Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Root and branch

38 svar till detta ämne

#21   ChelseaPrideoflondon

Startspelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 585 Inlägg:
  • Favoritlag:Chelsea FC, Malmö FF

Postad 25 July 2015 - 17:11 PM

Här har vi mina bästa regens från egna akademin år 2020 med Hound Dogs i gibraltar. killarna är inget att hänga i granen för dem flesta lag men för gibraltar är dem framtiden!

Postad bild

Lucas är nog nuvarande den sämre av dessa tre herrar men har imponerat det lilla han hunnit spela hitills sedan han dök upp i år. kommer få roteras lite i ligan men möjligen en framtida rotationspelare.

Postad bild

Baker var precis vad jag önskade i år våran sämsta position var målvakt och då vi hade dne bästa målvakt vi bara kunde värvat så var Baker en positiv överraskning i årets intag! redan som 15 åring gick han direkt in och tog över målvaktsplatsen. Nyligen född 16 år och är redan Gibraltars bästa målvakt och med rätt utveckling kan han stanna som förstakeeper ett bra tag till!

Postad bild

Kom året innan Lucas och Baker, våran första talang ur egna leden som redan nu är en väldigt bra spelare för oss även om han inte helt är förstavalet än! redan 8 U-21 landskamper kommer kunna bli en decent spelare men jag vill satsa på dessa killar då jag vill ha mycket folk från igbraltar kvar i laget!

Ska bli kul att följa dessa herrars utveckling särskilt Baker som jag tror blir första spelare som kan bli svår att hålla kvar i! kommer dyka upp här lite titt som tätt med uppdateringar om dessa herrar och framtida intag!

#22 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 25 July 2015 - 19:22 PM

Visa inläggÖISalbin skrev:

Fast på FM15 har jag upptäckt att vissa spelare kan ha 15 eller mer i beslutsamhet och ändå vara exempelvis 'oambitiösa'. Sen har jag en spelare med 7 i beslutsamhet som är 'proffsig', vilket vad jag har förstått är en bra personlighet. Känns som att sambandet har minskat i denna utgåva.
Jo men ambition är en egen egenskap.

Citat

Postad bild
http://www.guidetofo...r-personalities

#23   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2604 Inlägg:

Postad 25 July 2015 - 22:18 PM

Visa inläggÖISalbin skrev:

Fast på FM15 har jag upptäckt att vissa spelare kan ha 15 eller mer i beslutsamhet och ändå vara exempelvis 'oambitiösa'. Sen har jag en spelare med 7 i beslutsamhet som är 'proffsig', vilket vad jag har förstått är en bra personlighet. Känns som att sambandet har minskat i denna utgåva.

Vad bambuh menar är att spelare som båda har en "bra" personlighet och har hög beslutsamhet är att föredra, inte att en "bra" personlighet och hög beslutsamhet hör ihop (det gör dem inte utöver att hög beslutsamhet = mer beslutsam personlighet).

Huruvida en spelare är proffsig eller inte avgörs exempelvis av det dolda attributet "professionalitet". Samma sak gäller "ambitiös", men då är det det dolda attributet "ambition" som spelar in, och så vidare.

EDIT: hasse hade visst redan svarat, missade att det fanns två sidor.

Detta inlägg har redigerats av Hypnoman: 25 July 2015 - 22:19 PM

Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#24   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1143 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 25 July 2015 - 22:53 PM

Några från min ungdomsverksamhet genom åren, vissa är kvar, vissa har lämnat.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

#25   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10241 Inlägg:
  • Yrke:Whiskyexpert

Postad 26 July 2015 - 00:23 AM

Visa inläggmaxxon skrev:

Det finns säkert nog om info (men bara luddigt) om attributet så jag litar också hellre på mig själv. :)

Teoretiskt går det väl att kolla på de spelare som ska anses topp i världen. Varför har det bästa spelarna i världen kategoriskt högt på värdet om det inte vore viktigt (för matcher)?

Götze har väl inte så jäkla högt.

#26   Pontarii

President

• Medlem
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 26 July 2015 - 01:02 AM

De dolda attributen, dvs. det som gömmer sig bakom personligheten, är de som är viktigast. Beslutsamhet är givetvis viktigt, men inte enskilt viktigast, för en spelares utveckling. Spelmässigt påverkar dock beslutsamhet inte nämnvärt, känns som flera andra mentala egenskaper däribland beslut, koncentration, förutseende och dylikt i kombination med hur spelaren hanterar pressen är saker som "täcker" det som beslutsamhet egentligen ska göra i matchsituationer.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#27   maxxon

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1714 Inlägg:
  • Favoritlag:West Ham

Postad 26 July 2015 - 10:03 AM

Visa inläggDeadwood skrev:

Götze har väl inte så jäkla högt.

Han eller tex Özil är ju inte kända irl för att vara de mest mentalt starka heller.

Visa inläggPontarii skrev:

De dolda attributen, dvs. det som gömmer sig bakom personligheten, är de som är viktigast. Beslutsamhet är givetvis viktigt, men inte enskilt viktigast, för en spelares utveckling.

Mm.

Visa inläggPontarii skrev:

Spelmässigt påverkar dock beslutsamhet inte nämnvärt, känns som flera andra mentala egenskaper däribland beslut, koncentration, förutseende och dylikt i kombination med hur spelaren hanterar pressen är saker som "täcker" det som beslutsamhet egentligen ska göra i matchsituationer.

Här håller jag inte med. Fast det är ju klart att spelare med många bra attribut kan komma runt med att ha lite sämre beslutsamhet, likt att många av attributen i spelet kan "täckas" bort.

#28   Chrulle

Manager

• FMS-Cirkeln
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3538 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, IK Brage
  • Tränar:Litegrann

Postad 26 July 2015 - 21:46 PM

Postad bild
Postad bild

19 ligamatcher gjorde en del för utvecklingen, han är ordinarie i mitt HK (Island) nu :) Vice kapten också!

#29   Yngvesson

Manager

• Medlem
  • 3240 Inlägg:
  • Snapchat:Sampiesto

Postad 27 July 2015 - 07:31 AM

Här har vi alla kategorier min bästa regen, kom upp andra säsongen under min magiska Ajax-save. - Davy Schaap.

Tyvärr är första bilden så dålig att man måste se den via twitter för att upplösningen inte ska förstöra allt men ni överlever nog.

Davy Schaap 17 år

Davy Schaap 21 år Postad bild

Davy Schaap 25 år Postad bild

Davy Schaap alltså, världens bäste spelare 2 gånger när han är 25. Europas guldpojke 2 år i rad. Vad ska man säga om honom, grym råtalang.

Davy Schaap kom upp som MC/OMC. Jag bestämde mig ganska snabbt för att börja träna honom på den anfallsposition som laget saknade samt gav mig in i ett försök att förbättra hans avslut.

Jag valde att sätta hård träning på honom från början då han var stark och uthållig för sin ålder. Samtidigt så vart han extremt beslutsam, något som är guld för utvecklingsmöjligheterna.

Jag kan direkt erkänna att jag gjorde ett misstag under utvecklingen av killen, han fick Davy Klaasen som mentor i en månad och tappade då i beslutsamhet ifrån 20 till 19.

Men Davy har spelats som F9:a under större delen av sin karriär och blev tillslut Ajax bäste målskytt genom tiderna.

E: Har letat som fan efter en print på honom från när han var helt ny, men hittar inte det tyvärr! Men han hade iaf från början enbart 5 i avslut och 8 i styrka! Utvecklades fint direkt, mycket tack vare spel i A-laget som 16-åring!

Detta inlägg har redigerats av Yngvesson: 27 July 2015 - 07:31 AM

#30   Chrulle

Manager

• FMS-Cirkeln
  • 3538 Inlägg:
  • Favoritlag:Arsenal, IK Brage
  • Tränar:Litegrann

Postad 27 July 2015 - 10:42 AM

Ja Davy Schaap är ju legenden :)

Hur gör ni när ni ska välja en regen som ska få speltid, vad går ni efter?

#31   Yngvesson

Manager

• Medlem
  • 3240 Inlägg:
  • Snapchat:Sampiesto

Postad 27 July 2015 - 10:47 AM

Kollar mycket på Styrka, Beslutsamhet och Spel utan boll! Eftersom att en regen inte ska komma in och vara den som styr hela spelet (oftast) så anser jag att det är viktigt att han vet vad han ska göra när han ej har bollen! Mycket personlig åsikt och vet ej exakta påverkan under matchen, men känns bra att veta att han oavsett hur mycket boll han får ligger rätt och skapar ytor!

#32   hammare7

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 152 Inlägg:

Postad 27 July 2015 - 17:00 PM

En regen som dök upp i mitt Arsenal andra året

http://imgur.com/kOQyD58

#33   gurkburk

Manager

• Medlem
  • 4095 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 28 July 2015 - 19:59 PM

Citat

Joe Grayson 2041 2043
Gavin Emson 2041 2043
John Parkes 2041 2043
Markus Strömberg 2043

Ett år senare:
Joe Grayson 2044
Gavin Emson 2044
John Parkes 2044
Markus Strömberg 2044

#34   raca14

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1323 Inlägg:
  • Yrke:Tränare
  • Favoritlag:Arlövs BI, Arsenal FC, Parma Calcio
  • Tränar:Fotboll

Postad 29 July 2015 - 01:48 AM

Visa inlägggurkburk skrev:

Ett år senare:
Joe Grayson 2044
Gavin Emson 2044
John Parkes 2044
Markus Strömberg 2044

Man ser ju skillnaderna, men lite jobbigt att de inom ditt egna citat i föregående inlägg är på svenska och de nya från 2044 är på engelska och därför förflyttas attributen.

#35   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2604 Inlägg:

Postad 25 September 2015 - 02:59 AM

Fått fram en duktigt lovande unge. Spelar redan nu i a-laget som anfallare. Det är hans naturliga position, och med hans bedrövliga speluppfattning har jag svårt att se honom briljera på det kreativa mittfält jag brukar. Kör 4-3-3, och det känns som att man lättare kommer undan med dålig speluppfattning där, och han kommer förstås ha större snabbhet av SuB, teknik och snabbhet där. Är i dagsläget femteval, men jag roterar mycket då det är en jävla massa matcher i Brasilien.

Här är hjälptränarrapporten på honom. Ingen av de främsta i min personal på att bedöma spelarpotential tror att Marcelinho kommer nå världsklass (några av mina sämre, i det avseendet, tränare tror däremot det), men vi får väl se. Klart är i alla fall att hans svaga jämnhet kan orsaka en del problem. Att spela ojämnt känns ju dock jävligt brasilianskt, så det kan jag leva med. :D

Återkommer med utveckling framöver!
Jailbait bilder är för mig en konst, så att säga, en konstart. //Bubbisch (aka Flour)

#36   bambuh

President

• Medlem
  • 8644 Inlägg:

Postad 25 September 2015 - 19:41 PM

Visa inläggHypnoman skrev:

Fått fram en duktigt lovande unge. Spelar redan nu i a-laget som anfallare. Det är hans naturliga position, och med hans bedrövliga speluppfattning har jag svårt att se honom briljera på det kreativa mittfält jag brukar. Kör 4-3-3, och det känns som att man lättare kommer undan med dålig speluppfattning där, och han kommer förstås ha större snabbhet av SuB, teknik och snabbhet där. Är i dagsläget femteval, men jag roterar mycket då det är en jävla massa matcher i Brasilien.

Här är hjälptränarrapporten på honom. Ingen av de främsta i min personal på att bedöma spelarpotential tror att Marcelinho kommer nå världsklass (några av mina sämre, i det avseendet, tränare tror däremot det), men vi får väl se. Klart är i alla fall att hans svaga jämnhet kan orsaka en del problem. Att spela ojämnt känns ju dock jävligt brasilianskt, så det kan jag leva med. :D

Återkommer med utveckling framöver!

Avslut är ju inte jätte "viktigt" för en striker. Det är ju dom psykiska som ofta gör det större jobbet, så han borde kunna klara sig bra som striker. Hans jämnhet kan ju som du sa bli ett problem, går sånt att träna bort med mentor? Det är ändå en rätt så bra spelare!

@bambuh

Följ!

#37   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2604 Inlägg:

Postad 25 September 2015 - 20:51 PM

Visa inläggbambuh skrev:

Avslut är ju inte jätte "viktigt" för en striker. Det är ju dom psykiska som ofta gör det större jobbet, så han borde kunna klara sig bra som striker. Hans jämnhet kan ju som du sa bli ett problem, går sånt att träna bort med mentor? Det är ändå en rätt så bra spelare!

Jo, jag ändrade åsikt ganska snabbt efter att ha postat inlägget. Har istället tränat spel utan boll och kyla de senaste månaderna, och hans utveckling är häftig! Betänk alltså att det bara har gått två månader. Kommer nog i första hand sikta på att fortsätta utveckla hans styrkor snarare än utradera hans svagheter. Har ju potential att bli enormt snabb och teknisk, en arketyp som gjord för det ytteranfallsposition han används i.

Däremot vet jag faktiskt inte om det går att träna bort jämnhet, eller om det är ett "fast" attribut. Värt en googling.

Spoiler

Detta inlägg har redigerats av Hypnoman: 25 September 2015 - 20:52 PM

#38   bambuh

President

• Medlem
  • 8644 Inlägg:

Postad 25 September 2015 - 21:19 PM

Visa inläggHypnoman skrev:

Jo, jag ändrade åsikt ganska snabbt efter att ha postat inlägget. Har istället tränat spel utan boll och kyla de senaste månaderna, och hans utveckling är häftig! Betänk alltså att det bara har gått två månader. Kommer nog i första hand sikta på att fortsätta utveckla hans styrkor snarare än utradera hans svagheter. Har ju potential att bli enormt snabb och teknisk, en arketyp som gjord för det ytteranfallsposition han används i.

Däremot vet jag faktiskt inte om det går att träna bort jämnhet, eller om det är ett "fast" attribut. Värt en googling.

Spoiler

Vad har han för personlighet? Han har ju iallafall grunderna för att bli en mycket bra spelare.

@bambuh

Följ!

#39   Hypnoman

Ikon

• Medlem
  • 2604 Inlägg:

Postad 25 September 2015 - 21:35 PM

Visa inläggbambuh skrev:

Vad har han för personlighet? Han har ju iallafall grunderna för att bli en mycket bra spelare.

Professionell + att han ju är bestämd.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar