Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM15] Spelets bästa lag

cup
57 svar till detta ämne

#1   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1645 Inlägg:

Postad 05 November 2015 - 18:58 PM

Spelets bästa lag

FM15 går mot sitt slut, jag väljer att börja i fel ända, genom att nu avgöra vilket lag som är det bästa på FM15. Det hela kommer att gå till genom att 256 lag möts i en utslagsturnering, som i slutändan kommer att resultera i att ett lag får epitetet FM15´s bästa lag.

Tillvägagångssätt:
1) Jag satte mig ner och försökte få till 256 lag som ska göra upp om titeln. Jag valde att endast använda mig av europeiska spelbara nationer. Dels eftersökte jag kvalitativa lag, dels intressanta lag (norska, danska, svenska). Jag kom fram till att följande uppdelning var sund: (Nedan syns de olika poolerna som är inlottade. Vissa nationer är delade, för att det ska mixas in i olika pooler. Exemplet "Frankrike 1-10" hänvisar till lag 1-10 alfabetiskt. Exemplet "Holland udda till 11" hänvisar efter medias tips, med tipset 1,3,5,7,9,11. Det är de klubbarna som har bäst mediatips som kommer få delta i exempelvis Serbien, Rumänien, Tjeckien m.m (de nationer som inte har med hela ligan)

Postad bild

2) Poolerna lottades in (se bild ovan), varifrån det är tänkt att det ska gå vidare 2 lag per pool. Vilket gör att 32 lag kommer att nå det snyggare slutspelet. Notera att england även fick de fyra främsta klubbarna från championship.

Hur spelas matcherna?
I träningsmatchformat, där jag kommer att styra båda lagen. Jag funderar på om jag ska använda mig av lagets "standardtaktik" eller om samtliga lag ska spela 4-4-2. Allting lottas, vilka som får hemmaplan m.m. Speldatum kommer att vara i spelet då trupperna har god hälsa, så det blir rättvist. Blir en match lika, blir det omspel.

#2   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • 1645 Inlägg:

Postad 06 November 2015 - 02:40 AM

POOL 1/16

Med lag från Frankrike, Kroatien och Irland drog det hela igång. Egentligen inga skrällar som är ögonbrynshöjande, men visst, Lorients seger mot Dinamo är stark! Vidare till topp-32 gick Monaco och Saint-Etienne, rätt väntade lag. Samtliga matcher lottas vilka som får hemmaplan. Verkar detta intressant? Fortsätter gärna redovisa om intresse finns.

Postad bild

#3   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5607 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United

Postad 06 November 2015 - 02:46 AM

Om det verkar intressant? Kan det bli mer intressant? Svar: Nej.

När kommer nästa update?

#4   jefro

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 260 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool FC

Postad 06 November 2015 - 07:27 AM

Kan bara hålla med föregående talar, mycket intressant.

Ser fram emot fortsättningen!
You´ll Never Walk Alone

#5   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • 1645 Inlägg:

Postad 06 November 2015 - 17:04 PM

Visa inläggLappeeeee skrev:

Om det verkar intressant? Kan det bli mer intressant? Svar: Nej.

När kommer nästa update?

Visa inläggjefro skrev:

Kan bara hålla med föregående talar, mycket intressant.

Ser fram emot fortsättningen!

Bra där! Siktar på en per dag i snitt. Tanken är att jag kommer göra en sådan här cup en gång per spel.

#6   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • 1645 Inlägg:

Postad 06 November 2015 - 21:09 PM

POOL 2/16

Halva Serie A, två isländska topplag och en kvartett lag från österrike, kändes på förhand som en italiensk historia, vilket det även blev. Nu försvann visserligen stjärnlaget Roma mot Parma, ett Parma som i sin tur förlorade i den avgörande matchen mot Udinese. Från den undre halvan avancerade Napoli vidare efter ett straffavgörande mot Sampdoria. Mitt i denna pool ändrades det från omspel, till förlängning+straffar, flytet i det hela blir bra mycket snabbare.

Postad bild

#7   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5266 Inlägg:

Postad 06 November 2015 - 21:49 PM

Spännande. Men har lagen bästa spelarna? Tänkte på att de ofta i träningsmatcher kör juniorer.

#8   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • 1645 Inlägg:

Postad 06 November 2015 - 22:08 PM

Visa inläggfriggan skrev:

Spännande. Men har lagen bästa spelarna? Tänkte på att de ofta i träningsmatcher kör juniorer.

Jag styr samtliga lag under matcherna, ber assisterande att ta ut bästa möjliga lag. Ingen risk att det liras med juniorer ;)

#9   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • 1645 Inlägg:

Postad 07 November 2015 - 20:36 PM

POOL 3/16

Tio turkiska lag och sex lag från ukraina gjorde upp om två platser till topp-32. Bursaspor imponerade genom att mycket överraskande slå ut Fenerbahce, för att sedan i "finalen" besegra turkdödaren Metalist, som tidigare besegrat både Besiktas och Galatasaray. På den övre halvan blev det som väntat avgörande möte mellan Shakhtar Donetsk och Dynamo Kiev, där de oranga från Donetsk vann med stora siffror.

Postad bild

#10   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • 1645 Inlägg:

Postad 08 November 2015 - 18:49 PM

POOL 4/16

Holländska lagen entrar turneringen, samtidigt som de sista italienska presenterar sig. Det skulle visa sig att det duggade skrällar lite höger och vänster. På undre halvan kändes det som uppgjort för att Inter skulle avancera vidare, men förlust mot NAC Breda efter förlängning förstörde cupdrömmarna. För Bredas del lever fortfarande drömmen, detta efter imponerande vinster mot nämnda Inter, Vitesse och Chievo. På övre halvan var Atalanta den stora skrällen, som slog ut både Juvetus och PSV. Men i "finalen" mot AC Milan var man numret för små.

Postad bild

#11   Yngvesson

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3240 Inlägg:
  • Snapchat:Sampiesto

Postad 08 November 2015 - 19:00 PM

Jag som statistik-knarkare älskar detta. Du är grym Bergkamp!

#12   Yayakolo

Klubbdirektör

• Administratör
  • 5920 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 08 November 2015 - 19:07 PM

Håller helt med Yngve! Riktigt bra!

#13   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • 1645 Inlägg:

Postad 09 November 2015 - 04:59 AM

POOL 5/16

De sista lagen från frankrike och holland gick in i turneringen. PSG lyckades att ta sig vidare, trots klara bekymmer mot ADO Den Haag i första matchen, i avgörandet mot Lens gjorde en viss Zlatan fyra baljor. På nedre halvan imponerade Reims stort, på något konstigt vänster blev det lite skrällkaraktär när Toulouse vann efter straffar.

Postad bild

#14   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • 1645 Inlägg:

Postad 10 November 2015 - 12:00 PM

POOL 6/16

På den övre halvan samlades de flesta bra lagen, det var även förhandsfavoriterna Real Madrid som kunde säkra avancemang, men det satt hårt inne mot Villarreal där det krävdes förlängning. På den nedre halvan kändes det som att vinnaren mellan Sociedad-Sevilla skulle ha ett fint grepp om avancemangsplatsen, men det visade sig att Slovan Liberec kunde skrälla sig vidare.

Postad bild

#15   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • 1645 Inlägg:

Postad 11 November 2015 - 09:18 AM

POOL 7/16

De sista Spanska lagen gick in i turneringen, tillsammans med topplag från Polen och Bulgarien. Det visade sig som väntat att lagen från Spanien var de bättre, dessvärre för Barcelona åkte man ut mot Atletico Madrid, en riktig toppmatch redan i första poolrundan alltså.

Postad bild

#16   melodizer

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3166 Inlägg:
  • Yrke:Projektering / Design
  • Favoritlag:AIK, Newcastle

Postad 11 November 2015 - 12:08 PM

Grymt som vanligt Berget!
Läs gärna min saverapport ..
Bucaspor - Turkisk talangutveckling

#17   Kakidaniel

Klubbdirektör

• Administratör
  • 7348 Inlägg:
  • Yrke:Manager
  • Favoritlag:Man City & MFF
  • Tränar:Valencia C.F.

Postad 11 November 2015 - 13:32 PM

Love it !

#18   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • 1645 Inlägg:

Postad 12 November 2015 - 00:33 AM

POOL 8/16

De rumänska och nordirländska klubbarna hade inte mycket att sätta emot de tyska lagen. Det slutade helt skrällfritt när de båda storlagen Bayern München och Dortmund avancerade till topp-32.

Postad bild

#19   Flour

Spelare

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7329 Inlägg:
  • Favoritlag:IF Elfsborg

Postad 12 November 2015 - 01:56 AM

Detta är helty fantastiskt grymt!!

#20   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • 1645 Inlägg:

Postad 12 November 2015 - 09:13 AM

Kul att många tycker detta är intressant! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar