Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM16 SR] Man United, Van Gaals instruktionsbok

91 svar till detta ämne

#41   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United
  • Tränar:Beror på humöret

Postad 17 January 2016 - 16:17 PM

Postad bild

Halvtid Säsong 4

I vanlig ordning vann vi Community Shield och följde upp det med en seger i Supercupen mot Bayern München efter en dramatisk förlängning. Säsongen har lunkat på men noterat en viss mättnadskänsla. Det är inte längre lika självklart att vi knallar hem med 3 poäng en regning kväll i Stoke. Med det sagt skall dock sägas att vi ännu inte förlorat i ligaspelet. Vi tog även hem VM för Klubblag efter att ha slagit ut mexikanska Chivas i semifinalen och en vinst mot Sydkoreanska Jeonbuk i finalen. I Jeonbuk fanns bland andra Johan Mårtensson och Viktor Lindberg

I Champions League lottades vi i en grupp med Bayern​ München, Olympiacos och Zenit. Gick överraskande enkelt vidare som gruppsegrare och blev lottad mot svårspelade Napoli i åttondelsfinalen.

I Premier League har Aston Villa, fortfarande ledda av Remi Garde presterat väldigt bra och leder just nu ligan 3 poäng före mig och Arsenal. Dock har jag p,ga Vm för klubblag 2 matcher mindre spelade. Har även haft Martial och Silva skadade i omgångar och även det kan vara en förklaring till att spelet ibland haltar lite

#42   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1952 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 17 January 2016 - 16:19 PM

Martial är ju riktigt bra, trodde inte han hade en så stor potential.

#43   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 17 January 2016 - 17:45 PM

Visa inläggAlex-Grecco skrev:

Martial är ju riktigt bra, trodde inte han hade en så stor potential.

Han är riktigt grym, tyvärr har han och Wilson byts av mer i sjukstugan snarare än planen så inte kommit upp i samma nivå som förra säsongen

#44   Yayakolo

Klubbdirektör

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5931 Inlägg:
  • Yrke:Student
  • Tränar:Fotboll

Postad 17 January 2016 - 17:46 PM

Hoppas allt går åt helvete och du förlorar varje match! ;)

Edit: Annars gillar jag rapporten :)

#45   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 17 January 2016 - 18:10 PM

Visa inläggYayakolo skrev:

Hoppas allt går åt helvete och du förlorar varje match! ;)

Edit: Annars gillar jag rapporten :)

Rädd att jag kommer göra dig besviken med förluster ;)

#46   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 18 January 2016 - 13:31 PM

Postad bild

Januarifönstret

Januari var en ganska lugn månad. Som vanligt kom det bud på Silva, De Gea, Zivkovic och Memphis som så klart nobbades. Kapten Rooney har viljat lämna för en ny utmaning sedan sommaren och i slutet på januari kom äntligen möjligheten när Brighton (19e plats i Premier League) la ett lånebud med köpoption som accepterades av både mig och Rooney. Kan bara anta att det är möjligheten att bo ute vid kusten som fick honom att acceptera det. Den sportsliga utmaningen finns ju också där och hittills har han spelat 2 matcher och gjort 2 mål så än kan gubben. Han ersätts i a-truppen sålänge av en ganska sopig regen vid namn Roy Salmon. Den långsiktiga planen att ersätta honom är ett work in progress och har lite olika alternativ i olika kvalitet, nivå och prisbild.

In

-

Ut

Wayne Rooney Lån Brighton

Edit: Som erkänt värdelös på allt som har med datorer att göra har jag bara en snabb fråga till vem som än vet. Tänkt göra en omröstning angående vem som skall ersätta Rooney som backup anfallare. Vet att jag såg en knapp med starta omröstning för ett tag sedan men kan inte hitta den igen... Någon som kan vara vänlig och guida en gammal man till hur man gör?

Detta inlägg har redigerats av Buford_T_Justice: 18 January 2016 - 15:04 PM

#47   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 18 January 2016 - 17:22 PM

Postad bild

Kapten Rooney är med största sannolikhet förlorad och även om han återvänder från sitt lån så har han tappat för mycket för att kunna utmana om en plats på riktigt. Därför är det nu dags att se sig om efter nya alternativ, har ett gäng jag följt olika noga men känner att jag behöver lite expertutlåtanden.

Ingen särskild ranking på mina personliga favoriter:

Harry Kane, Everton. Kane är en tvåfotad anfallare med mycket erfarenhet av klubb och landslagsfotboll. Han har bra stats och är i en ålder där han helt enkelt är "klar". Det som talar för honom är att han är engelsk och det är alltid kul, han har erfarenheten och kan gå in i vilken situation som helst och göra ett bra jobb. Det som talar emot honom är att Everton har satt en smått hysterisk prislapp på strax över 800 miljoner samt att han inte längre är särskilt formbar.

Luke Pride, Middlesbrough. Unge Pride är ett riktigt framtidsnamn, solklar i det engelska U21 landslaget och dryper av utvecklingsmöjligheter. Det som talar mot honom är helt enkelt att han har hittils hållt sig i championship divisionen, är det killen man vill slänga in för att förändra en matchbild? Det som talar för honom är att han formbar och Middlesbrough kan inte streta emot höga bud på sina spelare på samma sätt som Premier League lagen samt utländska lag i toppdivisionen.

Adam Armstrong, Newcastle. Ytterligare en anfallare som har speeden och bra siffror. Newcastle är anti att sälja honom och scouterna är överlag anti Armstrong. Han största svaghet är att han är ganska kort och därför inte särskilt bra i luftrummet vilket är lite av ett minus då det är tänkt som en rotationsspelare som skall förändra matchbilder och då kan höga långbollar ibland vara ett tråkigt men effektivt vapen.

Breel Embolo, Tottenham. Scoutade Embolo redan under tiden i Basel men ansåg att jag inte behövde en anfallare till. För är även hans mångsidighet då han även kan spela på det offensiva mittfältet med bravur. Nackdelen är att Tottenham med Daniel Levy i spetsen vet hur man tar betalt och mina scouter har inte kunnat sätta ett pris på honom. Han är väldigt lik Wilson med sin snabbhet och säkra avslut och det är bara ett stort plus.

Timo Werner, Dortmund. Tysklands egen James Wilson. Sitter just nu utanför Dortmunds startelva och vantrivs vilket är något positivt. Det negativa är dock att Dortmund är väldigt negativt inställda till att släppa honom trots det men med tjat och några välriktade miljoner bör det gå att övertyga dem. Snabb och bra avslut samt tvåfotad är stora plus medan han tyvärr är helt genomusel i luftrummet

Edit: Omröstningen är nu uppe och spelarnas namn i sammanfattningen är länkar till deras stats

Detta inlägg har redigerats av Buford_T_Justice: 18 January 2016 - 17:31 PM

#48   Kunaguero

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 832 Inlägg:
  • Yrke:Gröna skylten
  • Favoritlag:Tottenham

Postad 18 January 2016 - 17:43 PM

Vill inte ens föreställa mig Kane i en Unitedtröja!

#49   Lappeeeee

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5607 Inlägg:

Postad 18 January 2016 - 17:49 PM

Luke Pride vore väldigt intressant :)

#50   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 18 January 2016 - 18:11 PM

Visa inläggLappeeeee skrev:

Luke Pride vore väldigt intressant :)

Helt klart en spännande spelare med stor potential, frågan är om han inte behöver gå till ett mittenlag i PL för att få speltiden han behöver för att blomstra på riktigt :)

Visa inläggKunaguero skrev:

Vill inte ens föreställa mig Kane i en Unitedtröja!

Ingen tröst att han isåfall kommer via Everton och Man City?

#51   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 18 January 2016 - 20:27 PM

Postad bild

The Regens

Har tidigare bara namngett Ryan Lund så är väl dags för en kortare presentation av de intressanta ungdomar som kommit upp.

Ryan Lund, den första intressanta regen jag fick fram. Trots sin unga ålder är han given i a-truppen och roteras med Mason Holgate på högerbackspositionen. Tagit stora kliv framåt och om han fortsätter med sin fina form kommer det bli Holgate som roteras med Lund

Sam Walsh, rekordmannen Walsh gjorde a-lagsdebut i Premier League under denna säsong då han endast var 15 år gammal. Rekordet är inte bara för Manchester United utan hela Premier League. Mycket kvar att jobba på med denna unga offensiva mittfältare men råämnet finns utan tvekan.

Gareth Mason, har även han fått spela en hel del under säsongen p,ga skador på Blind och Shaw. Har för närvarande en avlastningsroll och spelar fortfarande ganska mycket med U21 laget.

Elliot Muller, den enda spelare jag värvat utav dessa. Utlånad till franska Evian under säsongen där det visserligen varit lite si och så med speltid men kommer ansluta till nästa säsong och kommer bli ett väldigt intressant tillskott och ge Memphis/Lingard lite mer konkurrens.

David Taylor, ytterligare en högerback som kommit fram. Ännu inte spelat för a-laget men har helt klart potentialen, om inte annat kan det bli aktuellt att skola om till mittback eller vänsterback.

Glen Turner, anslöt under denna säsong och var den klart mest framträdande spelaren i hela sin kull. Hann knappt underteckna sitt kontrakt dock innan han började klaga på den hårda träningen vilket gör att han kan få problem att få ytterligare ett kontrakt.

Chris Ward, för tillfället utlånad till lägre ligor men debuterade ganska tidigt och lyckades med konststycken att göra mål i sin debut. Vänsterbackar finns det gott om i truppen och Ward, trots sin fina debut har utvecklats lite för lite och blir förmodligen inget nytt kontrakt för honom.

#52   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 19 January 2016 - 15:31 PM

Postad bild

Säsong 4

Den jävla skitcupen

Gick väl ungefär som förväntat och åkte ut i semifinalen mot Sunderland efter 4-1 torsk borta och 2-0 vinst hemma.. Ingen tredje raka finalförlust iaf och nästa säsong är det många unga intressanta spelare så räknar inte med några jätteavancemang.

FA Cupen

Gick på halvfart genom omgångarna och kom till slut till final där Everton, ledda av David Moyes väntade. Everton har varit lite av säsongens besvikelse och slutade på 16e plats i ligan. Visserligen sålt flera tongivande spelare och är egentligen Harry Kane som bär dem. Finalen var spännande fram tills 89e minuten då vi kunde sätta 4-2 genom Januzaj. Hur det såg ut i övrigt under matchen hittar ni här. Kane gjorde minst sagt bra reklam för sig själv och höjde därmed antagligen priset också

Premier League

I halvårsrapporten beklagade jag mig över att spelarna ibland framstod som totalt ointresserade. Var tvungen att åtgärda detta och petade därför flera gånger toppkvartetten. Detta gav resultat och när ersättarna var lite trötta hade original 4 vaknat till av mitt tilltag och vi defilerade till slut hem ligan redan i 34e omgången. Dessutom med 19 poängs marginal ner till Arsenal på andra plats. Blev även lite förvånad och positivt överraskad av fansens omröstning i säsongssummering där jag personligen höll Memphis som årets genomgående bästa spelare. Hur sluttabellen blev finns att beskåda här

Champions League

I halvtidsrapporten beskrev jag att vi gick vidare som gruppetta och blev lottade mot Napoli. Vi avfärdade Napoli väldigt stabilt och jag var helnöjd med spelet i de två matcherna. Vi lottades sedan mot Monaco i kvartsfinalen och inledde hemma på Old Trafford. Matchen blev riktigt Rock & Roll och vi vann till slut med 7-3. Returen startade jag med en ganska rutinerad 11 bortsett från någon enstaka position, resultatet? 4-0 till Monaco och utslagen i kvartsfinalen på bortamålsregeln... Första gången i min Football manager karriär jag aggresivt skäller ut en spelare och heligt jävla topp tunnor rosenrasande så bötfällde jag 2 spelare p,ga deras usla insats efter detta spektakel.

.Sammanfattningsvis

Känns som att jag denna säsongen tog ett stort steg mot inhemsk dominans då jag vann ligan med såpass marginal. Dessutom segrar i Fa cupen, VM för klubblag, super cupen och Kalle Anka cupen community shield så får det ändå räknas som en väl genomförd säsong. Hade inte heller särskilt stora problem med min bredd som jag var lite nojig över inför säsongen men tack vare regens så gick det till slut bra.

Till nästa säsong

Omröstningen är öppen till Rooneys arvtagare och kommer göra vad jag kan för att följa erat råd. Jag kommer hursomhelst inte betala miljardbelopp för en spelare som trots allt kommer vara rotationsspelare. I skrivande stund leder Harry Kane omröstningen och scouterna uppskattar en kostnad på ca 800 miljoner vilket är lite väl spännande. Egentligen behövs inget mer värvas än som tidigare nämnts en eller kanske två anfallare. Ingen jag har jättebråttom att sälja heller direkt men visst ligger spelare som Schneiderlin och Herrera lite brunt till

#53   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 19 January 2016 - 17:48 PM

En kortare update då Schalke bjöd 590 miljoner för Embolo som Spurs accepterade. Tänkte jag lägger ett bud med och matchade deras 590 mkr dock inga klausuler eller liknande utan cold hard cash. Den flintskallige idiotjäveln Levy anser dock att 1,4 miljarder får jag allt slänga upp vilket jag försökte förhandla ner men de var stenhårda så jag la ner det projektet vid 900 miljoner.

I övrigt så la Brighton bud på Rooney som jag accepterade men Rooney kunde inte komma överens med dem om något och bad sedan om att få bli bortplockad från transferlistan.

Behöver trots detta ett bättre alternativ och omröstningen är öppen till kl 13 imorgon

Detta inlägg har redigerats av Buford_T_Justice: 19 January 2016 - 17:49 PM

#54   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • 1952 Inlägg:

Postad 19 January 2016 - 17:58 PM

Hur dyr är Kane?
Annars tycker jag honom beroende på pris, han är Engelsman och det sitter alltid fint.
Annars finns Barbosa som alltid är fin.

#55   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 19 January 2016 - 18:57 PM

Kane varierar lite i pris, senaste scoutuppdateringen fick dom inte fram något pris men sist dom hade nån siffra så var det mellan 600-800 mille

#56   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • 1952 Inlägg:

Postad 19 January 2016 - 19:02 PM

Visa inläggBuford_T_Justice skrev:

Kane varierar lite i pris, senaste scoutuppdateringen fick dom inte fram något pris men sist dom hade nån siffra så var det mellan 600-800 mille

Max 400 annars tycker jag någon annan, han är inte värd de pengarna ;)
Får man se en screen från Luke Pride?

Detta inlägg har redigerats av Alex Grecco: 19 January 2016 - 19:03 PM

#57   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 19 January 2016 - 19:38 PM

Visa inläggAlex Grecco skrev:

Max 400 annars tycker jag någon annan, han är inte värd de pengarna ;)
Får man se en screen från Luke Pride?

Ja de är lite väl saftigt med mer men får se hur omröstningen blir :) Embolo klar för Schalke dock -.-
Namnen i de inlägget jag presenterade dem är klickbara :)

#58   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 20 January 2016 - 13:07 PM

Omröstningen är nu avslutad, tack till alla som röstat :)
Vinnare med 10 röster blev Harry Kane medan Luke Pride och Breel Embolo blev delad 2 med 6 röster var. Nu börjar förhandlingarna med Everton som precis anställt Carsten Jancker som ny manager efter fjolårets floppsäsong

#59   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 20 January 2016 - 17:11 PM

Postad bild

Inför Säsong 5

Träningsmatcherna spelade och det gick ju minst sagt bra, spelarna värvade och premiären nu bara några minuter borta.
Silly season var inte tokigt stressig direkt men blev lite mindre förändringar. Wayne Rooney lämnade oss till förmån för nyblivna Premier League laget Middlesbrough, Hans roll som kapten övertas av Bernardo Silva som kanske inte är lika lämplig som exempelvis Phil Jones men kommer spela i betydligt fler matcher än den gode Jones. Paddy McNair lämnade permanent för Fulham och Sam Johnstone skrev på för Stoke. Dessutom fick Demetri Mitchell inget nytt kontrakt. Johnstone ersätts rakt av som backup målis av Vanja Milinkovic Savic som spenderat de senaste två säsongerna på lån i Q.P.R där han varit förstemålvakt både i Championship och Premier League. Han har även 3 a-landskamper för Serbien på meritlistan så är trots sin unga ålder ingen duvunge och känns som ett ännu bättre backup alternativ än Johnstone vars största fördel var att han var engelsman.

Anfallsoppan...

Annonserade efter Rooneys ersättare med en omröstning och andra tips och förslag. Vinnare av omröstningen blev Harry Kane och jag la ett bud på 600 miljoner. Evertons storhetsvansinne överträffas enbart av deras fantasi och de replikerade med att kräva 2,4 miljarder vilket jag tyckte var aningens i överkant ;) De "bästa" jag lyckades förhandla fram var 1,3 miljarder plus 75 miljoner extra efter 10 matcher och en 20% klausul på förtjänsten. Plan B var Breel Embolo som jag tidigare avreagerade mig över Tottenhams vansinne och som sedan såldes till Schalke för 590 miljoner. Lite skillnad från vad de ville ha av mig tyvärr. 3a på listan var Luke Pride som var oavgjort på 6 röster med Embolo. Pride satt med en friköpsklausul på 320 miljoner och jag försökte desperat få honom lägre än så men misslyckades, ledsnade och la 320 miljoner för den unge anfallaren som med andra ord byter plats rakt av med Rooney. Med Pride klar kände jag mig ganska nöjd men United don´t buy star players, we make them och kunde inte låta bli att köpa in 2 ungdomsspelare i form av Gareth McPhee och Steven Davidson som mestadels kommer husera i ungdomslagen samt Capital One Cup

In

Luke Pride 320 miljone

r Middlesbrough

Gareth McPhee 14 miljoner Newcastle
Steven Davidson 36 miljoner

Partick Thistle

Ut

Wayne Rooney 7 miljoner Middlesbrough
Paddy McNair 52,5 miljoner Fulham
Sam Johnstone 15 miljoner Stoke
Demetri Mitchell Kontraktsslut Dundee

Till sist...

Inga fler värvningar kommer att göras såvida ingen säljs. Strax dags för premiär mot Tottenham och det kommer bli mig ett sant nöje att mosa dem som tack för senast med Embolo affären. Kommer även göra en liten lagspresentation i hur det ser ut för de övriga lagen.

Detta inlägg har redigerats av Buford_T_Justice: 20 January 2016 - 18:31 PM

#60   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 20 January 2016 - 18:28 PM

Läget i de övriga lagen

Arsenal

Manager: Gerardo Martino

Tippad placering: 4

Nyckelspelare: Alexis Sanchez

Profilvärvning: Gonzalo Higuain

Profil som lämnat: -

Kommentar: Fått behålla stommen i sitt lag samtidigt som spelare som Higuain och Bacca skall trimma anfallet. Värvade inför förra säsongen Gareth Bale och jag tror den tippade fjärdeplatsen är lite för lågt satt. Kommer bli väldigt farliga

Aston Villa

Manager: Remi Garde

Tippad placering: 9

Nyckelspelare: Moussa Dembele

Profilvärvning: Joel Matip

Profiler som lämnat: Richedley Bazoer

Kommentar: Ett av två överraskningslag förra säsongen. Kan mycket väl höja sig ytterligare ett snäpp och upprepa det även iår. Tappet av Bazoer till Arsenal är dock tungt. Den väldigt säkre Matip har anslutit och kommer bilda ett starkt mittbackspar ihop med Okore.

Brentford

Manager: Lee Carsley

Tippad placering: 15

Nyckelspelare: Gael Kakuta

Profilvärvning: Harry Wilson

Kommentar: Med spetskompetensen Kakuta och Andre Gray ger är Brentford ett lag som kan skrälla i varje match om de har en bra dag. Talangfulle Wilson ansluter och kommer ge dem ytterligare en dimension från sin kant. Inga tyngre tapp från fjolåretstrupp

Chelsea

Manager: Joachim Löw

Tippad placering: 2

Nyckelspelare: Eden Hazard

Profilvärvning: Oliver Ntcham

Profil som lämnat: Ramires

Kommentar: Fjolårets Champions League vinnare har legat ovanligt lågt på transferfronten och Ntcham är den enda som anslutit medan en del föredettingar lämnat. Truppen känns dock lite tunn och efter att Löw ersatte Mourinho känns de överlag sämre när man möter dem trots CL titeln. Tror andraplatsen är lite att ta i och kommer nog få slåss om fjärdeplatsen

Crystal Palace

Manager: Ole Gunnar Solskjaer

Tippad placering: 11

Nyckelspelare: Yohan Cabaye

Profilvärvning: -

Kommentar: Ingen profil som anslutit eller lämnat och kommer bli intressant att se vad gamle Unitedhjälten Solskjaer kan göra med Palace sin första hela säsong efter att ha tagit över i Januari.

Everton

Manager: Carsten Jancker

Tippad placering: 8

Nyckelspelare: Harry Kane

Profil som lämnat: Denis Cheryshev

Kommentar: Ingen direkt utmärkande värvning medan Cheryshev lämnat. Fjolårets stora ligaflopp slutade på 16e plats och såvida inte Jancker har väldigt många ess i rockärmen ser jag inget som tyder på att de kan slåss om en topp 10 plats.

Liverpool

Manager: Carlo Ancelotti

Tippad placering: 6

Nyckelspelare: Phillipe Coutinho

Profilvärvning: Joshua Kimmich

Profil som lämnat: Alberto Moreno

Kommentar: Mycket aktivitet både på in och ut sidan och den spelare som utmärker sig mest är Kimmich som kommer bli en stor tillgång i Ancelottis bygge. Värt att notera är att de även värvat gamle Unitedbacken Rafael för att täcka upp högerflanken

Manchester City

Manager: Jürgen Klopp
Tippad placering: 3
Nyckelspelare: Isco
Profilvärvning: Isco
Profil som lämnat: Carlos Bacca
Kommentar: Bacca öste in mål ifjol men iom blandandra Iscos och Alberto Morenos ankomst är det ett betydligt starkare City iår och jag tror de tillsammans med Arsenal kommer bli de största hoten om ligatiteln. Värvat smart inför säsongen

Middlesbrough

Manager: Steve Bruce
Tippad placering: 20
Nyckelspelare: Renato Sanchez
Profilvärvning: Renato Sanchez
Profil som lämnat: Luke Pride
Kommentar: 2a placerade i Championship ifjol och kan mycket väl överraska stort i Premier League förutsatt att Rooney fortsätter lika bra som han gjorde ifjol under sin utlåning till Brighton. Sanchez är ett kanonförvärv och kommer tillföra mycket trots sin unga ålder. Inget namnkunnigt lag direkt men ett starkt kollektiv och den gamle rutinerade Bruce på tränarbänken betyder i regel en stark defensiv

Newcastle

Manager: Brian McClair
Tippad placering: 14
Nyckelspelare: Marco Van Ginkel
Profil som lämnat: Chancel Mbemba
Kommentar: Varit väldigt lugnt på transfermarknaden och inte ersatt flyktade spelare som Mbemba och Iago Aspas exempelvis. Stabil trupp i övrigt där spelfördelaren Van Ginkel utmärker sig lite extra tillsammans med Janmaat

Norwich
Manager: Marcelino
Tippad placering: 18
Nyckelspelare: Nathan Redmond
Profilvärvning: Hidde Ter Avest
Profil som lämnat: Fabio
Kommentar: Ett ganska slätstruket lag med en manager som ger ungefär samma intryck som övriga laget. Engelske landslagsmannen Redmond fick de behålla än så länge vilket är en nyckel tillsammans med nye Ter Avest och Mats Möller Dählie till att The Canaries skall undvika nedflyttning

Nottingham Forrest

Manager: Phil Parkinson
Tippad placering: 19
Nyckelspelare: Bryan Rabello
Profilvärvning: Troy Deeney
Profil som lämnat: Yoann Gouffran
Kommentar: Satsat på rutinerade spelare som Deeney och Leighton Baines under detta fönster och nyuppflyttade Forrest kommer få kämpa för överlevnad. Lite för trötta spelare känns det som dock är Rabello en lirare med stor potential men lite för låg lägstanivå

Southampton

Manager: Jimmy Floyd Hasselbaink
Tippad placering: 12
Nyckelspelare: Sadio Mane
Profilvärvning: Stipe Vucur
Profil som lämnat: Jairo Riedewald
Kommentar: Med Riedewald såld till Manchester City och ersatts av Stipe Vucur vill det till att han klarar att axla den manteln. Ett ganska kompetent lag annars med Mane, Ayew och engelske landslagsmannen Jay Rodriguez (en mening man inte använder så ofta) så kan Saints bli ett hot om euroleague platserna om det vill sig väl

Stoke

Manager: Nigel Pearson
Tippad placering: 16
Nyckelspelare: Ryan Shawcross
Profil som lämnat: Joel Ward
Kommentar: Ingen direkt startspelare inköpt till Stoke som fortsätter värva bänkvärmare från mig iom Johnstones ankomst. En sisådär trupp överlag och kan mycket väl bli nedflyttning denna säsong. Tror även att spelare som Nick Powell och Bojan kommer säljas innan fönstret stängs.

Sunderland
Manager: Mark Warburton
Tippad placering: 10
Nyckelspelare: Yann M´Vila
Profilvärvning: Ricardo Kishna
Profil som lämnat: Balasz Dzsudzsak
Kommentar: Det andra av två överraskningslag förra säsongen. Gjorde även en stark säsong innan det då anförda av ungerska Dzsudzsak som nu lämnat. Kishna värvades från Lazio för blott 20 miljoner och kommer troligen stå med som värvning när säsongen summeras. Warburton kan mycket väl bli förbundskapten om England skulle floppa i VM denna sommar.

Swansea
Manager: Brendan Rodgers
Tippad placering: 7
Nyckelspelare: Gylfi Sigurdson
Profilvärvning: Sam Byram
Profil som lämnat: Kim Seong Guy
Kommentar: Tappar förstemålvakten Guy och i ärlighetens namn känns en 7e plats som en väldig övervärdering. Sigurdson är stabil och flera spelare som anslutit av habil kvalitet men en 10-12 plats är mer realistiskt

Tottenham
Manager: Mauricio Pochettino
Tippad placering: 5
Nyckelspelare: Christian Eriksen
Profilvärvning: Gabriel Barbosa
Profil som lämnat: Breel Embolo
Kommentar: Ersatte Embolo med Barbosa vilket inte direkt är en försvagning. Ett väldigt samspelt lag som är en joker i leken i titeljakten. Rankar Spurs högre än Chelsea inför denna säsong och hade inte blivit förvånad om de blivit topp 3 till slut

Watford
Manager: Garry Monk
Tippad placering: 13
Nyckelspelare: Michael Keane
Profilvärvning: Pablo Sarabia
Profil som lämnat: Jeroen Zoet
Kommentar: Tappat sin förstemålvakt Zoet och har hittills helt obegripligt inte ersatt honom med en målvakt i liknande klass. Gör de inte det kommer det bli en seriös bottenstrid för dem då Joel Robles är den kompetentaste målvakten i truppen just nu. En i övrigt ganska profillös trupp som inte direkt skrämmer någon med få ljusglimtar

West Ham
Manager: Alex Neil
Tippad placering: 17
Nyckelspelare: Jack Butland
Profilvärvning: Arkadiuzs Milik
Profil som lämnat: Hidde Ter Avest
Kommentar: Hammers kan mycket väl bli ett succelag om någon plockar upp Ter Avests arbete och Milik får igång målproduktionen. Stark målvakt i Jack Butland och är väldigt jobbiga att möta. Neil är en av de mest underskattade managers och tror att omkring en 10 plats är fullt rimlig

Värt att notera

Det är endast Aston Villa och Tottenham som har kvar de managers som var där när jag började. Swansea skruvade tillbaka tiden och anställde Rodgers igen och han har gjort ett bra jobb. Everton provade samma sak men tyvärr är deras tidigare manager David Moyes...

Arsenal och Tottenham ser jag som största hot mot titelkampen medan en hel radda lag gör upp i nedflyttningskampen. Personligen tror jag Nottingham, Norwich och Stoke är de lag som ligger sämst till för att hålla sig kvar

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar