Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[EHM-Projekt] Världens bäste hockeyspelare?

Världens bäste NHL EHM
43 svar till detta ämne

#1   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool
  • Tränar:Sällan

Postad 14 January 2016 - 00:20 AM

Världens bäste hockeyspelare?

Tanken har slagit mig dom senaste dagarna att jag ska ta reda på vilken person som är den bäste spelaren i spelet Eastside Hockey Manager. Jag har sedan dess tänkt ut hur jag ska gå tillväga med detta och kommer nu att redovisa alla resultat för er läsare i den här tråden. Vem tror ni kommer få titeln, världens bäste hockeyspelare?

Det kommer gå till väldigt enkelt, men kommer att ta en del tid de närmsta veckorna. Jag kommer spela 30 olika saves, en i taget, med olika lag varje gång. Vi kommer att börja uppifrån med Anaheim Ducks och kommer avsluta den sista saven med Winnipeg Jets. Databasen som kommer att användas är den senaste, alltså TBL 8.1. Med det laget jag spelar med kommer jag inte göra några som helst byten med andra lag, utan det enda jag göra är att fixa laget och ställa in lagtaktik, ingen kedjetaktik. Lagtaktiken kommer se likadan ut för varje lag jag spelar med.

Efter en save kommer jag att publicera, både spelarstatistik och lagstatistik, vilket kommer göra att vi kommer se vilket lag som kommer få utmärkelsen, världens bästa lag. Efter varje säsong kommer jag att räkna ihop poängen för spelare och lag för att lägga ihop detta till en maratontabell.

Just nu i tankarna har jag tänkt att 13 kategorier ska vara med. Matcher, mål, assist, poäng, +/-, utvisningsminuter, tacklingar, PP-poäng (ej mål och ass separat), BP-poäng (ej mål och ass separat), första stjärna-utmärkelser, GWG (Game-winning goal), Skottblockeringar och Average Raiting. Eventuellt kan fler tillkomma om ni så önskar.

Målvaktskategorierna kommer att vara: Matcher, vinster, räddningsprocent, skott emot sig, insläppta mål och insläppta mål i snitt och givetvis hållna nollor. Eventuellt kan fler tillkomma om ni så önskar.

Lagkategorierna kommer att vara: Antal stanley-cup (endast denna kategori från slutspelet), vinster, förluster, antal gjorda mål, antal insläppta mål, PP, BP och poäng. Eventuellt kan fler tillkomma om ni så önskar.

Passar även på att reservera nästa inlägg.

Detta inlägg har redigerats av Moyoxo: 14 January 2016 - 01:13 AM

#2   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 00:29 AM

Top-10 listor -Forwards

Matcher
Spoiler

Mål
Spoiler

Assist
Spoiler

Poäng
Spoiler

+/-
Spoiler

Utvisningsminuter
Spoiler

Skott
Spoiler

Tacklingar
Spoiler

PP-Poäng
Spoiler

BP-Poäng
Spoiler

Första stjärna
Spoiler

Game winning goal
Spoiler

Skottblockeringar
Spoiler

Average Raiting
Spoiler

Detta inlägg har redigerats av Moyoxo: 18 January 2016 - 00:02 AM

#3   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 00:36 AM

Top-10 listor -Backar

Matcher
Spoiler

Mål
Spoiler

Assist
Spoiler

Poäng

Spoiler

+/-
Spoiler

Utvisningsminuter
Spoiler

Skott
Spoiler

Tacklingar
Spoiler

PP-Poäng
Spoiler

BP-Poäng
Spoiler

Första stjärna
Spoiler

Game winning goal
Spoiler

Skottblockeringar
Spoiler

Average Raiting
Spoiler

Detta inlägg har redigerats av Moyoxo: 18 January 2016 - 00:15 AM

#4   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 00:42 AM

Spelarstatistik per lag

Siffrorna står för matcher - mål - assist - poäng - +/- - utvisningsminuter - skott - tacklingar - PP-Poäng - BP-Poäng - Första Stjärna - Game winning goal - Blockerade skott - raiting.
För målvakter gäller följande, Matcher - vinster - räddningsprocent - skott emot sig - insläppta mål - insläppta mål i snitt - hållna nollor - raiting.

Anaheim Ducks
Spoiler

Arizona Coyotes
Spoiler

Boston Bruins
Spoiler

Buffalo Sabres
Spoiler

Calgary Flames
Spoiler

Carolina Hurricanes
Spoiler

Chicago Blackhawks
Spoiler

Colorado Avalanche
Spoiler

Columbus Blue Jackets
Spoiler

Dallas Stars
Spoiler

Detroit Red Wings
Spoiler

Edmonton Oilers
Spoiler

Florida Panthers
Spoiler

Los Angeles Kings
Spoiler

Minnesota Wild
Spoiler

Montreal Canadiens
Spoiler

Nashville Predators
Spoiler

New Jersey Devils
Spoiler

New York Islanders
Spoiler

New York Rangers
Spoiler

Ottawa Senators
Spoiler

Philadelphia Flyers
Spoiler

Pittsburgh Penguins
Spoiler

San Jose Sharks
Spoiler

St. Louis Blues
Spoiler

Tampa Bay Lightning
Spoiler

Toronto Maple Leafs
Spoiler

Vancouver Canucks
Spoiler

Washington Capitals
Spoiler

Winnipeg Jets
Spoiler

Detta inlägg har redigerats av Moyoxo: 25 January 2016 - 01:25 AM

#5   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 00:48 AM

Lagstatistik

Antal Stanley Cup
Spoiler

Antal Slutspel
Spoiler

Vinster
Spoiler

Förluster
Spoiler

PP
Spoiler

BP
Spoiler

Gjorda Mål
Spoiler

Insläppta Mål
Spoiler

Poäng
Spoiler

Detta inlägg har redigerats av Moyoxo: 19 January 2016 - 05:23 AM

#6   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 01:03 AM

Top-10 listor - Målvakter

Matcher
Spoiler

Vinster
Spoiler

Räddningsprocent
Spoiler

Skott emot sig
Spoiler

Insläppta mål
Spoiler

Insläppta mål i snitt
Spoiler

Hållna Nollor
Spoiler

Average Raiting
Spoiler

Detta inlägg har redigerats av Moyoxo: 25 January 2016 - 02:47 AM

#7   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 01:40 AM

Vi är igång, har startat första saven med Anaheim Ducks, alla textdokument är redo att fyllas med siffror. Nu ska jag bara dra kort lite regler för själva laget som jag är. Jag kommer att vara samma manager i alla saves, samma namn, samma erfarenhet osvosv. Taktiken kommer även den att se likadan ut, jag kommer att ställa in uppställning och lagtaktik, vilket kommer se likadan ut i varje lag, som jag redan har gått igenom en gång.

Sen när det gäller skador, om en spelare blir skadad kommer jag att använda mig utav lagrapporten för att finna nästa spelare som står högst upp på positionen där spelaren blev skadad, spelaren som blir ombytt kommer att ta den skadade spelarens roll oavsett om det är en förstecenter eller en fjärdecenter, när spelaren är spelbar kommer jag skicka ner ersättaren till farmarlaget igen. Jag kommer att använda standardtruppen som finns, inga nedflyttningar eller uppflyttningar mellan lagen i början utan det sker vid skador, med hjälp utav lagrapporten.

När det gäller målvakter är det enkelt, jag kommer spela på samma sätt med målvakterna under alla saves. Jag kommer att använda mig av de två målvakter som redan finns i klubben, jag kommer inte att plocka upp någon. Den spelare som är bäst enligt lagrapporten kommer att stå totalt 60 matcher under säsongen och reservmålvakten kommer att stå 22 matcher.

Oavsett om jag spelar slutspel eller inte så kommer detta att simuleras över tills vi får en vinnare. Detta för att endast grundseriepoäng kommer att räknas in i projektet.

Om klubbarna byter klubbar, utan att jag är inblandad i det kommer spelaren ändå att tillhöra klubben som han startar säsongen i när jag startar saven och få sina kategorier ifyllda i det laget.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Detta inlägg har redigerats av Moyoxo: 14 January 2016 - 01:56 AM

#8   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 Inlägg:
  • Yrke:Handläggare
  • Favoritlag:Frölunda HC, IFK Göteborg

Postad 14 January 2016 - 04:27 AM

Spännande projekt! Men en tanke bara, kommer inte taktiken passa vissa spelare bättre än andra spelare? T.ex. Board Play och Hard på tacklingar passar stora, starka, fysiska spelare bättre än mindre mer tekniskt lagda. Kommer inte det ge utslag på resultaten sedan?

#9   friggan

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5040 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 10:08 AM

Snyggt

#10   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 10:54 AM

Visa inläggAahlstroem skrev:

Spännande projekt! Men en tanke bara, kommer inte taktiken passa vissa spelare bättre än andra spelare? T.ex. Board Play och Hard på tacklingar passar stora, starka, fysiska spelare bättre än mindre mer tekniskt lagda. Kommer inte det ge utslag på resultaten sedan?

Absolut, stora starka spelare kanske har en liten fördel. Men jag kommer ju samtidigt bara att spela en av 30 saves med de olika lagen, dvs så kommer det 29 stycken saves med statistik när jag inte styr laget också. Men jag vet inte, man kanske ska ta bort det? :)

#11   figliodeldios

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 313 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 11:43 AM

Visa inläggMoyoxo skrev:

Absolut, stora starka spelare kanske har en liten fördel. Men jag kommer ju samtidigt bara att spela en av 30 saves med de olika lagen, dvs så kommer det 29 stycken saves med statistik när jag inte styr laget också. Men jag vet inte, man kanske ska ta bort det? :)

Tacticalsystems bör du ha samma för 1a och 2 kedjan, lite mer offensiva. Sen för 3e och 4e lite mer neutrala. Så inget lag får fördel pga styrka osv.
Måste gissa lite på bästa spelare... Erik Karlsson, Lunkan och Toews! Laget får bli Chicago. :)

#12   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 11:48 AM

Visa inläggfigliodeldios skrev:

Tacticalsystems bör du ha samma för 1a och 2 kedjan, lite mer offensiva. Sen för 3e och 4e lite mer neutrala. Så inget lag får fördel pga styrka osv.
Måste gissa lite på bästa spelare... Erik Karlsson, Lunkan och Toews! Laget får bli Chicago. :)

Yes, lät som en bra idé och grymt kul med lite gissningar. Det kan ju gå precis hur som helst. :)

#13   Yngvesson

Manager

• Medlem
  • 3237 Inlägg:
  • Snapchat:Sampiesto

Postad 14 January 2016 - 11:49 AM

Det här känns mäktigt.

#14   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 12:01 PM

Visa inläggYngvesson skrev:

Det här känns mäktigt.

Det är mäktigt. Det kommer ta lång tid och utföra men jag ska uppdatera er så gott jag kan. Sjävla spelandet är ju den enkla biten, däremot att lägga in all statistik kommer ju att bli ett helvete rent ut sagt. :)

Tur att man är nattmänniska och har många timmar att slå ihjäl om nätterna.

Detta inlägg har redigerats av Moyoxo: 14 January 2016 - 12:02 PM

#15   Aahlstroem

Manager

• Medlem
  • 3469 Inlägg:
  • Yrke:Handläggare
  • Favoritlag:Frölunda HC, IFK Göteborg

Postad 14 January 2016 - 12:08 PM

Via "Actions"-knappen på ligasidan kan du välja "Print" och sedan t.ex. "Tables". Då får du en .txt-fil med tabellerna för Eastern och Western Conference. Om du har möjlighet att klippa och klistra när du för in statistiken skulle det kunna hjälpa dig att få saker gjort snabbare :)

#16   figliodeldios

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 313 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 12:11 PM

Citat

Tur att man är nattmänniska och har många timmar att slå ihjäl om nätterna.

Tveka inte att be om hjälp eller råd, finns många på forumet med samma intresse som du!

#17   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 12:19 PM

Såhär får taktiken bli nu, kommer att ta för lång tid om jag ska sitta och pilla i kedjorna och sådär. Såhär får det bli.

Postad bild

#18   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 16:04 PM

Första säsongen är nu avklarad och jag tänkte ge er en liten miniupdate. Efter varje säsong kommer jag även att ge er top-10 från de sex stora nationerna. Sverige, Finland, Kanada, USA, Tjeckien och Ryssland är det som gäller och här kommer ett smakprov på den svenska första säsongen. Siffrorna kommer stå för matcher, mål, assist och poäng och det är det enda som kommer gälla i dessa sammanhang. Ikväll kommer jag sätta igång och räkna ut allting som har med statistik att göra, det kommer ta ett tag så förvänta er inte en update ikväll men ska försöka hinna ikväll.

Spoiler

Bjuder även på tabellerna för första säsongen.

Postad bild

Postad bild

#19   Peanut

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 429 Inlägg:
  • Yrke:Elektriker
  • Favoritlag:Modo Hockey, Minnesota Wild

Postad 14 January 2016 - 17:01 PM

Wow, spännande! Verkligen ett fränt projekt du tagit dig an, kommer följas med största intresse. :)

#20   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1300 Inlägg:

Postad 14 January 2016 - 22:58 PM

Visa inläggPeanut skrev:

Wow, spännande! Verkligen ett fränt projekt du tagit dig an, kommer följas med största intresse. :)

Kul att du följer, har kommit igång med statistiken nu. Drygt men det går framåt! Kul att du följer :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar