Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Share your save

5 svar till detta ämne

#1   trashbag

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5412 Inlägg:

Postad 08 October 2015 - 08:54 AM

Ja det kanske är lite sent för denna typ av tråd då FM16 väntar runt hörnet men jag tror nog många spelare där ute försöker få till en sista bra save så varför inte spela på en save som inneburit en stor glädje för någon annan? Den save jag vill dela med mig av handlar om Lecce efter att fem säsonger är spelade där jag har haft tre mål/riktlinjer under spelets gång.

* Bli av med skulderna
- Redan från start är man ett skuldtyngt lag med lån där vissa spelare tjänar astronomiska summor för att vara i tredjedivisionen. Jag såg till att bit för bit göra mig av med spelare med hög lön under dom första säsongerna och ersätta med så billiga spelare som möjligt så länge dom höll en någorlunda nivå för divisionen jag spelade i. Nu efter säsong fem återfinns cirka 300 miljoner kronor på kontot och vi är skuldfria.

* Värva spelare som är fostrade i Italien
- Tror jag värvat kanske en eller två spelare som inte varit fostrade i Italien under dessa fem säsonger och det var det senaste året då jag skulle spela i Serie A. En eller två undantag per säsong i Serie A känns rimligt. Annars har jag alltså endast värvat spelare med en italiensk klubb som moderklubb vilket syns i A-truppen då dom flesta är italienare.

* Bli ett stabilt Serie A-lag
- Det tog fyra säsonger att gå upp (två i Lega Pro & två i Serie B ). Första säsongen i Serie A spelade vi mycket bra på hösten för att sedan tappa lite mot våren men en 14.e plats var inga större problem. Såvida man inte tappar extremt mycket av truppen till nästa år tror jag inte att det blir några problem att hålla kvar laget.

Tips för dig som fortsätter denna resa med Lecce då?
1. Värva hem Graziano Pellè som kanske bara har ett eller två år kvar i karriären. Han har just Lecce som moderklubb.
2. Se till att sakta men säkert bli en Europaklubb med samma mål/riktlinjer som jag haft ovan.
3. Gå bananas och kasta omkull alla mina riktlinjer för att så snabbt som möjligt göra Lecce till ett topplag!
4. Avgå och sök nytt jobb. Finns garanterat storlag som spelar i "fel" liga. Vet att Chelsea haft det svårt i PL t.ex. då dom kommit och frågat om mina tjänster minst två gånger. Min managerprofil är så pass bra nu så jag får mängde med jobberbjudanden varje månad och har nog fått från nästan alla storklubbar där ute. Det finns en hel del ligor att träna i dessutom.

Här är savefilen, Lecce inför 2019/2020 - https://www.dropbox....0/Lecce.fm?dl=0

Detta inlägg har redigerats av trashbag: 08 October 2015 - 08:57 AM

#2   Deadwood

F.d. Admin

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10241 Inlägg:
  • Yrke:Whiskyexpert

Postad 08 October 2015 - 13:29 PM

Riktigt intressant. Blev riktigt sugen. :-)

#3   Yngvesson

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3240 Inlägg:
  • Snapchat:Sampiesto

Postad 08 October 2015 - 13:40 PM

Snyggt!

Ska se om jag kan lägga upp min gamla Ajax-save under kvällen!

#4   Lindhino

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 168 Inlägg:

Postad 08 October 2015 - 13:44 PM

Snygg save! Äntligen tillbaka på forumet, varit tydligen bannad på mitt andra account så.
Har också tagit upp Lecce till fina Serie A igen. Kan nog posta en screenshot eller två snart!

EDIT:

Sådär här är några bilder. http://imgur.com/a/Ll6at

Väldligt nöjd med vårat u20, och extremt glad att fått in mastour!

Mina Regens ser också bra ut. blir att kanske sälja en eller två för att få bort skulderna helt. Fick flera andra jobb erbjudanden när jag flög upp i serie spelen men lite segare nu när de går knakigt. Målet är självklart att etablera sig och senare satsa ute i europa!

Detta inlägg har redigerats av Lindhino: 08 October 2015 - 14:19 PM

#5   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1284 Inlägg:

Postad 08 October 2015 - 17:28 PM

RIktigt bra tråd Trash!
Tänkte dela med mig av min Foggia-save där jag visserligen kommit en hel del år fram i tiden.
Under de tre första säsongerna lyckades jag ta klivet upp till Serie A för att första året direkt åka ur Serie A i absolut sista omgången på samma poäng men sämre målskillnad.

Tog dock klivet upp direkt igen och har nu de senaste fyra åren vunnit ligan två gånger och sista starten av saven jag gjorde så lyckades jag även klippa hem CL-titeln.

Visst har jag vunnit det mesta som går att vinna. Men det finns fortfarande mycket att göra.

1. Få en klart bättre ekonomi, då ekonomin inte är jättebra.
2. Satsa helt på egna ungdomar. Finns otroligt mycket talang i laget. Michaud och Foguinho är väl spelets två bästa spelare. Helt galet bra.
3. Fortsätt på framgångsvågen och försök få Foggia att vara Italiens största klubb! Du har kommit en bra bit - men inte tillräckligt långt!

Så lycka till om du kör med den. Min absolut roligaste save jag haft. Otroligt talangfullt lag.

https://www.dropbox....Foggia.rar?dl=0

#6   Forza Rossoneri

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2435 Inlägg:
  • Yrke:Arkivarbetare
  • Favoritlag:SSK (Hockey) Trapani Calcio, Guiseley AFC
  • Tränar:Trapani Calcio (FM18) Guiseley AFC(FM19)

Postad 20 December 2015 - 13:30 PM

Jag har save med Arsenal jag kunde dela med, har dock bara hunnit två säsong, är på början av tredje säsong. Har endast egna produkter, Vi har ett helt okej jag, tror att vi tog oss till CL-spel förra året. Ungdomsakademi/ anläggning är förbättrad, om någon är intresserad av den, kan jag lägga upp den. Har också en med Pompey, den är egentligen inte min från början men från en youtuber, SecondYellowCard vilken ha la upp på sin hemsida.
https://www.youtube....pressoCat/about Min youtubekanal där jag främst ligger upp Pokemon videor.
https://www.youtube....hcCzAFjITx8j9Aw - Min andra kannal som är mer FM-relaterad
Mer intresserad av min funderingar kring Serie B och uppstickarna Trapani Calcio - Se här: http://www.svenskafa...talien/trapani/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar