Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM16 SR] Man United, Van Gaals instruktionsbok

91 svar till detta ämne

#1   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United
  • Tränar:Beror på humöret

Postad 04 January 2016 - 12:22 PM

Postad bild

Inledningsvis:

Året är 1995. På en skolgård i Västra Götaland springer ett gäng pojkar upp till skolans fotbollsplan. "ni måste vara en riktig spelare" har klassens starkaste kille bestämt så givetvis gjorde man det. Själv hamnade jag i mål och hade länge tyck att Peter Schmeichel var skitgrym, stor som en isbjörn gapade han på sina försvarare och jag bestämde mig snabbt för att honom skulle jag vara. "håller du på United?" frågar klassens starkaste kille "Ja!" "Du ska hålla på Arsenal!" "Aldrig i livet" Vad som hände sedan är lite grumligt men jag stod på mig iaf ;)

Det var första gången jag officielt sa att jag höll på Manchester United och sedan dess har jag i med och motgång stöttat mitt lag. Just nu är det som vi alla vet en tid av motgång med ett stelt spel (som dock blivit lite bättre de senaste två matcherna) dyra floppvärvningar (som lär bli fler under Januarifönstret) och en manager som retar upp hela presskåren och lagets supportrar. Personligen är jag av åsikten att Van Gaal är mitt i ett bygge och att vi med honom vid rodret nästa säsong kommer offensiven prioriteras.

Tålamod är dock ingen dygd jag har så därför har jag bestämt mig för att göra det själv.

Målsättning och filosofier:

Målsättningen är på sikt global dominans, ingen storstjärna skall längre drömma om Barcelona eller Real Madrid. De skall drömma om att en dag få representera Manchester United. Skall inte heller behöva anpassa mig efter andra lag utan de skall anpassa sig efter vår spelstil på sikt.
På kort sikt är det dock att vinna vår ligapokal tillbaka.

Värvningsfilosofier har jag egentligen inga men kommer i första hand följa den gamla devisen "United don´t buy star players, we make them"

Jag kommer styra laget som jag hade gjort om Ed Woodward ringt och frågat om jag kunde ta över imorgon. Kommer inte nödvändigtvis gå efter siffrorna spelet menar att spelarna har utan mina personliga åsikter baserat på verkligheten.

Spelmässigt står jag för en offensiv, rörlig fotboll med högt tempo och hög press. Dock smärtsamt medveten om att truppen kanske inte är kapabel till detta just nu så får arbeta med det jag har.

Jag är dessutom den typen som scoutar motståndet noga. Går igenom deras taktik, kollar deras resultat, vilka olika formationer de spelat bra mot, vilka de haft svårt mot. Hur spelade lagen som vann mot dem de senaste gångerna osv. Finns scouter till detta men tills vi är såpass starka att vi kan köra över vem som helst är det lika bra att göra det själv. Därför kan det ibland ta lite tid mellan uppdateringarna

Truppen:

Målvakter - 5 Sir Alex:

Med världsmålvakten De Gea, välmeriterade Victor Valdes på bänken, erfarne Romero i reservlaget samt talanger som Sam Johnstone, Joel Pereira och framför allt stortalangerna Milinkovic Savic och Ilias Mouthas på denna position så får det utan tvekan anses vara den stabilaste lagdelen. Även om De Gea skulle pipa om Spanien finns det ersättare som håller hög klass.

Försvaret - 3 Sir Alex:

Här finns habila namn som Smalling, Rojo, Darmian och den skadebenägne Phil Jones tillsammans med stortalangen Luke Shaw. Spetsen är med andra ord inte riktigt där och bredden finns inte riktigt heller. Fosu Mensah är ett namn för framtiden och McNair kan bli fågel, kan bli fisk. Klart är dock att det måste in mer spetskompetens i försvaret, helst i mitten då Jones oftast är skadad och firma Smalling/Rojo är ganska opålitliga. Rojo ser jag dessutom helst som rotationsspelare på vänsterbacken då lagets vaktmästare Daley Blind kan behövas som högerback samt som Schneiderlins avlastning på innermittfältet. Största styrkan här är att flera spelare kan spela på flera olika positioner

Mittfält - 4 Sir Alex:

Här finns bredd och till viss del spets. Stortalangen Memphis skall få den tid han behöver att acklimatisera sig till Premier League och ser fram emot dagen då han och Luke Shaw river isär motståndarnas försvar ute på vänsterkanten. Med talangfulle Januzaj utlånad finns det lite av en jobspost på högersidan men kommer satsa större delen av värvningsbudgeten på försvaret eftersom jag är övertygad om att jag kan hemmafixa högermittfältet en säsong. Föredrar ett rörligare innermittfält så Schweinsteiger och världens långsammaste människa Michael Carrick känns ganska malplacerade i mitt bygge. Schneiderlins slit i det såkallade maskinrummet kommer bli ovärderligt och Ander Herrera är den troligen startern bredvid. Har länge ansett det som tjänstefel att ha kreative Mata ute på en kant och han kommer få spela huvuddelen av säsongen som offensiv mittfältare strax bakom anfallaren. Får inte heller glömma Ashley Young som ifjol spelade som Angel Di Maria medan Angel Di Maria spelade som Ashley Young. Cristiano Ronaldos ersättare Antonio Valencia är en tacksam spelare att ha då han kan göra ett stabilt jobb utmed högerkanten. I reservlaget finns Nick Powell som också kommer få chansen att visa upp sig

Anfall - 4 Sir Alex:

Kanske lite högt med en fyra men om man betänker att Rooney fortfarande på pappret är ett världsnamn (även om det är skamfilat numera) och de andra två är underbarnen Martial och James Wilson så kan man nästan säga att det är angenäma problem när man spelar med en ensam anfallare.

Inne eller Ute?

Kommer inte aktivt jobba för att sälja någon under första säsongen. Alla skall få chansen att visa att de funkar i filosofin. Håller ett skarpt öga efter en mittback som kan gå in direkt i startelvan och som helst är ung och utvecklingsbar. Några personliga favoriter är Laporte, Marc Bartra och framför allt svindyre John Stones. Bredden på innermittfältet är bra men spetsen finns inte riktigt där. Letar främst framtidsnamn dock då jag är övertygad om att de jag har kan göra jobbet. Högerkanten är egentligen inget problem eftersom Januzaj återkommer från lån men skickar trots detta ut scouter på både Kevin Volland och min personliga favorit Andrija Zivkovic.

Till sist:

Nu skall träningen läggas upp och taktiken slipas på ordentligt. Kommer även slängas ut lite bud här och var...

Detta inlägg har redigerats av Buford_T_Justice: 20 January 2016 - 18:30 PM

#2   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 05 January 2016 - 01:05 AM

Postad bild

Förtjäna lönen:

Har haft en hektisk försäsong där förutom spelarna även ledarstaben och scoutgruppen utvärderats noga. Tyvärr kunde jag inte motivera att klubblegendaren Ryan Giggs skulle få vara kvar då han i saknade kompetens jag söker hos min assistent (taktiskt kunnig, skicklig på att motivera och fantastiskt bra på åtminstone en träningsgren) Istället blir det rutinerade Guiseppe Baresi som blir min högra hand. Kompenserade dock upp Giggs avsked med att anställa Paul Scholes och Jaap Stam istället. Totalt sett var det 11st hjälptränare/scouter som fick lämna medan 17st hjälptränare/ungdomstränare/scouter anslöt.

Motgångar på värvningsfronten

Som sagt, varit ute och fiskat efter en ung mittback som kan gå in och göra ett bra jobb direkt men kan utvecklas till världsklass. Jag inledde inte direkt blygsamt med ett bud på 650 mkr för drömvärvningen Raphael Varane. Real skrattade mig i ansiktet och satte hans utköpsklausul på 1,2 miljarder som minsta acceptabla. Då vet jag Rafa.. Då vet jag..

Nästa på listan var Aymeric Laporte som med en utköpsklausul på 475 miljoner ligger fint i budgeten och på många sätt är precis det jag letar efter. Tyvärr var dock Laporte inte intresserad och trots mina ivriga övertalningsförsök med att han skulle bli en legend i klubben lönlösa då den dryge fransosen sa tvärnej.

Tredje namnet på listan är så min personliga favorit John Stones. La ett initialt bud på 470 miljoner och efter lite ökade/prutande kom vi överrens om den hisnande summan av 640 miljoner. Samtidigt som Everton accepterade mitt bud och jag skall börja förhandla kontrakt ser jag i ögonvrån hur Arsenal lägger ett ännu mer hisnande bud på 690 miljoner för Stones. Tänker att Stones fylld av klubbkänsla för Everton tar det erbjudande som ger Everton mest pengar och sockrar därför hans kontrakt rejält med godsaker i form av pund.

Satsningen gick hem och jag välkomnar John Stones som klubbens första värvning.

Tänker nu att "kanske skall jag värva in en högkvalitativ offensiv högermittfältare..." och försöker övertala styrelsen att köpa Kevin Volland åt mig i välkomstpresent. De gapskrattar ännu mer än Rafa Benitez gjorde och när de samlat sig säger de kort och gott Nej.

Såå.. Zivkovic? Detta serbiska underbarn med ett år kvar på kontaktet kan ju inte bli dyr direkt.. Slänger in ett skambud på 6,75 och sekunden efter slänger PSG in ett bud på 22 miljoner (Storsvin) och därför nekas mitt bud av förklarliga skäl. Accepterar deras höjning till lika stora 22 miljoner eftersom jag hellre betalar "överpris" än att låta honom ruttna bort i PSGs reservlag.

Något händer dock och PSG drar sig ur affären direkt vilket gör mig till ensam budgivare. Kör en fräckis och drar tillbaka mitt bud helt vilket antagligen får Partizans president att gråta över sin girighet. Tänker att jag kan hemmafixa högersidan till nästa säsong och till på köpet kan jag då laborera med Januzaj i mitten där jag personligen helst spelar honom,

Icke helt färdig dock då jag tänker att innermittfältet länge varit ett problem i The Red Devils och vill trygga upp framtiden lite. Unga innermittfältare som kan och vill göra skitjobbet är en bristvara och därför värvas Kristoffer Ajer in för 18 nätta miljoner. Planen är dock att låna ut honom eftersom just nu är det bra täckning på innermittfältsplatserna.

#3   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4121 Inlägg:

Postad 05 January 2016 - 01:06 AM

Zivkovic är så jävla fin. Följer!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#4   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 05 January 2016 - 01:37 AM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Zivkovic är så jävla fin. Följer!

Känner pressen efter att ha följt din finfina rapport från min gamla adoptivstad ;) Zivkovic är helt klart en ruggig lirare, ska se till att signa honom i januari ;)

#5   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 05 January 2016 - 01:50 AM

Postad bild

Finslipat taktiker

Nu ska de bara tränas in också...

Postad bild

Huvudtaktiken är min favorituppställning 4-2-3-1 med en offensiv inställning. Vill bjuda på en offensiv rolig fotboll till att börja med som skall utvecklas till en rörlig, offensiv fotboll när allt sitter bättre och kanske några bättre spelare anslutit.

Stulit ur Mourinhos bok har jag även förberett en plan b till de gånger vi möter en övermäktig motståndare, behöver rotera runt truppen lite eller bara stänga en match.

Postad bild

Grunderna lagda så nu skall de omsättas till praktik...

Postad bild

Som synes får motståndet knappast skrämselhicka efter dessa resultat och snarare är det fler frågor som ställts än de som besvarats.. Laborerat lite med varierat passningsspel jämfört med ett direkt passningsspel. Varierat innebar lite mindre bolltapp men betydligt långsammare omställningar så fick stångas mer mot samlade försvar. Målmässigt framåt var det ganska lika så till en början får det bli ett varierat passningsspel. Sen var det visserligen inga dussinlag det blev förluster mot..

#6   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 05 January 2016 - 11:18 AM

Postad bild

Dom som ska göra´t

Postad bild

Lättare skada på Rooney men han är klar till premiären som förövrigt spelas mot Newcastle borta.

Schneiderlin kommer växla mellan box to box mot lag vi bör slå och sedan spela som bollvinnare mot lite starkare lag.

Martial spelar som komplett forward medan Wilson spelar som måltjuv, Anpassar lite efter vad dom spelar bäst, skulle Rooney hamna på topp vilket är långt ifrån omöjligt så blir det troligen som komplett forward.

Tills vidare får Rooney dock husera på kanten. Mestadels för att få in Mata i mitten men också för att ha Rooneys arbetskapacitet ute på kanten för att supporta Darmian (en idé Van Gaal gärna får sno rakt av)

Detta inlägg har redigerats av Buford_T_Justice: 05 January 2016 - 11:20 AM

#7   JoacimE

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1822 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF, Manchester United

Postad 05 January 2016 - 22:39 PM

Nice! Ser bra ut!

Men Rooney på kanten?!

Får hoppas du får igång Depay :)
Joacim_E @Twitter

#8   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 06 January 2016 - 00:28 AM

Visa inläggJoacimE skrev:

Nice! Ser bra ut!

Men Rooney på kanten?!

Får hoppas du får igång Depay :)

Tackar ;)
Ja, jag tror hans arbetskapacitet gör sig bra där ute samtidigt som jag tror jag får ut mer av Mata centralt istället för att kompensera och spela båda utanför sin komfortzon. Sen är Martial och Wilson både snabbare och bättre dribblers så tror det kan bli riktigt fint med anfallaren som löper i djupled medan innermittfältarna drar smörpassar in i straffområdet så kan Rooney och Memphis smyga in med lite mindre bevakning och ta returer ;)

#9   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 06 January 2016 - 01:49 AM

Postad bild

Säsong 1

Lite osäker på hur jag lägger upp det på bästa sätt då detta är min andra saverapport (förbättringsförslag mottages tacksamt)

Capital One Fail:

Har en tradition att spela bänkvärmare och talanger i Capital one eftersom varken jag eller styrelsen prioriterar den nämnvärt. Lottades mot Wolves i min första omgång och ställer upp med ett hyfsat namnkunnigt lag även fast några är matchotränade efter att nyligen återkommit från skador. Resultatet? 2-0 till Wolves. Hjälpte knappast heller att begåvningsreserven i form av Fellaini drar på sig två gula och åker ut i minut 58...

Champions League:

Lottades mot Lazio i kvalomgången och efter en knapp 1-0 vinst på Old Trafford blev det en nervkittlande retur i Rom där Rooney blev skadad efter 18 minuter och Lazio tog ledningen i 21. De utökade sen till 2-0 efter paus. Såg trögt ut och jag satt och tänkte att jag kommer bli ihågkommen som managern som utfloppade Moyes.. Då får Mata en djupledsboll och sätter 2-1. Vidare fulvägen genom bortamål. Lottas sedan i en grupp med Sevilla, Benfica och Fenerbache. 3 väldigt luriga lag som utan tvekan kan slå oss om vi inte är på tårna.

Går vidare från gruppen efter mycket om och men på en andraplats då jag förlorade 3 raka matcher och får Barcelona i 8delen... Lyckas dock slå ut även dem fulvägen på bortamål efter 2-1 seger hemma och 3-2 förlust borta. Får sen möta min gamle gruppvinnare Benfica i kvarten och slår ut även dem av bara farten innan även Valencia avfärdas i semifinalen. Med andra ord blir det finalspel där vi möter Chelsea. Vem sa att engelska klubbar inte håller måttet?

FA Cupen:

Har total lekstuga mot Cambridge i 3e omgången och vinner med 7-1. Möter sedan Tottenham som jag slår med lite mer knappa 1-0 följt av 3-0 mot Fulham och sedan en fin 2-1 vinst mot Arsenal i 6e omgången.
Dags för semifinal och enda hindret mellan mig och en finalplats är ärkefienden Liverpool..

Postad bild

Till slut en ganska smidig och fullt rättvis seger efter att Skrtel gjort sig populär hos Klopp och blivit utvisad i minut 14

Oavsett hur många scheisse Klopp drog i omklädningsrummet är vi klara för final där vi möter vår högljudda granne Manchester City.

Premier League:

Inleder otroligt hackigt och spelar oavgjort först mot Newcastle (värdelöst för en titelkandidat) och oavgjort mot Liverpool (respektabelt men värdelöst för en titelkandidat) Första vinsten bärgas mot Aston Villa och fortsätter sedan med oavgjort hemma mot Arsenal. Sitter och tänker att kanske hade min gamla klasskamrat rätt i att det är Arsenal man skall hålla på..
Då händer något och spelet börjar stämma. Vid detta laget hamnat lite efter toppen med Chelsea och City som främsta representater. Med hårt jobb och framförallt väldigt mycket flyt går vi obesegrade ända tills omgång 28 då vi åker på en ordentlig käftsmäll borta mot Swansea som utklassar oss med 4-0.. Mycket på grund av en ganska ordentlig rotation då vi möter ärkefienden Manchester City 3 dagar efter och vill ha nyckelspelarna pigga och krya. Vi slår som plåster på såren City med 1-0 och följer upp det med en 2-1 förlust mot Sunderland.

Vi kryssar en del under säsongen och förlorar totalt 3 matcher, förutom tidigare nämnda Swansea och Sunderland även förlust mot West Brom på bästa Tony Pulis manér med 1-0.

I omgång 37 skiljer det bara 1 ynka poäng mellan oss och Chelsea på andraplats...

Januarifönstret:

Ingen ansluter under januari men ger Andrija Zivkovic ett kontraktserbjudande. Det gör även Real Madrid och PSG vilket gör att jag ger honom ett nytt erbjudande med väldigt mycket mer pengar och en rotationsroll samt en klausul om ännu mer pengar när han spelat 15 ligamatcher.
Utan någon som helst betänketid accepterar han mitt erbjudande och ansluter när hans kontrakt går ut.

Förutom ett gäng reservlagsbreddare som lånas ut tänkte jag inte göra mig av med någon till Michael Carrick ber om att få lämna. 34år gammal, utgående kontrakt och en match från start (i den fina Capital cup matchen mot Wolves) och 2 inhopp på hela säsongen accepterar jag hans förfrågan med glädje. Vemodigt nog säljs han för 5 miljoner till Stoke för även om han peakade runt 2011 och sedan dess gått snabbt neråt så har han varit oerhört lojal och gjort fantastiskt mycket för klubben. Önskar vår osjungne gamle hjälte lycka till på Brittania stadium.

Så vad hände?

Kan inleda med FA-cupen. Som sagt väntar Manchester City i finalen. Ett City som sparkat Pellegrini och ersatt honom med Ancelotti som infört ett 4-1-2-1-2 spelsystem...

Postad bild

Här kan jag ärligt säga att jag klantade mig.. (FM tips på g) men när man möter ett lag som ställer upp med 4-1-2-1-2 så passar 4-1-2-2-1 bättre.. Så skulle kört min backup taktik för en större chans.. Matchen var dock som synes jämn ändå vilket jag ser som ett steg framåt då vi är lite närmare att inte behöva anpassa oss efter motståndet.

Inför sista Premier League omgången leder jag med en pinne före Chelsea och måste således vinna för att säkra titeln. Jag möter Leicester borta medan Chelsea möter Arsenal på Stamford Bridge. Både vi och Chelsea vinner med 1-0 och således är pokalen hemma där den hör hemma igen. Känns helt fantastiskt underbart och så många tack man har att ge till spelarna, de två största får riktas till Juan Mata och John Stones som båda blir invalda i årets lag. Detta trots att Stones efter den hackiga inledningen var avskydd av fansen och ansågs vara en kraftig felinvestering, lång näsa till dem :) Rooney och Martial blev bästa målskyttar med 13 mål vardera.

Så kommer då det stora elddopet. Champions League final redan första säsongen och detta mot Chelsea som jag spelade 2-2 mot på Old Trafford och sedan vann med 2-0 mot på Stamford Bridge. Mourinho är alltid svår, en revanschsugen Mourinho med en hägrande Champions League titel för ögonen är ännu jäkla jobbigare...

Postad bild

En nervkittlande match som till slut avgörs med att fansens föredetta hackkyckling avgör på en straff som var så självklar att till och med Mourinho erkände att domaren gjorde rätt efter matchen. Ligatiteln kändes bra, det här kändes ännu bättre!

Så svårt var de Van Gaal :)

Postad bild

#10   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 06 January 2016 - 17:23 PM

Postad bild

Silly Season:

Trots fjolårets framgångar med ligaseger, Champions League vinst och en finalplats i FA cupen så är jag inte riktigt nöjd. Bredden är för dålig och backup spelarna har en lite för låg lägstanivå.

Det hjälpte att många breddspelare faktiskt bad om att få lämna så ut sidan blir ganska namnkunnig och omfattande. In sidan blir betydligt kortare då jag anser att det finns att bygga på samt att Fosu Mensah och Gribbin skall få fler chansen.

Tar bara med highlights och skippar utlånade/sålda U21 spelare.

In:
Andrija Zivkovic Bosman Partizan
Aymeric Laporte 475 miljoner Athletic

Ut:
Victor Valdes 28mkr Norwich
Sergio Romero 49mkr Southampton
Bastian Schweinsteiger 182mkr PSG
Antonio Valencia 72,5 Inter
Marouane Fellaini 147mkr Cardiff
Paddy McNair Lån Burnley
Andreas Pereira Lån Vasco Da Gama

Samtliga sålda bad att få lämna och eftersom de flesta aldrig var nära en startplats även fast Valencia stundtals visade god form så är ingen av dem Manchester United material.

Zivkovic kan mycket väl bli säsongens fynd och Laporte tänkte om/tänkte rätt när han ångrade sig och skrev på för oss denna säsong. Kommer ta en startplats direkt bredvid Stones medan Zivkovic kommer rotera med Rooney på högervingen

I mitt vilda firande efter Champions League titeln (bestående av att jag fyllde på katternas matskål samt hämtade en Pepsi glömde jag allt vad screens heter) Kommer en rapport efter januarifönstret stängt med uppdateringar med lite träningsframgångar/motgångar

#11   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 06 January 2016 - 17:54 PM

Postad bild

Postad bild

Jahapp... dags att sätta scouterna i arbete då -.-

#12   Argt Troll

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4121 Inlägg:

Postad 06 January 2016 - 18:17 PM

Bra med Zivve!!

OM DU TROR FÖR EN SEKUND ATT KÅKEN (BANN FRÅN FMS)
SKRÄMDE MIG? TÄNK OM. VI GÖR OM DET OM DE BEHÖVS.

#13   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 06 January 2016 - 18:34 PM

Visa inläggArgt Troll skrev:

Bra med Zivve!!

Riktigt nöjd :)

#14   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 06 January 2016 - 21:20 PM

Postad bild

Halvårsrapport:

I och med förra årets framgångar så är det nu betydligt hårdare matchschema. Bara roligt så slipper man dötiden.
Det som hänt i övrigt är att Rooney bröt benet i en landslagsmatch i september och blir borta 5 månader. Vilket ju bara gav min personliga favorit Andrija Zivkovic betydligt mer speltid än jag räknat med.

Community shield:

Möter ärkefienden Manchester City för att få en revansch. Denna gång blev det reservtaktiken och det ledde ju till ett betydligt roligare resultat även fast det bara är en glorifierad träningsmatch så känns det alltid bra att sno den högljudde grannen på pokaler

Postad bild

Super cupen:

Mötte Sporting CP från Portugal i Supercup finalen och j*drar vilken rolig match det blev.. För min del :) Testade även på att flytta ner Mata i den spelfördelande rollen och gav honom en offensiv roll istället för min vanliga defensiva speluppläggare. Januzaj kom in på Matas offensiva mittfältsplats.. Får man ändå anse som lyckats och något jag måste testa fler gånger

Postad bild

VM För Klubblag:

I denna meningslösa Sepp Blatter uppfunna turnering blev vi lottade mot Shengdong i semifinalen..

Postad bild

I finalen trodde jag stenhårt på Boca men de blev väldigt överraskande nog utslagna av mexikanska America. Tacksamt nog så slapp vi möta en hämndlysten Carlos Tevez i finalen...

Postad bild

#15   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 06 January 2016 - 21:26 PM

Postad bild

Introducing Andrija Zivkovic

Efter ett halvår under min ledning...

Postad bild

Postad bild

Fantastiskt bra presterat av min bosmanvärvning, både på träning och när det gäller

#16   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 07 January 2016 - 12:35 PM

Postad bild

Januarifönstret

Precis som föregående år ansluter ingen under januari. Skall till en rejäl kris innan något händer. Däremot sökte Ashley Young upp mig under hösten och bad om att få lämna p,ga brist på a-lagsspel. Accepterade detta direkt eftersom jag vill satsa lite yngre och ge de möjligheter Young annars hade fått till Jesse Lingard (förövrig en av få gånger FM felbedömt någon som värdelös vilket min personal påpekar att han är varje gång trots bra stats och ännu bättre prestationer)

Intresset för Young var ganska svalt tills Watford la lite av ett skambud som jag dock accepterade då jag hellre slipper honom och hans lön.

Sista dagen på transferfönstret kommer PSG med en stor påse pengar för Marcos Rojo. Rojo har under säsongen gått från reserv till att avlasta någon mer eller mindre varje match och gjort det med bravur. Han börjar dock komma upp i åren, tjänar bra och har dessutom en fundering på att försöka ha fler engelska spelare i truppen. Efter lite förhandling kommer vi överrens om en köpesumma och bara timmar innan fönstret stänger blir det klart att flyttlasset går till Paris (världens kanske mest överreklamerade stad)

In

Ut

Ashley Young 90mkr Watford
Marcos Rojo 355mkr Paris SG

Detta ger mig totalt 475mkr ut och 959mkr in. En riktigt fin summa plus med andra ord. Hade dock föredragit om ledningen betalat av lånen istället för att ge mig en hög värvningsbudget jag egentligen inte behöver.

Har en känsla av att sommarens silly season kommer bli ganska intensiv då flera spelare jag kan tänka mig sälja har fått beundrare över hela Europa.

#17   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 08 January 2016 - 00:48 AM

Postad bild

Säsong 2:

Som tidigare nämnts vann jag Community Shield, Supercupen och VM för klubblag.

Capital One Cup:

Efter förra årets floppinsats ville jag göra oss mer rättvisa denna gång. Med tanke på att bänkvärmarna höll högre klass och talangerna haft ytterligare en säsong på sig att träna/få mer uppmärksamhet. Körde på och kom så till slut till finalen. Som den gentleman jag är fortsatte jag med reserver och talanger i finalen mot Arsenal som efter Wengers pensionering leds av Rudi Garcia. Garcia hursomhelst visade sig inte vara någon gentleman och kom med starkast tänkbara lag (ALLA vet ju att man iallafall spelar med reservmålvakten i Capital One, om man inte är ett litet skitlag då såklart... Eller har Van Gaal som manager)
Mot ett starkt Arsenal hade vi inte mycket att sätta emot och förlorade med 2-1.

FA Cupen:

Efter att ha förlorat finalen mot Manchester City ifjol p,ga en taktisk miss av mig var jag även här fylld av revanschlusta. Efter att ha inlett med en stabil seger mot Sheffield United (lovar gott inför helgens möte) vidare mot bland andra Everton så var det dags för Arsenal i semifinalen. Äntligen får jag visa dem hur vi är med vårt starkaste manskap på planen. 2-1 till oss och vi är återigen finalklara. Denna gång mot ärkefienden Liverpool.

Premier League:

Spelade stabilt och stundtals riktigt bländande bra, märks tydligt att spelarna utvecklas stadigt. På grund av eller tack vare Rooneys långtidsskada fick Zivkovic väldigt mycket speltid, vilket han tackade, tog emot och presterade väldigt bra i gengäld för. Även Kristoffer Ajer är på god väg att ta Schneiderlins tidigare givna startplats. I omgång 33 efter Champions League kvarten och FA semin sitter jag självbelåtet och konstaterar att vi har 6 poängs ledning till Chelsea på andraplatsen. This does not f*cking slip... Aston Villa borta och de tar ledningen genom Araujo. En ledning som står sig vääldigt länge och jag är i full färd att bestämma vilken ordentligt grov utskällning killarna skall få efter matchen. Då kvitterar Rooney i 87e och utskällningen blir hård men ingen försvinner spårlöst iallafall... Detta följs upp av en säker 3-0 vinst mot West Ham och sedan en förlust mot Newcastle. 2 poäng före Chelsea med 3 matcher kvar och nu är goda råd dyra. Lyckas vinna nästkommande 2 matcher, tyvärr lyckas Chelsea med detta också och återigen står vi inför ett avgörande i sista matchen.

Champions League:

Efter att ha lottats i en grupp mot Athletico Madrid, Celtic och Malmö sitter jag självbelåtet och funderar på hur mycket jag kan rotera laget i gruppspelet (svar: mycket) Går enkelt vidare som gruppsegrare och lottas mot Marseille i 8delen. Går av bara farten vidare till kvartsfinal där jag ställs mot Barcelona. Första matchen spelas på Camp Nou och är utan tvekan den mest underhållande och spännande matchen sedan jag fick jobbet.

Postad bild

Till och med så att jag tog fram chipspåsen och satt och myste. Känns också extra bra att fotbollsvärldens största framstjärt Luis Suarez inte fick stå för en matchvinnande insats.

I semifinalen lottades vi mot Real Madrid. Det finns 2 personer i fotbollsvärlden jag verkligen avskyr, en är Luis Suarez och den andra är det självbelåtna, dryga köttberget Rafa Benitez. Jag verkligen hatar att förlora mot honom och förlorar ärligt talat hellre mot Liverpool.. Dessvärre går Real (till skillnad från i verkligheten #skadeglädje mot Benitez) pålitligare än tågen i Japan.

Sett över 2 matcher blir det 5-1 och med ett illamående kan jag konstatera att det inte blir 2 champions League finaler i rad

Summa Summarum:

I sista matchen ställs jag mot Cardiff borta medan Chelsea möter Leicester hemma på Stamford Bridge. Får stadiga rapporter om att Chelsea har en stabil 2-0 ledning. Vi spelar ut Cardiff fullkomligt och tack vare My own personal Jesus Anthony Martial som sätter 2 mål ser det väldigt stabilt ut. I 92 minuten sätter gamle Unitedspelaren Federico Macheda 2-1 men mer än så blir det inte och för andra säsongen i rad är vi mästare!

Postad bild

Postad bild

Sluttabellen

I FA Cupfinalen är det då dags för Liverpool. Den 11/8-15 värvade de den brasilianske talangen Luan och sedan dess har han spelat 3 matcher mot oss med facit 3 mål. Liverpool är dock Liverpool och startar den formsvage Sturridge istället, Tackar och tar emot och genom vår supertalang Andrija Zivkovic har vi en stabil ledning. Luan gör entre men vi lyckas hindra honom ända tills i slutet att göra mål nummer 4 på lika många matcher men vid det laget har vi redan en säker ledning och vinner till slut med 5-3

Postad bild

Tankenötter:

Tills nästa säsong får vi se hur många spelare som lämnar/ansluter. Är ganska öppen för en rensning.
Under nästa säsong skall jag även försöka lära mig lägga in klickbara länkar.
Kommer snart ett inlägg med spelare som utvecklats fint

#18   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 08 January 2016 - 12:55 PM

Postad bild

De nya profilerna

Förra säsongen får räknas in i högen väldigt framgångsrik. Inte minst med tanke på att två unga lirare slog sig in i startelvan.

Kristoffer Ajer

Värvades inför första säsongen från norska Start för en spottstyver. Lånades ut omgående till Bordeaux för lite värdefull matcherfarenhet då bredden var väldigt bra.

Sin första säsong i United var han tänkt att avlastna Schneiderlin och trodde inte att han skulle peta den gode europamästaren (i truppen iallafall)

Postad bild

Presterat bra på matcher, främst de lite större och även skött sig fint på träningsanläggningen. Extra roligt att det finns att jobba på så han kommer bli ännu bättre. Ska heller inte avslöja för mycket men han har fått en ny lekkamrat i maskinrummet till säsong 3

Postad bild

Det tog en stor del av säsongen men till sist var han helgjuten i startelvan. Schneiderlin var inte på något sätt dålig utan Ajer helt enkelt bättre.

Andrija Zivkovic

Värvades på bosman som avlastning till Rooney ute på högerflanken. P,ga Rooneys skadeproblem fick han dock till stor del axla det ansvaret själv. Bildade i flera matcher ett riktigt BFF band med Memphis och de två tillsammans med Martial på topp hade ibland en riktig lekstuga.

Postad bild

Skött sig bra på träningarna och snart finns det inte många luckor att täppa igen. Kan mot lite sämre motstånd försvinna men samtidigt fick han dra ett tungt lass på sin kant då avlastning inte alltid fanns tillgänglig.

Postad bild

Presterade på en hög nivå regelbundet och petade ut klubbikonen och lagkaptenen Rooney på bänken

#19   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 08 January 2016 - 21:24 PM

Postad bild

Silly Season

Satt och funderade på om det kommer några bud eller om jag får jobba vidare med de jag har. Allt fanns egentligen från rutinerade rävar som Rooney, fixstjärnan Mata och unga hungriga spelare som Zivkovic. En jag inte hade räknat med att tappa var Nick Powell som efter omständigheterna presterat väldigt bra men kanske inte killen man vill slänga in i en Champions League final mot Barcelona direkt.. Stoke ansåg dock honom vara perfekt i deras lagbygge (lurade på dem Carrick så trodde det skulle hänga en docka med mitt ansikte på från en läktare på Brittania Stadium) Första budet var långt under hans värde och med ett par år kvar på kontraktet kunde jag förhandla lite mer. Till slut landade summan på 265 mkr plus bonusar som kan ge en totalsumma på 350 mkr. Får anses som väldigt bra för en breddspelare man luftar mot de lite mindre lyckligt lottade lagen.

Härnäst kom Real Madrid med stora plånboken och ville ha Matteo Darmian. Alla har ett pris och Darmian satt med 2 år kvar på kontraktet.. Lite gråzon för hans ålder men han hade presterat bra så lyckades suga ur 410 mkr direkt in på kontot.

Till slut och det som faktiskt orsakade mig lite huvudvärk kom Barcelona med ett färdigförhandlat bud på den alltid lika stabile Juan Mata. 640 miljoner kontant ytterligare avbetalning samt lite bonusar kan ge mig totalt 860 miljoner. För bra för att tacka nej till för en kille på 29 år som börjat tappa lite.

We don´t buy star players, we make them...

Detta mantra som jag vill se United återvända till mer ekade i mitt huvud. Hade vart sjukt roligt men vågar jag verkligen... Började med att kolla Ross Barkley, en personlig favorit och slängde in ett bud som scouterna sagt var ganska rätt ute. Återkomne David Moyes svarade med hat eftersom jag lyckades med det han misslyckades med och nådde framgång med The Red Devils. Han spottade på lappen och tryckte den på Barkley, på lappen stog det 720 miljoner plus bonusar. Jag bad honom återvända till golfsemestern han hade i San Sebastian och läste vidare på min fusklapp. I Bayern München finns en dansk kille som heter Pierre-Emile Höjbjerg och från den betydligt mer sympatiske Guardiola var siffrorna 360 miljoner som jag direkt sa ja till, Kontraktet accepterades av Höjbjerg i kamp med Dortmund, Liverpool och Inter. Första värvningen således klar.

För att ersätta Darmian ringde jag återigen David Moyes som fortfarande lite tjurig besvarade mitt respektabla bud på 75 miljoner för Mason Holgate. Den folkilskne skotten visar att fördomen om att skottar är snikna stämmer när han replikerade 380 miljoner. Till slut kunde vi enas om 225 miljoner för honom eftersom jag verkligen ville ha in honom. Phil Jones som extratränat för högerbacksplatsen är förstavalet där ute tills vidare då han överglänste Darmian när han fick speltid.

En fixstjärna mot en annan? Funderade först på det första namnet som dök upp på kända spelare som var James Rodriguez. Pengar är inget problem, styrelsen gav mig innan försäljningarna 2,8 miljarder att leka för och om jag är helt 100% övertygad om att en spelare lyckas är jag inte rädd för att använda dem. Tränarvärldens största r*vhål Rafa Benitez krävde 1,54 miljarder för Colombias guldklimp vilket på något sätt kändes rimligt och jag accepterade. Rodriguez agent ville först höra vad jag erbjöd och knåpade i all hast fram ett bud som gjort honom i de närmaste snuskigt rik med en veckolön på 2,75 miljoner och ett par skottkärror pengar i sign on bonus och agentavgift och lite andra bonusar. Hans agent svarade vänligt att det var lovande innan han rättade mitt erbjudande till 4,25 miljoner i veckan, 150 miljoner sign on bonus, 150 miljoner agentavgift, närmare en miljon per match osv...

Efter att sakta backat ut ur rummet kollade jag väldigt noga på Rodriguez lagkamrat Isco innan jag fick snilleblixten att kolla vem Barcelona haft innan Mata. Där satt den naiva lille tysken Mesut Özil som inte ville lämna Barcelona. En som däremot kunde tänka sig lämna var Bernardo Silva vars stats ganska hyggligt matchar Iscos fast för ungefär hälften av priset. Jag och Paco Jemez som tog över när Enrique fick jobbet som Spaniens förbundskapten. 445 miljoner skrevs övergångssumman till.

Känner mig inte riktigt färdig än men kommer avvakta till transferfönstrets sista dagar.

Ut:

Nick Powell 265mkr Stoke

Matteo Darmian 410mkr Real Madrid

Juan Mata 640mkr Barcelona

Totalt: 1,315miljarder

In:

Pierre-Emile Höjbjerg 360mkr FC Bayern München

Mason Holgate 225mkr Everton

Bernardo Silva 445mkr Barcelona

Totalt: 1030mkr

En fin förtjänst även fast jag känner mig som Van Gaal som spenderar såna pengar på spelare som kanske inte ens lyckas..

Detta inlägg har redigerats av Buford_T_Justice: 08 January 2016 - 22:20 PM

#20   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 08 January 2016 - 23:56 PM

Postad bild

The new guys

Postad bild

Det andra nordiska inslaget i truppen. En svensk härnäst?

Postad bild

Den galet överprisade Mason Holgate, känner mig säker på att kunna utveckla honom till en av världens bästa ytterbackar

Postad bild

Mer än en miljard kr billigare än förstavalet James Rodriguez. Inte 1 miljard gånger sämre dock. Grym utvecklingspotential!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar