis innan julledigheten gav jag upp eftersom jag skulle resa bort. Konkurrenten fick i detta fall lägenheten – till ett pris som jag i efterhand uppfattas som 10-15 procent under marknadspris.

Jag skulle kunna fortsätta länge på detta tema men jag avslutar med ett intervalltips. Många konkurrerande köpare kommer tidigt att bestämma sig för en gräns för när deras budgivning ska upphöra. Oftast så ligger detta belopp på en jämn nivå, alltså prick på en miljongräns eller ett 100-tusenkronorsintervall. Lägg därför ojämna bud, t.ex. 3 030 000 kronor istället för jämna tre miljoner. Konkurrenter med självdisciplin kan därmed skakas av.

#65   Joar

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6438 Inlägg:
  • Yrke:Fd. Moderator

Postad 02 July 2016 - 16:16 PM

Visa inlägghasse77 skrev:

Bara att trötta ut dem andra: http://www.nordnetbl...d-2/09/09/2014/

Måste dock säga att i fallet med den dryga budgivaren, hade nog flera säljare ruttnat på en utdragna budgivningen och antingen startat om budgivningen (om budet var så lågt) eller helt enkelt sålt vid en viss tidpunkt.

"Louis, I think this is the beginning of a beautiful friendship."

Follow me Du_Bist on Twitter

#66   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2609 Inlägg:

Postad 02 July 2016 - 16:47 PM

Stabila priser på hus nu för tiden. Har nyss flyttat ut från min lägenhet och bor hos föräldrarna i väntan på att kunna flytta in i nästa. Är en granne här som säljer ett hus på 118 kvadrat, tomten är 2 000 kvadratmeter plattmark. Noll utsikt, omgiven av andra tomter.

Utgångspriset var 2,6 miljoner och nuvarande högsta bud är 3,4 miljoner. Vad fan...

*citerade tips*

Haha, det där måste väl vara standard? Är precis så jag agerat sedan 12-årsåldern när jag budat på grejer i webbläsarlir som ManagerZone och XpertEleven.

Alltså, att lägga skambud, höja pyttelite samt lägga ojämna summor.
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#67 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 02 July 2016 - 16:57 PM

Visa inläggJoar skrev:

Måste dock säga att i fallet med den dryga budgivaren, hade nog flera säljare ruttnat på en utdragna budgivningen och antingen startat om budgivningen (om budet var så lågt) eller helt enkelt sålt vid en viss tidpunkt.

Visa inläggHypnoman skrev:

Haha, det där måste väl vara standard? Är precis så jag agerat sedan 12-årsåldern när jag budat på grejer i webbläsarlir som ManagerZone och XpertEleven.

Alltså, att lägga skambud, höja pyttelite samt lägga ojämna summor.
Det gäller att finna den psykiskt svaga säljaren, någon gång ska man väl få napp. ;)

#68   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15271 Inlägg:

Postad 02 July 2016 - 18:32 PM

Vi kommer få vänta på bygglov till slutet av augusti pga semester. 10 arbetsdagar skulle detta ta.

Gäsp.

Det finns så mycket jag kan säga om kommuner och hur dess anställda agerar ibland alltså.

.dret

#69 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 02 July 2016 - 19:01 PM

Visa inläggHenke skrev:

Vi kommer få vänta på bygglov till slutet av augusti pga semester. 10 arbetsdagar skulle detta ta.

Gäsp.

Det finns så mycket jag kan säga om kommuner och hur dess anställda agerar ibland alltså.
Hmm skulle faktiskt inte vara illa, finns få arbetsplatser som har en mer stabil anställning trots slackande.

#70   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15271 Inlägg:

Postad 03 July 2016 - 11:54 AM

Hmm skulle faktiskt inte vara illa, finns få arbetsplatser som har en mer stabil anställning trots slackande.

Ja, den dagen jag fyller 60-ish och känner att man vill varva ned så är det solklart vart jag skall ta anställning, hävda hög lön och jobba 9-16 och ha 6 veckors semester.

.dret

#71 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 03 July 2016 - 20:49 PM

Visa inläggHenke skrev:

Ja, den dagen jag fyller 60-ish och känner att man vill varva ned så är det solklart vart jag skall ta anställning, hävda hög lön och jobba 9-16 och ha 6 veckors semester.
Fikapauserna, glöm inte fikapauserna! :drool:

#72   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15271 Inlägg:

Postad 21 June 2017 - 20:04 PM

Fikapauserna, glöm inte fikapauserna! :drool:

Det blev sjukt många vändor innan husbygget kom igång. Herregud. Men nu äntligen är grunden på plats!

.dret

#73   Hellsten

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4493 Inlägg:
  • Yrke:Musiker
  • Favoritlag:Helsingborgs IF

Postad 08 July 2017 - 14:30 PM

Hur går det Henke? Jag sambon är lite inne på hus.

#74   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15271 Inlägg:

Postad 08 July 2017 - 22:52 PM

Visa inläggHellsten skrev:

Hur går det Henke? Jag sambon är lite inne på hus.

Grunden förmodligen gjuten i fredags.

11 juni
Postad bild

15 juni
Postad bild

28 juni
Postad bild

4 juli
Postad bild

Åker förbi i morgon igen och gissningsvis ligger då plattan helt på plats.
Stommen kommer i andra veckan av augusti.

.dret

#75   Persler!

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 41 Inlägg:

Postad 16 March 2020 - 17:48 PM

Hur gick det sen då?! Kan ju inte bara sluta uppdatera Postad bild

#76   Henke

Mest Omtyckt

• Medlem
  • 15271 Inlägg:

Postad 17 March 2020 - 11:28 AM

Visa inläggPersler! skrev:

Hur gick det sen då?! Kan ju inte bara sluta uppdatera [img][url="http://cdn.fmsweden.se//public/style_emoticons/default/happyface.png"]http://cdn.fmsweden....t/happyface.png[/url][/img]

Det brann ner! Nej, såklart inte. Vi har bott i huset i 2 år och 4 månader eller ngt sådant :)

.dret

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar