Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Tyska ligasystemet!

70 svar till detta ämne

#21   Denki

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2469 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Ravens, Kings

Postad 26 August 2016 - 21:51 PM

Säsongens Bundesliga drog igång idag och det här med matchen mellan Bayern München och Werder Bremen. Målkavalkad blev det direkt och Bayern vann med hela 6-0, efter bland annat ett hattrick av Lewandowski.

För Werder Bremen fortsätter det att vara tungt. Kris ekonomiskt (även om det blivit bättre) och kris resultatmässigt (åkte nästan ut Bundesliga förra året, i år har man redan startat säsongen med att åka ut ur Tyska Cupen mot Sportfreunde Lotte (3. Liga) och som sagt förlora premiären mot Bayern med 0-6).

Åker de ut i år? Ja jag tror nog det. Det såg inte lovande ut idag om man säger så (även om det var Bayern de mötte) och det enda som kan rädda dem är väl om den evigt unge Pizarro (37 år har han hunnit bli) fortsätter att dundra in bollar (det tillsammans med Kruse kanske?). Samtidigt tror jag dock inte detta skulle hjälpa så mycket , för det är inte anfallet som är problemet i Werder Bremen utan försvaret (var nytt mittbackslås i dagens match) och förra året var det bara Stuttgart som släppte in mer mål i Bundesliga.

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#22   Argt Challa

Ikon

• Medlem
  • 2478 Inlägg:
  • Favoritlag:Juventus

Postad 26 August 2016 - 22:13 PM

@Denki Hur tror du topp-5 slutar i Bundesliga i år?
När spökena glufsar mot jaget, då lufsar hon till oss, mig & dig, med all sin kärlek. Jag mötte Lassie!

#23   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2469 Inlägg:

Postad 26 August 2016 - 23:55 PM

Visa inläggArgt Challa skrev:

@Denki Hur tror du topp-5 slutar i Bundesliga i år?

Topp 2 den här säsongen är i stort redan klar. Med den trupp Bayern besitter, kommer de ta hem Bundesliga i år igen. Dortmund närmar sig dock där bakom och under den här sommaren har de värvat riktigt intressanta namn och med den offensiven de har i dagsläget (med bland annat Götze, Schurrle, Reus Aubameyang) blir det (minst) en andraplats för Dortmund, allt annat kommer jag bli förvånad över.

Leverkusen är ett lag som ständigt är där i toppen och utmanar och tränaren Schmidt har än så länge gjort ett mycket bra jobb i klubben. När ska de dock ta nästa steg? När ska de utmana om titeln? Den här sommaren har de bland annat fått in Volland från Hoffenheim, Dragovic från Dynamo Kiev och Julian Baumgartlinger från Mainz och kan nyckelspelare som Hernández, Brandt, Bender, Çalhanoğlu, Bellarabi offensivt och Tah och Toprak defensivt prestera som de har gjort tidigare så tror jag att de kan sluta trea likt förra året.

Vem som tar den fjärde Champions League-platsen är det tightare om och i slutändan tror jag (och hoppas) att klubbar som Wolfsburg, Schalke och Borussia Mönchengladbach slåss om platsen.

Mitt Wolfsburg gjorde en fiasko-säsong i Bundesliga förra året och det enda som gäller den här säsongen är revansch och en Europaplats och med nyförvärven av Didavi, Gerhardt och Gomez samtidigt som Rodriguez och Draxler stannar (vilket jag tror är ganska säkert nu) så är en fjärdeplats fullt möjligt. Verkar få in något namn till, letar fortfarande efter en anfallare samt en mittback till (som kan ersätta Dante som försvann till Nice).

Schalke är alltid lite svårtippade. Antingen kommer det gå riktigt bra (3-4) eller så slutar de någonstans mellan (5-8). Ny tränare i Markus Weinzierl, som tidigare var tränare för Augsburg där han gjorde ett utmärkt jobb med små medel. Nu ska han göra en stor klubb ännu större och undra om han klara av det? Vi får se. Bland annat tappat spelare som Sané till City, Clemens till Mainz, Roman Neustädter till Fenerbahce och Matip till Liverpool de har dock fått in spelare som Embolo från Basel, Coke från Atlético Madrid, Bentaleb (lån) från Tottenham och Rahman Baba (lån) från Chelsea.

Borussia Mönchengladbach kommer även de finnas där toppen och fightas. En fjärdeplats förra säsongen (och de kvalificerade sig för gruppspelet i Champions League) men frågan är om de orkar vara med i toppen hela den här säsongen? (Efter deras katastrofala inledning på förra säsongen känns en bra inledning som ett måste i varje fall). Intressanta spelare finns i Mahmoud Dahoud, Andreas Christensen, Nico Elvedi och Hazard. Xhaka som försvann till Arsenal, ersatte de med ingen mindre än Christoph Kramer från Leverkusen. Även säkrat försvaret ännu mera genom nyförvärvet från Werder Bremen, Jannik Vestergaard.

Detta inlägg har redigerats av Denki: 26 August 2016 - 23:59 PM

#24   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2469 Inlägg:

Postad 27 August 2016 - 17:05 PM

Krislaget Frankfurt som förra säsongen fick kvala för att hålla sig kvar i Bundesliga, överraskade nog många i den första omgången av Bundesliga och tog en fin 1-0 seger mot toppkandidaten Schalke på hemmaplan.

#25   bakaouu

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 28 Inlägg:
  • Favoritlag:GAIS
  • Tränar:Cardiff

Postad 01 September 2016 - 08:28 AM

Finns det någon vänlig själ med erfarenhet av att ha åkt och tittat på fotboll live i Tyskland? Har själv aldrig varit i Tyskland och det verkar onekligen som tillgång på biljetter etc inte är lika lättarbetat som de brittiska öarna. PMa gärna så jag kan få ställa lite frågor om möjligt.

Ps. Hamburg och St Pauli är res och match-målet.
nästan som en tavla över rätt och fel
för man ser gårdakvarnar men
man ser skiten med.

#26   daggesson

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 136 Inlägg:
  • Favoritlag:Liverpool FC, Hammarby IF

Postad 01 September 2016 - 13:59 PM

Visa inläggbakaouu skrev:

Finns det någon vänlig själ med erfarenhet av att ha åkt och tittat på fotboll live i Tyskland? Har själv aldrig varit i Tyskland och det verkar onekligen som tillgång på biljetter etc inte är lika lättarbetat som de brittiska öarna. PMa gärna så jag kan få ställa lite frågor om möjligt.

Jag var på två matcher förra säsongen, dock inte i nån av de städerna. Är det något så är det bara att fråga.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

#27   stenen06

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 238 Inlägg:

Postad 01 September 2016 - 14:09 PM

Visa inläggbakaouu skrev:

Var på Hamburg för några år sedan. Lättast är väl att regga sig på klubbens hemsida så ska det inte vara problem att köpa biljetter därifrån om det inte är någon av de mest hajpade matcherna men det bör gå ändå. Tänk på att det tar lite tid att åka till Hamburgs arena då den ligger strax utanför staden, St Pauli's arena ligger mer centralt om de inte har bytt nyligen men det är jag rött säker på att de inte har

Skickat från min iPhone med Tapatalk
"People like Coldplay and voted for nazis. You can´t trust people" - Super Hans

#28   vicke231

Manager

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3524 Inlägg:

Postad 01 September 2016 - 14:15 PM

Visa inläggstenen06 skrev:

Var på Hamburg för några år sedan. Lättast är väl att regga sig på klubbens hemsida så ska det inte vara problem att köpa biljetter därifrån om det inte är någon av de mest hajpade matcherna men det bör gå ändå. Tänk på att det tar lite tid att åka till Hamburgs arena då den ligger strax utanför staden, St Pauli's arena ligger mer centralt om de inte har bytt nyligen men det är jag rött säker på att de inte har
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Den ligger (fortfarande) centralt. Mitt i St Pauli-distriktet och precis bredvid två tunnelbanestationer. Så att ta sig dit är inga problem.

Instämmer med ovan. Klubbens hemsida brukar fungera utmärkt om man nu inte ska se typ Dortmund-Schalke på Westfalen.. Vill minnas att det var rätt smidigt (och billigt) att köpa biljetter via Hamburgs hemsida. Bör vara samma med St Pauli?
A man with new ideas is mad until he succeeds..

#29   bakaouu

Junior

• Medlem
  • Pip
  • 28 Inlägg:
  • Favoritlag:GAIS
  • Tränar:Cardiff

Postad 04 September 2016 - 09:33 AM

blir du medlem så kan du köpa via hemsidan, so far so good. Men som alla vet så är St Pauli väldigt heta, och biljetterna går som smör. Befintliga matcher just nu på hemsidan är slutsålda, och på St Paulis Ticketboerse ( där fansen själva kan sälja sina biljetter) går dom direkt. När jag kollat runt på diverse fan-sites så verkar det vara rekommenderat att köpa på plats i biljettshopen på Millerntor.

Vet inte om det är min brist på det tyska språket som gör att det känns krångligt jämförelsevis mot England. Lite i valet och kvalet om man ska ha is i magen och köpa antingen via hemsida, biljettbörs eller på arenan. Jag får tacka ödmjukast för visat intresse, jag kommer med följdfrågor om jag kommer på något. Fortsatta tips och trix mottages gladeligen!
nästan som en tavla över rätt och fel
för man ser gårdakvarnar men
man ser skiten med.

#30   Pekro

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 202 Inlägg:

Postad 10 September 2016 - 16:37 PM

POHJANPALOOOOOOOOOOO!!!

#31   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3524 Inlägg:

Postad 21 September 2016 - 13:20 PM

Har bara sett Dortmund en gång hittills denna säsongen, sjukt nog. Men kul att Tuchel har sett Guerreiro´s storhet och tycks göra en "omvänd Alaba" och spela honom lite överallt.
Jag gillar´t!

#32   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2469 Inlägg:

Postad 25 September 2016 - 18:52 PM

Schalke har verkligen inte börjat säsongen på ett lysande sätt och idag kom femte raka förlusten och de ligger sist i Bundesliga med 0 poäng.

#33   maxxon

Favorit

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1714 Inlägg:
  • Favoritlag:West Ham

Postad 22 January 2017 - 15:18 PM

Hradecky's kort är nästan ett misstänkt dåligt och klantigt agerande..

#34   stenen06

Avbytare

• Medlem
  • PipPipPip
  • 238 Inlägg:

Postad 23 January 2017 - 16:53 PM

Då vart det klart idag, Alexander Isak skriver på för Borussia Dortmund och får tröja nr 14. Tyvärr för AIK verkar det inte bli något lån och han flyttar direkt. Det ska bli oerhört intressant att följa honom, framförallt för mig som håller på både AIK och BVB.

Det finns rätt bra möjligheter till lite speltid redan nu för Isak, Aubameyang är såklart förstavalet och efter honom är det Adrian Ramos som varit backup men som nu verkar försvinna till Granada eller Kina som det ryktas om innan. Senast mot Werder Bremen var det André Schürrle som tog forwardsplatsen och gjorde det bra så det verkar troligt att han får spela där om Auba är borta, även Reus kan spela där. Men eftersom båda primärt är yttrar så är det ganska öppet för Isak. Lite och ta i kanske men man kan hoppas på samma utveckling som Robert Lewandowski hade, men får gärna skippa övergången till Bayern.
"People like Coldplay and voted for nazis. You can´t trust people" - Super Hans

#35   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2469 Inlägg:

Postad 13 May 2017 - 18:43 PM

Skaplig vändning av Bayern mot Leipzig idag. Underläge med 2-4 i den 83:e minuten blev seger med 5-4!

#36   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8251 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Studerande.
  • Favoritlag:Newcastle, Norrköping, Foggia, Brentford, Tampa Bay

Postad 14 May 2017 - 12:53 PM

Vilka tror du åker ur, Denki? Skapligt ruggig match i sista omgången mellan Hamburg på sextondeplats och Wolfsburg på femtonde.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#37   Denki

Ikon

• Medlem
  • 2469 Inlägg:

Postad 14 May 2017 - 14:07 PM

Visa inläggPontarii skrev:

Vilka tror du åker ur, Denki? Skapligt ruggig match i sista omgången mellan Hamburg på sextondeplats och Wolfsburg på femtonde.
Jag har under våren sagt att Wolfsburg kommer att klara sig men så dåliga som vi har varit och speciellt med målskyttet där det i stort sett bara är Gomez (gjort omkring 50 % av målen) som kan göra mål så vet jag inte längre och jag vågar inte längre säga vem som kommer att undvika nedflyttningsplayoff. Det känns som att det kan gå lite hur som helst och matchen mot Hamburg kommer inte vara kul att kolla på även om pressen ligger mest på Hamburg, som måste vinna.

Nu blir det ju inte bättre att allt avgörs i den sista matchen för säsongen mellan de just två inblandade Hamburg och Wolfsburg. Det som talar emot Wolfsburg är också att matchen spelas på bortaplan och att som sagt att det nästan bara är Gomez som kan göra mål.

Det som dock talar för Wolfsburg är att Hamburg har usel form och inte vunnit på en månad. Dessutom är de piskade att vinna eftersom de ligger två poäng bakom. För Wolfsburg räcker ett oavgjort resultat. Gomez form kan vara något annat som talar för Wolfsburg chanser (10 mål på de 12 senaste matcherna).

Så för att sammanfatta så känns det som att Wolfsburg har bättre chanser att klara sig kvar men kan i min mening lika gärna sluta med det är Wolfsburg som får kvala sig kvar (och kan i så fall få möta någon sina två största rivaler Hannover eller Braunschweig) i Bundesliga.

#38   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • 2326 Inlägg:

Postad 14 May 2017 - 16:06 PM

Hamburg klarar alltid sig kvar på något sjukt sätt. Skulle inte förvåna mig om de slår Wolfsburg i sista.

#39   Qarizmaa

Ikon

• Medlem
  • 2326 Inlägg:

Postad 20 May 2017 - 16:27 PM

Som sagt Hamburg klarar sig alltid...

#40   vicke231

Manager

• Medlem
  • 3524 Inlägg:

Postad 30 May 2017 - 13:47 PM

Tuchel kickad. Vad jag förstår (med min minst sagt bristfälliga Tyska) pga internt strul med ledningen.
Ett otroligt snedsteg för Dortmund.

Intressant också då han såklart blir den mest intressanta managern på marknaden, blir det PSG nu? Jag tror även att detta, till en viss grad, förbättrar chanserna att Jardim stannar i Monaco, vilket hade varit trevligt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar