Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Arsenal FC -

248 svar till detta ämne

#41   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1297 Inlägg:

Postad 25 August 2015 - 22:02 PM

Köper era tankar och åsikter då vi alla kan tycka olika.
Lägger dock ner snacket då jag knappast anser att jag tillsammans med er kommer komma längre just i detta fall.
Jag har min åsikt om Giroud och Arsenal för dagen.
Att vi kommer slå många av skitlagen på bortaplan och ta en bra placering tar jag för givet men som sagt, en topp fyra tror jag inte på OM inte Giroud gör 20+ mål. Det tror jag inte han är kapabel till då jag inte ser en klassanfallare i honom.

Skit sak samma. :)

#42   Yngvesson

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3294 Inlägg:

Postad 26 August 2015 - 09:26 AM

Visa inläggkikko skrev:

Köper era tankar och åsikter då vi alla kan tycka olika.
Lägger dock ner snacket då jag knappast anser att jag tillsammans med er kommer komma längre just i detta fall.
Jag har min åsikt om Giroud och Arsenal för dagen.
Att vi kommer slå många av skitlagen på bortaplan och ta en bra placering tar jag för givet men som sagt, en topp fyra tror jag inte på OM inte Giroud gör 20+ mål. Det tror jag inte han är kapabel till då jag inte ser en klassanfallare i honom.

Skit sak samma. :)

Köper att alla tycker olika, men måste bara fråga vilka du tror kommer över oss i år?

Chelsea, City, självklart!

Men United? Liverpool? Sp*rs???? Everton?

United har förfan spelat på gränsen till sämre än oss och hos oss är det "kaos" - dem har enbart haft turen på sin sida, utom nu senast, och därigenom fått sina segrar utan att egentligen ha gjort sig förtjänta av det.

Liverpool kommer aldrig hålla en hel säsong, särskilt inte såhär fort efter att kaptenen och härföraren Gerrard lämnat.

Sp*rs ser jag inte som en möjlighet i topp 4, alldeles för ojämna och dåliga.

Everton ser jag inte alls som lika bra som för 2 år sedan, tror tyvärr inte RM tar dem högre än det dom är nu. Vid misslyckade resultat finns ev försäljning av Lukaku på linan i Januari med om jag förstått det hela korrekt.

Så vill egentligen bara veta vilka du tror kommer över oss i år! :)

#43   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1297 Inlägg:

Postad 26 August 2015 - 09:37 AM

Visa inläggYngvesson skrev:

Köper att alla tycker olika, men måste bara fråga vilka du tror kommer över oss i år?

Chelsea, City, självklart!

Men United? Liverpool? Sp*rs???? Everton?

United har förfan spelat på gränsen till sämre än oss och hos oss är det "kaos" - dem har enbart haft turen på sin sida, utom nu senast, och därigenom fått sina segrar utan att egentligen ha gjort sig förtjänta av det.

Liverpool kommer aldrig hålla en hel säsong, särskilt inte såhär fort efter att kaptenen och härföraren Gerrard lämnat.

Sp*rs ser jag inte som en möjlighet i topp 4, alldeles för ojämna och dåliga.

Everton ser jag inte alls som lika bra som för 2 år sedan, tror tyvärr inte RM tar dem högre än det dom är nu. Vid misslyckade resultat finns ev försäljning av Lukaku på linan i Januari med om jag förstått det hela korrekt.

Så vill egentligen bara veta vilka du tror kommer över oss i år! :)

Enkelt svar. City, Chelsea och United.
City har börjat strålande och har dessutom PLs bästa defensiv. Håller den i sig blir självklart livsfarliga.
Chelsea kommer oavsett start vara med bland de två när säsongen tar slut.
United vinner helt enkelt de matcherna mot dels topplag men även bottenlag där Arsenal har/får problem.
Vi vinner borta mot Crystal P med 1-2 där vi är otroligt nära att till och med åka hem med 0 poäng. Skit samma. Sådana matcher vinner United "enklare" sas.

Liverpool, Spurs och Everton.. Nej nej. Möjligtvis Liverpool då. Känns som att de har ett lite intressantare lag än Arsenal (just nu) samt att de visat i sina matcher hittills att dom har en hyfsat stabil defensiv.
Vår defensiv är så svajig så ett skepp på öppet hav åker relativt lugnt!

#44   maxxon

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1714 Inlägg:
  • Favoritlag:West Ham

Postad 26 August 2015 - 10:34 AM

Visa inläggkikko skrev:

Liverpool, Spurs och Everton.. Nej nej. Möjligtvis Liverpool då. Känns som att de har ett lite intressantare lag än Arsenal (just nu) samt att de visat i sina matcher hittills att dom har en hyfsat stabil defensiv.
Vår defensiv är så svajig så ett skepp på öppet hav åker relativt lugnt!

Fast Liverpool är väl mest ett intressantare lag för att vi inte riktigt sett vad det går för än. Lite samma med United egentligen - svårbedömda.

Med en bättre central mitt (istället för den felpositionerade Cazorla) så tycker jag det hade sett mycket bättre ut för er. Inte för att det inte skulle kunna sluta bra ändå men.

#45   Champions19

FMSM -12

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5235 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 26 August 2015 - 10:58 AM

Arsenals största problem är inte kvalitén på spelartruppen, utan det sitter främst i mentaliteten som genomsyrar klubben och som växt fram under Wengers senaste tio år. Jag respekterar det Wenger har gjort, han var en frisk fläkt när han kom och revolutionerade Arsenal samt den engelska fotbollen. Han lyckades även åstadkomma jämna och bra resultat med mindre resurser när man rustade ner laget även om man redan då märkte spår utav det som blivit ännu tydligare idag. För nu när han har fått resurserna, nu när han har kunnat plocka in spelare från de övre hyllorna samt behålla alla spelare han vill behålla så har det ändå inte lyft utan det tenderar fortfarande att vara samma gamla Arsenal som tidigare. Och jag tror, med viss påverkan/influenser från Kristian Borell att problemet ligger i den mentalitet Wenger för över till sina spelare samt den mentalitet spelarna han plockar in ofta har.
För trots att ni stundtals spelar en fantastisk fotboll när det väl flyter på, trots att ni har i mitt tycke den kanske bästa spelaren i PL i Alexis Sanchez som kan göra uppemot 40-50 poäng om han uttnytjas rätt och i övrigt har en ganska gedigen trupp om än lite tunt på någon position så lyfter ni aldrig. Ni visar upp samma tendenser som ni gjort tidigare när det väl gäller för att åstakomma någonting stort, det kanske inte är 8-2 längre men så som ni stundtals viker ner er i vissa matcher samt klantar till det för att sen rädda upp det till en okej nivå i slutändan är inga tillfälligheter. Det saknas den sista krigar- och vinnarmentaliteten som ni hade innan med Viera och co, vilket inte ens vinnarskallar som Alexis och Cech verkar kunna ge er då det rotat sig så mycket där jag tror Wenger är den största orsaken till det. Han är ingen vinnare längre och han gör därmed inte sin spelare till riktiga vinnare längre heller. Som Keane sa tidigare, Arsenals spelare verkar mer bry sig om att ta selfies än att vinna ligan vilket kanske är hårt men ändå beskrivande utav den mentalitet ni visat upp. Jag säger inte det för att såga er, utan säger så för att det verkligen är så det känns. Jag trodde på er inför i år, jag trodde även ifjol att ni kanske skulle kunna ta det sista steget att åtminstone utmana om ligatiteln in i slutet med värvningen utav Alexis. Men det ni visade upp då och det ni har visat upp nu har varit en besvikelse och man ser inga tecken på att ni kommer bli ett lag som vinner ligan under Wengers styre, tyvärr för er del.

#46   maxxon

Favorit

• Medlem
  • 1714 Inlägg:

Postad 26 August 2015 - 12:05 PM

Borde kanske hållit kvar vid att gett mig egentligen, men känner för att klargöra lite.

Visa inläggRayParlour skrev:

Missförståndet släpper vi, onödigt av mig att ens nämna det efter ditt svar där.

Visa inläggmaxxon skrev:

Alltså hur kan du tro det? Kolla på mitt inlägg igen.

Onödigt eller inte av dig, i vilket fall var mitt svar på just detta egentligen inte så allvarligt menat (eller jo allvarligt men inte SÅ allvarligt) skulle ha slängt in en :).

Själv tycker jag att jag är helt rätt ute. Vi kom trea ifjol med exakt samma dudes minus PETR, bevis nog för att vi håller för mer än en fjärdeplats, eller?

Vad det var för fel på mitt svar vet jag dock inte.

Ni har en oförändrad trupp (förutom Cech) som definitivt kan hålla för mer en fjärdeplats eftersom den klarade det förra säsongen. Hur kan detta ses som någon from av bevis emot rena spekulationer? I bästa fall är det en hänvisning om vad som har stor sannolikhet att kunna ske. Vad är det för uppenbart fel med att anse att truppen inte räcker till mer än en fjärdeplats? Ny säsong, nya förutsättningar - tom även om alla lag hade haft oförändrade trupper.

Men egentligen höll jag ju med dig, tycker definitivt ni har en trupp för att komma bättre än fyra (eventuellt vinna). Men det betyder inte att jag avfärdar andras åsikter/antaganden som oseriösa.

#47   RayParlour

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1454 Inlägg:

Postad 26 August 2015 - 13:53 PM

Det var påståendet "Arsenals trupp duger inte till mer än en fjärdeplats" och inte "jag tror Arsenal kommer fyra" jag avfärdade som oseriöst. Initialt presenterade kikko det som ett faktum att truppen inte är bättre än så. Sedan framkom det att den där fjärdeplatsen var mer av en spådom.

Han får givetvis spå hur han vill och det är klart att en fjärdeplats är en helt okej gissning. Men hävdar man att truppen inte HÅLLER för mer än så, har man fel. Till och med spurs har en trupp som man kan komma fyra med.

(Sen tar jag inte kikko seriöst ändå, precis som han vill ha det (!!), bland annat för att han verkar övertygad om att vi inte kommer mer än fyra "med den truppen vi har". Who gon stop me, HUH?)

Detta inlägg har redigerats av RayParlour: 26 August 2015 - 13:58 PM

#48   maxxon

Favorit

• Medlem
  • 1714 Inlägg:

Postad 26 August 2015 - 14:13 PM

Det var påståendet "Arsenals trupp duger inte till mer än en fjärdeplats" och inte "jag tror Arsenal kommer fyra" jag avfärdade som oseriöst. Initialt presenterade kikko det som ett faktum att truppen inte är bättre än så. Sedan framkom det att den där fjärdeplatsen var mer av en spådom.

Han får givetvis spå hur han vill och det är klart att en fjärdeplats är en helt okej gissning. Men hävdar man att truppen inte HÅLLER för mer än så, har man fel. Till och med spurs har en trupp som man kan komma fyra med.

(Sen tar jag inte kikko seriöst ändå, precis som han vill ha det (!!), bland annat för att han verkar övertygad om att vi inte kommer mer än fyra "med den truppen vi har". Who gon stop me, HUH?)

Aha ok, då uppfattade vi det första kikko skrev lite olika. Även om han presenterade det som fakta så kan det ju inte möjligen vara något annat än "spådomar" liksom.

Till och med West Ham!

I tried, I failed.

#49   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1297 Inlägg:

Postad 26 August 2015 - 14:18 PM

Du verkar ju inte direkt vara den skarpaste kniven i lådan.
JAG säger att JAG inte tror att Arsenal iår med spelet jag sett tar mer än en fjärdeplats.
Vad sedan truppen i grund och botten är kapabel är väl något annat?
OM de slutar 1-3 är det väl bara att stå med brallorna nere och erkänna att jag hade fel.

Men som sagt, med det spel jag sett hittills, oförmågan att göra mål (enkla och svåra), hela havet stormar defensivt gör att jag inte tror att truppen klarar av en mer än en fjärdeplats.
Att truppen är BRA är inget jag ej sagt. Däremot tycker jag att vi har klara brister i spelet och att vissa andra lag har bättre och mer intressanta spelare.

Alla lag kan överraska osv. Klart som fan att truppen är tillräckligt bra (på pappret) för att klara av en fjärdeplats.
MEN den placeringen tror jag inte på som det varit i inledningen.
Sen tycker jag att C19 har en klockren poäng. Exakt samma känsla som jag har. Men tydligen ingen annan.

Och JA, jag skrev igår att jag inte tror att Arsenal har trupp nog till en bättre placering, och jag nämnde många spelare. Det står jag för. Men som sagt, nu pratar jag om vad jag inte tror att Arsenal kommer prestera iår.

Detta inlägg har redigerats av kikko: 26 August 2015 - 14:20 PM

#50   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1415 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 26 August 2015 - 16:07 PM

Har läst hela den här diskussionen kring Arsenal och den beryktade fjärdeplaceringen.

Det enda jag vill tillägga är att jag tror Arsenal kan komma topp-3 om man för bukt på de problem som verkar finnas i spelet just nu. Kanske till och med i slutändan vinna PL, även om jag anser att City och Chelsea kan bli jäkligt svåra att toppa. Vad gäller bredden i Arsenal, så anser jag att den finns offensivt, bara spelarna kan hålla sig skadefria. Defensivt så är jag mer orolig över bredden.
Målvakterna är jag enormt nöjd med, även om jag håller andra målvakter högre, likt De Gea, Courtois, Buffon, Neuer för att nämna några.

Giroud är, precis som några av er hävdat, alldeles för ensidig i sitt spel. Target och tafflig avslutare.
Andra alternativ till anfallspositionen:
Cavani såg jag nämnas, honom vill jag absolut inte se i Arsenal då han är så beroende av sin omgivning. Ett tydligt exempel är förra sommarens VM-slutspel. Utan Suarez på plan, så förlorade Cavani sin förmåga att komma rätt och skapa de lägen för sig själv och sina medspelare som krävs av en världsklassanfallare.
Zlatan, tycker jag besitter de egenskaper som några av er nämnt i diskussionen för att få ett större djup i anfallsspelet, då han klarar av att vara en target samtidigt som han kan löpa i djupet eller rent av vara en framspelare till de kvickare spelarna. Sedan att han är 34 år och inte har mer än något år kvar inom toppfotbollen gör väl att han heller inte skulle kvalificera sig som en långsiktig lösning.
Lewandowski är nog det alternativ som jag NOG helst hade velat se i Arsenals tröja, sedan om det är en realistisk värvning, det är en annan fråga.

#51   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7793 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 26 August 2015 - 20:44 PM

Känns som att Giroud hade varit betydligt bättre om han rört sig lite mer. Han är alldeles för stillastående och således jättelätt att markera bort även fast han är stark i kroppen. Man ser tydligt att det fattas något mellan de offensiva spelarna och Giroud.

#52   Folke

Manager

• Medlem
  • 4015 Inlägg:

Postad 26 August 2015 - 20:50 PM

Herregud, det har gått tre omgångar. Giroud är magisk. Passar perfekt in i Wengers taktik.
"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#53   Kakidaniel

President

• Administratör
  • 7793 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Manchester City

Postad 26 August 2015 - 21:29 PM

Visa inläggFolke skrev:

Herregud, det har gått tre omgångar. Giroud är magisk. Passar perfekt in i Wengers taktik.
Ja? Man får väl ändå ha åsikter? Det jag syftar på är att hade Giroud varit lite rörligare mellan backarna så tror jag det hade tillfört än mer än vad han gjorde i matchen mot Liverpool. Den matchen är vad jag har att gå på.

#54   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1297 Inlägg:

Postad 26 August 2015 - 21:50 PM

Håller helt med. Ska inte säga att han är helt orörlig. Men förlorar i 8 fall av 10 bollen. Hänger med huvudet. Har (tycker jag) ett uselt passningsspel.
Jag har en personlig favorit efter att jag såg en match live med hans lag ifjol. Kiessling (ursäkta stavning) i Leverkusen.
En stark targetspelare, med bra och funktionell teknik som är äckligt vass på huvudet samt att han är sjukt giftig i boxen.
MEN han har aldrig fått det bekräftande han är värd.
Jag vet att han är relativt lik Giroud i spelstil osv. Men samtidigt är det i mina ögon en klart vassare målskytt. En spelare jag tror skulle göra de målen Arsenal saknar.

#55   Folke

Manager

• Medlem
  • 4015 Inlägg:

Postad 26 August 2015 - 22:07 PM

Visa inläggKakidaniel skrev:

Ja? Man får väl ändå ha åsikter?

Japp och jag med.
"Jag svär trohet mot Paul Dummett, odödlig ledare för vår klubb och den briljans han besitter, samt hans gemytliga familj. Heil Dummett"

#56   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8341 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Lärare i Fritidshem
  • Favoritlag:Newcastle United
  • Tränar:BP

Postad 26 August 2015 - 22:07 PM

Säga vad man vill om Giroud som målskytt men en usel passningsspelare är han då inte. Finns få anfallare med bättre första touch i passningsspelet, snuskigt vass i kombinationsspelet.

Nu går jag emot mina principer, d.v.s. att posta Youtubeklipp för att bevisa något då t.om. Mike Williamson kan se bra ut på Youtube, men klippet nedan visar lite av Girouds magi i passningsspelet.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#57   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1415 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 26 August 2015 - 23:20 PM

Visa inläggPontarii skrev:

Säga vad man vill om Giroud som målskytt men en usel passningsspelare är han då inte. Finns få anfallare med bättre första touch i passningsspelet, snuskigt vass i kombinationsspelet.

Nu går jag emot mina principer, d.v.s. att posta Youtubeklipp för att bevisa något då t.om. Mike Williamson kan se bra ut på Youtube, men klippet nedan visar lite av Girouds magi i passningsspelet.

Kan väl inte direkt säga emot dig, men som anfallare så förväntas man att till största delen leverera mål och inte bara delta i spelet som en vanlig spelare med en massa passningar, hur skicklig han än är med sina passningar.
Jag i varje fall kräver mer av Giroud, inte enbart sett till denna säsongens matcher, utan till hans tid i Arsenal öht. Sen är jag väl kanske mer kräsen av mig än andra... Inte vet jag... Men det är iaf min åsikt om Giroud.

#58   Onkel Fester

Favorit

• Medlem
  • 1927 Inlägg:

Postad 27 August 2015 - 07:08 AM

Nu har jag sett nada Giroud i år. Men det är ju en spelare som hade passat som handen i handsken som backup till Benzema i Real Madrid. Benzema besitter samma egenskaper, plus några till och kompletterar Bale och Ronaldo ypperligt. Något säkerligen Giroud också skulle göra. En länkspelare som är tydlig referenspunkt. Båda är väldigt bra med ryggen mot mål där deras första touch är gudomliga och förmåga till kombinationsspel är djävulskt kvalitativ. Sen är Benzema en bättre målskytt, men det är väl mest det som skiljer de åt främst.

Tycker anfallare som är väldigt skickliga i själva spelet men som inte pangar in 22-25+ mål i ligan för oförtjänt mycket kritik. Hade Giroud haft en notorisk målskytt bredvid sig hade han blivit hyllad som den som var den stora anledningen till mängden mål grannanfallaren gjorde. Men nu ligger ansvaret på att han ska både fungera klockrent i det spelmässiga och dessutom göra en massvis med mål. Något han kanske inte grejar alla gånger.

#59   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1297 Inlägg:

Postad 27 August 2015 - 07:21 AM

Visa inläggPontarii skrev:

Självklart gör han en hel del assist och snygga passningar.
Men tittar man tex på de inledande tre matcherna i ligan så har jag sett Giroud slarva bort fler passningar än vad som gått till rätt adress.
Sen att han i en kontring lyckas få fram en passning eller är med i Wilsheres sjukt snygga "passningsmål" är ju snyggt då han skarvar.
Men samtidigt tappar han sjukt mycket boll.

Jag gillar Giroud som spelare, och tycker absolut att han både platsar i Arsenal och även passar där. MEN jag tycker samtidigt att han är alldeles för orörlig, tappar boll, väldigt ofta otajmad och den känslan jag har är att de bollar han inte lyckas vinna för att han helt plötsligt faller bakåt, snubblar osv, i de fallen vinner ofta de tidigare jag nämnt bollen.

Giroud är på tok för ineffektiv för att göra 25 mål. Han har inte vare sig det tempot eller klassen att göra lika mycket mål som tex Aguero som är PLs bästa anfallare.

Sen att vi även står och faller med Coquelin OM han skulle bli skadad gör mig också lite rädd.
Han har tagit en klockren plats och är en spelare vi saknat länge. Men vad händer om han skadar sig. En sådan spelare är ovärdelig på det sätt som vi spelar.

#60   Yngvesson

Manager

• Medlem
  • 3294 Inlägg:

Postad 27 August 2015 - 08:21 AM

Släpper Giroud-diskussionen och ligaplaceringsdiskussionen. Som det verkar kommer vi ej värva någon superanfallare, ryktas ju en del om Kokorin nu, men vet ej hur mycket bättre han hade gjort det.

Jag tycker att det man ser bäst i Pontariis länkade klipp är precis det vi har saknat i de första 3 matcherna. Påfyllnaden. De gånger Arsenal spelar som bäst är när vi har löpningar in i offensivt straffområde av våra spelare. Spelar ingen roll om det är en ytterback eller innermitt som tar löpet, bara det kommer. Då ställer man frågan till försvararna om hur dem ska hantera situationen. Det skapar då ytor för vår anfallare, vår bollförare eller den som tar löpning.

Tycker det är exakt det vi saknat hittills dessa 3 ligamatcherna som spelats!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar