Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Småfrågor för FM16

nyttjobb nyttuppdrag karriär
882 svar till detta ämne

#801   placerej

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1728 Inlägg:
  • Favoritlag:Parma, Newcastle, Håve, Sabres

Postad 07 August 2016 - 19:30 PM

Visa inläggpizarro skrev:

Tjenare
Vad har ni för erfarenhet av att spela med två centrala mittfältare med lägre attribut på positionsspel, styrka, tacklingar, balans men högre på bollkänsla, passningar, teknik, speluppfattning?

Lagarbete och arbetskapacitet ligger helt ok runt 12-14.

Funderar nämligen på att köpa att sälja en av mina bollvinnare och ersätta honom med en passningsskicklig spelare.
Ska tilläggas att jag redan har två andra i truppen med samma spelstil, dvs passningsskickliga.

Oroar dock mig för balansen på det centrala fältet i mitt 4-4-2.

Jag körde med Wijnaldum + Sissoko på mitten en save och det gick som en dans.

#802   ser0911

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 54 Inlägg:
  • Yrke:Elektriker/Tränare
  • Favoritlag:Liverpool F.C.
  • Tränar:Ibland

Postad 08 August 2016 - 16:52 PM

tjena närmar mig nu säsong 20 med mitt Real Oviedo och då min manager börjar närma sig 65 så undrar jag vad som händer då? Går han automatiskt i pension nått år eller kan man spela tills han är tex 100 år?

#803 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 10 August 2016 - 17:37 PM

Visa inläggser0911 skrev:

tjena närmar mig nu säsong 20 med mitt Real Oviedo och då min manager börjar närma sig 65 så undrar jag vad som händer då? Går han automatiskt i pension nått år eller kan man spela tills han är tex 100 år?
Jag har för mig att managern bara fortsätter, minns ej om man slutas åldras vid ca. 100 dock.

#804   Ogge

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 794 Inlägg:

Postad 11 August 2016 - 12:59 PM

Jäklar vad fantasilöst av SI om detta stämmer. Vore skoj om man fick ett meddelande att ens hälsa försämrats och att man bara kan hålla på i ett par säsonger till eller liknande. :0
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.

http://bubblare.se/movie/mona_fifflar

#805 Gäst_hasse77_*

• Guests

Postad 11 August 2016 - 18:55 PM

Visa inläggOgge skrev:

Jäklar vad fantasilöst av SI om detta stämmer. Vore skoj om man fick ett meddelande att ens hälsa försämrats och att man bara kan hålla på i ett par säsonger till eller liknande. :0
Fast då skulle betydelsen av vald födelsedatum få allt för stor betydelse, trist för folk som är äldre och vill använda sina faktiska födelsedatum för sin manager. Sedan vart det nog tekniskt sett den den bästa lösningen för alla inblandade parter.

#806   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 853 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 14 August 2016 - 13:25 PM

G'day mates! Jag är på jakt efter flaggor till min rapport. Har hittat flera länkar men de flesta jag sett verkar vara out of date. Står att sidan inte finns, typ.

Någon som sitter på en uppdaterad version? Vore väldigt tacksamt!

#807   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 14 August 2016 - 13:35 PM

Visa inläggjonatannk skrev:

G'day mates! Jag är på jakt efter flaggor till min rapport. Har hittat flera länkar men de flesta jag sett verkar vara out of date. Står att sidan inte finns, typ.

Någon som sitter på en uppdaterad version? Vore väldigt tacksamt!

Majoriteten använder Eurobaskets flaggor numer efter att de länkarna dött ut. Där finns i princip alla aktuella flaggor. För att få fram en specifik flagga skriver du in exempelvis: http://www.eurobaske...gs/holland.gif. Ta bort "holland" och skriv det engelska namnet på den landsflagga du söker. Har landet ett dubbelnamn, exempelvis Ivory Coast för Elfenbenskusten, så skriver du ett bindestreck mellan första och andra delen i namnet. Exempelvis såhär: http://www.eurobaske...ivory-coast.gif

Tre exempel på hur de ser ut i inlägget finner du nedan.

Postad bild Postad bild Postad bild

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#808   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 853 Inlägg:
  • Favoritlag:AIK, Chelsea, Atlético Madrid

Postad 14 August 2016 - 14:10 PM

Visa inläggPontarii skrev:

Majoriteten använder Eurobaskets flaggor numer efter att de länkarna dött ut. Där finns i princip alla aktuella flaggor. För att få fram en specifik flagga skriver du in exempelvis: http://www.eurobaske...gs/holland.gif. Ta bort "holland" och skriv det engelska namnet på den landsflagga du söker. Har landet ett dubbelnamn, exempelvis Ivory Coast för Elfenbenskusten, så skriver du ett bindestreck mellan första och andra delen i namnet. Exempelvis såhär: http://www.eurobaske...ivory-coast.gif

Tre exempel på hur de ser ut i inlägget finner du nedan.

Postad bild Postad bild Postad bild

Fy fan vad fin du är. Vardags (i detta fall helg) hjälte!

#809   Oliver11j

Ungdom

• Medlem
  • 8 Inlägg:

Postad 14 August 2016 - 18:57 PM

Hej !!

Nu krisar det här.. Står inför mina viktigaste matcher på säsongen och då går samtliga av mina ytterbackar sönder på landslagsuppdrag.. Jag har två stycken ytterbackar utlånade med klausulen "kan återkallas". Men det dyker inte upp som alternativ när jag söker under övergång och utveckling för spelarna. Transfersfönstret är inte öppet men det måste väl gå att återkalla dem ändå?

Tacksam för svar

#810   gurkburk

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4095 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 14 August 2016 - 19:00 PM

Visa inläggOliver11j skrev:

Hej !!

Nu krisar det här.. Står inför mina viktigaste matcher på säsongen och då går samtliga av mina ytterbackar sönder på landslagsuppdrag.. Jag har två stycken ytterbackar utlånade med klausulen "kan återkallas". Men det dyker inte upp som alternativ när jag söker under övergång och utveckling för spelarna. Transfersfönstret är inte öppet men det måste väl gå att återkalla dem ändå?

Tacksam för svar

Tyvärr inte

#811   Oliver11j

Ungdom

• Medlem
  • 8 Inlägg:

Postad 14 August 2016 - 19:35 PM

Visa inlägggurkburk skrev:

Tyvärr inte

Skit!! Tack för svar!!

#812   SekouAarne

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:
  • Favoritlag:Newcastle United

Postad 16 August 2016 - 10:45 AM

Var tvungen att återställa datorn och nu när jag lirar på min FM save så har jag noterat att det är tomma läktare varje match.
Någon som varit med om något liknande eller har en lösning?

Mvh

Detta inlägg har redigerats av SekouAarne: 16 August 2016 - 10:45 AM

#813   SekouAarne

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:
  • Favoritlag:Newcastle United

Postad 17 August 2016 - 00:14 AM

Visa inläggSekouAarne skrev:

Var tvungen att återställa datorn och nu när jag lirar på min FM save så har jag noterat att det är tomma läktare varje match.
Någon som varit med om något liknande eller har en lösning?

Mvh
Löst problemet!

#814   kinali

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1177 Inlägg:

Postad 17 August 2016 - 17:17 PM

Tjena! Är det någon som vet om man kan ta bort så att man bara kan värva 3 icke EU spelare till klubbar i Italien samt hur många man får ha i truppen?

Tack på förhand!
Ronaldo Luiz Nazario De Lima

#815   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5261 Inlägg:

Postad 17 August 2016 - 17:27 PM

Hur kvalar man till OS? Jag vann U21-EM 2019 med Sverige men ändå blev vi inte kvalificerade för OS 2020. Så jävla tråkigt.....

#816   herbert

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 469 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF

Postad 18 August 2016 - 17:03 PM

Jag kanske är helt ute & cyklar. Men vart kan man se hur många dagar en spelare har kvar för att bli medborgare i det landet som den spelar i?
Har för mig att det fanns på de tidigare upplagorna, men hittar inte nu på 16.

#817   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5607 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 18 August 2016 - 17:06 PM

Visa inläggherbert skrev:

Jag kanske är helt ute & cyklar. Men vart kan man se hur många dagar en spelare har kvar för att bli medborgare i det landet som den spelar i?

Postad bild

Tryck på en spelare -> Översikt -> Information - Nationaliteter

#818   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 18 August 2016 - 17:07 PM

Visa inläggherbert skrev:

Yes, det finns kvar. Gå in på spelaren i fråga, placera musen över översikt uppe till vänster, välj information. Därefter trycker du på Nationaliteter som jag visar här på bilden nedan så står det som nedan.

Postad bild

Edit: Lars hann före.

Detta inlägg har redigerats av Pontarii: 18 August 2016 - 17:07 PM

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#819   herbert

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 469 Inlägg:
  • Favoritlag:Malmö FF

Postad 18 August 2016 - 17:10 PM

Visa inläggLappeeeee skrev:

[img][url="https://i.gyazo.com/c01eee71a3217d6aeb2eccac520ceb15.png"]https://i.gyazo.com/...cac520ceb15.png[/url][/img]

Tryck på en spelare -> Översikt -> Information - Nationaliteter

Visa inläggPontarii skrev:

Yes, det finns kvar. Gå in på spelaren i fråga, placera musen över översikt uppe till vänster, välj information. Därefter trycker du på Nationaliteter som jag visar här på bilden nedan så står det som nedan.

[img][url="https://puu.sh/qFRaA/2556096edb.png"]https://puu.sh/qFRaA/2556096edb.png[/url][/img]

Edit: Lars hann före.

Tack för snabbt svar! : )

#820   svempa23

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 202 Inlägg:
  • Favoritlag:IFK Göteborg, Arsenal
  • Tränar:AJ Auxerre

Postad 19 August 2016 - 16:03 PM

Nån som vet om det går att lägga in transfer policys i editorn? typ som Athletic Bilbao har, att man bara får signa spelare från england om man är arsenal t.ex.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar