Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

[FM16-SR] Talangutveckling på det skotska höglandet

FM16 Scottish Highlands Talangutveckling Highland Football League Brora Brora Rangers
49 svar till detta ämne

#1   Denki

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2 383 Inlägg:
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Hearts, Baltimore

Postad 31 mars 2016 - 21:33

Postad bild

1. TALANGUTVECKLING PÅ DET SKOTSKA HÖGLANDET

På skotska gäliska är regionen känd som Gàidhealtachd(the place of the Gaels) och det här för att den traditionellt ligger i den Gaelic-talande delen av Skottland, även om språket idag är relativt begränsat i regionen.

När det pratas om var det skotska höglandet ligger geografiskt i Skottland brukar det traditionellt hänvisas till den delen av Skottland, nordväst om Highland Boundary Fault som korsar det skotska fastlandet från Helensburgh i väster till Stonehaven i öster. En anledning till att de platta kust-mark områdena som upptar delar av länen Nairnshire, Morayshire Banffshire och Aberdeenshire oftast är uteslutna från det skotska höglandet är att dessa områden inte delar allt för många geografiska och kulturella särdrag från övriga.

Det är dock inte alltid lätt att säga vilka områden som tillhör höglandet eftersom det finns flera olika definitioner om vilka områden som egentligen ska räknas in, och hade du frågat slumpmässiga människor från olika delar i Skottland, hade de antagligen svarat olika.

Höglandet skilde sig i alla fall från låglandet i både tradition och språk och där man länge bevarade det gäliska språket i regionen. Av det här blev det en slags klyfta mellan regionerna och det här speciellt i den kulturella skillnaden mellan höglandet och låglandet. Nära den lilla byn Dinne på Royal Deeside finns det exempelvis en sten där det står 'You are now in the Highlands' och mellan Glen Gary och Dalwine står det "Welcome to the Highlands".

I den norra delen av det skotska höglandet ligger staden Brora i grevskapet Sutherland (som i sin tur ligger i kommunen Highland) och det är här som tränarens resa i ett visst lag kommer ta sin början.

SPEL: FOOTBALL MANAGER 2016
PATCH: 16.3.0
DATABAS: STOR + THEFMEDITOR SCOTTISH LOWER LEAGUE DATABASE + ALLA LADDADE SPELARE FRÅN SKOTTLAND + LANDSLAGSSPELARE FRÅN ALLA VÄRLDSDELAR
LADDADE LÄNDER: SVERIGE | DANMARK | ISLAND | NORGE | FINLAND | TYSKLAND | FRANKRIKE | ENGLAND | SKOTTLAND | NORDIRLAND | IRLAND | WALES

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#2   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:

Postad 01 april 2016 - 10:16

Postad bild

1.1 BRORA RANGERS FOOTBALL CLUB

KLUBBFAKTA | HISTORIK | EKONOMI | MEDIETIPS | FACILITETER

Brora Rangers Football Club kommer från staden Brora (som på fornnordiska ungefär betyder 'flod med en bro') i den norra delen av det skotska höglandet, och är en halvprofessionell fotbollsklubb som grundades 1879.

Ursprungligen spelade klubben på Inverbrora Park, innan man 1932 flyttade till deras nuvarande hemmaarena Dudgeon Park som har en kapacitet på ca 4000(200 sittplatser) och som ligger i Sutherland(ett ståthållarskap i kommunen Highlands).

År 1933 blev klubben medlemmar av det skotska fotbollsförbundet och trädde vid samma tidpunkt även in i lottningen av den skotska cupen. 1962 blev de medlemmar av Highland Football League.

Brora är ingen klubb med några direkta stora framgångar och idag spelar de fortfarande i Highland Football League. Brora har dock vunnit Highland Football League två gånger och det här gjorde de under säsongerna 2013-14, 2014-15, men trots att de även vann uppflyttningsplayoffet under dessa säsonger så fick inte klubben gå upp någon av gångerna och det här på grund av många konstiga och kontroversiella beslut. En anledning till varför de inte fick flyttas upp en division handlade under säsongen 2013-14 om att andra klubbars spelare och supportrar hade fått resa allt för långt under bortamatcherna mot Brora(som är ett av de nordligaste fotbollslagen i Skottland) om de hade fått gått upp då.

Efter playoffvinsten över Edinburgh City under den senaste säsongen berodde det förmodligen på något annat, för vid den här stunden mötte Brora faktiskt, SPFL:s kriterier och där ordförande John Young hade tittat på de olika alternativen och inte funnit några sätt som gjorde att Brora inte kunde konkurrera som klubb.

Och trots att klubben även fick avslag denna gång som sagt, från att flyttas upp en division, så har saker och ting förändras och där det har föreslagits att Brora bara skulle gynnas ekonomiskt av spelare och supportrar från klubbar i södra Skottland, som besökte staden under matchdagarna.

Vad som händer i framtiden om de skulle vinna Highland Football League ännu än en gång, vet man inte. Brora är dock en klubb som längtar efter framgångar, det är en sak som är säker och förhoppningsvis är det något de kan få under den nye tränaren, som har anlänt med sina nya tankar och filosofier för att utveckla Brora som klubb så att de både kan börja klättra i det skotska ligasystemet och uppnå framgångar.

Detta inlägg har redigerats av Denki: 01 april 2016 - 10:17

#3   rockystar

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 035 Inlägg:

Postad 01 april 2016 - 10:26

Mycket lovande inledning! Ser fram emot att följa denna! :)

#4   Yngvesson

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 237 Inlägg:
  • Snapchat:Sampiesto

Postad 01 april 2016 - 10:59

Detta kommer jag älska, snygg start!

#5   Moyoxo

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1 226 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool
  • Tränar:Sällan

Postad 01 april 2016 - 11:54

Äntligen, som jag längtat!

#6   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:

Postad 01 april 2016 - 13:01

Visa inläggrockystar skrev:

Mycket lovande inledning! Ser fram emot att följa denna! :)

Visa inläggMoyoxo skrev:

Äntligen, som jag längtat!

Visa inläggYngvesson skrev:

Detta kommer jag älska, snygg start!

Tack ska ni ha och kul att ni vill följa min resa med Brora! :)

#7   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:

Postad 01 april 2016 - 20:31

Postad bild

1.2 MÅLSÄTTNINGAR OCH VÄRVNINGSREGLER

STÄDER

Den främsta målsättningen med Brora Rangers är att lyckas så bra som möjligt(och klättra i det skotska ligasystemet) och det här med så många spelare från det skotska höglandet och öarna (Shetlandsöarna och Orkneyöarna) som möjligt. Brora vill helt enkelt utvecklas som klubb och nå framgångar med lokala spelare.

En annan målsättning med klubben är att satsa på ungdomar och utveckla de spelare som varje år dyker upp från ungdomsakademin. För att göra det lite mer intressant sattes några riktlinjer eller snarare värvningsregler upp för klubben. Brora vill som sagt fokusera på spelare från en speciell region(och värvningar av unga talanger) men samtidigt vill klubben inte vara rädda för att ta in spelare från andra regioner/nationaliteter.

Antalet värvningar som klubben får göra kommer alltid att ligga på max fem spelare per säsong, men värvningspoängen kommer ändras beroende vilken division klubben spelar i. I Highland Football League har Brora nio värvningspoäng, åtta värvningspoäng i League 2, sju värvningspoäng i League 1, sex värvningspoäng i Championship och slutligen fem värvningspoäng i Premiership.

0 P | SKOTSKA HÖGLÄNDERNA (+ ÖARNA SHETLANDSÖARNA & ORKNEYÖARNA)

-FÅR VÄRVAS HUR MÅNGA SOM HELST MEN SPELARNA FÅR INTE VARA ÄLDRE ÄN 23 ÅR.

1 P | ÖVRIGA SKOTTLAND

-SPELARNA FÅR INTE VARA ÄLDRE ÄN 20 ÅR.

2 P | ÖVRIGA STORBRITANNIEN(ENGLAND, NORDIRLAND, WALES) OCH IRLAND

-SPELARNA FÅR INTE VARA ÄLDRE ÄN 18 ÅR.

Angående de spelare från regionerna och länderna utanför Skottland och övriga Storbritannien så får de inte var äldre än 17 år när köpet görs (vilket gör att spelaren i fråga kan vara äldre när han anländer, bara att han var 17 år när han kontrakterades).

3 P | SKANDINAVIEN (SVERIGE, FINLAND, ISLAND, DANMARK, NORGE)

-SE OVAN

4 P | ÖVRIGA LÄNDER I EUROPA

-SE OVAN

5 P | SYDAMERIKA, AFRIKA, ASIEN, NORDAMERIKA, OCEANIEN

-SE OVAN

Detta inlägg har redigerats av Denki: 01 april 2016 - 23:13

#8   Bergkamp

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 645 Inlägg:

Postad 01 april 2016 - 21:00

Outlander.

Go känsla, följer detta.

#9   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:

Postad 02 april 2016 - 08:56

Tredje updaten är uppe igen efter ha fått redigerat och fått göra om den.

Detta inlägg har redigerats av Denki: 02 april 2016 - 08:57

#10   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:

Postad 02 april 2016 - 13:07

Postad bild

1.3 SILLY SEASON 2015/2016

FÖRSTÄRKNINGAR

När jag anlände till klubben var det allt för tunn trupp för min smak och jag valde därför att leta efter lite förstärkningar och breddspelare. Jag började med att scouta spelare från det skotska höglandet. I denna region är Inverness är den stora staden och ibland även kallad huvudstad och det är därför inte så konstigt att majoriteten av de spelarna som är ifrån höglandet kommer just från denna stad.

Vi hittade i slutändan några spelare och när sommaren var över hade sex nya spelare presenterats för Brora Rangers och där ingen spelare hade lämnat. Fem spelare vad födda i Inverness, en i Thurso och på så sätt kom alla sommarens nyförvärv från det skotska höglandet.

Försvaret var det som förstärktes först och eftersom det inte fanns någon högerback i laget när jag anlände till klubben var det prio ett under sommarens gång att just hitta en spelare på den positionen. Efter ha scoutat och gått igenom de spelare som var födda i det skotska höglandet så valde jag att tillslut ta in högerbacken Jay Cheyne, med ett förflutet i de skotska klubbarna Buckie Thistle och Inverness CT, på fri transfer. Vårt andra nyförvärv Stephen Mackenzie, var även han född i Inverness och spelat för stadens Premier League-lag. Är en talangfull mittback som jag tror kan bli viktig för oss inom något år, men under den här säsongen får han förmodligen nöja sig med att endast bara vara backup bakom mina andra mittbackar.

De två målvakter som fanns när jag anlände, håller inte riktigt måttet enligt mitt tycke (den ena i så fall mer än den andra) och den tredje spelare som togs in till klubben blev därför en målvakt vid namn Scott Mathieson och värvades in gratis från ligakonkurrenten Inverurie Locos. Han känns riktigt intressant och kommer redan nu, som sagt att bli vår förstemålvakt framöver.

Vårt mittfält är redan starkt men det dyker allt upp formsvackor eller skador så ibland kan det vara bra att ha någon extra spelare. Jag valde därför att bredda mittfältet med någon spelare och plockade in den arbetsvillige vänstermittfältaren Ross Allan (som är den ende av mina nyförvärv som inte är född i Inverness, utan i Thurso) samt högeryttern Sam Urquhart (som lika gärna kan spela som anfallare)

Sist men inte minst valde jag att ta in en anfallare vid namn Adam McLeod. Han kanske inte kommer bli vår bästa spelare men ibland kan det vara bra att ha någon extraanfallare som man kan slänga in, om någon av de övriga anfallarna skulle skada sig eller behöver vila.

NATIONALITET, FÖDELSESTAD I DET SKOTSKA HÖGLANDET,, NAMN, POSITION, ÅLDER, SUMMA, TIDIGARE KLUBB)

SKOTSK

INVERNESS | ADAM MCLEOD

- ANFALLARE, 22 ÅR, 0 KR, STRATHSPEY THISTLE

SKOTSK

THURSO | ROSS ALLAN

- VÄNSTERMITTFÄLTARE, 21 ÅR, 0 KR, WICK ACADEMY

SKOTSK

INVERNESS | SAM URQUHART

- OFFENSIVHÖGERMITTFÄLTARE, 23 ÅR, 0 KR, NAIRN COUNTY

SKOTSK

INVERNESS | JAY CHEYNE

- HÖGERBACK, 20 ÅR, 0 KR, FRI TRANSFER

SKOTSK

INVERNESS | SCOTT MATHIESON

- MÅLVAKT, 21 ÅR, 0 KR, INVERURIE LOCOS

SKOTSK

INVERNESS | STEPHEN MACKENZIE

- MITTBACK, 21 ÅR, 0 KR, CLACHNACUDDIN

ANVÄNDA VÄRVNINGSPOÄNG UNDER SÄSONGEN | 0P
- ADAM MCLEOD 0P , ROSS ALLAN 0P, SAM URQUHART 0P, JAY CHEYNE 0P, SCOTT MATHIESON 0P, STEPHEN MACKENZIE 0P

Detta inlägg har redigerats av Denki: 03 april 2016 - 11:13

#11   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:

Postad 03 april 2016 - 16:52

Postad bild

1.4 TRUPPEN 2015/2016

TAKTIK

MÅLVAKTER 2 SPELARE (VARAV 1 ÄR FRÅN DET SKOTSKA HÖGLANDET)

Nyförvärvet Mathieson kliver in direkt och blir vår etta mellan stolparna den här säsongen, och så länge han är skadefri så kommer han få spela. Vid behov av villa finns reserven Malin där bakom, men i ärlighetens namn så håller han inte riktigt måttet och han kommer förmodligen inte vara långvarig i klubben.

(NATIONALITET, FÖDELSESTAD I DET SKOTSKA HÖGLANDET, NAMN, ÅLDER, SÄSONGER I KLUBBEN, VÄRDE)

SKOTSK

INVERNESS | SCOTT MATHIESON

-21 ÅR, 1:A SÄSONGEN, 0 KR

SKOTSK

JOE MALIN

- 27 ÅR, 3:E SÄSONGEN, 20 000 KR

FÖRSVARARE 8 SPELARE (VARAV 4 ÄR FRÅN DET SKOTSKA HÖGLANDET)

Vår 34-årige mittback Munro med spel i den skotska Premier League med både Ross County och Inverness är given som ett av mina två mittbackslås men vem som tar den andra platsen är det lite hårdare konkurrens om och där det speciellt är unge Grant och Porritt som är de två som slåss om en plats. Nyförvärvet Mackenzie har talang att bli en bra back(kan även spela vänsterback), han får dock nöja sig med att endast vara fjärdeval under säsongen. Skulle det slutligen krisa sig bland mittbackarna finns även rutinerade Houston att tillgå. Cheyne är vår ende renodlade högerback och på så sät är han ganska självklar på sin position. Ute till vänster känns Williamsson lite vassare, men MacDonald är inte långt efter och i slutändan skulle jag tippa att det blir en del rotation till en början för att avgöra under säsongens gång vem som tillslut får spela mest.

SKOTSK

LEWIS GRANT

-16 ÅR, 1:A SÄSONGEN, 3 750 KR

SKOTSK

INVERNESS | STEPHEN MACKENZIE

-21 ÅR, 1:A SÄSONGEN, 0 KR

SKOTSK

ADAM PORRITT

-21 ÅR, 2:A SÄSONGEN, 22 000 KR

SKOTSK

ALLY MACDONALD

-27 ÅR, 3:E SÄSONGEN, 7 250 KR

SKOTSK

INVERNESS | COLIN WILLIAMSSON

-25 ÅR, 2:A SÄSONGEN, 6 250 KR

SKOTSK

INVERNESS | GRANT MUNRO

-34 ÅR, 3:E SÄSONGEN, 11 000 KR

SKOTSK

INVERNESS | JAY CHEYNE

-20 ÅR, 1:A SÄSONGEN, 0 KR

SKOTSK

SCOTT HOUSTON

- 30 ÅR, 3:E SÄSONGEN, 13 000 KR

MITTFÄLTARE 10 SPELARE (VARAV 5 ÄR FRÅN DET SKOTSKA HÖGLANDET)

Mittfältet är vår starka position och där det finns ett antal bra spelare att välja mellan. De två som sticker ut mest och som är självklara val på vardera position, är den defensiva mittfältaren Kettlewell och den centrala mittfältaren Brittain (båda har spelat tidigare för Ross County i skotska Premier League och är egentligen för bra för att spela i den här serien). Bakom dessa två herrar hittar vi Pickles, Morrison och MacLean och även om de den här säsongen kommer att få det svårt att peta de två förstnämnda så kommer de helt klart få sina chanser, men då gäller det också att de presterar..Ute på kanterna kommer jag att spela med nyförvärvet Urquhart till höger och Greig till vänster och back-ups bakom finner vi Gillespie respektive Allan. I min taktik har vi även en skugganfallare(offensivmittfältare bakom vår ende anfallare och där är Graham lika ohotad som Cheyne är som högerback.

SKOTSK

INVERNESS | ANDREW GREIG

-22 ÅR, 5:E SÄSONGEN, 107 000 KR

SKOTSK

INVERNESS | GAVIN MORRISON

-25 ÅR, 3:E SÄSONGEN, 82 500 KR

SKOTSK

JOHN PICKLES

-21 ÅR, 1:A SÄSONGEN, 4 250 KR

SKOTSK

MARTIN MACLEAN

-25 ÅR, 2:A SÄSONGEN, 105 000 KR

SKOTSK

RICHARD BRITTAIN(Lagkapten)

-31 ÅR, 1:A SÄSONGEN, 105 000 KR

SKOTSK

THURSO | ROSS ALLAN

-22 ÅR, 1:A SÄSONGEN, 0 KR

SKOTSK

INVERNESS | SAM URQUHART

-24 ÅR, 1:A SÄSONGEN, 6 750 KR

SKOTSK

STUART KETTLEWELL

-31 ÅR, 2:A SÄSONGEN, 60 000 KR

SKOTSK

SCOTT GRAHAM

-28 ÅR, 2:A SÄSONGEN, 30 000 KR

SKOTSK

INVERNESS | DALE GILLESPIE

- 26 ÅR, 5:E SÄSONGEN, 17 000 KR

ANFALLARE 4 SPELARE (VARAV 4 ÄR FRÅN DET SKOTSKA HÖGLANDET)

Fyra spelare som i stort sett är likvärdiga, slåss om platsen som vår ende anfallare. Mackay är en rutinerad herre och där han varit runt i ett antal klubbar under sin karriär och vet hur är det är att göra mål. Både Brindle och Sutherland är dock lite yngre och även om den sistnämndes avslut inte är det bästa i världen, så lutar det ändå mot att jag kommer starta med honom före de andra två och det är tack vare hans snabbhet. Som fjärdeval där bakom finns slutligen McLeod, men lär endast får spela om det händer något med de övriga.

SKOTSK

INVERNESS | ADAM MCLEOD

-22 ÅR, 1:A SÄSONGEN, 26 000 KR

SKOTSK

WICK | ZANDER SUTHERLAND

-27 ÅR, 3:E SÄSONGEN, 31 000 KR

SKOTSK

DINGWALL | STEVE MACKAY

-34 ÅR, 4:E SÄSONGEN, 1 800 KR

SKOTSK

INVERNESS | PAUL BRINDLE

- 27 ÅR, 1:A SÄSONGEN, 4 500 KR

Detta inlägg har redigerats av Denki: 03 april 2016 - 16:58

#12   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:

Postad 05 april 2016 - 12:44

Postad bild

1.5 HÖSTEN 2015/2016

EKONOMI | TRUPPSTATISTIK | MATCHER

HIGHLAND FOOTBALL LEAGUE 5/18 - 21 10 6 5 +5 36P - LIGASTATISTIK - LAGSTATISTIK

Vi var inför säsongen tippade att hamna på en andra plats och på sätt hade jag ganska stora förväntningar på laget och att vi skulle göra en bra säsong. Det blev dock lite annat när väl säsongen drog igång och vi har inte riktigt nått upp till vad vi egentligen har kapacitet att göra. Vi började med att förlora mot våra värsta rivaler, Wick Academy i premiären innan vi gick in i en bra period på fem matcher, där vi vann tre och spelade oavgjort i två. Svackan skulle dock komma och under hela sex matcher, från slutet av augusti till början av oktober vann vi inte en enda match och styrelsen hotade med att ge mig sparken om inte spelet snart skulle vända.

Jag valde att samla truppen och uppmanade att vi kunde och skulle vända på det dåliga spelet som laget hade visat upp och visst blev spelet lite bättre eftersom(känns som taktiken börjar sitta), och där vi allt mer blev ett stabilare lag och började vinna lite fler matcher än tidigare.

Vi avslutar också hösten på ett ett riktigt fint sätt och under december går vi exempelvis igenom månaden obesegrade (med tre vinster och en oavgjord). I tabellen ligger vi nu på en femteplats, men har endast tre poäng upp till en andraplats, samt sju poäng upp till Turiff United som ligger etta.

CHALLENGE CUP - UTSLAGNA I DEN 2:A OMGÅNGEN – SPELARSTATISTIK

Innan säsongen hade startats, klev vi in i denna cup och där vi hade blivit lottade att möta League 2-laget East Stirlingshire i den andra omgången. Vi lyckades dock aldrig att skrälla och de slog ut oss komfortabelt med 0-3.

SCOTTISH CUP - UTSLAGNA I DEN 2:A OMGÅNGEN – SPELARSTATISTIK

Bättre gick det inte i den skotska cupen där vi föll mot Stirling från League 2, i den andra omgången.

HIGHLAND LEAGUE CUP - UTSLAGNA I KVARTSFINALEN – SPELARSTATISTIK

Tredje cupen som vi klev in i under hösten vad Highland League Cup och det här i den andra omgången. Vi skulle där få möta ligakonkurrenten Fraserburgh, och efter en jämn match med ett litet övertag från deras sida, gick vi ändå hem med vinsten med 1-0 och vi var vidare till nästa omgång. I kvartsfinalen blev vi lottade att möta Formartine men här var det inte så mycket att hämta för oss och de vinner rättvist med 1-0 och vi var ute även från denna cup, den här säsongen.

#13   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:

Postad 06 april 2016 - 17:25

Postad bild

1.6 VINTERTRANSFERS 2015/2016

FÖRSTÄRKNINGAR

Det blev ett lugnt transferfönster för vår del under januari och det enda som hände var att jag valde att plocka in en högerback till och det här för att Cheyne skulle få kämpa lite mer på sin position. Vilket också bara kan gynna de båda, att de måste prestera lite mer för att få spela. Han jag tog in var 19-årige och talangfulle Ross Aitken, ingen spelare från det skotska höglandet men från grupp 2(övriga Skottland).

NATIONALITET, FÖDELSESTAD, NAMN, POSITION, ÅLDER, SUMMA, TIDIGARE KLUBB)

SKOTSK

ROSS AITKEN

- HÖGERBACK, 19 ÅR, 0 KR, DEVERONVALE

ANVÄNDA VÄRVNINGSPOÄNG UNDER SÄSONGEN | 1P

ADAM MCLEOD 0P , ROSS ALLAN 0P, SAM URQUHART 0P, JAY CHEYNE 0P, SCOTT MATHIESON 0P, STEPHEN MACKENZIE 0P, ROSS AITKEN 1P

Detta inlägg har redigerats av Denki: 06 april 2016 - 17:37

#14   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:

Postad 07 april 2016 - 14:53

Postad bild

1.7 UNGDOMSKOLL

Det var dags för klubbens första intag av spelare under min ledning och även om mina förväntningar det här året inte var allt för höga, så är det alltid lika intressant varje år när nya spelare dyker upp från ungdomsakademin. Efter ha gått igenom dem en efter en var det dock knappast många som var något att ha, tråkigt nog. Jag valde trots detta ge ett antal av spelarna kontrakt och här nedan kan ni se de som jag anser har störst potential.

(NATIONALITET, FÖDELSESTAD I DET SKOTSKA HÖGLANDET, NAMN, STYRKOR, SVAGHETER)

SKOTSK

BRORA | ALLAN MACKAY

"AGGRESSIV OCH ARBETSVILLIG MITTBACK" "BEHÖVER FRAMFÖRALLT FÖRBÄTTRA SINA DEFENSIVA EGENSKAPER, EXEMPELVIS HUVUDSPELET"

SKOTSK

BRORA | DAVID LAWRIE

"SNABB, OFFENSIV YTTERBACK SOM ÄVEN KAN SPELA SOM YTTERMITTFÄLTARE" "BEHÖVER FRAMFÖRALLT FÖRBÄTTRA SITT MARKERINGSSPEL MEN ÄVEN ANDRA TEKNISKA EGENSKAPER, EXEMPELVIS BLI BÄTTRE PÅ ATT TACKLAS"

SKOTSK

BRORA | ANDY CALDER

"ARBETSVILLIG DEFENSIVMITTFÄLTARE SOM GÖR ALLT FÖR LAGET" "BEHÖVER FÖRBÄTTRA DE FLESTA AV SINA TEKNISKA EGENSKAPER"

SKOTSK

BRORA | CALUM POLWORTH

"MODIG, BESLUTSAM MÅLVAKT SOM HAR SINA STYRKOR I SITT REFLEXSPEL SAMT FÖRMÅGA ATT SNABBT KOMMA UT OCH TA HAND OM GENOMSKÄRARE" "BEHÖVER BLI STARKARE OCH FÖRBÄTTRA SIN SPÄNST, MEN ÄVEN FÖRBÄTTRA SITT PASSNINGSSPEL SÅVÄL SOM ATT HAN BEHÖVER JOBBA LITE MER PÅ I EN-MOT-EN SITUATIONER"

Detta inlägg har redigerats av Denki: 07 april 2016 - 15:02

#15   The Dancer

Stjärna

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 797 Inlägg:

Postad 07 april 2016 - 16:21

det hade varit roligt om du iframtiden kan bli en akademi som utvecklar svenska spelare för spel på högre nivå?

#16   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:

Postad 07 april 2016 - 17:31

Visa inläggThe Dancer skrev:

det hade varit roligt om du iframtiden kan bli en akademi som utvecklar svenska spelare för spel på högre nivå?

Det är ett intressant koncept/tanke du kommer med, men målet för den här saven och laget är att fokusera och utveckla spelare från det skotska höglandet (så din tanke får i så fall bli i en annan rapport).

#17   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:

Postad 08 april 2016 - 20:26

Postad bild

1.8 VÅREN 2015/2016

EKONOMI | TRUPPSTATISTIK | MATCHER

HIGHLAND FOOTBALL LEAGUE 4/18 - 34 17 9 8 +15 60P - LIGASTATISTIK - LAGSTATISTIK

Vårsäsongen är lite kortare i antalet matcher och där det endast spelas 13 matcher. Till en början fortsatte vi också spela som vi gjorde under slutet av hösten, men efter ha vunnit tre raka matcher i januari förlorar vi helt plötsligt under två matcher och styrelsen började återigen ifrågasätta mig som tränare.

Det var nu antingen att vända på spelet och klättra några placeringar, eller som sagt att få sparken och även om vi lyckades spela upp oss en aning så räckte det inte hela vägen och vi slutade tillslut på en fjärdeplats, nio poäng upp till ettan Turiff United, som i sin tur förlorade uppflyttningsplayoffet mot East Stirlingshire från League 2 (de slog dock Gretna 2008 från Lowland Football League).

Jag var besviken och fansen var förmodligen likaså för vår placering och eftersom vi av styrelsen var förväntade att slåss om förstaplatsen trodde jag att de var besvikna de med, men med två matcher kvar att spela gav de mig lite ett nytt kontrakt, lite förvånat och jag skulle åtminstone få stanna i klubben i minst en säsong till, ja om inte resultaten nästa säsong skulle bli ännu värre än det vart under den här säsongen som sagt.

För att vidare sammanfatta säsongen lite kort så var det hösten egentligen som förstörde våra chanser om att på allvar slåss om uppflyttningsplatsen, för under våren gör vi det stabilt, där vi under tretton matcher bara förlorar tre och där vi tar sju segrar och spela oavgjort i tre.

Av våra spelare så var det några som har stack ut under säsongen och en av dessa var nyförvärvet Urquhart som vinner den interna skytteligan med sina 13 mål. Vår skugganfallare Graham var en annan som utmärkte sig och det här med det bästa snittbetyget(7.52), blev delad etta tillsammans högerbacken Cheyne i assistligan(9 st) samt blev tvåa i skytteligan med sina 10 mål (ska även sägas att han var den spelaren med flest nyckelpassningar och lyckade passningar i truppen). Andra spelare värda att nämnas och som spelade bra under stora delar av säsongen var anfallaren Sutherland, Greig ute på vänsterkanten och vår rutinerade defensiva mittfältare Kettlewell (som tyvärr vill lämna för en större klubb och där han inte vill skriva på nytt kontrakt).

Detta inlägg har redigerats av Denki: 08 april 2016 - 20:27

#18   Alex Grecco

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 726 Inlägg:
  • Favoritlag:Manchester United,Panathinaikos

Postad 08 april 2016 - 20:32

Kämpa nu Denki! Du vet att du har mig på din sida! <3

#19   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:

Postad 10 april 2016 - 18:40

Postad bild

1.9 SILLY SEASON 2016/2017

FÖRSTÄRKNINGAR

Andra säsongen är runt hörnet, vilket innebär att det först är dags för en genomgång av sommarens transferfönster.

De två första spelarna som anlände till klubben, gjordes redan klart under förgående säsong. Mittbacken Andrew Skinner var den ene, vars kontrakt gick ut nu under sommaren och den offensiva mittfältaren Andrew Duncan var den andra och som plockades upp på fri transfer, med bara någon match kvar att spela av säsongen. Skinner kommer från det skotska höglandet, medans Duncan kommer från Hawick(Scottish Borders i Skottland) och framförallt den sistnämnde känns som en riktigt intressant spelare, med stor potential. Han är bara 16 år, men kommer redan under kommande säsong att ta en plats i a-laget och även om kanske inte blir ordinarie på direkten, så så lär det bli en del spel för honom ändå, det kan jag lova. Vad det gäller Skinner så är han mer av en backup/bänkspelare (i dagsläget kanske fjärdevalet) till mina övriga mittbackar

När både vår andremålvakt och tredjemålvakt lämnade på fri transfer under sommaren var jag tvungen att åka runt runt och scouta lite målvakter. I det skotska höglandet fanns det inga tillgängliga men i övriga Skottland hittade jag två intressanta målvakter som jag valde kontraktera. Den 17-årige lagspelaren Mark McMillan var den ene som anländer gratis från Clyde och kommer förmodligen blir vår backup till Mathieson under säsongen. Den andre var den greppsäkre 16-åringen Brian Clark(inte omöjligt att jag flytta ner honom till U20-laget för att låta honom spela lite mer och utvecklas).

(NATIONALITET, FÖDELSESTAD I DET SKOTSKA HÖGLANDET, NAMN, POSITION, ÅLDER, SUMMA, TIDIGARE KLUBB)

SKOTSK

INVERNESS | ANDREW SKINNER

- MITTBACK, 22 ÅR, 0 KR, NAIRN COUNTY

SKOTSK

ANDREW DUNCAN

-OFFENSIVMITTFÄLTARE, 16 ÅR, 0 KR, FRI TRANSFER

SKOTSK

MARK MCMILLAN

-MÅLVAKT, 23 ÅR, 0 KR, CLYDE

SKOTSK

BRIAN CLARK

-MÅLVAKT, 20 ÅR, 0 KR, GALA FAIRYDEAN ROVERS

FÖRSÄLJNINGAR

Under min andra sommar i klubben var det även några som lämnade klubben. Mittbacken Houston och mittfältaren Kettlewell (ville även lämna för en större klubb) vägrade att skriva på nytt kontrakt och på sätt lämnade de klubben gratis.

Malin gjorde det faktiskt rätt okej när vår förstemålvakt var skadad under en period, men kände ändå att jag inte ville ge honom ett kontrakt (har nu fått in två ersättare som känns en aning intressantare dessutom).

Antingen anfallaren Mackay och den andre målvakten Martin fick spela så mycket under förgående säsong och därför kändes det som det bästa att låta lämna de lämna under sommaren, Mackay bröt jag kontrakten med och Martin lämnade när hans kontrakt gick ut.

(NATIONALITET, NAMN, SUMMA, TIDIGARE KLUBB)

SKOTSK

SCOTT HOUSTON

-0 KR, FRI TRANSFER

SKOTSK

JOE MALIN

-0 KR, AYR

SKOTSK

STEVEN MARTIN

-0 KR, FRI TRANSFER

SKOTSK

STUART KETTLEWELL

-0 KR, FRI TRANSFER

SKOTSK

STEVE MACKAY

-0 KR, FRI TRANSFER

ANVÄNDA VÄRVNINGSPOÄNG UNDER SÄSONGEN | 3P
BRIAN CLARK 1P , MARK MCMILLAN 1P, ANDREW SKINNER 0P, ANDREW DUNCAN 1P

Detta inlägg har redigerats av Denki: 11 april 2016 - 21:37

#20   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2 383 Inlägg:

Postad 11 april 2016 - 16:13

Har valt att ändra lite i mina värvningsregler. Kommer inför säsong 3 bara att satsa på spelare från det skotska höglandet(men får fortfarande högst vara 23 år)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar