Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Vilket lag ska jag vara?

271 svar till detta ämne

#261   aandreaslarsson

Reserv

• Medlem
  • PipPip
  • 57 Inlägg:
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Manchester United
  • Tränar:Olika. (Oftast england)

Postad 16 September 2016 - 16:03 PM

Visa inläggPontarii skrev:

Vilket är det "största" laget i en tredjedivision runt om i Europa? Sett till historia, ekonomi, arena o.s.v.

Kanske inte jättestora sett till historik och ekonomi, men Dynamo Dresden i Tyskland har ju definitivt en supporterskara och arena utöver det vanliga för att vara ett 3e divisionens-lag.

#262   stenen06

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 238 Inlägg:

Postad 16 September 2016 - 16:28 PM

Vilket är det "största" laget i en tredjedivision runt om i Europa? Sett till historia, ekonomi, arena o.s.v.
När jag kollade igenom tabellerna så känns Parma som den största. Gjorde ingen grundlig undersökning utan gick på mitt anseende om dom och en snabb googling och kom fram till att efter Parma borde det stå mellan Bolton, Millwall, Sheffield United och MSV Duisburg(en av Bundesligas originallag). Alla har stora arenor för ett tredjeligalag och flertal säsonger i högsta divisionen men lite tunt på titlar särskilt i hyfsad nutid.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
"People like Coldplay and voted for nazis. You can´t trust people" - Super Hans

#263   romario87

Ungdom

• Medlem
  • 4 Inlägg:

Postad 16 September 2016 - 16:35 PM

Gjorde en snabb koll. I Tyskland så har du Duisburg som ett solklart alternativ. Ett par cupfinaler och original-lag i bundesligas första upplaga. Där man dessutom blev tvåa.

Annars har du i Italien; Parma (såklart) och ett par syditalienska pärlor som Catania, Messina och Lecce.

I Frankrike har du Sedan med fina framgångar på 50-och 60-talet krönta med Franska Cupen vinster 56 och 61 samt Ligacupen 1956 (och tvåa 61!). Fina färger dessutom, bara en sådan sak. Degradering till division 5 2013 och är nu på gång uppåt igen.

I Spanien var det tunnsått. Hercules, Recreativo eller Racing Santander kanske lockar?

Detta inlägg har redigerats av romario87: 16 September 2016 - 16:38 PM

#264   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1965 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 16 September 2016 - 17:54 PM

Union Berlin är ett av lagen jag sitter och funderar på att lira med till FM17. Min tränare var där i våras och kollade på en hemmamatch och han sa att trycket på läktaren är enormt. Fansen verkligen älskar klubben och efter matchen gick spelarna mot publiken och stod kvar där i en halvtimme och bara firade vinsten. Verkar som en väldigt het klubb och Bundesliga verkar lite lockande.

#265   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1965 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 17 September 2016 - 16:03 PM

Ska ikväll spela online med några här från forumet, vi blir 5 stycken och skulle vilja ha tips på en rolig liga att spela i. Hade varit extremt roligt med en liga som är relativt jämn och hade varit något om man spelar mot varandra fler än 2 gånger per säsong.

#266   pejdan

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 389 Inlägg:

Postad 17 September 2016 - 16:59 PM

Visa inläggAlex Grecco skrev:

Ska ikväll spela online med några här från forumet, vi blir 5 stycken och skulle vilja ha tips på en rolig liga att spela i. Hade varit extremt roligt med en liga som är relativt jämn och hade varit något om man spelar mot varandra fler än 2 gånger per säsong.

Schweiz? Inte den roligaste ligan precis, men jag har för mig man möter varandra 4 gånger på en säsong.

#267   Pekro

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 202 Inlägg:

Postad 17 September 2016 - 17:00 PM

Schweiz, Österrike, Island är de länderna jag kommer på, Slovenien spelade jag i på ett gammalt FM är rätt kul liga

#268   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5569 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK & Málaga CF
  • Tränar:Montpellier HSC & N.E.C.

Postad 17 September 2016 - 17:47 PM

Är väl hyfsat rimligt att gå efter FM-reputation?

Utan uppdatering
Spoiler
Med uppdatering
Spoiler
Andra länder med 3 ligor och med uppdatering
Spoiler
Kan ha missat något lag. Förbisedde MK Dons som hade bättre rykte än Sheff Utd...

#269   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8361 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Lärare i Fritidshem
  • Favoritlag:Newcastle United
  • Tränar:BP

Postad 17 September 2016 - 17:48 PM

Visa inläggtrashbag skrev:

Är väl hyfsat rimligt att gå efter FM-reputation?

Utan uppdatering
Spoiler
Med uppdatering
Spoiler
Andra länder med 3 ligor och med uppdatering
Spoiler
Kan ha missat något lag. Förbisedde MK Dons som hade bättre rykte än Sheff Utd...

Dig kan man lita på, sugarpie <3

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#270   trashbag

Sportchef

• Administratör
  • 5569 Inlägg:
  • Favoritlag:Västerås SK & Málaga CF
  • Tränar:Montpellier HSC & N.E.C.

Postad 17 September 2016 - 17:55 PM

I Kroatien möter dom varandra fyra gånger per säsong precis som i Schweiz.

#271   q0zex

Ungdom

• Medlem
  • 3 Inlägg:

Postad 21 October 2016 - 11:09 AM

Skulle vilja ha lite tips för en sista save innan FM17. Kan inte hitta något riktigt rolig lag som jag fastnar för..
Har funderat på om man kanske ska spela med Basel eller Dynamo Dresden. Men kan inte bestämma mig nån som har erfarenhet av dom lagen eller har något annat rolig tips?

#272   jonatannk

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 953 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Favoritlag:AIK, Chelsea. Har även ett gott öga för Atlético Madrid.

Postad 22 October 2016 - 11:44 AM

Är det någon som spelat med Feyenoord? Bra lag? De har en ganska bra akademi och skulle vara kul att bygga dem till ett "nytt Dortmund" typ, värva holländskt så gott det går.

Någon som har råd och tips?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Google