Hoppa till innehåll

Kom ihåg mig
Användarnamn

Lösenord

Tyska ligasystemet!

70 svar till detta ämne

#61   Hallowed

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 437 Inlägg:
  • Favoritlag:Borussia Dortmund

Postad 06 June 2017 - 15:37 PM

Visa inläggkikko skrev:

Hallowed.. Hur är Kolasanic?
Ingen koll alls på honom. Men känns som att Wenger tänker köra vidare på sitt Conte-spår med tre mittbackar och två wingbacks.

Han är väl mer av en defensivt skicklig ytterback än en offensiv. Han är stor och stark och riktigt bra i närkampsspelet. Anses ju av de flesta vara den bästa vänsterbacken denna säsong i Bundesliga.

#62   kikko

Lagkapten

• FMS Bloggare
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1297 Inlägg:

Postad 06 June 2017 - 15:43 PM

Visa inläggHallowed skrev:

Han är väl mer av en defensivt skicklig ytterback än en offensiv. Han är stor och stark och riktigt bra i närkampsspelet. Anses ju av de flesta vara den bästa vänsterbacken denna säsong i Bundesliga.

Med den infon känns det ju som att Wenger och Arsenal gjort en bra affär! Hade han långt kontrakt och vad kostade han isåfall?!

#63   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5515 Inlägg:

Postad 06 June 2017 - 15:51 PM

Visa inläggkikko skrev:

Med den infon känns det ju som att Wenger och Arsenal gjort en bra affär! Hade han långt kontrakt och vad kostade han isåfall?!

Hans kontrakt gick väl ut i sommar?

Detta inlägg har redigerats av zero1337: 06 June 2017 - 15:52 PM

"Med längtan i bröstet, du stod där och sa:

Snart skiner Poseidon och Blåvitt står kvar"

Twitter: @PakasTelefon

#64   Hallowed

Truppspelare

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 437 Inlägg:
  • Favoritlag:Borussia Dortmund

Postad 06 June 2017 - 15:53 PM

Visa inläggkikko skrev:

Han kommer gratis.

#65   Pontarii

President

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8341 Inlägg:
  • Snapchat:Pontarii
  • Yrke:Lärare i Fritidshem
  • Favoritlag:Newcastle United
  • Tränar:BP

Postad 06 June 2017 - 16:17 PM

Visa inläggHallowed skrev:

Värt att nämna är ju dessutom att Kolasinac spelat drygt hälften av säsongen som vänstermittfältare i ett 3412/352-system, där han varit ännu bättre än som vänsterback.

Cheick Ismaël Tioté

1986 - 2017

Vila i frid

#66   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5515 Inlägg:

Postad 07 July 2019 - 19:15 PM

Under tiden som jag har varit inaktiv här på FMS så har jag utvecklat ett riktigt stort intresse för Bundesliga. Bortsett från City och Blåvitt är Bundesliga den ligan som jag kommer att lägga störst fokus på personligen kommande säsong.

Någon mer än jag som är otroligt peppad på årets Bundesliga?

#67   DifDaniel

Lagkapten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1156 Inlägg:
  • Favoritlag:Djurgårdens IF

Postad 07 July 2019 - 19:41 PM

Vad är det som gör dig så peppad? Bara nyfiken på veta!

Ska bli kul följa Dortmund i år. Tycker de gjort jävligt fina värvningar i Hazard o Brandt men även Hummels som är tillbaka. Så hoppas man ett tyskt lag kommer längre än åttondelen i CL

#68   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5515 Inlägg:

Postad 07 July 2019 - 19:45 PM

Visa inläggDifDaniel skrev:

Vad är det som gör dig så peppad? Bara nyfiken på veta!

Ska bli kul följa Dortmund i år. Tycker de gjort jävligt fina värvningar i Hazard o Brandt men även Hummels som är tillbaka. Så hoppas man ett tyskt lag kommer längre än åttondelen i CL

Svårt att svara på. Började kika en del redan förra säsongen, även om det inte blev så mycket som jag hade hoppats på (av olika anledningar). Följde framförallt Mainz (av alla lag) lite extra noga.

Dortmund har värvat väldigt fint, och är mina favoriter till Bundesliga-titeln i år. Schulz, Hummels, Hazard och Brandt är otroligt fina värvningar som alla kommer passa väldigt bra i Dortmund, tycker jag. Jag tror att Bayern München kommer få ytterligare en "mellansäsong" nämligen.

#69   Denki

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2480 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Ravens, Kings

Postad 07 July 2019 - 21:12 PM

Visa inläggzero1337 skrev:

Under tiden som jag har varit inaktiv här på FMS så har jag utvecklat ett riktigt stort intresse för Bundesliga. Bortsett från City och Blåvitt är Bundesliga den ligan som jag kommer att lägga störst fokus på personligen kommande säsong. Någon mer än jag som är otroligt peppad på årets Bundesliga?
Ja man håller ju på Wolfsburg så är allt lika peppad för varje ny säsong av Bundesliga. Nu är ju Wolfsburg ute i Europa igen dessutom!

Detta inlägg har redigerats av Denki: 07 July 2019 - 21:14 PM

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

#70   Pakastelefon

Sportchef

• Medlem
  • 5515 Inlägg:

Postad 07 July 2019 - 21:48 PM

Visa inläggDenki skrev:

Ja man håller ju på Wolfsburg så är allt lika peppad för varje ny säsong av Bundesliga. Nu är ju Wolfsburg ute i Europa igen dessutom!

Wolfsburg har gjort ett jättefint transferfönster hittills, tycker jag. Kevin Mbabu, Xaver Schlager, João Victor och Paulo Otávio är fyra väldigt bra värvningar för en klubb som Wolfsburg. Det ryktas även om att Maximilian Philipp snart kan ansluta, vilket vore en kanonvärvning.

#71   Denki

Ikon

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2480 Inlägg:
  • Yrke:Lärare
  • Favoritlag:Helsingborg, Wolfsburg, Ravens, Kings

Postad 07 July 2019 - 23:00 PM

Visa inläggzero1337 skrev:

Wolfsburg har gjort ett jättefint transferfönster hittills, tycker jag. Kevin Mbabu, Xaver Schlager, João Victor och Paulo Otávio är fyra väldigt bra värvningar för en klubb som Wolfsburg. Det ryktas även om att Maximilian Philipp snart kan ansluta, vilket vore en kanonvärvning.

Ja det är bara att hålla med att Wolfsburg har fått in en del intressanta namn samt ny tränare i Oliver Glasner för vår storlek och hur det har sett ut de senaste säsongerna. Efter förra årets överraskande säsong är jag dock väldigt spänd både hur det ska gå ute i Europa såväl som i Bundesliga under säsongen.

IMMER NUR DU VFL WOLFSBURG

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar