Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM16 SR] Man United, Van Gaals instruktionsbok

91 svar till detta ämne

#81   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United
  • Tränar:Beror på humöret

Postad 12 February 2016 - 10:12 AM

Postad bild

Säsong 7

Som tidigare nämnts vann jag Community Shield, Supercupen och VM för klubblag. Nytt för denna säsongen var att jag på förhand delade upp laget i två olika omgångar och beroende på form, schema och skador körde jag ganska hårt på dessa två laguppställningar. Den första delen, såkallad Top Notch innehöll de på pappret bästa spelarna och dessa fick ansvaret i cuperna samt stora ligamatcher. I intensiva delar samt regniga tisdagkvällar i november fick talanglaget chansen. De spelade även av en del matcher samt mot enklare motstånd i cuperna. Truppens totala medelålder är inte mer än 24år. Wayne Rooney som inför säsongen anställdes som hjälptränare i U18 fick jobb som manager i Huddersfield och lyckades rädda dem kvar i championship genom att lyfta dem från 23 till 20e plats. Ska bli kul att se vad han kan åstadkomma när han fått ett transferfönster på sig att forma laget.

Capital One Cup

Så kom äntligen segern i denna vackra turnering. Det blev inte den gentlemannamässiga segern jag ville men ledsnade på semi och finalförluster. Vann till slut enkelt med en stabil 3-0 seger.

FA Cupen

Joggade mer eller mindre hela vägen fram till kvartsfinal där vi ställdes mot Tottenham, slog dem i en mycket jämn match och ställdes mot lillebror City i semifinalen. Blev en stabil 3-0 seger och vidare till final mot ärkefienden Liverpool. Gick totalt på knock och vann mycket rättvist med

6-2 efter en 5-0 ledning i paus.

Resultat:

Man United - Bury 3-1

Brighton - Man United 0-1

Man United - Nottingham Forrest 4-1

Tottenham - Man United 2-3

Man City - Man United 0-3

Man United - Liverpool 6-2

Premier League

En fruktansvärt konstig säsong resultatmässigt. Kommer mer om det i ett senare inlägg där jag återigen bevisar hur dålig jag är på att tippa. Ska dock sägas att det var en allt annat än förutsägbar säsong och frågan är om vi såg några jättar falla från toppen. Hur gick det då? Jodå vi vann såklart och tog vår 7e raka ligatitel med 17 poängs marginal till Manchester City på andraplats.

Champions League

Gick som sagt vidare som gruppetta och lottades mot Leverkusen. Efter mycket besvär gick vi vidare till kvartsfinal mot David Moyes Napoli som med ett väldigt bra lag lyckades gneta sig till 0-0 hemma innan vi kunde avfärda dem på Old Trafford med 4-1. Semifinalmotståndet utgjordes av PSG som vi slog första matchen och sen såg till att hålla jämna steg med i returen på Parc des Princes. Andra semifinalen spelades mot underpresterande Arsenal och Manchester City och efter en total seger med hela 1-0 blev det klart att det var Arsenal i finalen. Arsenal bjöd på hårt motstånd och allt hände egentligen i första halvlek. Flanen Smalling tackar för förtroendet och fäller en Arsenalspelare i straffområdet i 6e minuten. Vietto iskall och rullar in 0-1 på Olympiastadion i Berlin. Deras glädje blev kort då James Wilson kvitterar i 8e minuten. I minut 14 ringer det bakom Kapinos i Arsenalburen igen då Memphis sätter 2-1. Hann inte ens fira färdigt innan Robin Quaison (Hamrens instruktionsbok?) sätter 2-2. Detta står sig till förlängningen och jag sitter och funderar på vem jag skall plocka in för att ge plats åt säkre straffskytten Martial när Wilson hänger dit 3-2 i 99e minuten. Det står sig förlängningen ut och vi är för tredje gången i rad Champions League vinnare.

Resultat slutspelet:

Bayer Leverkusen - Man United 3-2

Man United - Bayer Leverkusen 3-0

Napoli - Man United 0-0

Man United - Napoli 4-1

Man United - PSG 2-0

PSG - Man United 3-3

Man United - Arsenal 3-2 e förlängning

#82   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 12 February 2016 - 10:27 AM

Postad bild

Jag är världens sämsta tippare

Mediatipset Mitt tips Hur det slutade

1. Manchester United Man United Man United
2. Chelsea Chelsea Man City
3. Manchester City Arsenal Aston Villa
4. Arsenal Man City Chelsea
5. Tottenham Tottenham Liverpool
6. Liverpool Aston Villa Watford
7. Aston Villa Liverpool Crystal Palace
8. Southampton Southampton Brentford
9. Sunderland Sunderland Norwich
10. Swansea Everton Arsenal
11. Everton Swansea Tottenham
12. Crystal Palace Brentford Southampton
13. Brentford West Ham Everton
14. Watford Crystal Palace West Ham
15. West Ham Norwich Burnley
16. Norwich Burnley Swansea
17. Middlesbrough Watford Sunderland
18. Burnley Middlesbrough Hull
19. Hull Hull Middlesbrough
20. Reading Reading Reading

Med andra ord hade jag två rätt medan förhandstippningen från spelet hade 3 rätt... Ska nog kanske hålla mig till att utveckla spelare, hantera transfermarknaden och finslipa taktiker...

Till sist

Anthony Martial blev säsongens skyttekung i Premier League med 28 fullträffar. David De Gea visade tecken på att han börjar tappa och jag hoppas stenhårt på en målvakt samt mittback med hög potential när det skall tas in spelare i ungdomsleden.

#83   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 13 February 2016 - 01:04 AM

Postad bild

Truppen och uppställningar

Som jag skrev innan har jag delat upp laget i två olika startelvor som dock mixas ibland vid skador osv.

Postad bild

Här är då den starkaste startelvan jag kan mönstra efter att Laporte såldes av. Är väl eventuellt en mittback av yppersta världsklass som kan behövas för att vara riktigt omöjliga att ha och göra med. Myser lite extra över hur fint Ryan Lund utvecklats och han var även given i Englands startelva under VM som spelats under sommaren.

Postad bild

Talangelvan får mig också att mysa rätt ordentligt då 7 spelare är regens och fyra utav dessa elva kommer ur de egna leden (Mason, Taylor, Gribbin och Walsh)

Jones är den enda i närheten av 30år dessutom. Holgate kommer troligen ersätta Smalling i A11.

Priser

Fansens val av årets spelare:

Ryan Lund 62%

Anthony Martial 15%

Andrija Zivkovic 13%

Övriga 10%

Årets unga spelare

Ryan Lund

Topp 5 mest sålda tröjor

1. Anthony Martial

2. Memphis Depay

3. Pierre-Emile Höjbjerg

4. Bernardo Silva

5. Andrija Zivkovic

Övriga priser och vinster

Martial fick Adidas European Golden Shoe som Europas bäste målskytt.

Zivkovic blev utsedd till Uefa Best Player in Europe medan Memphis Depay kom tvåa och Kingsley Coman i PSG kom trea

Frankrike vann VM i fotboll

#84   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1952 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United, Panathinaikos

Postad 13 February 2016 - 01:05 AM

Kan man få screen på Ryan Lund? :)

#85   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 13 February 2016 - 01:14 AM

Postad bild

En sak till...

Eller två om man räknar med att jag gett mig på att göra en egen banner..

Detta har hänt...

Postad bild

Det näst sista målet är nått och jag har tagit klubben till världstoppen. Nu skall platsen bara försvaras också...

Visa inläggAlex Grecco skrev:

Kan man få screen på Ryan Lund? :)

Självklart :)

Postad bild

Slänger in en bild på hans statistik från ifjol med ;)

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Buford_T_Justice: 13 February 2016 - 01:18 AM

#86   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 13 February 2016 - 05:55 AM

Postad bild

Inför säsong 8

Så var det då dags igen.. Träningsmatcherna spelade, Community Shield och Supercupen spelade och transferfönstret stängt.

Förlorade för första gången Community Shield, 2-1 efter straffar mot City

Så dags för en liten truppgenomgång och transferuppdatering. Transferuppdateringen blir väldigt kortfattad då ingen anslutit och endast ett gäng fjantar från U21 som inte fick förnyat kontrakt lämnat. A-lagstruppen med andra ord exakt samma som ifjol.

Har hittils spelat 3 ligamatcher med facit 1-1-1 efter oavgjort mot Liverpool borta (2-2 hämtade upp ett 2-0 underläge) Vinst hemma mot Newcastle (3-0) och förlust borta mot Arsenal 3-2 (tappade en 2-0 ledning)

Träningsmatcher

Postad bild

Gick som synes väldigt smärtfritt. Inga konstigheter att Rangers kunde sticka upp lite då det var första matchen och det var ringrostigt samt att några inte fått vila ordentligt efter VM.

Målvakter:

Postad bild

De Gea börjar tappa lite och det börjar närma sig den tunga tiden om man inte ska släppa honom inför nästa säsong. Den jättelika serben där bakom fick en del speltid ifjol då De Gea var skadad en period samt att han fick några ligamatcher eftersom DDG behövde vila. Hoppas verkligen på att få fram en intressant regen under året. Förmodligen blir det också Savics sista säsong då jag fått flera bud på honom och hans utvecklingsmöjligheter är ganska begränsade. Håller inte som förstemålvakt och lite för bra för att sitta som andramålvakt.

Försvar:

Postad bild

Laporte bråkade sig från klubben ifjol och kan som tröst nämnas att han inte direkt rosat marknaden i Chelsea. Holgate har gått in och tagit hans plats i mittlåset och gjort det helt ok. Lite för liten för min smak som mittback men placeringssäker och brytningssäker samtidigt som Stones är som ett klister efter motståndarnas bästa spelare. Kanterna tas av Lund och Shaw som även är landslaget ytterbackar. Där bakom finns den överpresterande David Taylor samt lagets nu ganska åldersstigna vaktmästare Daley Blind som får ganska begränsat med speltid. Phil Jones är numera lagkapten och växlar mellan högerbacksplatsen, mittbacksplatsen samt som innermittfältare.

Mittfältare:

Postad bild

Den utan tvekan starkaste lagdelen. Fixstjärnor på varenda plats mer eller mindre. Höjbjerg är den som på pappret är spelfördelaren, Ajer som numera är assisterande kapten tar den löpstarka positionen och strax framför dem lurar spelgeniet Bernardo Silva som kan slå den snygga djupledspassningen, bomba in bollen i mål från straffområdeskanten eller smyga in på returer. Vingarna tas allt som oftast av Zivkovic och (kanske?) världens bästa spelare Memphis Depay. Bakom här finns gedigna lirare som Januzaj och Timo Werner som var en riktig succe ifjol. Dessutom som lite extra lullull finns påläggskalvarna McPhee (Höjbjergs ersättare), Walsh (Bernardos ersättare) och Davidson (Ajers ersättare) Allihopa uppbackade av Gribbin som får mig att lite i hemlighet hoppas på ett monsterbud på Bernardo så jag kan sälja honom och spela Gribbin istället.

Anfallare:

Postad bild

Monstret Martial är svårpetad, var Europas bästa målskytt under förra säsongen, vann VM guld med Frankrike där han dundrade in 6 mål på 7 matcher och har hittils på 3 matcher i ligan gjort 3 mål. Pride blev häromsistens utsedd till Europas guldgosse och Wilson är den egna produkten jag gärna hade spelat oftare men inte kan med att peta Martial. Enda trista är att det inte kommit några intressanta anfallare från de egna leden sedan Wilson.

Till sist...

Jag hatar djupt och innerligt säsongsinledningarna eftersom jag behöver en bred trupp under årets gång då vi spelar väldigt många matcher så är det många som sitter bredvid under inledningarna när det är lite lugnare. Detta leder alltid till att nån jävla lipsill sätter igång. Denna säsong? Januzaj och eftersom han numera är en klubbikon så fick jag lova skitungen att starta. Gör han det bra? Nej! Hoppas jag mer eller mindre han ska bli skadad? JA! Har varnat honom om att han inte rycker upp sig är det slut på räkmackan. Får se hur det tog på honom för han har varit väldigt slätstruken inledningsvis.

Det enda jag hatar mer än säsongsinledningarna är dom förbannade landslagsuppehållen. Tränar 1 vecka sen 2 matcher på 4 dagar och sen tillbaka 2 kvällar (om man har tur) innan ligamatch helt slutkörda och inte ovanligt att de blir skadade heller eftersom förbundskaptenerna helt saknar förmåga att tänka sig för.. "Jaha han är trött.. LOL han ska starta den här meningslösa träningsmatchen mot Azerbadjan.. YOLO"

Jag vet.. Det är en ära för spelarna att representera sina länder.. Förbundskaptenerna vill testa sig fram lite och utvärdera.. Kunde önskat att dom tagit hänsyn till om de är trötta samt att de kommer tillbaka tidigare alternativt att ligamatcherna flyttas nån extra dag så de blir lite mer vila

Detta inlägg har redigerats av Buford_T_Justice: 13 February 2016 - 06:34 AM

#87   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 18 February 2016 - 12:32 PM

Postad bild

Stiltje

Har varit väldigt passivt här i rapporten det senaste, anledningen är väldigt enkelt. Har inte hunnit då det vart fullt upp med jobbet samt lägenhetsrenovering. Den är långt ifrån nedlagd och motivationen finns absolut kvar så tänkte köra en snabb uppdatering hur det gått hittills för att bevisa det.

Postad bild

En fruktansvärt irriterande förlust mot Arsenal efter att ha haft en 2-0 ledning med mig in i halvtid. Förlorade även i Capital One Cup mot Leeds i ett Roses Derby vilket alltid är störande. Som synes blev jag även lottad i en mysig Champions League grupp. Spelet har inte varit klockrent trots resultaten men mer om det senare...

Postad bild

En förlust, två oavgjorda och fyra vinster ger en 5e plats. I kommande omgång möter jag jumbon Swansea medan 1an Arsenal möter 2an Chelsea, förhoppningsvis kan jag knapra in några poäng på det.

Bästa målskytt är Anthony Martial med 5 fullträffar.

Postad bild

Spelet har som sagt hackat lite och vi är Manchester United, vi vinner inte bara, vi vinner snyggt! Så sedan andra halvlek av matchen mot Brentford spelar vi med denna uppställning. Höjbjerg hamnade på bänken, Bernardo tar steget ner som spelfördelare och James Wilson spelar som måltjuv.

Adnan Januzaj har hoppat upp några snäpp efter mitt snack med honom och växlar mellan vänster och högerkanten medan Memphis och Zivkovic turas om att vila.

Detta inlägg har redigerats av Buford_T_Justice: 18 February 2016 - 12:33 PM

#88   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 21 February 2016 - 12:19 PM

Postad bild

Tog en paus i väggspacklande och målandet för att spela lite, Van Gaal behöver instruktioner mer...

Har hackat lite och kommit undan vissa matcher med blotta förskräckelsen. Är tillbaka på originaltaktiken då Pride blev skadad och 2 anfallsplatser med 3 anfallare blev lite magstarkt med tanke på hur matchschemat sett ut. Börjat plana ut lite men truppen är inte optimerad för att byta uppställning just nu.

Postad bild

Går egentligen inte klaga på själva resultaten även fast det stör mig något enormt med den oavgjorda matchen mot Swansea. Är man dock perfektionist (som man bör vara när man styr Manchester United) så kan jag säga att det stör mig extremt mycket med att vi släpper in så mycket som vi gör. På de 12 matcher jag spelat sedan senaste uppdateringen har vi hållt nollan i tre matcher. Som synes har vi inte direkt mött Barcelona, Real Madrid, Bayern München eller Ulricehamns IFK heller så får sammanfattas med väldigt svagt defensivt.

Det får jag dock själv ta på mig eftersom jag inte tätat till den Laporteformade luckan i mittförsvaret. Holgate håller inte riktigt i mitten, Jones är skadad ganska ofta och tokpresterar inte direkt när han inte är det och Smalling (nu 33 år) börjar tappa rejält medan Daley Blind är bättre ute på kanten och för den delen tappat rejält och troligtvis ryker efter säsongen. Scouting pågår inför nästa säsong på ett världsnamn i rätt ålder (läs 20-23 år gammal) för mittbacksplatsen.

Postad bild

Dessa resultat gör dock att jag klättrat från 5e till en väldigt knapp 1a plats. Väldigt jämnt i toppen och möter andraplacerade Tottenham borta i nästa match. Hysteriskt jämnt i toppen och jag är om man ska se väldigt teoretiskt på pappret två förluster från en 6e plats.

Till sist

Ska försöka uppdatera lite oftare men ca 2 veckor från flytt och just nu ser det ut som ett bombnedslag i kommande högkvarteret.. Något Van Gaal slipper vilket gör hans insats ännu mer oförlåtlig

#89   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 24 February 2016 - 22:11 PM

Postad bild

En ännu kortare uppdatering...

Sen senaste uppdateringen har jag bara spelat 4 matcher, gått väldigt bra och kan inte klaga på spelet. Endast en hemmamatch av dessa fyra och det gör absolut inget då Old Trafford håller på att byggas ut så ser det väldigt deprimerande ut när de matcherna spelas och man bara ser en byggarbetsplats.

Postad bild

Vann VM för klubblag som vanligt och lyckades trycka till Tottenhams förhoppningar om att gå förbi mig i tabellen. Reserverna avfärdade även Basel med nöd och näppe på byggarbetsplatsen.

Till sist

Denna rapporten heter Van Gaals instruktionsbok och nog för att Van Gaal är ungefär lika smidig som en säck cement under sina presskonferenser så hade jag behövt instruktioner i hur man genomför en i mängden dryga presskonferenser med 15 olika frågor som dock är mer eller mindre samma som förra dryga presskonferensen utan att slita fram en motorsåg och jaga folket...

Kan också glatt rapportera att lägenheten nu är bredspacklad och målad och nu ska det bara kladdas upp tapeter så fort jag fått sambon att inse att mina ideér är bättre gällande vilka vi skall ha...

#90   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 04 March 2016 - 13:49 PM

Postad bild

Januarifönstret började med...

Mycket trevliga nyheter får jag säga

Postad bild

Fantastiskt fint år av Martial som även rodde hem

Postad bild

Som lite extra grädde på moset...

Postad bild

Sedan tog dessa gentlemän varandra i hand och gjorde sällskap i årets lag med denna respektabla skara spelare

Postad bild

Hur har de gått annars?

Överlag väldigt bra får jag säga. En störande oavgjord match mot Burnley, Torsk mot Chelsea trots massivt spelövertag och överlägsen ledning i skottstatistiken men ett självmål av Stones avgjorde.. Dessutom en ordentlig käftsmäll mot Watford i FA Cupen efter att ha slagit ut Sunderland, ledda av Wayne Rooney i 3e omgången.

Övriga resultat ser ut såhär

Postad bild

Två förluster i rad i de sista två matcherna är inte riktigt det jag hoppades eller för den delen trodde i ärlighetens namn...

Till sist

I helgen blir det att skriva papper på lägenheten, fixa de sista tapeterna och tapetsera samt måla och kanske fira det hela med att gå och se Grimsby på bio.

#91   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 10 March 2016 - 16:49 PM

Postad bild

Säsong 8

Denna säsongen har verkligen tagit en evighet att slutföra men bättre sent än aldrig... En del har jag redan rapporterat om men kör en liten kort recap även på de. Förlorade för första gången en Community Shield och vann Supercupen samt VM För Klubblag

Capital One Cup

Denna turneringen är verkligen min stora akilleshäl. Brukar aldrig gå all in för den och luftar oftast reserver, spelare påväg tillbaka från skada och allra helst unga talangfulla spelare.

Postad bild

Började bra i ett av mina få Roses Derby men tyvärr ut på straffar..

FA Cupen

Inte heller i min egna personliga favoritcup gick det särskilt bra då det blev respass redan i andra matchen mot Watford. Slog ut Sunderland i 3e som nuförtiden styrs av Wayne Rooney som i ligan lyckades med en Great Escape (titelkandidat nästa säsong Lex Leicester?)

Postad bild

Premier League

Säsongens ligagigant är utan tvekan Anthony Martial som inte bara vann skytteligan med sina 31 mål utan även assistligan på 13 assist. Vilades mycket i cuperna vilket gjorde att han kunde göra sin grej i ligan utan att vara sliten.

Det var i övrigt ganska odramatiskt och var efter omgång 27 egentligen aldrig hotad. Säkrades inte matematiskt förrän 36e omgången men det berodde mer på att vi låg många matcher bakom p,ga vårt deltagande i VM För Klubblag.

Postad bild

Såhär slutade tabellen och lite mer statistik

Postad bild

Champions League

Vidare som gruppsegrare i en grupp tillsammans med Basel, Dinamo och Schalke. Mötte sedan i tur och ordning Lazio, Benfica och Manchester City. Eftersom Manchester är rött gick vi vidare till finalen där Athletico Madrid väntade.

En mållös första halvlek där vi inte ens kunnat träffa en ladugårdsvägg fick killarna lite uppmuntran i omklädningsrummet eftersom vi må ha missat ladugårdsväggen men Athletico hade inte riktigt insett att uppvärmningen var slut och hade inte ens försökt. I andra halvlek började vi ungefär som vi slutade första. Som en skänk från ovan fick Athletico backen Silvan Widmer fullkomligt hjärnsläpp och passade rakt till Bernardo Silva i straffområdet som inte hade några problem att sätta 1-0. Efter det blev det proppen ut och bara 2 minuter senare satte Memphis 2-0. Memphis gjorde även ett andra mål i matchen och de övriga 2 i denna fina 5-0 seger gjordes av Martial och Zivkovic. Med andra ord gjorde hela BDZM kedjan rätt för sig

Postad bild

Till sist

En lång säsong som avslutades på bästa möjliga sätt. Enda trista med att vinna Champions League är den bannade VM För Klubblag som bara ger en ett intensivare spelschema. Dock väldigt dumt att klaga :)

Martial

Memphis

Gribbin

Höjbjerg

Silva

Topp 5 i flest sålda tröjor

#92   Buford_T_Justice

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 443 Inlägg:

Postad 13 March 2016 - 10:49 AM

Postad bild

Svansången

Har den sista tiden känt att jag inte haft den tid att lägga på rapporten som den förtjänar. Därför väljer jag nu Den 1a Juli 2023, exakt 8 år på dagen sedan jag tog över jobbet att avsluta denna rapport. Kommer ha kvar filen och terapispela lite och räkna med en ny Saverapport såfort jag landat lite mer i nya högkvarteret. Många roliga projekt i åtanke... ;)

Avslutar med lite statistik

Postad bild

Postad bild

Till sist

Kan konstatera att Van Gaal inte studerat denna rapport särskilt nära vilket senaste matchernas resultat bevisar.. Men det har varit riktigt roligt och jag tackar och bockar för alla kommentarer, gilla, röster och feedback, positiv såväl som negativ :)

På återseende i rapportvärlden

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar